Μια Ελληνίδα ερασιτέχνης φωτογράφος διακρίθηκε για την πιο τρυφερή φωτογραφία του καλοκαιριού

Μια Ελληνίδα ερασιτέχνης φωτογράφος διακρίθηκε για την πιο τρυφερή φωτογραφία του καλοκαιριού Facebook Twitter
«Η φωτογραφία της Νίκης Γλεούδη είναι μαγικά μυστηριώδης, αισθησιακή και γραφική», εξηγεί ο Αμερικανός φωτογράφος Ντέιβιντ Άλαν Χάρβεϊ και μέλος της κριτικής επιτροπής.
3

Μία Ελληνίδα που ασχολείται ερασιτεχνικά με τη φωτογραφία, κατάφερε να διακριθεί στα φετινά βραβεία LensCulture Street Photography Awards.

Στον διαγωνισμό «φωτογραφίας δρόμου», συμμετείχαν εκατοντάδες φωτογράφοι από 170 χώρες του κόσμου αλλά μόλις 39 κατάφεραν να ξεχωρίσουν, κερδίζοντας το ενδιαφέρον, τα βραβεία και τον έπαινο της κριτικής επιτροπής.

Ανάμεσά τους ήταν και η Νίκη Γλεούδη με το μοναδικό στιγμιότυπο που τιτλοφόρησε "In a World of Unicorns" («Σε έναν κόσμο μονόκερων»).

«Η φωτογραφία της Νίκης Γλεούδη είναι μαγικά μυστηριώδης, αισθησιακή και γραφική», εξηγεί ο Αμερικανός φωτογράφος Ντέιβιντ Άλαν Χάρβεϊ και μέλος της κριτικής επιτροπής.

Χάνω την αίσθηση της πείνας, της δίψας, της κούρασης αλλά γεμίζω με μια απίστευτη ενέργεια που με καθηλώνει και γίνεται εθιστική. Ζω το τώρα και εκφράζομαι με όλο μου το είναι.

«Η Νίκη έχει μία ολόκληρη σειρά φωτογραφιών από την ζωή στην παραλία και αυτή είναι μία από τις καλύτερές της. Δεν είναι σχολαστική ούτε περίπλοκα περιγραφική, πράγμα που θα την έκανε βαρετή. Αυτή είναι η ομορφιά αυτής της εικόνας», προσθέτει ο φωτογράφος του Magnum και ιδρυτής του περιοδικού Burn Magazine.

«Δεν είμαστε σίγουροι για την σχέση μεταξύ των δύο ανδρών αν και υπονοείται η οικειότητα και η στοργή. Η αντιπαράθεση με τον μονόκερο που επιπλέει και την βάρκα το βάθος, επιτρέπει στο μάτι μας να ταξιδέψει μέσα στην εικόνα, επιστρέφοντας στον άντρα στο πρώτο πλάνο. Οι σημερινοί, ικανοί φωτογράφοι συχνά ενστερνίζονται μία εσωτερική, οπτική αφήγηση και η Νίκη έχει πετύχει διάνα».

Η Νίκη Γλεούδη μίλησε στο LIFO.gr:

— Τι σημαίνει για εσάς φωτογραφία;

Φωτογραφία για μένα είναι δημιουργία, τρόπος ζωής και έκφρασης.


Ανέκαθεν είχα πρόβλημα συγκέντρωσης και έλλειψη παρατηρητικότητας. Ανακάλυψα ότι κρατώντας την φωτογραφική μου μηχανή είναι σαν να κρατώ ένα μαγικό ραβδί που με βοηθάει να είμαι στο παρόν με όλες μου τις αισθήσεις.

Χάνω την αίσθηση της πείνας, της δίψας, της κούρασης αλλά γεμίζω με μια απίστευτη ενέργεια που με καθηλώνει και γίνεται εθιστική. Ζω το τώρα και εκφράζομαι με όλο μου το είναι.

— Ποια είναι τα αγαπημένα σας θέματα;

Φωτογραφίζω ανθρώπους. Συναισθήματα, χαρακτήρες, σχέσεις μεταξύ ανθρώπων που διασταυρώνονται ή συνευρίσκονται. Πασχίζω να απαθανατίσω μια μαγική στα μάτια μου στιγμή.

— Προτιμάτε τις αυθόρμητες ή τις «στημένες» φωτογραφίες;

Προτιμώ τις αυθόρμητες φωτογραφίες σίγουρα όταν πρόκειται για «φωτογραφία δρόμου». Δεν αποκλείω φυσικά και τον διάλογο μιας στημένης φωτογραφίας, ειδικά σε περίπτωση πορτρέτου ή documentary.

— Η φωτογραφία «Σε ένα κόσμο μονόκερων», είναι αυθόρμητη ή σκηνοθετημένη;

Η συγκεκριμένη φωτογραφία είναι αυθόρμητη. Μια έκφραση απίστευτη, μια «μαγική στιγμή» και ένας μονόκερος αναπάντεχα στον αέρα.

— Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας φωτογράφοι;

 Οι David Alan Harvey, Alex Webb, Costa Manos

— Κυκλοφορείτε πάντα με μία μηχανή;

Αν δω μια μαγική στιγμή και δεν έχω την φωτογραφική μου μηχανή μου στοιχίζει, όποτε επιλέγω τις περισσότερες φορές να την έχω μαζί μου.

ser·en·dip·i·ty serənˈdipədē/ noun the occurrence and development of events by chance in a happy or beneficial way. I had to google this word last year because I kept seeing #serendipity on social media. While photographing this group of people I only realized what had happened after taking the picture. . . . . . . . #balkancollective #myspc17 #life_is_street #challengerstreets #pocket_streetlife #ourstreets #storyofthestreet #photo_collective #everybodystreet #worldstreetfeature #everydayeverywhere #street_photo_club #streetleaks #capturestreets #thestreetphotographyhub #streetphotographers #spi_light #streetphoto #picoftheday #spjstreets #lensonstreets #faces_of_streets #featstreeture #lacalleesnuestracolectivo #StreetLife_Award #lensculturestreets #myfeatureshoot #streetphotographyworldwide #spicollective

A post shared by Niki Gleoudi (@nikigle) on

Φωτογραφία
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια
Ένα δίκιο το έχεις αλλά ο άνθρωπος δεν κοιμάται. Κάποιος ψηλότερος του τον κρατάει αγκαλιά (πιθανότατα ο γιος του, κάποιο άλλο αγαπημένο του πρόσωπο, ίσως ο σύντροφός του). Προσπαθώ να καταλάβω το υπόλοιπο περιβάλλον και την συναισθηματική συνθήκη του προσώπου της φωτογραφίας. Ίσως αυτό το αίνιγμα είναι που την κάνει ενδιαφέρουσα.Ωραία φωτογραφία, αρκετά ωραία θα έλεγα (αυτή με τον κύριο στην αγκαλιά κάποιου και πίσω τα παιδιά που ο αέρας τους σηκώνει τον φουσκωτό μονόκερω), από μια ερασιτέχνη φωτογράφο (Νίκη Γλεούδη), που χωρίς να θέλω να φανώ αγενής ή κακεντρεχής, αν κρίνω από όλες τις υπόλοιπες φωτογραφίες της, είναι σχεδόν όλες τραβηγμένες στα κουτουρού, όπως κάνουν μάταια οι περισσότεροι ερασιτέχνες φωτογράφοι που προσπαθούν να αποδείξουν μια φωτογραφική - «διαφορετική» ματία και απλώς της «έκατσε» το συγκεκριμένο-βραβευμένο ενσταντανέ . Όλες τις υπόλοιπες τις θεωρώ κοινά, φωτογραφικά κλισέ, μία από τα ίδια που τραβάνε σχεδόν όλοι οι ερασιτέχνες φωτογράφοι και προβάλλουν, σχεδόν, χωρίς κανένα ξεσκαρτάρισμα.Δυστυχώς, σε μια εποχή που κατακλυζόμαστε από την εικόνα, κινητή και στατική, η γοητεία της φωτογραφικής τέχνης έχει μειωθεί αισθητά και είναι πολύ λίγοι όσοι ενστικτωδώς ή συνειδητά γνωρίζουν να την υπηρετούν και να την εφαρμόζουν. Πόσο δε γνωρίζουν να μην πέφτουν στην παγίδα του χιλιοειπωμένου καρέ.
..κάτι που ξέχασα να γράψω είναι, κατά την γνώμη μου, πως αυτή η ωραία φωτογραφία ίσως να είχε περισσότερο ενδιαφέρον εάν ήταν ασπρόμαυρη. Καθότι, όπως έχει πει ο μεγάλος μας φωτογράφος, ο αείμνηστος Κώστας Μπαλάφας, η ασπρόμαυρη φωτογραφία «αιχμαλωτίζει» την διαχρονικότητα.