35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή

35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
0

Ο Κουρέας της Σεβίλλης δεν χρειάζεται συστάσεις. Η πνευματώδης, σβέλτη και ιδιαίτερα μελωδική μουσική ντύνει μια σειρά από κωμικές καταστάσεις καθώς ο κουρέας Φίγκαρο βοηθά τον κόμη Αλμαβίβα να παντρευτεί την όμορφη Ροζίνα, η οποία κατοικεί με τον ηλικιωμένο προστάτη της Δόκτορα Μπάρτολο, που την προορίζει για τον εαυτό του.

Η διασημότερη ιταλική κωμική όπερα, Ο Κουρέας της Σεβίλλης (ή Η περιττή προφύλαξη), επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή σε νέα παραγωγή, ενώ φέτος εορτάζεται παγκοσμίως η επέτειος των 200 ετών από την πρώτη παρουσίαση του έργου.

35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής


Για τη νέα παραγωγή του Κουρέα, η ΕΛΣ έχει αναθέσει τη σκηνοθεσία στον καλλιτεχνικό διευθυντή του φημισμένου Ιταλικού Φεστιβάλ Όπερας της Ματσεράτας, Φραντσέσκο Μικέλι, ο οποίος επιχειρεί να παρουσιάσει τον -μεταξύ του ονείρου και της φαντασίας- κόσμο της Ροζίνας, που "θέλει να ερωτευτεί για να δει μέσα της όλο τον κόσμο που βρίσκεται εκεί έξω, σε μια βουβή αγωνία για την υπαρξιακή αναγνώριση και ολοκλήρωσή της", όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Μικέλι. "Η Α' Πράξη έχει διαμορφωθεί σαν το φανταστικό κόσμο, το όνειρο και την ελπίδα της νεαρής, γλυκιάς κοπέλας. Αίσθηση και όραμα έρχονται στο φως, συναντώντας την καρδιά της όμορφης.

Αντίθετα, στη Β' Πράξη επιστρέφουμε στον πραγματικό κόσμο, στον υλικό κόσμο και στην πραγματική απιστία. Μέσα από αυτή την αντίθεση η Ροζίνα θα αποκαλυφθεί και θα γνωρίσουμε το βάθος των καταπιεσμένων και καλά κρυμμένων συναισθημάτων της. Σε αυτή τη διαλεκτική ανάμεσα σε Α' και Β' Πράξη θα έχουμε τη Ροζίνα ως μέτρο, με το οποίο μετράμε κάθε χαρακτήρα, κάθε χειρονομία, κάθε πράξη. Μέσα από τα δικά της μάτια θα κρίνουμε τον κόμη Αλμαβίβα, τον κατώτερο Ντον Μπαζίλιο, τον Φίγκαρο και την κακοήθη προχειρότητα του Ντον Μπάρτολο. Αυτό είναι το πνεύμα του Κουρέα σήμερα, αυτή η συμπύκνωση εκρηκτικής χαράς, τοποθετημένη σε μία μυστική γωνιά του κόσμου. Ο Ροσσίνι τοποθέτησε το αριστούργημά του ανάμεσα σε μακρινούς κόσμους και διαφορετικές ιστορίες, και ανάμεσα στα δύο βρίσκεται ο σημερινός κόσμος. Καθήκον μας είναι να αφηγηθούμε την κυρίως υπόθεση αυτής της όπερας και όλες τις αναρίθμητες διαθλάσεις και θαυμαστές επιδράσεις της", σημειώνει ο σκηνοθέτης, ο οποίος έχει διαγράψει μια εντυπωσιακή πορεία σε σημαντικά Ιταλικά Λυρικά Θέατρα (Αρένα της Βερόνας, Φενίτσε της Βενετίας, Παλέρμο κ.ά.), αλλά και εκτός Ιταλίας, σε όπερες όπως της Νίκαιας της Γαλλίας και του Πεκίνου. Τα εντυπωσιακά σκηνικά υπογράφει ο Νίκολας Μπόουβυ, ο οποίος έχει και την ευθύνη των φωτισμών, ενώ τα πολύχρωμα κοστούμια έχει σχεδιάσει ο Τζανλούκα Φαλάσκι. Ο Παναγιώτης Τομαράς έχει αναλάβει τον σχεδιασμό των οπτικών μέσων.

35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής


Την ευθύνη της μουσικής διεύθυνσης της παραγωγής έχουν ο διακεκριμένος Έλληνας Αρχιμουσικός Μίλτος Λογιάδης, και ο ανερχόμενος Κωνσταντίνος Δημηνάκης. Τη Χορωδία της ΕΛΣ διευθύνει ο Αγαθάγγελος Γεωργακάτος. Το ρόλο του Φίγκαρο ερμηνεύουν σε διπλή διανομή δύο Έλληνες βαρύτονοι, ο Διονύσης Σούρμπης και ο Χάρης Ανδριανός. Στον ρόλο της Ροζίνας οι υψίφωνοι της ΕΛΣ, Βασιλική Καραγιάννη και Μίνα Πολυχρόνου. Ο Αντώνης Κορωναίος και ο Νίκος Στεφάνου ερμηνεύουν το ρόλο του Κόμη Αλμαβίβα, οι Δημήτρης Κασιούμης και Άκης Λαλούσης το ρόλο του Μπάρτολο και οι Τάσος Αποστόλου, Πέτρος Μαγουλάς τον ρόλο του Μπαζίλιο. Μαζί τους συναντάμε μια πλειάδα σημαντικών ελλήνων Μονωδών.

Η διαχρονική επιτυχία του έργου βασίζεται στην μουσική έμπνευση του Ροσσίνι. Στον Κουρέα τα λόγια λειτουργούν ως πυξίδα, μιας και ο πραγματικός χαρακτηρισμός προσώπων και καταστάσεων βρίσκεται στα στοιχεία της μουσικής: στη μελωδία, το ρυθμό, την αρμονία. Όπως και στα έργα του Μπαρόκ έτσι και στον Κουρέα, ο ακροατής δεν χρειάζεται να καταλαβαίνει λέξη προς λέξη το κείμενο για να παρακολουθήσει την ιστορία, αφού το ρόλο του αφηγητή αναλαμβάνει η μουσική που απευθύνεται άμεσα στο συναίσθημα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η άρια του Ντον Μπαζίλιο: δεν χρειάζεται κανείς να κατανοεί τα λόγια προκειμένου να πεισθεί για την τρομακτική δύναμη της συκοφαντίας - αρκεί η ερμηνεία της μουσικής να μπορέσει να αναδείξει την κλιμάκωση από τον ψίθυρο στο τρομακτικό ξέσπασμα.

35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής


Ο κόσμος που περιγράφει ο Κουρέας της Σεβίλλης είναι ηδονιστικός, κυνικός, γεμάτος εγωπαθείς ανθρώπους, όπως ακριβώς το κοινωνικό εκείνο περιβάλλον στο οποίο έζησε ο Ροσσίνι στην καθημερινότητα της νιότης του στην Ιταλία. Το χρήμα κινεί τα πάντα: ο Αλμαβίβα πληρώνει τους κανταδόρους, δωροδοκεί δύο φορές τον Ντον Μπαζίλιο και αμείβει γενναιόδωρα τον Φίγκαρο, ο οποίος εξηγεί πόσο καλύτερα λειτουργεί και μόνον στην ιδέα του χρυσού. Διακόσια χρόνια αργότερα, είναι πασιφανές πως λίγα πράγματα έχουν αλλάξει στον κόσμο.

35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής

35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
 

35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
35 φωτογραφίες από τον Κουρέα της Σεβίλλης που ξεκίνησε στην Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής

Ιnfo:

Εθνική Λυρική Σκηνή

Θέατρο Ολύμπια

Όπερα
Τζοακίνο Ροσσίνι
Ο κουρέας της Σεβίλλης

Νέα παραγωγή - Συμπαραγωγή με το Δημοτικό Θέατρο Μπολόνιας
[Teatro Comunale di Bologna]


Μουσική διεύθυνση: Μίλτος Λογιάδης (13, 14, 17, 19, 20, 21, 28/2)
Κωνσταντίνος Δημηνάκης (24, 26, 27/2)
Σκηνοθεσία: Φραντσέσκο Μικέλι
Σκηνικά - Φωτισμοί: Νίκολας Μπόουβυ
Κοστούμια: Τζανλούκα Φαλάσκι
Σχεδιαστής Οπτικών Μέσων: Παναγιώτης Τομαράς
Διεύθυνση Χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος


Κόμης Αλμαβίβα: Αντώνης Κορωναίος (13, 17, 20, 24, 26, 28/2)
Νίκος Στεφάνου (14, 19, 21, 27/2)

Ντον Μπάρτολο: Δημήτρης Κασιούμης (13, 17, 20, 24, 26, 28/2)
Άκης Λαλούσης (14, 19, 21, 27/2)

Ροζίνα: Βασιλική Καραγιάννη (13, 17, 20, 24, 26, 28/2)
Μίνα Πολυχρόνου (14, 19, 21, 27/2)

Φίγκαρο: Διονύσης Σούρμπης (13, 17, 20, 24, 26, 28/2)
Χάρης Ανδριανός (14, 19, 21, 27/2)

Ντον Μπαζίλιο: Τάσος Αποστόλου (13, 17, 20, 24, 26, 28/2)
Πέτρος Μαγουλάς (14, 19, 21, 27/2)

Φιορέλλο: Ζαφείρης Κουτελιέρης (13, 17, 20, 24, 26, 28/2)
Γιάννης Σελητσανιώτης (14, 19, 21, 27/2)

Μπέρτα: Αλεξάνδρα Ματθαιουδάκη (13, 17, 20, 24, 26, 28/2)
Μαρία Βλαχοπούλου (14, 19, 21, 27/2)

Αξιωματικός: Χρήστος Λάζος (13, 17, 20, 24, 26, 28/2)
Βασίλης Ασημακόπουλος (14, 19, 21, 27/2)

Συμβολαιογράφος: Φίλιππος Δελλατόλας (13, 17, 20, 24, 26, 28/2)
Αναστάσιος Στέλλας (14, 19, 21, 27/2)


Με την Ορχήστρα και τη Χορωδία της ΕΛΣ
13, 14, 17, 19, 20, 21, 24, 26, 27, 28 Φεβρουαρίου 2016
Ώρα έναρξης: 20.00 
Εθνική Λυρική Σκηνή www.nationalopera.gr
Φωτογραφίες: Βασίλης Μακρής

 

*Οι φωτογραφίες προέρχονται από την προ-γενική δοκιμή (Α΄ διανομή) και τη γενική δοκιμή (Β΄ διανομή) που έγιναν στο Θέατρο Ολύμπια στις 11 και 12 Φεβρουαρίου.



0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ