Υπήρχε ισχυρό απωθημένο να κάνω σινεμά

Υπήρχε ισχυρό απωθημένο να κάνω σινεμά Facebook Twitter
0

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια η Ελένη Ράντου είχε επικεντρωθεί στο θέατρο. Φέτος επιστρέφει σε διπλό ταμπλό: με μια τηλεοπτική σειρά αλλά και με την πρώτη της ταινία (πρωταγωνιστεί κι έχει γράψει και το σενάριο). Με τίτλοΠεθαίνω για σένα είναι μια κωμωδία βασισμένη στο θεατρικό έργο Μαμά μην τρέχεις, που έσπασε ταμεία μεταξύ 2002 και 2005. Πρωταγωνιστής της ταινίας είναι τα αδιέξοδα μιας «τυπικής» ελληνικής οικογένειας που αποτελείται από μια μητέρα πρώην χορεύτρια και νυν καθηγήτρια του τάνγκο (Ελένη Ράντου), έναν πατέρα τροχονόμο με έφεση στη στιχουργική (Φάνης Μουρατίδης), τον έφηβο γιο τους που ψάχνει την ερωτική του ταυτότητα (Νεκτάριος Λουκιανός), καθώς και μια κουφή γιαγιά (Μάρθα Βούρτση). Η ιστορία κορυφώνεται μ' έναν απροσδόκητο θάνατο.

Μετά από χρόνια απουσίας από την τηλεόραση επιστρέφετε ως «εργαζόμενη γυναίκα» στον ΑΝΤ1 αλλά και με μια μεγάλη κινηματογραφική παραγωγή Γιατί απείχατε τόσο καιρό; Ήταν συνειδητή η απόφασή σας να επιστρέψετε;

Ναι. Αλλά δεν είχα στο νου μου αυτόν το συγχρονισμό. Η σειρά άργησε δύο χρόνια. Κι η ταινία ανέβαλλε την ημερομηνία της 2 φορές, με αποτέλεσμα να πέσουν το ένα πάνω στο άλλο. Δεν μ αρέσει αυτό. Δεν μου επιτρέπει να τα χαρώ όσο τους αξίζει. Αλλά, όπως λέει κι ο λαός, όταν εμείς προγραμματίζουμε ο Θεός γελάει.

Γιατί επικεντρωθήκατε στην ελληνική οικογένεια στο Πεθαίνω για σένα; Τι σας τράβηξε σ' αυτό;

Η οικογένεια είναι το κύτταρο μιας κοινωνίας. Έχει πολύ ενδιαφέρον σεναριακά η δόμηση κι η αποδόμησή της. Επιπλέον, όταν σκεφτόμουν να γράψω το σενάριο συγκλόνιζαν την Ελλάδα όλες οι αποκαλύψεις περί 17 Νοέμβρη. Η οικογενειακή δομή της εγχώριας υποτιθέμενης τρομοκρατίας μου κίνησε τόσο πολύ την περιέργεια, που έγινε πηγή έμπνευσης για μένα. Δεν είναι τυχαίο ότι τον αρχηγό της δικής μας οικογενειακής ιστορίας τον λένε Λουκά!

Πώς και επιλέξατε να μεταφέρετε μια θεατρική σας επιτυχία στον κινηματογράφο; Ήταν κάτι που είχατε σκεφτεί εδώ και καιρό;

Η πρώτη γραφή του Μαμά μην τρέχεις ήταν σενάριο για το σινεμά με τίτλο Πεθαίνω για σένα. Δεν μπόρεσε όμως να βρει το δρόμο για τις κινηματογραφικές αίθουσες λόγω οικονομικών δυσκολιών. Ο Γιάννης Κακλέας, που το 'χε διαβάσει κι είχε ενθουσιαστεί, έριξε την ιδέα να το κάνουμε στο θέατρο. Όπως καταλαβαίνεις, υπήρχε ένα ισχυρό απωθημένο και μια πρόσθετη επιθυμία να κάνω κι εγώ σινεμά . Η πρόταση να κάνω για πρώτη φορά σινεμά και μάλιστα πάνω σ' ένα τόσο δουλεμένο κείμενο με βρήκε πολύ θετική.

Θεωρείτε ότι μετά τις επιτυχημένες μεταφορές θεατρικών έργων στην κινηματογράφο (Μια μέλισσα τον Αύγουστο, Μόλις χώρισα) είναι πρόσφορο το έδαφος γι' άλλη μια κινηματογραφική μεταφορά θεατρικού έργου;

Αυτή είναι μια ερώτηση που πρέπει να την απευθύνετε στους παραγωγούς. Κάποια χρόνια πριν, μια άλλη εταιρεία παραγωγής «κώλωσε» να κάνει το σενάριο ταινία, ενώ μια άλλη εταιρεία, μετά τη θεατρική επιτυχία των 3 χρόνων κι αφού είχαν περάσει κάποια χρόνια, μου έκανε αυτήν τη πρόταση. Αν εγώ δεν ήξερα ότι είναι γραμμένο για σινεμά, ελάχιστα θα μ' ένοιαζε να παρουσιάσω μια θεατρική μου επιτυχία στο σινεμά, γιατί αυτό είναι συνταγή...

Πώς έγινε η επιλογή του Γιώργου Μαργαρίτη για το τραγούδι των τίτλων;

Την κάναμε από κοινού με τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα. Ήταν το πρώτο όνομα που είπαμε κι οι δύο. Οι σεναριακές απαιτήσεις ήθελαν έναν αυθεντικό λαϊκό τραγουδιστή, γιατί, εκτός από το τραγούδι, παίζει κι ένα ρόλο στην ταινία.

Πώς αισθάνεστε όταν βλέπετε τις επαναλήψεις του Κωνσταντίνου και Ελένης τόσα χρόνια μετά να παίζονται συνέχεια στην τηλεόραση;

Με πιάνει πια... κρίση ηλικίας!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ