Αναζητώντας το duende

Αναζητώντας το duende Facebook Twitter
0
Κάθε Παρασκευή και Σάββατο εμφανίζεστε μαζί με τον κιθαρίστα Παναγιώτη Μάργαρη στο θέατρο Αργώ. Τι ακριβώς συμβαίνει εκεί;

Πρόκειται για μια μουσική παράσταση με τραγούδια από διάφορες χώρες του κόσμου, όπως η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Γαλλία, η Αργεντινή, η Αγγλία, και βέβαια με τραγούδια μεγάλων συνθετών της Ελλάδας, τα οποία και παρουσιάζουμε με απόλυτα φυσικό ήχο, χωρίς καμιά μικροφωνική ενίσχυση, με την απόλυτη δύναμη της φωνής και της κιθάρας. Επίσης, θελήσαμε, εφόσον θα εμφανιζόμασταν σε θεατρική σκηνή, να συνδυάσουμε κάποια απ’ τα τραγούδια με μικρά αποσπάσματα από ποιήματα του Λόρκα, μια κι εκείνος αποτέλεσε την πηγή έμπνευσης των παραστάσεων αλλά και της δισκογραφικής δουλειάς που κάναμε με τον Παναγιώτη. Eπιπλέον, πολύ σημαντικό ρόλο παίζει ένα απλό αλλά πολύ όμορφο σκηνικό που επιμελήθηκαν η εικαστικός Παρασκευή Γαρδέλη κι η φωτογράφος Renee Revah. Σε συνδυασμό με τους φωτισμούς του Περικλή Μαθιέλη, δημιουργείται το κλίμα που θέλαμε για την παράσταση.

 

Δώσατε στις παραστάσεις σας το όνομα «duende», μια λέξη που προέρχεται από την ανδαλουσιάνικη διάλεκτο, ενώ αποτελεί και τον τίτλο του δίσκου που κυκλοφορήσατε φέτος, μαζί με τον Παναγιώτη Μάργαρη. Τι ακριβώς σημαίνει το duende και γιατί σας έχει επηρεάσει τόσο;

Τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι αρκετά με ρεπερτόριο απ’ τη διεθνή μουσική σκηνή. Μέσα από αυτά τα τραγούδια ανακάλυψα πτυχές που δεν ήξερα ότι διαθέτω. Ο Λόρκα, ο οποίος επινόησε την έννοια του duende, ανάμεσα σε άλλα, λέει πως αυτό δεν βρίσκεται στον λαιμό, άλλα ανεβαίνει από τις γυμνές πατούσες των ποδιών! Είναι το συναίσθημα, το πάθος, η ανείπωτη συγκίνηση που σε κάνει ν’ ανατριχιάζεις, να χαμογελάς, να κλαις, όταν το σώμα αντιδρά σε μια καλλιτεχνική έκφραση, στο τραγούδι, στο χορό, στη μουσική! Κάποια απ’ τα τραγούδια που έχουμε επιλέξει για την παράσταση αλλά και για τη δισκογραφική δουλειά, ενώ είναι γραμμένα σε γλώσσες που δεν μιλώ και δεν γνωρίζω, έχουν τη δύναμη να με συγκινούν και να με κάνουν να υπερβαίνω τις δυνάμεις μου. Έχουν κάτι το μαγικό. Με μεταμορφώνουν! Κυριεύομαι κι εγώ απ’ το duende.

 

Το συνολικό ύφος του duende είναι κάτι που δεν έχετε ξαναδοκιμάσει στο παρελθόν. Υπάρχουν κι άλλα διαφορετικά μουσικά μονοπάτια στα οποία θα θέλατε να περιπλανηθείτε;

Πριν από μερικά χρόνια έκανα κάποιες παραστάσεις βασισμένες στο τάνγκο, και συγκεκριμένα στην υπέροχη μουσική του Astor Piazzolla. Όσο μεγαλώνω, ψάχνω, μαθαίνω και παθιάζομαι ακόμα περισσότερο με νέα ακούσματα. Νιώθω ότι συνεχώς μου ανοίγονται νέοι δρόμοι στον κόσμο της μουσικής. Δεν διανοούμαι ότι θα μπορούσα να μετατρέψω τη μουσική σε ρουτίνα! Αν γίνει αυτό, τότε όλα θα έχουν τελειώσει για μένα.

 

Διαπιστώνετε μεγάλες διαφορές στην ερμηνευτική και τη συνολικότερη μουσική εμπειρία μεταξύ θεάτρου και μουσικής σκηνής;

Στη μουσική σκηνή τα πράγματα είναι πιο χαλαρά, πιο επικοινωνιακά, στο θέατρο αναγκαστικά πιο σκηνοθετημένα. Δεν μπορώ να πω ότι μου αρέσει το ένα περισσότερο από το άλλο. Άλλη η αίσθηση σε μια μουσική σκηνή, άλλη σε θεατρική. Προσωπικά, έχω την ανάγκη έκφρασης με κάθε τρόπο.


Στη δισκογραφική σας δουλειά έχετε συνεργαστεί μ’ έναν απ’ τους μεγαλύτερους κιθαρίστες παγκοσμίως, τον Αl Di Meola. Με τι εντυπώσεις σας άφησε αυτή η συνεργασία;

 Για μένα, οι μεγάλοι καλλιτέχνες είναι αυτοί που έχουν γενναιόδωρη ψυχή! Αυτοί που είναι απαλλαγμένοι από περίεργα συμπλέγματα και που βάζουν στην άκρη το τεράστιο εγώ που σου δημιουργεί η έκθεση στον κόσμο, που παραμένουν άνθρωποι. Έτσι ένιωσα μετά τη γνωριμία μου με το Al. Παρόλο που τον συναναστράφηκα λίγο, μου έδωσε την εντύπωση ότι ζει για τη μουσική του και δεν φοβάται να προσφέρει τη γνώση του απλόχερα. Μας φέρθηκε γενναιόδωρα. Και οι δυο βραδιές στο Gazarte αλλά και οι στιγμές που περάσαμε κατά την ηχογράφηση των τραγουδιών θα μου μείνουν αξέχαστες!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ