Πριν γίνει σκηνοθέτης ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ, μόλις στα 17 του χρόνια, δούλεψε ως φωτογράφος, συνεργαζόμενος με το περιοδικό «Look». Η συνεργασία του με το συγκεκριμένο περιοδικό, που κυκλοφορούσε κάθε δεκαπενθήμερο, ξεκίνησε όταν οι υπεύθυνοι του περιοδικού αγόρασαν μια φωτογραφία του που εικόνιζε έναν πωλητή εφημερίδων που πουλούσε το φύλο με την ανακοίνωση του θανάτου του Προέδρου Ρούζβελτ.
Τον Απρίλιο του 1946, η Έλεν Ο' Μπράιεν, υπεύθυνη για τις φωτογραφίες στο περιοδικό, η οποία είχε προβλέψει τη δυναμική του νεαρού φωτογράφου, εισηγήθηκε την πρόσληψή του κι έτσι πολύ σύντομα οι φωτογραφίες του Κιούμπρικ έγιναν πολλές φορές μέχρι και εξώφυλλο στο «Look».
Με τον φακό του περιηγήθηκε στη μεταπολεμική Νέα Υόρκη, από το 1945 έως το 1950: Το Πανεπιστήμιο Κολούμπια, τα πορτρέτα του Μοντγκόμερι Κλιφτ, οι ντεπιντάντ της εποχής, σκηνές από τη ζωή ενός δωδεκάχρονου λουστράκου, ερωτευμένα ζευγάρια και άλλα καθημερινά στιγμιότυπα ήταν μερικά από τα θέματα με τα οποία καταπιάστηκε. Στην ουσία αυτή η πενταετής θυτία του ως φωτογράφος του έμαθε να αφηγείται ιστορίες.
Με τον φακό του περιηγήθηκε στη μεταπολεμική Νέα Υόρκη, από το 1945 έως το 1950: Το Πανεπιστήμιο Κολούμπια, τα πορτρέτα του Μοντγκόμερι Κλιφτ, οι ντεπιντάντ της εποχής, σκηνές από τη ζωή ενός δωδεκάχρονου λουστράκου, ερωτευμένα ζευγάρια και άλλα καθημερινά στιγμιότυπα ήταν μερικά από τα θέματα με τα οποία καταπιάστηκε. Στην ουσία αυτή η πενταετής θυτία του ως φωτογράφος του έμαθε να αφηγείται ιστορίες.
Η σχέση του Κιούμπρικ με τη φωτογραφία ξεκίνησε όταν ο πατέρας του του αγόρασε μια φωτογραφική μηχανή Garflex ως δώρο για τα 13α γενέθλιά του καθότι ο Στάνλεϊ βαριόταν πολύ στο σχολείο, έπαιρνε κακούς βαθμούς και δεν είχε καμία επιθυμία να πάει στο κολέγιο. Ο πατέρας του θέλησε με αυτό τον τρόπο να του κινήσει το ενδιαφέρον και όντως η κάμερα αυτή υπήρξε καταλύτης. Τριγύριζε για ώρες ολόκληρες στο Μπρονξ, τη γειτονιά του, τραβώντας φωτογραφίες τις οποίες εμφάνιζε στο σπίτι ενός φίλου του που είχε μετατρέψει το λουτρό σε θάλαμο εμφάνισης.
Οι φωτογραφίες του Κιούμπρικ που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό «Look» αλλά και φωτογραφίες που δεν δημοσιεύτηκαν ποτέ είναι και το αντικείμενο της έκθεσης «Μέσα από έναν Διαφορετικό Φακό» («Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs»), που φιλοξενείται στο Μουσείο της Πόλης της Νέας Υόρκης αλλά και του βιβλίου ομώνυμου βιβλίου που μόλις κυκλοφόρησε από την Taschen.
Στα μάτια του Κιούμπρικ, οι δύο δραστηριότητες, αυτή του σκηνοθέτη και αυτή του φωτογράφου, είναι συνδεδεμένες. «Εάν δεν είχα υπάρξει φωτογράφος, θα μου έλειπε το βασικό συστατικό που πρέπει να βάλεις σε μια ταινία, το οποίο είναι η φωτογραφία» είχε πει στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε μετά την έξοδο στις κινηματογραφικές αίθουσες, το 1968, της ταινίας «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος».