Πριν παραταχτεί η all-star γυναικεία ομάδα του Big Little Lies – Μέριλ Στριπ, Νικόλ Κίντμαν, Ρις Γουίδερσπουν, Λόρα Ντερν, Σαϊλίν Γούντλεϊ – στην αίθουσα της Αμερικανικής Ένωσης Τηλεκριτικών την προηγούμενη Παρασκευή, οι υπεύθυνοι του HBO, του καναλιού παραγωγής της σειράς, πρόβαλλαν για τους παρευρισκόμενους δημοσιογράφους ένα τρέιλερ το οποίο προσέφερε κάποιες ενδείξεις για τον πολυαναμενόμενο δεύτερο κύκλο του δημοφιλούς δράματος μυστηρίου.
Το συμπέρασμα είναι το εξής: Αν ο πρώτος κύκλος ήταν μια σύγχρονη εκδοχή αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, ο δεύτερος μοιάζει εντελώς σαιξπηρικής έμπνευσης. Μπορεί το κοινό να σηκώσει πέντε «Λαίδη Μάκβεθ»; Άνετα.
Υπάρχει όμως κι ένα άλλο ζήτημα. Οι οπαδοί τόσο της σειράς όσο και του βιβλίου της Λιάν Μόριαρτι στο οποίο βασίστηκε ο πρώτος κύκλος, έχουν αναρωτηθεί ποιος θα είναι ο «μπούσουλας» της σειράς αφού η πλοκή της νουβέλας εξαντλήθηκε στον πρώτο κύκλο.
Ο Ντέιβιντ Κέλι αναγνώρισε ότι αυτό το σύμπαν φόνου, μυστηρίου και μητρότητας που περικλείει τη σειρά, αποτελεί «γόνιμο» πεδίο δραματικής ανάπτυξης, έσπευσε να προσθέσει όμως ότι κατά πάσα πιθανότητα ο δεύτερος κύκλος θα είναι και ο τελευταίος της σειράς.
Σύμφωνα με τον δημιουργό της σειράς, Ντείβιντ Κέλι, ο δεύτερος κύκλος ξεκινά ακριβώς εκεί που σταμάτησε ο πρώτος – με τις πρωταγωνίστριες να την γλυτώνουν με το «ψέμα» τους για την από κοινού δολοφονία του άντρα της Σελέστ (Κίντμαν) - ενώ σημειώνει ότι η συγγραφέας του βιβλίου έγραψε έναν μικρό οδηγό καθοδήγησης της αφήγησης για το νέο κύκλο.
Στο πλαίσιο αυτού του «οδηγού» δημιουργήθηκε και ο χαρακτήρας της Μαίρη Λουίζ Ράιτ – πεθεράς της Σελέστ – τον οποίο υποδύεται η Μέριλ Στριπ. Στο υλικό που προβλήθηκε για τους δημοσιογράφους, δεν είναι ξεκάθαρο το αν η Μαίρη Λουίζ εμφανίζεται για να διερευνήσει τις συνθήκες θανάτου του γιου της, ενώ η σχέση της με την νύφη της δεν μοιάζει εχθρική εκ πρώτης όψεως. «Μ' αγαπάς, το ξέρω!» εμφανίζεται να της λέει η Νικόλ Κίντμαν ενώ η Μέριλ Στριπ απαντά με εμφατική κατάφαση.
Ο ρόλος της Στριπ επεκτείνεται πολύ πιο πέρα από το αν θα ανακαλύψει (και αν θα αποκαλύψει στις Αρχές) τι πραγματικά συνέβη στον γιο της. Αναγκάζεται και η ίδια να αποδεχτεί τα «ελλείματα της ανατροφής» που συνέβαλαν στο να γαλουχηθεί ένας γιος με τόσο έντονες τάσεις επιθετικότητας και κακοποίησης γυναικών.
Παρότι ο πρώτος κύκλος της σειράς έκανε πρεμιέρα αρκετούς μήνες πριν τις καταγγελίες εναντίον του Χάρβεϊ Γουάινστιν και την ίδρυση του #MeToo κινήματος, η Μέριλ Στριπ σημείωσε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου ότι η μεταχείριση του γυναικείου τραύματος στη σειρά, έπιασε κάτι που ήδη βρισκόταν στην ατμόσφαιρα του Χόλιγουντ, «μια δίψα του κοινού για κάτι που ακόμα δεν είχε εκφραστεί».
Και για να υπογραμμιστεί ίσως ακόμα περισσότερο αυτή η διάσταση γυναικείας διαμαρτυρίας και χειραφέτησης, στον δεύτερο κύκλο που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιούνιο, τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει η Άντρεα Άρνολντ, αντικαθιστώντας τον Ζαν-Μαρκ Βαλέ. «Λέγαμε για την αντρική ματιά και για τη γυναικεία ματιά – πού να δείτε τον τρόπο που η Άντρεα εισέρχεται βαθιά στην αντίληψή μας», είπε η Νικόλ Κίντμαν.
Ο Ντέιβιντ Κέλι αναγνώρισε ότι αυτό το σύμπαν φόνου, μυστηρίου και μητρότητας που περικλείει τη σειρά, αποτελεί «γόνιμο» πεδίο δραματικής ανάπτυξης, έσπευσε να προσθέσει όμως ότι κατά πάσα πιθανότητα ο δεύτερος κύκλος θα είναι και ο τελευταίος της σειράς, δηλώνοντας απολύτως ικανοποιημένος από τον τρόπο που κλείνει η ιστορία. «Τα ίδια έλεγες και για τον πρώτο» τον πείραξε η Ρις Γουίδερσπουν, υπενθυμίζοντάς του ότι είχε δηλώσει τότε πως δεν θα είχε νόημα να προχωρήσει πέρα από την πηγή που προσέφερε το βιβλίο.
Με στοιχεία από το Vanity Fair
σχόλια