Βιώσιμη ανάπτυξη και πολιτισμός υπό τους ήχους του Βιβάλντι

Βιώσιμη ανάπτυξη και πολιτισμός υπό τους ήχους του Βιβάλντι Facebook Twitter
Η συνεργασία της Lidl Ελλάς με την Εθνική Λυρική Σκηνή ξεκίνησε το 2018 καθώς η Lidl Eλλάς υπήρξε χορηγός των εκπαιδευτικών εργαστηρίων μουσικής, μουσικού θεάτρου και καλλιτεχνικής δημιουργίας.
0

Υπό τους ήχους του Αντόνιο Βιβάλντι, με τα παιδιά να παρουσιάζουν ένα μικρό δρώμενο γεμάτο ιδέες και μηνύματα πάνω σε θέματα περιβαλλοντικά και οικουμενικά, με την ορχήστρα να δίνει τον τόνο ερμηνεύοντας ένα από τα πλέον δημοφιλή έργα του κλασικού ρεπερτορίου και με την καλλιτεχνική ηγεσία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής παρούσα, ανακοινώθηκε στις 11 Ιουνίου 2019 ένα κεφάλαιο στην κοινή πορεία του οργανισμού με τη Lidl Ελλάς.

Και τι καλύτερο για να παρουσιαστεί μια δημιουργική συνεργασία από μια παράσταση μουσικού θεάτρου. Σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, παρουσία θεσμικών εκπροσώπων, στελεχών της Lidl Ελλάς, συντελεστών της ΕΛΣ και εκπροσώπων των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, αναδείχθηκαν οι κοινοί στόχοι των δύο πλευρών οι οποίοι αποτέλεσαν τη βάση ώστε να γίνει πράξη για πρώτη φορά μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με ιδιωτική εταιρεία.

Βιώσιμη ανάπτυξη και πολιτισμός υπό τους ήχους του Βιβάλντι Facebook Twitter
Αλέξανδρος Ευκλείδης, Βασιλική Αδαμίδου, Γιώργος Κουμεντάκης, Ιάκωβος Ανδρεανίδης


Η συνεργασία της Lidl Ελλάς με την Εθνική Λυρική Σκηνή ξεκίνησε το 2018 καθώς η Lidl Eλλάς υπήρξε χορηγός των εκπαιδευτικών εργαστηρίων μουσικής, μουσικού θεάτρου και καλλιτεχνικής δημιουργίας. «Χαιρόμαστε να συνεργαζόμαστε με εταιρείες που εκπροσωπούν την υγιή επιχειρηματική δραστηριότητα. Θεωρούμε πως είναι σημαντικό να αναγνωρίζεται το καλό σε κάθε τομέα του δημόσιου βίου και της οικονομίας» δήλωσε ο Γιώργος Κουμεντάκης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής της ΕΛΣ γι' αυτήν τη συμπαραγωγή που μοιάζει με πρόσκληση ευαισθητοποίησης. «H Εθνική Λυρική Σκηνή με τον τρόπο αυτό αποσκοπεί στη διεύρυνση τόσο του ρεπερτορίου της όσο και του κοινού της, ανοίγοντας νέους ορίζοντες με την προβολή του έργου της στην ελληνική περιφέρεια και το εξωτερικό. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για τη μακρά συνεργασία με τη Lidl Ελλάς προσδοκώντας στην καλλιέργεια της οικολογικής συνείδησης όλων μας».

Σήμερα έρχεται να επισφραγιστεί με μία παράσταση μουσικού θεάτρου για μικρούς και μεγάλους, βασισμένη στις Τέσσερις Εποχές του Αντόνιο Βιβάλντι, η οποία πραγματεύεται με έξυπνο και ευφάνταστο τρόπο τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης της Lidl Ελλάς. Θέματα όπως η μείωση του πλαστικού, η σπατάλη τροφίμων και η κυκλική οικονομία θα παρουσιαστούν στα παιδιά με τρόπο παιγνιώδη και ψυχαγωγικό, αναπτύσσοντας παράλληλα την οικολογική τους συνείδηση, αλλά και την καλλιτεχνική τους παιδεία.

Βιώσιμη ανάπτυξη και πολιτισμός υπό τους ήχους του Βιβάλντι Facebook Twitter

«Είναι εξαιρετική η ιδέα μιας θεατρικής παράστασης η οποία έχει ως θεματολογία τα επίκαιρα, καυτά και παγκόσμια θέματα βιωσιμότητας. Αλλά δεν θέλω να ευχαριστήσω μόνο για τη θετική προσέγγιση και το ανοικτό πνεύμα αλλά κυρίως για την εξέλιξη αυτής της ιδέας κι είμαι σίγουρος ότι το έργο που θα γεννηθεί θα είναι μια μεγάλη επιτυχία. Η συμπαραγωγή αυτή προσεγγίζει με έξυπνους κι ευφάνταστους τρόπους τους στόχους της Lidl Ελλάς που αφορούν στην μείωση του πλαστικού, τη σπατάλη τροφίμων και την κυκλική οικονομία» σημείωσε ο πρόεδρος της διοίκησης της Lidl Ελλάς κ. Ιάκωβος Ανδρεανίδης, αναλύοντας συγχρόνως τις κατακτήσεις της εταιρείας που συμπλήρωσε 20 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα.

«Ξεκινήσαμε τη συνεργασία μας με την Εθνική Λυρική Σκηνή ως χορηγοί των εκπαιδευτικών εργαστηρίων μουσικής, μουσικού θεάτρου και καλλιτεχνικής δημιουργίας για παιδιά και εφήβους. Σκεφτήκαμε ως επόμενο βήμα να τολμήσουμε τη δημιουργική σύνδεση θεμάτων που αφορούν γενικότερα στη βιώσιμη ανάπτυξη, με τον μουσικό - θεατρικό πολιτισμό. Να συνθέσουμε τις αγωνίες όλων μας για το περιβάλλον και το ευ ζην με τη διαχρονική δύναμη της λυρικής τέχνης. Οι "4 Εποχές" είναι για τη Lidl Ελλάς και την Εθνική Λυρική Σκηνή ακριβώς αυτό. Μια συνολική πρόκληση που είναι ταυτόχρονα και πρόσκληση ευαισθητοποίησης, κυρίως της επόμενης γενιάς, για το μέλλον του πλανήτη μας» επισήμανε η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας, Εταιρικής Υπευθυνότητας και Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης της Lidl Ελλάς.

Βιώσιμη ανάπτυξη και πολιτισμός υπό τους ήχους του Βιβάλντι Facebook Twitter


Η νέα συνεργασία της Lidl Ελλάς με την Εθνική Λυρική Σκηνή έχει χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο ετών και τα σχέδιά τους δεν περιορίζονται εντός των αιθουσών της Εναλλακτικής Σκηνής καθώς μετά τις 37 παραστάσεις που θα πραγματοποιηθούν ανά έτος στις δύο επόμενες θεατρικές περιόδους (Νοέμβριος 2019-Ιούλιος 2020 και Νοέμβριος 2020-Ιούλιος 2021) υπάρχει πρόβλεψη η παραγωγή να περιοδεύσει και σε άλλες περιοχές της Ελλάδος.

«Όταν μοιράζεσαι κοινούς στόχους και οράματα τότε η συνεργασία με φορείς που δραστηριοποιούνται σε έναν εντελώς διαφορετικό κλάδο από εκείνον του πολιτισμού μπορεί να γίνει δημιουργική και παραγωγική με αμοιβαία οφέλη» ανέφερε ο Αλέξανδρος Ευκλείδης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ.

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ