Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο;

Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
0

Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
2001: H Οδύσσεια του διαστήματος

Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι κόκκινο συνδέεται συχνά με τον κίνδυνο, το πάθος, την ενέργεια και την αγάπη, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ το χρησιμοποίησε ως σημειολογική αναφορά σε κάθε σχεδόν ταινία του.


Προς εξάλειψη τυχόν αμφιβολιών, ο filmmaker Rishi Kaneria δημιούργησε το παρακάτω όμορφο supercut βιντεάκι που μέσα σε ενάμιση λεπτό αποδεικνύει την αδυναμία του μεγάλου σκηνοθέτη στο κόκκινο χρώμα το οποίο ο Κιούμπρικ χρησιμοποίησε με το παραπάνω σε σκηνικά, props, κοστούμια, κ.α..


«Το χρώμα ως μια μορφή μη-λεκτικής επικοινωνίας είναι κάτι που με γοήτευε ανέκαθεν», λέει ο Kaneria.


«Τα χρώματα έχουν βαθιά ψυχολογική επίδραση πάνω μας, πράγμα που τα καθιστά ένα τέλειο εργαλείο υποβολής μηνυμάτων, "σινιάλων", σε μία ταινία».

«Ένα χρώμα είναι ικανό να υποστηρίξει μία ολόκληρη θεματική, ή ακόμα και να καθορίσει την διάθεση με την οποία θα φύγουμε αφού παρακολουθήσουμε μια ταινία», συνεχίζει.


«Ο Κιούμπρικ είναι από τους λίγους σκηνοθέτες που χρησιμοποίησε σε τέτοια έκταση το κόκκινο χρώμα στα φιλμ του (τα θέματα των οποίων συχνά ταυτίζονται με τις έννοιες και τους συμβολισμούς που έχουμε αποδώσει στο συγκεκριμένο χρώμα), καταφέρνοντας να τους προσδώσει την μοναδική ατμόσφαιρα για την οποία ξεχωρίζουν μέχρι και σήμερα.». -Α.Γ.

Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
2001: H Οδύσσεια του διαστήματος
Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
2001: H Οδύσσεια του διαστήματος
Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
Το Κουρδιστό Πορτοκάλι
Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
Λολίτα
Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
Η Λάμψη / backstage
Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
Η Λάμψη
Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
2001: H Οδύσσεια του διαστήματος
Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
Μάτια Ερμητικά Κλειστά
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ