«Lapse»: Μια οπτικοακουστική εγκατάσταση για ένα αέναο ταξίδι στο ΚΠΙΣΝ

Lapse: Μια οπτικοακουστική εγκατάσταση για ένα αέναο ταξίδι Facebook Twitter
Lapse. Φωτο: Lars Jan
0

«Μια προοπτική του Google Earth με την οποία έχουμε εξοικειωθεί τόσο πολύ, που κατοικείται από μία μόνο φιγούρα, που κοιτάζει πίσω, αιωρείται, ταξιδεύει, είναι. Ηδονοβλεπτική εξερεύνηση, θέαση από το μάτι του drone, δορυφορικά κολλημένη ψευδο-επιστήμη. Παρασυρόμενος, επιπλέων, παρασυρόμενος, διαφυγή, ο νεκρός ποταμός του Γάγγη, διάβαση της Στυγός, έξω στη θάλασσα. Στην απομόνωση, πνιγμός, θαλάσσια περάσματα, ηλεκτρικά πορτοκαλί σωσίβια, ασημένιες κουβέρτες έκτακτης ανάγκης. Ελευθερία, πλευστότητα, επιμονή, παιχνίδι. Ακούγοντας τους ήχους γύρω μου. Ένα ποτάμι από ήχους. Στη ροή».

Έτσι ερμηνεύει ποιητικά ο Lars Jan την οπτικοποίηση μέσω της φιγούρας μιας γυναίκας που επιπλέει για εκατοντάδες χιλιόμετρα στον ποταμό Αχελώο, παρασυρμένη/βυθισμένη και απομονωμένη στη ροή μιας αέναης κινητικότητας.

Πρόκειται για το «Lapse» που αποτελεί μια εμπειρία εμβύθισης σε ένα οπτικοακουστικό περιβάλλον το οποίο διαμορφώνεται από το ταξίδι ενός ατόμου, καθώς αυτό διανύει μεγάλες αποστάσεις στον χωροχρόνο.

Θα παρουσιάζεται από τις 25 Ιουλίου μέχρι και τις 14 Αυγούστου στο ΚΠΙΣΝ, στο Αριστερό Παρασκήνιο της Αίθουσας Σταύρος Νιάρχος. Πρόκειται για το έργο δύο καλλιτεχνών της σύγχρονης γενιάς που ενώνεται σε μια υποβλητική οπτικοακουστική εγκατάσταση η οποία εκμηδενίζει τον χρόνο και τις αποστάσεις, δημιουργώντας ένα ταξίδι-εμπειρία για τον επισκέπτη. Συνύπαρξη φωτός, εικόνας και ήχου που διαρρηγνύει τα όρια του ρεαλισμού και «ερμηνεύει» τη ζωή μέσα από τους ήχους που μας περιβάλλουν.

Επιτυγχάνεται με τη χρήση μιας πρωτοποριακής τεχνικής audio time-lapse που υλοποιείται στην πρωτότυπη αυτή εγκατάσταση, με το κοινό να γίνεται μέρος μιας ιδιαίτερης εμπειρίας η οποία αντλεί τα υλικά της από το τυχαίο, το αέναο και το συλλογικό ασυνείδητο.

Συνύπαρξη φωτός, εικόνας και ήχου που διαρρηγνύει τα όρια του ρεαλισμού και «ερμηνεύει» τη ζωή μέσα από τους ήχους που μας περιβάλλουν. Επιτυγχάνεται με τη χρήση μιας πρωτοποριακής τεχνικής audio time-lapse και υλοποιείται, στην πρωτότυπη αυτή εγκατάσταση, με το κοινό να γίνεται μέρος μιας ιδιαίτερης εμπειρίας που αντλεί τα υλικά της από το τυχαίο, το αέναο και το συλλογικό ασυνείδητο.

«Η ιδέα του "Lapse" ξεκίνησε πριν από πέντε χρόνια και βάλε. Συγκεκριμένα, όταν άρχισα να κάνω διάφορες δοκιμές προσπαθώντας να βρω μια τεχνική που να αναπαράγει τον ήχο, όπως αντίστοιχα η τεχνική του time lapse αναπαράγει την εικόνα στο βίντεο. Μια τεχνική με την οποία θα μπορούσες να ακούσεις τον ήχο μιας ολόκληρης μέρας σου σε μερικά λεπτά, χωρίς να επιταχύνεις και να αλλοιώσεις τον ήχο.

Έτσι πειραματίστηκα πολλές ώρες με συνθέσεις που περιλάμβαναν δευτερόλεπτα ήχων από συγκεκριμένα διαστήματα ηχογραφήσεων με σκοπό να πλησιάσω τη δημιουργία ενός ήχου που ήταν ακόμα στη φαντασία μου. Ο ήχος που παράγεται με αυτή την τεχνική του audio time-lapse είναι οικείος, την ίδια στιγμή το μυαλό σου βιώνει τις συνδέσεις στον χρόνο αλλά και τη συνέχειά του. Ένας ήχος μνήμης και όχι πραγματικότητας.

Αμέσως μετά τις πρώτες επιτυχημένες δοκιμές ξεκίνησε η ιδέα για ένα έργο που σχετίζεται με την αλληλεπίδραση των ανθρώπων, το αστικό περιβάλλον, το τυχαίο, την ποίηση, τον χρόνο και τη μουσική που παράγουμε όλοι μαζί χωρίς να το συνειδητοποιούμε», λέει ο Σταύρος Γασπαράτος.

«Καθώς αρχίσαμε να σχεδιάζουμε την εγκατάσταση, εγώ ξεκίνησα να ηχογραφώ με τον τελικό εξοπλισμό που είχα σχεδιάσει. Ο στόχος ήταν να ηχογραφήσω όσο περισσότερες ώρες, διαδρομές και πόλεις του κόσμου μπορούσα. Έτσι ηχογραφήθηκαν γύρω στις 300 ώρες τρισδιάστατου ήχου (με την τεχνική Ambisonics) σε πάνω από 30 πόλεις στον κόσμο, σε Αθήνα, Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες, Ντουμπάι, Μέξικο Σίτι, Βερολίνο, Λονδίνο, Σόφια, Βουκουρεστι, Σανγκάη κ.α.».

Lapse: Μια οπτικοακουστική εγκατάσταση για ένα αέναο ταξίδι Facebook Twitter
Lapse. Φωτο: Lars Jan

Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν στον νομό Ευρυτανίας (Γεφύρι Τέμπλα, Λίμνη Κρεμαστών) και στον νομό Αιτωλοακαρνανίας (Μπαμπαλιό, Κατοχή, Δέλτα Αχελώου).

Ο Jan είναι ένας από τους πλέον αναγνωρισμένους καλλιτέχνες της γενιάς του στη σκηνοθεσία πολυμεσικών έργων και μεγάλων εγκαταστάσεων και είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεται έργο του στην Ελλάδα. Η εγκατάσταση οδηγεί τον θεατή σε ένα έντονο ηχοτοπίο της αστικής ζωής.

Από το 2019 μέχρι και σήμερα ο Σταύρος Γασπαράτος έχει ταξιδέψει στις μεγαλύτερες και πιο πολύβουες μητροπόλεις του κόσμου (Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες, Μέξικο Σίτι, Βερολίνο, Παρίσι, Λονδίνο, Βουκουρέστι, Τόκιο, Σανγκάη, Ντουμπάι κ.λπ.), έχει καταγράψει ηχητικές διαδρομές και τοπία με ηχογράφηση 360 μοιρών και έχει επεξεργαστεί το υλικό με μια ιδιαίτερη τεχνική που ονομάζεται time-lapse audio technique.

Σε αυτήν ο ήχος συμπυκνώνεται χρονικά, χωρίς όμως να υφίσταται καμία αλλοίωση. Προκύπτει, έτσι, ένα πολυδιάστατο ηχητικό μονοπάτι, όπου καθετί περιφερειακό γίνεται επίκεντρο σε μια προσπάθεια επανάκτησης της συγκέντρωσης της ακοής μέσα στην πόλη.

Lapse: Μια οπτικοακουστική εγκατάσταση για ένα αέναο ταξίδι Facebook Twitter
Lapse. Φωτο: Lars Jan

«Τον Φεβρουάριο/Μάρτιο του 2020, έχοντας ολοκληρώσει το μεγαλύτερο μέρος των ηχογραφήσεων και γυρισμάτων, και έχοντας σχεδιάσει με τον Lars την εγκατάσταση στο χαρτί, βρεθήκαμε για ένα μεγάλο workshop στο Λος Άντζελες. Εκεί βάλαμε για πρώτη φορά όλα τα υλικά σε μικρή κλίμακα να επικοινωνήσουν και τη στιγμή που ήμασταν ενθουσιασμένοι, καθώς φτάναμε στο τέλος, ήρθε η πανδημία.

Μερικές βδομάδες αργότερα βρέθηκα να συνεχίζω τη δουλειά μόνος, εν μέσω lockdown, στο στούντιό μου στην Αθήνα, γνωρίζοντας ότι η πρεμιέρα μας θα μετακινούνταν χρονικά. Ωστόσο, αυτή η δεύτερη περίοδος δουλειάς έφερε κάτι νέο στο πρότζεκτ. Ήταν συγκλονιστικό να δουλεύω την τελική σύνθεση απομονωμένος σε μια πόλη-φάντασμα, ακούγοντας τις ηχογραφήσεις από πολύβουες πόλεις και χιλιάδες ανθρώπους ανά τον κόσμο να φωνάζουν, να ζουν και να αλληλεπιδρούν σε απόσταση αναπνοής.

Ξαφνικά, μετά από όσα ζήσαμε, το πρότζεκτ αυτό μας αφορούσε πολύ περισσότερο απ' ό,τι πριν, όπως μας απασχόλησε το μαζί, το μόνος, ο αποκλεισμός, το χάος, η ομορφιά και η ασχήμια της πόλης.

To "Lapse" είναι τα τελευταία πέντε χρόνια της ζωής μου. Εμπεριέχει πολλά από τα πράγματα που με αφορούν αυτή την περίοδο στη μουσική, στον ήχο αλλά και στη ζωή μου. Ήταν για μένα μια εμπειρία εισόδου σε έναν κόσμο που την ίδια στιγμή σε συνδέει με το πριν και το τώρα. Ένας χωροχρόνος όπου ανά πάσα στιγμή νιώθεις το κέντρο του ή το απόλυτο τίποτα. Αυτό ελπίζω να νιώσει και ο επισκέπτης», λέει ο Σταύρος Γασπαράτος.

Lapse: Μια οπτικοακουστική εγκατάσταση για ένα αέναο ταξίδι Facebook Twitter
Lapse. Φωτο: Lars Jan

Το «Lapse» δεν επιδιώκει να αναπαραστήσει τον κόσμο με ακρίβεια αλλά να φωτίσει προσωπικές διαδρομές και όλα εκείνα που εκτυλίσσονται γύρω μας για να δείξει πως, συλλογικά, είμαστε μέρος μιας «συμφωνίας», μιας σύνθεσης όλων των θραυσμάτων της καθημερινότητας.

Ο Σταύρος Γασπαράτος είναι και sound artist. Εκτός από τα ατομικά έργα του, συνθέτει μουσική για χορό, θέατρο και κινηματογράφο σε συνεργασία με σκηνοθέτες και καλλιτέχνες στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Η μουσική του έχει εκτελεστεί σε όλα τα μεγάλα ελληνικά θέατρα και τους συναυλιακούς χώρους, όπως και στη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, το Βερολίνο, το Μόναχο, το Ντίσελντορφ, το Τορόντο, το Κάσελ, τη Σόφια, το Άμστερνταμ, το Παρίσι, τη Νάπολη, το Μακάο κ.α.

Είναι ένας από τους σημαντικότερους και πιο παραγωγικούς συνθέτες της νέας ελληνικής γενιάς, καθώς έχει συνθέσει μουσική για περισσότερες από 150 παραγωγές.

Η μουσική του είναι μινιμαλιστική, πειραματική και instrumental, ενώ συνθέτει και site specific εγκαταστάσεις ήχου. Από το 2017 είναι καλλιτεχνικός συντονιστής του Εργαστηρίου Transmedia της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ενώ το 2019 διορίστηκε μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου.

Lapse: Μια οπτικοακουστική εγκατάσταση για ένα αέναο ταξίδι Facebook Twitter
Lapse. Φωτο: Lars Jan

Με κίνητρο το πάθος του να εφαρμόσει τις ερευνητικές του μελέτες και τις τεχνολογικές του δεξιότητες, ο Γασπαράτος έχει εντρυφήσει ιδιαίτερα σε site specific projects, όπως οι εγκαταστάσεις ήχου και οι συνεργατικές, in situ παραστάσεις.

Τέτοια έργα έχει υλοποιήσει σε όλη τη μακρά συνεργασία του με τη Maria Hassabi, με την οποία έχει παρουσιάσει δουλειά στις ΗΠΑ και σε όλο τον κόσμο, καθώς και με τους Jonah Bokaer, Alexandra Waierstall και Manuela Hartel.

Μεταξύ των πιο αξιοσημείωτων έργων του είναι η ηχητική εγκατάσταση για την τελετή έναρξης του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης (Αθήνα, 2009), το «Triple Echo» (2017), μια εγκατάσταση ήχου που του είχε αναθέσει το Onassis Cultural Center στη Νέα Υόρκη, το «Metamorposis» και μια μεγάλης κλίμακας εγκατάσταση ήχου που παρουσιάστηκε το 2017 στο Glass House (Connecticut, USA), ενώ το πιο καινοτόμο έργο του παραμένει το  «Expanded Piano», μια συναυλία-ηχητική εγκατάσταση που επαναπροσδιορίζει τη χρήση του ίδιου του οργάνου και έκανε πρεμιέρα στο EMPAC NY το 2014.

Ο Lars Jan είναι σκηνοθέτης, εικαστικός καλλιτέχνης και συγγραφέας με έδρα το Λος Άντζελες. Είναι ιδρυτής της Early Morning Opera, ενός ερευνητικού κέντρου που στρέφεται στα σημεία τομής μεταξύ διαφορετικών μορφών τέχνης και τα έργα του εξερευνούν τις αναπτυσσόμενες τεχνολογίες, το ζωντανό κοινό και αλλά και τη μη ταξινομήσιμη εμπειρία. 

Lapse: Μια οπτικοακουστική εγκατάσταση για ένα αέναο ταξίδι Facebook Twitter
Lapse. Φωτο: Lars Jan

Τα πρωτότυπα έργα του Jan, συμπεριλαμβανομένων των «Holoscenes», «The White Album», «The Institute of Memory (TIMe)» και «Abacus», έχουν παρουσιαστεί από το Whitney Museum, το Sundance Film Festival, το BAM Next Wave Festival, το Times Square Arts, το Under the Radar Festival, το REDCAT, το Wexner Center, το PICA TBA Festival, το ICA Boston, το CAP UCLA, το EMPAC, το Toronto Nuit Blanche Festival, το London's Burning, το NYU Abu Dhabi, το Istanbul Modern και το Sydney Festival μέχρι το Festival TransAmeriques.

Επιλέχθηκε για την τρίτη Audemars Piguet Art Commission όπου εξέθεσε το «Slow-Moving Luminaries», ένα καθηλωτικό κινητό περίπτερο σε ένα στρέμμα της προκυμαίας κατά τη διάρκεια της Art Basel Miami Beach. Είναι μέλος του διδακτικού προσωπικού του CalArts και μέλος των United States Artist, Creative Capital και TED Senior Fellow.

Το έργο αποτελεί ανάθεση του SNF Nostos του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ). Κατά τον αρχικό σχεδιασμό θα παρουσιαζόταν το 2019, αλλά η έκθεσή του αναβλήθηκε λόγω της πανδημίας του Covid-19.

Lapse: Μια οπτικοακουστική εγκατάσταση για ένα αέναο ταξίδι Facebook Twitter
Ο Σταύρος Γασπαράτος
Lapse: Μια οπτικοακουστική εγκατάσταση για ένα αέναο ταξίδι Facebook Twitter
Ο Lars Jan. Φωτο: Kawai Matthews

LAPSE

Συν-δημιουργία, μουσική σύνθεση & σχεδιασμός ηχητικής εγκατάστασης: Σταύρος Γασπαράτος
Συν-δημιουργία, σκηνοθεσία κινηματογραφικού υλικού & σχεδιασμός οπτικής εγκατάστασης: Lars Jan
Σχεδιασμός παραγωγής: Κωνσταντίνος Σακκάς
Ελεύθερη είσοδος
Καθημερινά, 25/07-14/08* | 18:00-22:00
Αριστερό Παρασκήνιο της Αίθουσας Σταύρος Νιάρχος, ΕΛΣ
Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ)
Λεωφ. Συγγρού 364
*Τη Δευτέρα 01/08 η εγκατάσταση δεν θα είναι επισκέψιμη από το κοινό.

 
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Εικαστικά / Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Η ανιψιά του μεγάλου ζωγράφου, Χριστίνα Μόραλη, ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του ανακαινισμένου εργαστηρίου του στην Αθήνα για να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους αλλά και να μας δείξει άγνωστα έργα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Εικαστικά / Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Ένας από τους κορυφαίους εν ζωή καλλιτέχνες της Βρετανίας, και από τους πιο ακριβούς, θα δει στα 87 του χρόνια να οργανώνεται τον Απρίλιο η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έργων του στη δεύτερη πατρίδα του, τη Γαλλία, στο Fondation Louis Vuitton.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ