Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter

Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo

0

Ο Ιταλός καλλιτέχνης και βιολιστής, Leonardo Frigo, χάρη στο πάθος, την καινοτομία και το δημιουργικό του ταλέντο έχει καταφέρει να θεωρείται ως ένα εξαιρετικά σημαντικό πρόσωπο της τέχνης του Λονδίνου, όπου και μένει τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα, τα τελευταία δέκα χρόνια ασχολείται με μια πιο ιδιαίτερη πτυχή της τέχνης, δηλαδή τη ζωγραφική πάνω σε μουσικά όργανα, όπως τα βιολιά και το τσέλο. 

Το πιο πρόσφατο έργο του, που χρειάστηκε τέσσερα χρόνια για να το ολοκληρώσει, έχει τίτλο «Dante Aligheri - Inferno» και ουσιαστικά αποτελεί έναν φόρο τιμής στη «Θεία Κωμωδία: Κόλαση» του Δάντη. Στο πρότζεκτ αυτό συνδυάζει και ενσωματώνει διάφορα σύμβολα, μοτίβα αλλά και κείμενο. 

Λατρεύω τη μουσική και τα μουσικά όργανα και ξοδεύω πάνω από τρεις εβδομάδες για να ολοκληρώσω ένα και μόνο βιολί.

Μέχρι σήμερα, ο Leonardo Frigo έχει ζωγραφίσει συνολικά πάνω σε 34 μουσικά όργανα (33 βιολιά και ένα τσέλο), για τα οποία έχει κατά βάση εμπνευστεί από το πρώτο κεφάλαιο της «Κόλασης». Μάλιστα, κάθε μουσικό όργανο είναι «αφιερωμένο» σε ένα συγκεκριμένο τραγούδι.

Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Η δουλειά μου είναι αποτέλεσμα βαθιάς έρευνας κι αυτό οφείλεται στο πάθος μου για το διάβασμα, την τέχνη και πιο συγκεκριμένα το παραπάνω αριστούργημα του Δάντη.

Στην επιφάνεια των βιολιών, ξεπροβάλλουν σύμβολα, σκηνές και βασικοί χαρακτήρες του έργου, που έχουν προκύψει από τις εικόνες που δημιουργούνται μέσα από την ανάγνωση του ποιήματος, το οποίο παραμένει διαχρονικό έως σήμερα. 

Ο ίδιος ο καλλιτέχνης, περιγράφοντας το έργο του, αναφέρει: «Η δουλειά μου είναι αποτέλεσμα βαθιάς έρευνας κι αυτό οφείλεται στο πάθος μου για το διάβασμα, την τέχνη και πιο συγκεκριμένα το παραπάνω αριστούργημα του Δάντη. Η "Κόλαση" αποτελούσε για μένα έμπνευση από τότε που ήμουν ακόμη παιδί και μπορώ να πω ότι μου έμαθε να φαντάζομαι και να ονειρεύομαι». 

«Στόχος της τέχνης μου είναι να παραστήσω γραφικά μια ιστορία, ένα γεγονός ή μια βιογραφία. Μου αρέσει πολύ η ιδέα ότι το μουσικό μου όργανο μπορεί κατά κάποιον τρόπο να διαβαστεί και σαν βιβλίο. Λατρεύω τη μουσική και τα μουσικά όργανα και ξοδεύω πάνω από τρεις εβδομάδες για να ολοκληρώσω ένα και μόνο βιολί», καταλήγει ο Frigo. 

Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo

 

Μπορείτε να βρείτε εδώ το site του καλλιτέχνη, αλλά και τον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Design / Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Η Casa Gaia από τους Bobotis+Bobotis Architects είναι μια βίλα που, απόλυτα συνδεδεμένη με το τοπίο, ενσωματώνει με ευαισθησία τις καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες, αποτίνοντας φόρο τιμής στη διαχρονική ηρεμία του μεσογειακού καλοκαιριού.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Design / 10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Τη χρονιά που μας πέρασε, η Τζούλη Αγοράκη «άνοιξε» για τους αναγνώστες της LifO μερικά από τα πιο ιδιαίτερα, όμορφα, παράξενα, εκκεντρικά, γουστόζικα σπίτια της πόλης μας. Διαλέξαμε 10 που θα μας μείνουν αξέχαστα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ