Όταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν 17 χρονών και δούλευε ως φωτογράφος Facebook Twitter

Όταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν 17 χρονών και δούλευε ως φωτογράφος

0

Πριν γίνει σκηνοθέτης ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ, μόλις στα 17 του χρόνια, δούλεψε ως φωτογράφος, συνεργαζόμενος με το περιοδικό «Look». Η συνεργασία του με το συγκεκριμένο περιοδικό, που κυκλοφορούσε κάθε δεκαπενθήμερο, ξεκίνησε όταν οι υπεύθυνοι του περιοδικού αγόρασαν μια φωτογραφία του που εικόνιζε έναν πωλητή εφημερίδων που πουλούσε το φύλο με την ανακοίνωση του θανάτου του Προέδρου Ρούζβελτ.

Τον Απρίλιο του 1946, η Έλεν Ο' Μπράιεν, υπεύθυνη για τις φωτογραφίες στο περιοδικό, η οποία είχε προβλέψει τη δυναμική του νεαρού φωτογράφου, εισηγήθηκε την πρόσληψή του κι έτσι πολύ σύντομα οι φωτογραφίες του Κιούμπρικ έγιναν πολλές φορές μέχρι και εξώφυλλο στο «Look».

Με τον φακό του περιηγήθηκε στη μεταπολεμική Νέα Υόρκη, από το 1945 έως το 1950: Το Πανεπιστήμιο Κολούμπια, τα πορτρέτα του Μοντγκόμερι Κλιφτ, οι ντεπιντάντ της εποχής, σκηνές από τη ζωή ενός δωδεκάχρονου λουστράκου, ερωτευμένα ζευγάρια και άλλα καθημερινά στιγμιότυπα ήταν μερικά από τα θέματα με τα οποία καταπιάστηκε. Στην ουσία αυτή η πενταετής θυτία του ως φωτογράφος του έμαθε να αφηγείται ιστορίες.

Με τον φακό του περιηγήθηκε στη μεταπολεμική Νέα Υόρκη, από το 1945 έως το 1950: Το Πανεπιστήμιο Κολούμπια, τα πορτρέτα του Μοντγκόμερι Κλιφτ, οι ντεπιντάντ της εποχής, σκηνές από τη ζωή ενός δωδεκάχρονου λουστράκου, ερωτευμένα ζευγάρια και άλλα καθημερινά στιγμιότυπα ήταν μερικά από τα θέματα με τα οποία καταπιάστηκε. Στην ουσία αυτή η πενταετής θυτία του ως φωτογράφος του έμαθε να αφηγείται ιστορίες.

Η σχέση του Κιούμπρικ με τη φωτογραφία ξεκίνησε όταν ο πατέρας του του αγόρασε μια φωτογραφική μηχανή Garflex ως δώρο για τα 13α γενέθλιά του καθότι ο Στάνλεϊ βαριόταν πολύ στο σχολείο, έπαιρνε κακούς βαθμούς και δεν είχε καμία επιθυμία να πάει στο κολέγιο. Ο πατέρας του θέλησε με αυτό τον τρόπο να του κινήσει το ενδιαφέρον και όντως η κάμερα αυτή υπήρξε καταλύτης. Τριγύριζε  για ώρες ολόκληρες στο Μπρονξ, τη γειτονιά του, τραβώντας φωτογραφίες τις οποίες εμφάνιζε στο σπίτι ενός φίλου του που είχε μετατρέψει το λουτρό σε θάλαμο εμφάνισης.

Οι φωτογραφίες του Κιούμπρικ που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό «Look» αλλά και φωτογραφίες που δεν δημοσιεύτηκαν ποτέ  είναι και το αντικείμενο της έκθεσης «Μέσα από έναν Διαφορετικό Φακό» («Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs»), που φιλοξενείται στο Μουσείο της Πόλης της Νέας Υόρκης αλλά και του βιβλίου ομώνυμου βιβλίου που μόλις κυκλοφόρησε από την Taschen.

Στα μάτια του Κιούμπρικ, οι δύο δραστηριότητες, αυτή του σκηνοθέτη και αυτή του φωτογράφου, είναι συνδεδεμένες. «Εάν δεν είχα υπάρξει φωτογράφος, θα μου έλειπε το βασικό συστατικό που πρέπει να βάλεις σε μια ταινία, το οποίο είναι η φωτογραφία» είχε πει στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε μετά την έξοδο στις κινηματογραφικές αίθουσες, το 1968, της ταινίας «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος».

Όταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν 17 χρονών και δούλευε ως φωτογράφος Facebook Twitter
Με τον φακό του ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ, περιηγήθηκε στη μεταπολεμική Νέα Υόρκη, από το 1945 έως το 1950. © Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
Όταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν 17 χρονών και δούλευε ως φωτογράφος Facebook Twitter
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
Όταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν 17 χρονών και δούλευε ως φωτογράφος Facebook Twitter
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
Όταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν 17 χρονών και δούλευε ως φωτογράφος Facebook Twitter
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
Όταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν 17 χρονών και δούλευε ως φωτογράφος Facebook Twitter
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
Όταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν 17 χρονών και δούλευε ως φωτογράφος Facebook Twitter
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
Όταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν 17 χρονών και δούλευε ως φωτογράφος Facebook Twitter
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
Όταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν 17 χρονών και δούλευε ως φωτογράφος Facebook Twitter
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
Όταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν 17 χρονών και δούλευε ως φωτογράφος Facebook Twitter
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
Όταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν 17 χρονών και δούλευε ως φωτογράφος Facebook Twitter
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
Όταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν 17 χρονών και δούλευε ως φωτογράφος Facebook Twitter
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
Όταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν 17 χρονών και δούλευε ως φωτογράφος Facebook Twitter
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
Όταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν 17 χρονών και δούλευε ως φωτογράφος Facebook Twitter
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
Όταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν 17 χρονών και δούλευε ως φωτογράφος Facebook Twitter
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
Όταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν 17 χρονών και δούλευε ως φωτογράφος Facebook Twitter
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
Όταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν 17 χρονών και δούλευε ως φωτογράφος Facebook Twitter
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
Όταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν 17 χρονών και δούλευε ως φωτογράφος Facebook Twitter
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
Όταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν 17 χρονών και δούλευε ως φωτογράφος Facebook Twitter
Το εξώφυλλο του φωτογραφικού λευκώματος Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs.
Φωτογραφία
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ