Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης; Facebook Twitter
Ο Τέιλορ Σέρινταν, το 2023 στην Καλιφόρνια. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0

ΜΟΝΟ ΤΟΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ μήνα έκαναν πρεμιέρα τα επεισόδια τριών σειρών που φέρουν την υπογραφή του Τέιλορ Σέρινταν: ο δεύτερος κύκλος του κατασκοπικού θρίλερ Lioness, με την Ζόε Σαλντάνα, τον Μάικλ Κέλι και τη Νικόλ Κίντμαν, το δεύτερο μέρος του πέμπτου κύκλου του Yellowstone, και το Landman, μια σειρά βασισμένη στους Τεξανούς «πετρελαιάδες» με τους Μπίλι Μπομπ Θόρντον, Ντέμι Μουρ και Τζον Χαμ.

Λίγο πριν, τον Σεπτέμβριο, ξεκίνησε η δεύτερη σεζόν του Tulsa King, επίσης δημιούργημα του Σέρινταν, όπως και το Mayor of Kingstown, ο τρίτος κύκλος του οποίου προβλήθηκε το καλοκαίρι. Το τηλεοπτικό σύμπαν του Σέρινταν δεν σταματά εδώ, καθώς τα τελευταία χρόνια έχει επίσης αναλάβει την ευθύνη για δύο prequels του Yellowstone: το «1883» (με τον Σαμ Έλιοτ) και το «1923» (με τον Χάρισον Φορντ και την Έλεν Μίρεν). Επιπλέον, είναι ο παραγωγός του Lawmen: Bass Reeves, μια σειρά που σε κάθε κύκλο της ακολουθεί την ιστορία εκπροσώπων του νόμου και παρανόμων που έμειναν στην ιστορία.

Ποιος είναι όμως ο δημιουργός αυτού του τηλεοπτικού σύμπαντος που αποπνέει τεστοστερόνη από κάθε πόρο του; Ο Σέρινταν διατηρεί το μυστήριο γύρω από τον εαυτό του αρκετά καλά, παραχωρώντας ελάχιστες συνεντεύξεις. Το πραγματικό όνομα του πολυσχιδούς σεναριογράφου, παραγωγού, σκηνοθέτη και ηθοποιού που γεννήθηκε στη Βόρεια Καρολίνα, μεγάλωσε σε ράντζο του Τέξας και έμαθε από μικρός τη ζωή ενός καουμπόι, είναι Σέρινταν Τέιλορ Γκίμπλερ τζούνιορ. Για ένα διάστημα έβγαζε τα προς το ζην κουρεύοντας το γρασίδι και βάφοντας σπίτια στο Όστιν. Ενώ έψαχνε για δουλειά σε ένα εμπορικό κέντρο, ένας ανιχνευτής ταλέντων του πρότεινε ένα ταξίδι στο Σικάγο για να δοκιμάσει την τύχη του ως ηθοποιός. Έτσι μπήκε στον κόσμο του θεάματος.

Η «καουμπόικη» ψυχή είναι τόσο βαθιά μέσα του που στις αρχές του 2022 ηγήθηκε μιας κοινοπραξίας που αγόρασε το θρυλικό ράντσο 6666, αξίας περίπου 350 εκατομμυρίων δολαρίων και συνολικής έκτασης κοντά σε εκείνη του μητροπολιτικού Λος Άντζελες, και μετακόμισε εκεί με τη σύζυγο και τον γιο του. 

Ο πρώτος του σημαντικός ρόλος ήταν στο Veronica Mars, ενώ στη σειρά Sons of Anarchy υποδύθηκε τον αστυνομικό Ντέιβιντ Χέιλ. Στον ελεύθερο χρόνο του άρχισε να γράφει σενάρια και όταν πούλησε το πρώτο (τον πιλότο της σειράς Mayor of Kingstown, παρότι τελικά προτίμησε να το βάλει στο συρτάρι για αργότερα) του είχαν μείνει μόλις 800 δολάρια στην τράπεζα. 

Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης; Facebook Twitter
Yellowstone

Έγραψε το σενάριο για την ταινία Sicario (2015), σε σκηνοθεσία Ντενίς Βιλνέβ, με πρωταγωνιστή τον Μπενίκιο ντελ Τόρο και στη συνέχεια έγραψε το Hell or High Water (2016), με τους Τζεφ Μπρίτζες και τον Κρις Πάιν, για το οποίο ήταν υποψήφιος για Όσκαρ καλύτερου σεναρίου. Η τρίτη του ταινία ήταν το Wind River (2017), με τον Τζέερμι Ρένερ και την Ελίζαμπεθ Όλσεν, την οποία επίσης σκηνοθέτησε.

Το μέσο όμως που του χάρισε τη μεγαλύτερη επιτυχία του ήταν η τηλεόραση. Εφαρμόζοντας το αξίωμα «γράψε γι’ αυτό που γνωρίζεις» χρησιμοποίησε τις εμπειρίες του στα ράντζα της οικογένειάς ως έμπνευση για το Yellowstone. Η «καουμπόικη» ψυχή είναι τόσο βαθιά μέσα του που στις αρχές του 2022 ηγήθηκε μιας κοινοπραξίας που αγόρασε το θρυλικό ράντσο 6666, αξίας περίπου 350 εκατομμυρίων δολαρίων και συνολικής έκτασης κοντά σε εκείνη του μητροπολιτικού Λος Άντζελες, και μετακόμισε εκεί με τη σύζυγο και τον γιο του.

Πού βρήκε τόσα χρήματα; Η απάντηση βρίσκεται στο Yellowstone, αυτό το εθιστικό μείγμα οικογενειακού δράματος, σύγχρονου γουέστερν και αστυνομικής και πολιτικής πλοκής, που έγινε η σειρά με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση στην Αμερική στην πρόσφατη ιστορία. Η τεράστια επιτυχία της οδήγησε στην ανανέωση του συμβολαίου της με τη ViacomCBS (νυν Paramount Global) το 2021 έναντι ενός ιλιγγιώδους ποσού (εκτιμάται γύρω στα 200 εκατομμύρια δολάρια) για την παραγωγή διαφόρων πρότζεκτ.

Όλη αυτή η επιτυχία δεν συνέβη χωρίς προστριβές. Η πιο γνωστή είναι αυτή που οδήγησε στην αποχώρηση του Κέβιν Κόστνερ, πρωταγωνιστή του Yellowstone, από τα επεισόδια που μεταδίδονται αυτή τη στιγμή. Η επίσημη εκδοχή είναι ότι ο ηθοποιός ήταν αφοσιωμένος στην ταινία του Horizon και δεν μπορούσε να συνδυάσει τα δύο υποχρεώσεις λόγω προβλημάτων προγραμματισμού. Σύμφωνα με τον Σέρινταν, ήταν όλο και πιο δύσκολο να διαμορφώσει το πρόγραμμα γυρισμάτων της σειράς σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ηθοποιού και η σύγκρουση μεγάλωνε, μέχρι που μπλέχτηκαν οι δικηγόροι.

Ο Σέρινταν ήταν επίσης δυσαρεστημένος με το σενάριο τόσο στο Tulsa King (παρότι το είχε γράψει ο γνωστός σεναριογράφος των Sopranos και δημιουργός του Boardwalk Empire, Τέρενς Γουίντερ) όσο και στο Lioness, καταλήγοντας να γράψει τα πάντα μόνος του, όπως ακριβώς έκανε με το Yellowstone και τα διάφορα spin-offs του. Έχει επίσης βρεθεί στο επίκεντρο μιας αντιπαράθεσης επειδή χρέωσε την εταιρεία παραγωγής με δεκάδες χιλιάδες δολάρια επιπλέον για τη χρήση της δικής του γης και των αλόγων του για τη σειρά.

Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης; Facebook Twitter
Landman
Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης; Facebook Twitter
Tulsa King

Σε ό,τι αφορά στην ιδεολογική του τοποθέτηση, εμφανίζεται πάνω απ' όλα ως υπέρμαχος του περιβάλλοντος, παρότι όμως ο ίδιος δεν εκφράζεται ποτέ επί του θέματος, δεν θα ήταν δύσκολο να φανταστεί κανείς τους χαρακτήρες του να ψηφίζουν τον Ντόναλντ Τραμπ. Σε μια συνέντευξη στο The Atlantic το 2022, ο Σέρινταν γέλασε όταν του είπαν ότι το Yellowstone είναι μια σειρά που θαυμάζουν ιδιαιτέρως οι ψηφοφόροι του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος: «Σοβαρά τώρα; Η σειρά μιλάει για τον εκτοπισμό των αυτόχθονων Αμερικανών, για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστηκαν οι γυναίκες τους,  για την απληστία των εταιρειών, για τον "εξευγενισμό" της Δύσης και την αρπαγή της γης. Είναι αυτή μια σειρά που απευθύνεται στους συντηρητικούς ψηφοφόρους και τις "κόκκινες" πολιτείες;»

Με το μέλλον του Yellowstone να είναι ακόμη αδιευκρίνιστο (μέχρι πρόσφατα, τα έξι επεισόδια που προβάλλονται αυτή τη στιγμή είχαν ανακοινωθεί ως τα τελευταία της σειράς, μπορεί όμως και να συνεχιστεί με πρωταγωνιστές τους χαρακτήρες της Μπεθ και του Ριπ), ο Σέρινταν έχει ήδη πολλά ακόμη σχέδια στα σκαριά. Ένα από αυτά είναι το The Madison με την Μισέλ Φάιφερ, το οποίο θα παρακολουθεί μια οικογένεια που, μετά από μια τραγωδία, μετακομίζει από τη Νέα Υόρκη στη Μοντάνα. Ένα άλλο, παρότι είναι ακόμα ασαφείς οι λεπτομέρειες, είναι μια σειρά με τίτλο 6666, η οποίο θα γυριστεί στο ομώνυμο αχανές ράντσο που ανήκει πλέον στον Σέρινταν, και θα αφηγείται την ιστορία του μέρους.

Με στοιχεία από El Pais

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ