Ένας καταπράσινος χώρος γραφείων στη Βραζιλία μοιάζει με τροπικό δάσος

Ένας φωτεινός και καταπράσινος χώρος γραφείων στη Βραζιλία, σαν σε τροπικό δάσος Facebook Twitter
Στο κέντρο της αυλής υπάρχει μια πισίνα. Φωτο: Joana França.
0

Το αρχαιολογικό γραφείο Tropical Shed βρίσκεται στο Μανάους, μια πόλη στο τροπικό δάσος του Αμαζονίου, όπου συγκλίνουν ο ποταμός Αμαζόνιος και ο Ρίο Νέγκρο. Αν και η πόλη βρίσκεται στο τροπικό δάσος, το γραφείο χτίστηκε σε βιομηχανική περιοχή.

«Το γραφείο βρίσκεται σε μια δημοφιλή βιομηχανική περιοχή της πόλης και ο σχεδιασμός του αποτελεί μια επανερμηνεία της βιομηχανικής τυπολογίας» δήλωσε ο Laurent Troost, υπεύθυνος του σχεδιασμού.

Το συμπαγές κτίριο που ολοκληρώθηκε για τη Muiraquitã Arqueologia χωρίζει το στενό οικόπεδο σε τρεις ξεχωριστούς χώρους. Το συνολικό εμβαδόν όλων των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων είναι περίπου 100 τετραγωνικά μέτρα.

Από την είσοδο ένας διάτρητος τοίχος από τούβλα οδηγεί σε ένα πιο χαλαρό περιβάλλον εργασίας που περιλαμβάνει ένα μακρύ τραπέζι, μια μικρή κουζίνα και μια αιώρα. Οι αρχιτέκτονες περιγράφουν αυτόν τον χώρο ως «χώρο αναψυχής».

Αν και καλύπτεται από μια χαμηλή οροφή, ο χώρος αναψυχής είναι στην πραγματικότητα ανοιχτός, γεγονός που επιτρέπει την ανάπτυξη τροπικών φυτών μέσα στον χώρο εργασίας, σε γλάστρες που αρδεύονται από τις υδρορροές της οροφής που βρίσκονται από πάνω.

Στη μέση του οικοπέδου υπάρχει μια υπαίθρια αυλή, με μια πισίνα και πολλά φυτά που πλαισιώνουν τον διάδρομο που οδηγεί στο γραφείο. Μια χαλύβδινη πέργκολα διπλού ύψους καλύπτει το οικόπεδο και χρησιμεύει ως πλαίσιο για τροπικά αμπέλια ταχείας ανάπτυξης.

«Ο χώρος αναψυχής κρύβεται πίσω από μια κοίλη πρόσοψη από ογκώδη τούβλα που αφήνουν τους ανέμους να περάσουν και φανερώνουν διακριτικά το βάθος του οικοπέδου χωρίς να αποκαλύπτουν όλες τις λεπτομέρειές του» δήλωσαν οι αρχιτέκτονες της Laurent Troost Architectures.

Στη μέση του οικοπέδου υπάρχει μια υπαίθρια αυλή, με μια πισίνα και πολλά φυτά που πλαισιώνουν τον διάδρομο που οδηγεί στο γραφείο.

Μια χαλύβδινη πέργκολα διπλού ύψους καλύπτει το οικόπεδο και χρησιμεύει ως πλαίσιο για τροπικά αμπέλια ταχείας ανάπτυξης. Τα αμπέλια αναπτύσσονται και στις δύο πλευρές του οικοπέδου, ορίζοντας έναν χώρο διπλού ύψους και σκιάζοντας τον χώρο αναψυχής και το γραφείο για να δημιουργήσουν ένα τροπικό, ευάερο και αναζωογονητικό μικροκλίμα. 

Στο πίσω μέρος του οικοπέδου βρίσκεται ο κλειστός χώρος γραφείων, ο οποίος περιλαμβάνει κοινόχρηστο τραπέζι εργασίας, συσκέψεων και τουαλέτες. Αυτός ο όγκος απολαμβάνει ψηλότερες οροφές που βοηθούν στη φωτεινότητα του χώρου.

«Τα ανοίγματα προς τους κήπους και στις δύο πλευρές λύνουν το θέμα της φωτεινότητας και επιτρέπουν τον επαρκή αερισμό όλων των χώρων» δήλωσαν οι αρχιτέκτονες.

Το ίδιο μοτίβο πλινθοδομής πλαισιώνει κι αυτόν τον όγκο, δημιουργώντας δυναμικές σκιές καθώς το φως μεταβάλλεται κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Το Tropical Shed εξυπηρετεί υποδειγματικά την εσωτερική-υπαίθρια διαβίωση δημιουργώντας τον ιδανικό χώρο εργασίας Facebook Twitter
Τροπικά φυτά αναπτύσσονται στον χώρο αναψυχής. Φωτο: Joana França. Φωτο: Joana França.
Το Tropical Shed εξυπηρετεί υποδειγματικά την εσωτερική-υπαίθρια διαβίωση δημιουργώντας τον ιδανικό χώρο εργασίας Facebook Twitter
Η είσοδος στο γραφείο βρίσκεται σε έναν διάτρητο τοίχο από τούβλα. Φωτο: Joana França.
Το Tropical Shed εξυπηρετεί υποδειγματικά την εσωτερική-υπαίθρια διαβίωση δημιουργώντας τον ιδανικό χώρο εργασίας Facebook Twitter
Ψηλά ταβάνια στον κλειστό χώρο γραφείων. Φωτο: Joana França.
Το Tropical Shed εξυπηρετεί υποδειγματικά την εσωτερική-υπαίθρια διαβίωση δημιουργώντας τον ιδανικό χώρο εργασίας Facebook Twitter
Φωτο: Joana França.
Το Tropical Shed εξυπηρετεί υποδειγματικά την εσωτερική-υπαίθρια διαβίωση δημιουργώντας τον ιδανικό χώρο εργασίας Facebook Twitter
Φωτο: Joana França
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Design / Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Η Casa Gaia από τους Bobotis+Bobotis Architects είναι μια βίλα που, απόλυτα συνδεδεμένη με το τοπίο, ενσωματώνει με ευαισθησία τις καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες, αποτίνοντας φόρο τιμής στη διαχρονική ηρεμία του μεσογειακού καλοκαιριού.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Design / 10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Τη χρονιά που μας πέρασε, η Τζούλη Αγοράκη «άνοιξε» για τους αναγνώστες της LifO μερικά από τα πιο ιδιαίτερα, όμορφα, παράξενα, εκκεντρικά, γουστόζικα σπίτια της πόλης μας. Διαλέξαμε 10 που θα μας μείνουν αξέχαστα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ