Πώς να γυρίσετε την τέλεια ερωτική σκηνή

Πώς να γυρίσετε την τέλεια ερωτική σκηνή Facebook Twitter
Μόλις οι ηθοποιοί συνειδητοποιήσουν ότι προστατεύονται και ότι υπηρετούν μια σωστή αφήγηση, τότε είναι που ξέρεις ότι το κάνεις σωστά.
0

Το σεξ ποτέ δεν έχει να κάνει μόνο με το σεξ

Στη σύγχρονη τηλεόραση χρησιμοποιούμε το σεξ για να αγγίξουμε ακανθώδη ζητήματα που αφορούν τις σχέσεις, την τάξη και την εξουσία. Αυτές οι σεξουαλικές σκηνές λειτουργούν όπως οι σκηνές μάχης σε μια ταινία δράσης ή ένα τραγούδι σε ένα μιούζικαλ. Είναι ένα μέσο αφήγησης που χρησιμοποιείται συχνά για να εκτονωθεί η ένταση.

Μια καλή σκηνή σεξ έρχεται μετά από μια κλιμάκωση της σεξουαλικής ή συναισθηματικής έντασης στην ιστορία και το σεξ προσφέρει μια εκτόνωση στη ροή της αφήγησης. Στην εισήγησή μου σχετικά με το γύρισμα των σκηνών σεξ τόσο για το Rivals όσο και για το Cheaters, είπα στους παραγωγούς ότι ήθελα να τις γυρίσω με τον ίδιο τρόπο που ο Μάρτιν Σκορσέζε γύρισε τις πυγμαχικές σκηνές μάχης στο «Οργισμένο είδωλο». Κάθε τέτοια σκηνή σ’ εκείνη την ταινία γυρίστηκε και μονταρίστηκε διαφορετικά, ανάλογα με την ψυχική κατάσταση του Τζέικ ΛαΜότα (Ρόμπερτ ντε Νίρο) – είτε πρόκειται για παράνοια, είτε για θυμό, είτε κάθαρση.

Όπως κάθε μορφή αφήγησης, όταν μια σεξουαλική σκηνή είναι κακοφτιαγμένη, φαίνεται βαρετή στον θεατή ή, ακόμα χειρότερα, άσκοπη. Αν το σεξ δεν προωθεί την ιστορία ή δεν εμβαθύνει την κατανόηση ενός χαρακτήρα, τότε είναι απλώς σεξ για το σεξ. Δηλαδή, πορνό.

Τι βιώνουν συναισθηματικά οι χαρακτήρες; Γιατί κάνουν σεξ; Ποιος έχει το πάνω χέρι; Αλλάζει η ισορροπία ισχύος κατά τη διάρκεια της σκηνής; Μια σκηνή σεξ είναι μια συνομιλία χωρίς διάλογο. Πάντα υπάρχει ένα σημείο που θέλει να διατυπωθεί, πάντα κάποιος το εκφράζει πρώτος, αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει ανά πάσα στιγμή.

Χρησιμοποιείτε πάντα έναν «συντονιστή οικειότητας»

Η οπτικοποίηση μιας ερωτικής σκηνής ξεκινά πάντα με το σενάριο. Τις περισσότερες φορές ο σεναριογράφος, οι παραγωγοί κι εγώ συζητάμε ποια μπορεί να είναι η «συνομιλία» που γίνεται στην κρεβατοκάμαρα ή πάνω σε έναν τοίχο (ή μέσα στα στενά όρια μιας τουαλέτας αεροσκάφους, όπως συνέβη στο Rivals).

Στη συνέχεια, φέρνουμε τον συντονιστή οικειότητας (intimacy coordinator ή ΙC), έναν νέο και ζωτικό ρόλο στο κινηματογραφικό πλατό. Δεν θα γύριζα μια σκηνή χορού χωρίς χορογράφο ή μια σκηνή δράσης χωρίς συντονιστή των stunts. Με τον ίδιο τρόπο, δεν θα δούλευα χωρίς IC. Έχουν καταστεί ένα ζωτικό γρανάζι στη μηχανή της κινηματογραφικής παραγωγής και λειτουργούν ως αγωγός μεταξύ του σκηνοθέτη και των ηθοποιών.

Οι οργασμοί πρέπει να είναι αληθοφανείς

Με τον συντονιστή ή τη συντονίστρια οικειότητας αρχικά συζητάμε για την αφηγηματική σημασία της ερωτικής σκηνής και για την τοποθεσία. Στη συνέχεια μπαίνουμε στην ουσία και συζητάμε για τις σεξουαλικές στάσεις, τα επίπεδα του γυμνού, ακόμα και ποιος από τους χαρακτήρες θα φτάσει πρώτος σε οργασμό. Συχνά προκύπτουν ξεκαρδιστικά ζητήματα: «Είναι αυτή η στάση καν δυνατή;».

Για παράδειγμα, στην προαναφερθείσα τουαλέτα του αεροπλάνου, στην εναρκτήρια σκηνή του Rivals, το εξαιρετικό σενάριο του Dominic Treadwell-Collins σημειώνει ότι ο Rupert Campbell-Black δίνει στη δημοσιογράφο Beattie Johnson «τον πιο ένδοξο, εκστατικό, πρωτοχρονιάτικο οργασμό». Αλλά πώς; Οι περισσότερες γυναίκες δεν έχουν οργασμό μόνο από τη διείσδυση, οπότε η φανταστική μας IC, η Yarit Dor, πρότεινε να διεγείρει ο Rupert την Beattie ταυτοχρόνως και με το χέρι του. Έτσι η σκηνή αποκτούσε νόημα και από τις δύο οπτικές γωνίες και ξαφνικά έγινε πιστευτό ότι ο οργασμός της ήταν πράγματι «ένδοξος».

Πως να γυρίσετε την τέλεια ερωτική σκηνή Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης του Rivals, Έλιοτ Χέγκαρτι.

Οι ηθοποιοί πρέπει να συμμετέχουν στην προετοιμασία της σκηνής

Οι ηθοποιοί πρέπει να συμπεριλαμβάνονται σ’ αυτές τις συζητήσεις. Αφού χαρτογραφηθεί η σκηνή με τον IC, γίνεται μια κουβέντα με τους ηθοποιούς σχετικά με το όραμα, τις προοπτικές και τις ιδέες για τη σκηνή. Όταν έχουν συμβάλει στη δημιουργία της, η θέση μου είναι ότι μπορούν να αλλάξουν γνώμη ανά πάσα στιγμή. Δεν υπάρχει πρόβλημα. Είναι δικαίωμά τους. Μπορεί ξαφνικά να νιώσουν ότι δεν θέλουν να γδυθούν μπροστά σε ένα πλήθος ανθρώπων (ακόμη και αν πρόκειται για αυτό που λέγεται «κλειστό σετ») και ποιος θα μπορούσε να τους κατηγορήσει; Υπάρχει πάντα πεδίο για αλλαγή κατεύθυνσης.

Να κρατάτε (μεταφορικά) το χέρι των ηθοποιών την ώρα που γυρίζεται η σκηνή

Σύμφωνα με την εμπειρία μου, όταν γυρίζεται μια σεξουαλική σκηνή, συνήθως όλα τείνουν να κυλάνε φυσιολογικά αφού φύγει από τη μέση η αμήχανη πρώτη λήψη. Πάντα μιλάω στους ηθοποιούς για τις κινήσεις ενώ την ώρα που οι κάμερες τραβάνε –«Βάλε το χέρι σου εκεί. Σήκωσε το κεφάλι σου. Βγάλε το πόδι σου από το φως»– οπότε η κατάσταση δεν θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από μια ερωτική ατμόσφαιρα.

Όπως κάθε μορφή αφήγησης, όταν μια σεξουαλική σκηνή είναι κακοφτιαγμένη, φαίνεται βαρετή στον θεατή ή, ακόμα χειρότερα, άσκοπη. Αν το σεξ δεν προωθεί την ιστορία ή δεν εμβαθύνει την κατανόηση ενός χαρακτήρα, τότε είναι απλώς σεξ για το σεξ. Δηλαδή, πορνό.

Μόλις όμως οι ηθοποιοί συνειδητοποιήσουν ότι προστατεύονται και ότι υπηρετούν μια σωστή αφήγηση, τότε είναι που ξέρεις ότι το κάνεις σωστά.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Λούκα Γκουαντανίνο: Ο σκηνοθέτης του Queer δηλώνει ότι θα αγωνιστεί να σταματήσει τη λογοκρισία της ταινίας του

Πολιτισμός / Λούκα Γκουαντανίνο: Ο σκηνοθέτης του Queer δηλώνει ότι θα αγωνιστεί να σταματήσει τη λογοκρισία της ταινίας του

«Ο χαρακτηρισμός της ταινίας ως "πολύ προκλητικής" από τις αρχές της Τουρκίας δεν είναι τίποτα περισσότερο από απροκάλυπτη ομοφοβία» τόνισε ο σκηνοθέτης του Queer
LIFO NEWSROOM
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες της Τζούλης Αγοράκη

Οθόνες / «Είδα το "Nymphomaniac" σαν φεμινιστικό ύμνο»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες της Τζούλης Αγοράκη

Νικίτα Μιχάλκοφ, Ανιές Βαρντά, Μπέργκμαν, αλλά και «Love Story», «Against all odds»: Η σχέση της δημοσιογράφου Τζούλης Αγοράκη με το σινεμά εδραιώθηκε μέσα από πολύ διαφορετικές μεταξύ τους ταινίες.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Οι Αθηναίοι / Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Μοναδική περίπτωση για το ελληνικό σινεμά, η ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθέτις που τιμάται στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Ταινιοθήκης αφηγείται τη ζωή και την πορεία της στη LiFO.
M. HULOT
«The New Years»: Το ισπανικό «One Day» από τον Ροντρίγκο Σορογκόγιεν

Οθόνες / «The New Years»: Το ισπανικό «One Day» από τον Ροντρίγκο Σορογκόγιεν

Η νέα ρομαντική σειρά του Cinobo βρίσκεται στο σταυροδρόμι της τριλογίας «Before», του «Normal People» και του «One Day». Δανειζόμενη το αφηγηματικό εύρημα του τελευταίου, καταγράφει τις Πρωτοχρονιές ενός ζευγαριού και μαζί τους τις δυσκολίες μα και τη γοητεία των πρώτων -άντα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βαλέρια Γκολίνο: «Δεν με ενοχλεί το ανδρικό βλέμμα αλλά το “μη- βλέμμα” στο σινεμά»

Pulp Fiction / Βαλέρια Γκολίνο: «Δεν με ενοχλεί το ανδρικό βλέμμα αλλά το “μη- βλέμμα” στο σινεμά»

Τελευταία υποδύθηκε μια πορνοστάρ, την αδερφή της Κάλλας, και σκηνοθέτησε μια σειρά βασισμένη σε ένα «σκανδαλώδες» βιβλίο. Η Ελληνοϊταλίδα ηθοποιός και σκηνοθέτις βρέθηκε στην Αθήνα και μίλησε στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Πώς η μητριά μου, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, με βοήθησε να κόψω το ποτό

Οθόνες / Πώς η μητριά μου, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, με βοήθησε να κόψω το ποτό

Σε ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματά του που δημοσιεύτηκε στην Wall Street Journal, ο ηθοποιός Τζος Μπρόλιν εξηγεί πώς η «ζόρικη αγάπη» της συζύγου του πατέρα του τον έκανε να κόψει οριστικά τη συνήθεια που του είχε ρημάξει τη ζωή.
THE LIFO TEAM
Μιγκέλ Γκόμες

Οθόνες / «Θέλω το σινεμά να μοιάζει με σινεμά κι όχι με κάτι που προσποιείται την πραγματική ζωή»

Ο Πορτογάλος σκηνοθέτης του «Tabu» Μιγκέλ Γκόμες επιστρέφει με το «Grand Tour» που απέσπασε το βραβείο σκηνοθεσίας στο φετινό Φεστιβάλ Καννών, μια ταινία για τη δειλία των αντρών και το πείσμα των γυναικών. Μιλά στη LiFO με αφορμή την προβολή της στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, ως ταινία έναρξης του 13ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Μυθολογίες / «Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Ο τραγουδοποιός Ευριπίδης Σαμπάτης επιλέγει 10 ταινίες, καθεμιά απ' τις οποίες για διαφορετικούς λόγους τον ταρακούνησαν τόσο που η ζωή του δεν ήταν ποτέ πια η ίδια.
Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT