«Retablo»: Ένα κοινωνικό δράμα για τη διαφορετικότητα στις Άνδεις

«Retablo»: Ένα κοινωνικό δράμα για τη διαφορετικότητα στις Άνδεις. Facebook Twitter
Το δράμα του Αλβάρο Ντελγάδο Απαρίσιο αξίζει να το δεις για πολλούς λόγους.
0

ΤA RETABLOS είναι ξύλινα κουτιά με ζωγραφική και φιγούρες από ξύλο ή πεπιεσμένο χαρτί που τα φτιάχνουν τεχνίτες λαϊκής τέχνης στα χωριά των Άνδεων στο Περού. Τα πολύχρωμα αυτά κουτιά που μοιάζουν με εικονοστάσια έχουν θρησκευτικά θέματα ή αναπαριστούν στιγμιότυπα ιστορίας ή της καθημερινής ζωής. Για τους κατοίκους του Περού το retablo είναι σημαντική υπόθεση στην οικογενειακή παράδοση, γιατί συχνά περιέχει τις φιγούρες των μελών όλης της φαμίλιας, μαζί με αγίους και τους προστάτες θεούς της παλιάς τους θρησκείας, των Ίνκας. 

Δεν έχουμε ξαναδεί τέτοιου είδους ταινία από το Περού που να ασχολείται με την τοξική αρρενωπότητα με αυτόν τον τρόπο.

Αυτά τα retablos κατασκευάζει κατά παραγγελία ο Noé που ζει με την οικογένειά του σε μια απομονωμένη κοινότητα των περουβιανών βουνοκορφών, και τα πουλάει στις πλούσιες οικογένειες χιλιόμετρα μακριά, μεταφέροντάς τα στην πλάτη του. Η κοινωνία στα οροπέδια είναι βαθιά συντηρητική και θρησκόληπτη και ο 14χρονος γιος της οικογένειας μεγαλώνει μέσα στα ταμπού και την αυστηρότητα της παράδοσης, σε έναν κόσμο χωρίς έλεος. Φορτώνεται την πολιτιστική κληρονομιά, αναζητώντας παράλληλα την ανδρική ταυτότητα σε έναν κόσμο που το διαφορετικό το τιμωρεί πολύ αυστηρά, με μίσος και βία. 

«Retablo»: Ένα κοινωνικό δράμα για τη διαφορετικότητα στις Άνδεις. Facebook Twitter
Η κοινωνία στα οροπέδια είναι βαθιά συντηρητική και θρησκόληπτη και ο 14χρονος γιος της οικογένειας μεγαλώνει μέσα στα ταμπού και την αυστηρότητα της παράδοσης, σε έναν κόσμο χωρίς έλεος.

Το ασφυκτικό πλαίσιο που δημιουργεί ο περίγυρος, ο οποίος δεν δέχεται καμία σεξουαλική παρέκκλιση, γίνεται βραχνάς για τον πατέρα που λόγω των σεξουαλικών του προτιμήσεων αντιμετωπίζει τη βιαιότητα των κατοίκων της περιοχής που είναι απίστευτης ομορφιάς, διαφέρει εντελώς από την Ευρώπη σε κάθε επίπεδο, και τον αποξενώνει από τον γιο του, ο οποίος βλέπει τον κόσμο του να καταρρέει. Ο Noé δεν μπορεί να αντέξει την ντροπή και την απελπισία, κυρίως τις συνέπειες που θα έχει η ατίμωση που έχει υποστεί στην οικογένειά του, ιδίως ο γιος του, και η κατάληξη είναι τραγική για όλους.

Δεν έχουμε ξαναδεί τέτοιου είδους ταινία από το Περού που να ασχολείται με την τοξική αρρενωπότητα με αυτόν τον τρόπο. «Πάντα λέω ότι για μένα το “Retablo” είναι μια ερωτική ιστορία, μια ιστορία για το πόσο περίπλοκη μπορεί να είναι η ανεκτικότητα», λέει ο σκηνοθέτης. «Για την ποικιλομορφία και το πόσο δύσκολο είναι να την αποδεχτείς. Αλλά είναι επίσης και μια ιστορία για την πολυπλοκότητα και τον νεωτερισμό και το πώς αυτά τα δύο πράγματα μπορούν να συνυπάρχουν». 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Black Stone» ή πώς να δραπετεύσεις από την αθάνατη ελληνική οικογένεια

Οδηγός Σινεμά / «Black Stone» ή αλλιώς πώς να δραπετεύσεις από την αθάνατη ελληνική οικογένεια

Η Ελένη Κοκκίδου, ο Γιώργος Κατσής, ο Αχιλλέας Χαρίσκος και ο Νέγρος του Μοριά, πρωταγωνιστούν στην κωμωδία του καλοκαιριού που έρχεται αυτή την εβδομάδα στα θερινά σινεμά και τη βλέπουμε δωρεάν με Cinobo Pass.
THE LIFO TEAM
ΔΕΥΤΕΡΑ Δάφνη Μπεχτσή

Portraits 2023 / Δάφνη Μπεχτσή του Cinobo: «Το ενδιαφέρον είναι να ανακαλύψουμε το σινεμά που δεν μπαίνει σε πλαίσια»

Για το κοινό που αναζητά σινεφίλ, φεστιβαλικές ταινίες τις οποίες δύσκολα μπορεί να βρει πλέον στις κινηματογραφικές αίθουσες, το Cinobo είναι η πλατφόρμα που ικανοποιεί την ανάγκη αυτή. Η Δάφνη Μπεχτσή που το οραματίστηκε και το έστησε φιλοδοξεί να δημιουργήσει μια ζωντανή κοινότητα που θα στηρίζει το σινεμά σε όλες του τις μορφές.
M. HULOT
Το Corsage, νικητής του μεγάλου βραβείου του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λονδίνου

Πολιτισμός / «Corsage»: Η ταινία λήξης του 63ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η ταινία προσεγγίζει με διαφορετικό τρόπο την αυτοκράτειρα Σίσσυ και ρίχνει μια φεμινιστική ματιά στους κοινωνικούς περιορισμούς που καλείται να αντιμετωπίσει μία γυναίκα σε θέση εξουσίας.
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Οθόνες / «Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Γοητεύτηκε ξαφνικά από το θέατρο και διάβαζε γι' αυτό ενώ εργαζόταν σε ένα περίπτερο. Όταν, δίχως να ξέρει τι τον περιμένει, ο Γιάννης Καράμπαμπας βρέθηκε μπροστά από την κάμερα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου στο «Wishbone», διακρίθηκε με το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

Οθόνες / Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

«Αν δεν ξέρεις το όνομα Keyser Söze, τότε έχεις ένα σοβαρό κινηματογραφικό κενό» - Είναι δυνατόν μια συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων να μην ξέρει από ατμόσφαιρα που κόβει την ανάσα και σασπένς; Αποκλείεται.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

OSCARS 2025 / H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

Ο Σον Μπέικερ έσπασε τα κοντέρ κερδίζοντας 4 προσωπικά Όσκαρ για την άγρια κωμικοτραγική κινηματογραφική του χειροτεχνία. Η Μάϊκι Μάντισον χάλασε το πάρτι της Ντέμι Μουρ. Και η ιστορία της σεξεργάτριας, έδωσε ηχηρό μήνυμα για την ανάγκη του σινεμά να φτιάχνει ταινίες θαρραλέες και αυθεντικές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching

Οθόνες / 11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching (και πού να τις δείτε)

Καθώς πλησιάζει η 97η απονομή των Όσκαρ, επιλέγουμε 11 νικήτριες του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που μπορείτε να βρείτε σε streaming πλατφόρμες και στη συνδρομητική τηλεόραση, για να κάνετε προθέρμανση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
CHECK Gene Hackman 1930-2025

Απώλειες / Τζιν Χάκμαν (1930-2025): Ο πιο ευαίσθητος σκληρός του αμερικανικού σινεμά

Ήθελε να τον θυμούνται ως τίμιο ηθοποιό, που έντυσε με ειλικρίνεια τους χαρακτήρες που υποδύθηκε. Ο Τζιν Χάκμαν πέτυχε πολύ περισσότερα, αφού κατάφερε να γίνει ο σπουδαιότερος καρατερίστας του αμερικανικού σινεμά από την εποχή του Σπένσερ Τρέισι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στην καρδιά του ταύρου - στην κοιλιά του καλλιτέχνη

Οθόνες / «Η καρδιά του ταύρου»: Ένα ντοκιμαντέρ για την πίστη στην ψευδαίσθηση

Σε παραγωγή Onassis Culture, η Εύα Στεφανή επιχειρεί μια κατάδυση στον σαγηνευτικό κόσμο του Δημήτρη Παπαϊωάννου και της προετοιμασίας της παράστασής του «Εγκάρσιος Προσανατολισμός».
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Oscar stories: Οι «ξένοι» στα Όσκαρ

Pulp Fiction / Οι «ξένοι» στα Όσκαρ

Από το αριστούργημα του Ζαν Ρενουάρ μέχρι τη σαρωτική διάκριση της Εμίλια Πέρεζ με τις 13 υποψηφιότητες, η πορεία των ξενόγλωσσων ταινιών στα Όσκαρ είναι γεμάτη από σταθμούς που αμφισβητούν και αναμορφώνουν τα όρια του κινηματογράφου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ

Μυθολογίες / «Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ

Παραγνωρισμένα διαμάντια, ένας Σουηδός ημίθεος και χαρακτήρες που ξεπερνούν τα βιβλία από τα οποία γεννήθηκαν: ο σκηνοθέτης μοιράζεται τις ταινίες που τον σημάδεψαν καθώς και την αγαπημένη του αφίσα για καθεμιά από αυτές.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Οθόνες / 12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Για όσους δεν έχουν αρκετό χρόνο, αλλά θέλουν να τηρήσουν τη σινεφιλική τους δίαιτα, και για παραπονούμενους ότι η διάρκεια των ταινιών «έχει μεγαλώσει πολύ», ξεψαχνίσαμε τις πλατφόρμες και τους καταλόγους τους και παρουσιάζουμε 12 ταινίες που δεν υπερβαίνουν τη μιάμιση ώρα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκιπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Daily / The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Σ’ ένα πολυτελές θέρετρο στην Ταϊλάνδη μεταφέρεται ο νέος κύκλος της επιτυχημένης σειράς που μόλις ξεκίνησε, φανερώνοντας κάποια σημεία κόπωσης, παρά το πάντα εντυπωσιακό στήσιμό της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ