O Cacao Rocks θαύμαζε ανέκαθεν τον Λόρδο Βύρωνα. Για να τον τιμήσει έφτιαξε ένα μεγάλων διαστάσεων έργο σε έναν τοίχο στου Ψυρρή, το μέρος που ο φιλέλληνας ποιητής έζησε περνώντας από την Αθήνα.
«To 2018 η γκαλερί "Δυο Χωριά" κάλεσε έντεκα καλλιτέχνες να δημιουργήσουν έργα βασισμένα στη Συλλογή του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός. Ένας από αυτούς ήμουν και εγώ. Επισκέφτηκα τη συλλογή με μια κάμερα και ένα sketchbook, χωρίς να ξέρω τι να περιμένω. Ανεβαίνοντας στο κλιμακοστάσιο είδα την προτομή ενός νέου, που ήταν ο Λόρδος Βύρωνας. Το άγαλμα είχε φιλοτεχνήσει ο γλύπτης Γεώργιος Βιτάλης το 1888, εξήντα τέσσερα χρόνια μετά τον θάνατο του Λόρδου Βύρωνα στο Μεσολόγγι. Τι να οδήγησε άρα τον Βιτάλη να κάνει αυτή την προτομή; Ήταν ένα πάθος για τον φιλελληνισμό ή απλά μια παραγγελία;
Όπως και να έχει, κατάλαβα αμέσως πως αυτό θα είναι το έργο με το οποίο θα κάνω έναν δημιουργικό διάλογο. Από τα σχολικά χρόνια με γοήτευε ο χαρακτήρας του Λόρδου Βύρωνα. Φανταστείτε κάποιον σήμερα να έχει στάτους ροκ σταρ και να τα παρατάει για να πάει σε μια χώρα της Ανατολής και να αγωνιστεί για την ελευθερία των κατοίκων της μέχρις εσχάτων. Μια ανάλογη προσωπικότητα τον 20ό αιώνα θα μπορούσε να είναι ο επαναστάτης Τσε Γκεβάρα, σε ένα διαφορετικό πλαίσιο.
Χρησιμοποίησα την τεχνοτροπία που θυμίζει την ζωγραφική των μοντερνιστών του προηγούμενου αιώνα και βάζοντας σε δεύτερο επίπεδο τις γραμμές που φτιάχνουν το παραστατικό μέρος της σύνθεσης, αλλάζοντας χρώμα ανάλογα με το φόντο, έκανα και εγώ την δική μου ζωγραφική εκδοχή της προτομής του Λόρδου Βύρωνα.
Ξεκίνησα σκεπτόμενος αυτά, να κάνω το έργο μου στο στούντιο. Χρησιμοποίησα την τεχνοτροπία που θυμίζει την ζωγραφική των μοντερνιστών του προηγούμενου αιώνα και βάζοντας σε δεύτερο επίπεδο τις γραμμές που φτιάχνουν το παραστατικό μέρος της σύνθεσης, αλλάζοντας χρώμα ανάλογα με το φόντο, έκανα και εγώ την δική μου ζωγραφική εκδοχή της προτομής του Λόρδου Βύρωνα. Ο ζωγραφικός πίνακας που δημιούργησα τότε βρίσκεται τώρα στη μόνιμη συλλογή του Ιδρύματος Κομνηνού.
Το προηγούμενο καλοκαίρι πήρα το θάρρος να ζητήσω την άδεια από την κ. Κατερίνα Κοσκινά, η οποία είναι αρμόδια στα δημόσια έργα του πολιτιστικού τομέα, να αναπαραγάγω σε κάποια τυφλή πρόσοψη της Αθήνας τη ζωγραφική εκδοχή μου της προτομής του Λόρδου Βύρωνα.
Μετά από αρκετές περιπέτειες κατάφερα να υλοποιήσω αυτό το έργο στην περιοχή του Ψυρρή που τόσο αγαπώ και έχω περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ενήλικης ζωής μου, αλλά και την περιοχή όπου έμεινε ο Λόρδος Βύρωνας στην πρώτη του περιήγηση στην Ελλάδα το 1811. Σε αυτό το ταξίδι ερωτεύτηκε τη νεαρή κόρη του Άγγλου πρόξενου που τον φιλοξένησε, για την οποία έγραψε το γνωστό ποίημα "Η Κόρη Των Αθηνών".
Ένα ακόμα σημαντικό ποίημα του ήταν "H Κατάρα Των Αθηνών", το οποίο γράφτηκε τον ίδιο χρόνο και αναφέρεται στην αρπαγή των μαρμάρινων γλυπτών του Παρθενώνα, κατά την οποία έτυχε να είναι αυτόπτης μάρτυρας – και μάλιστα ταξίδεψε πίσω στην πατρίδα του επιβαίνοντας στο ίδιο πλοίο που μετέφερε τα ιερά αυτά μάρμαρα.
Ίσως αυτό το γεγονός να τον επηρέασε ή και να τον εξόργισε, αποτελώντας αφορμή για να επιστρέψει ως αγωνιστής της απελευθέρωσης στο πλάι των Ελλήνων. Ή ακόμα να ήταν και αυτό το ποίημα που έκανε τη Μελίνα Μερκούρη, διαβάζοντας το, να ξεκινήσει τον δικό της αγώνα για την επιστροφή των "Ελγινείων".
Φιλοτεχνώντας αυτή την τοιχογραφία, έκανα και εγώ ό,τι περνάει από το χέρι μου για να τιμήσω αυτόν τον φιλέλληνα που δεν είχε την τύχη να ζήσει για να δει την Ελλάδα απελευθερωμένη και έδωσε όλη του την περιουσία αλλά και την ίδια του τη ζωή για τον επαναστατικό αγώνα. Με αυτόν τον τρόπο η αναπαράσταση του Λόρδου Βύρωνα "αντικρίζει", ανάμεσα στα νέα ξενοδοχεία και πολυκατοικίες, πάλι τον ιερό βράχο».
Ευχαριστώ πολύ την ομάδα μου που με βοήθησε για την πραγματοποίηση αυτού του έργου αλλά και την κ. Θεοδοσία Οικονομίδου για την παραχώρηση της πρόσοψης και φυσικά την κ. Κατερίνα Κοσκινά και τον Δήμο Αθηναίων».