Ο Φρανκ Γκέρι ολοκλήρωσε το πιο κλασικό του έργο, το Mουσείο της Φιλαδέλφειας

Ο Φρανκ Γκέρι ολοκλήρωσε το πιο κλασικό του έργο, το μουσείο της Φιλαδέλφειας Facebook Twitter
Το μουσείο της Φιλαδέλφειας | Gehry Partners | Courtesy Philadelphia Museum of Art, 2021
0

Στις 7 Μαΐου 2021 το Μουσείο Τέχνης της Φιλαδέλφειας θα αποκαλύψει στο κοινό τη μεγάλη ανακαίνιση και τη νέα εσωτερική του διακόσμηση.

Το μουσείο με τη διάσημη χαρακτηριστική σκάλα και τα εξαιρετικά έργα της Αναγέννησης στις συλλογές του ολοκληρώθηκε το 1928 στο Fairmount, έναν λόφο που βρίσκεται στο βορειοδυτικό άκρο του Benjamin Franklin Parkway στο Eakins Oval. Το μουσείο διαχειρίζεται συλλογές που περιέχουν πάνω από 240.000 αντικείμενα, πίνακες ζωγραφικής, γλυπτά, εκτυπώσεις, σχέδια, φωτογραφίες, πανοπλίες και διακοσμητικές τέχνες.

Η κατασκευή του κεντρικού κτιρίου ξεκίνησε το 1919, όταν ο δήμαρχος Thomas B. Smith έβαλε τον ακρογωνιαίο λίθο του μουσείου, καθώς λόγω των ελλείψεων υλικών που προκλήθηκαν από τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, το νέο κτίριο δεν ολοκληρώθηκε μέχρι το 1928. Τότε αποφασίστηκε το μουσείο να έχει διάφορες πτέρυγες που θα φιλοξενήσει ιδιωτικές συλλογές ώστε να υπάρχει συνεχής χρηματοδότηση.

Η επιλογή του 92χρονου σήμερα Φρανκ Γκέρι παραξένεψε πολλούς, που έχουν συνδέσει τον διάσημο αρχιτέκτονα με πολύ πιο μοντέρνα κτίρια.

Το άνοιγμά του θα σηματοδοτήσει το αποκορύφωμα δύο δεκαετιών σχεδιασμού και κατασκευής ενός κτιρίου-ορόσημου του 1928. Με τη βόρεια είσοδο του μουσείου να έχει ανοίξει από το 2019, αυτή η φάση που μόλις ολοκληρώθηκε αποτελεί το βασικό έργο στην καρδιά του μουσείου και του κεντρικού κτιρίου

«Η αξία του λαμπρού σχεδίου του Φρανκ Γκέρι για την ανανέωση και τη βελτίωση αυτού του υπέροχου κτιρίου θα είναι ξεκάθαρη για όλους» δήλωσε ο Timothy Rub, διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος του Μουσείου Τέχνης της Φιλαδέλφειας. Ο αρχιτέκτονας και οι συνεργάτες του τιμούν το παρελθόν, σεβόμενοι τον χαρακτήρα αυτού του υπέροχου κτιρίου και ταυτόχρονα προσφέροντας ένα συναρπαστικό όραμα για το μέλλον.

Το άνοιγμά του θα σηματοδοτήσει το αποκορύφωμα δύο δεκαετιών σχεδιασμού και κατασκευής ενός κτιρίου-ορόσημου του 1928. Με τη βόρεια είσοδο του μουσείου να έχει ανοίξει από το 2019, αυτή η φάση που μόλις ολοκληρώθηκε αποτελεί το βασικό έργο στην καρδιά του μουσείου και του κεντρικού κτιρίου.

Η ολοκλήρωσή του μετά από τέσσερα χρόνια κατασκευής αποτελεί ένα τεράστιο βήμα για το μουσείο. Ο νέος χώρος που απέκτησε είναι περίπου 27.000 τετραγωνικά μέτρα στο κεντρικό κτίριο του μουσείου της Φιλαδέλφειας.

Με την ανακαίνιση το μουσείο παρουσιάζει και μια σειρά από νέες αίθουσες εκθέσεων, που κάποτε ήταν εστιατόρια και γραφεία.

Ο Φρανκ Γκέρι ολοκλήρωσε το πιο κλασικό του έργο, το μουσείο της Φιλαδέλφειας Facebook Twitter
Η νέα πτέρυγα του μουσείου της Φιλαδέλφειας | Gehry Partners | Courtesy Philadelphia Museum of Art, 2021
Ο Φρανκ Γκέρι ολοκλήρωσε το πιο κλασικό του έργο, το μουσείο της Φιλαδέλφειας Facebook Twitter
Οι διάδρομοι που ενώνουν τις πτέρυγες του μουσείου | Gehry Partners | Courtesy Philadelphia Museum of Art, 2021
Ο Φρανκ Γκέρι ολοκλήρωσε το πιο κλασικό του έργο, το μουσείο της Φιλαδέλφειας Facebook Twitter
Η νέα είσοδος και οι σκάλες | Gehry Partners | Courtesy Philadelphia Museum of Art, 2021
Ο Φρανκ Γκέρι ολοκλήρωσε το πιο κλασικό του έργο, το μουσείο της Φιλαδέλφειας Facebook Twitter
Το νέο λόμπι της ανακαινισμένης πτέρυγας | Gehry Partners | Courtesy Philadelphia Museum of Art, 2021
Ο Φρανκ Γκέρι ολοκλήρωσε το πιο κλασικό του έργο, το μουσείο της Φιλαδέλφειας Facebook Twitter
Το λόμπι του μουσείου | Gehry Partners | Courtesy Philadelphia Museum of Art, 2021
Ο Φρανκ Γκέρι ολοκλήρωσε το πιο κλασικό του έργο, το μουσείο της Φιλαδέλφειας Facebook Twitter
Το λόμπι του μουσείου | Gehry Partners | Courtesy Philadelphia Museum of Art, 2021
Ο Φρανκ Γκέρι ολοκλήρωσε το πιο κλασικό του έργο, το μουσείο της Φιλαδέλφειας Facebook Twitter
Η νέα υποδοχή στο μουσείο | Το λόμπι του μουσείου | Gehry Partners | Courtesy Philadelphia Museum of Art, 2021
Ο Φρανκ Γκέρι ολοκλήρωσε το πιο κλασικό του έργο, το μουσείο της Φιλαδέλφειας Facebook Twitter
Η σκάλα που οδηγεί σε μια από τις πτέρυγες του μουσείου | Το λόμπι του μουσείου | Gehry Partners | Courtesy Philadelphia Museum of Art, 2021
Ο Φρανκ Γκέρι ολοκλήρωσε το πιο κλασικό του έργο, το μουσείο της Φιλαδέλφειας Facebook Twitter
Παράθυρα του μουσείου | Gehry Partners | Courtesy Philadelphia Museum of Art, 2021
Ο Φρανκ Γκέρι ολοκλήρωσε το πιο κλασικό του έργο, το μουσείο της Φιλαδέλφειας Facebook Twitter
Η είσοδος που οδηγεί σε νέες πτέρυγες | Gehry Partners | Courtesy Philadelphia Museum of Art, 2021
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το M +, το μεγαλύτερο μουσείο οπτικού πολιτισμού ανοίγει στο Χονγκ Κονγκ

Πολιτισμός / Το M +, το μεγαλύτερο μουσείο οπτικού πολιτισμού ανοίγει στο Χονγκ Κονγκ

Tο μουσείο εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο την κατεύθυνση του παγκόσμιου πολιτισμού όπου η διαφορετικότητα, η ισότητα και η πρόσβαση σε κάθε είδους τέχνη εκφράζονται από την ίδρυσή του.
THE LIFO TEAM
Bourse de Commerce: Το νέο Μουσείο του Παρισιού, από χρηματιστήριο σιτηρών σε χρηματιστήριο της τέχνης

Πολιτισμός / Bourse de Commerce: Το νέο Μουσείο του Παρισιού, από χρηματιστήριο σιτηρών σε χρηματιστήριο της τέχνης

Ο χώρος μοιάζει να είναι από τους πιο πολυαναμενόμενους του 2021, αφού συνδέει την πλέον σύγχρονη μουσειολογική αντίληψη, παραδόσεις, εμπειρίες και την μεγαλύτερη κατανόηση των κόσμων που φιλοδοξούν να συνδεθούν μέσω της τέχνης.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Design / Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Η Casa Gaia από τους Bobotis+Bobotis Architects είναι μια βίλα που, απόλυτα συνδεδεμένη με το τοπίο, ενσωματώνει με ευαισθησία τις καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες, αποτίνοντας φόρο τιμής στη διαχρονική ηρεμία του μεσογειακού καλοκαιριού.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Design / 10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Τη χρονιά που μας πέρασε, η Τζούλη Αγοράκη «άνοιξε» για τους αναγνώστες της LifO μερικά από τα πιο ιδιαίτερα, όμορφα, παράξενα, εκκεντρικά, γουστόζικα σπίτια της πόλης μας. Διαλέξαμε 10 που θα μας μείνουν αξέχαστα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ