Δεσποινίς Μαργαρίτα

Δεσποινίς Μαργαρίτα Facebook Twitter
0

Την Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2009 ο καλλιτεχνικός οργανισμός Φάσμα του Αντώνη Αντύπα παρουσιάζει στο Απλό Θέατρο (Νέα Σκηνή) το πολυσυζητημένο έργο του Ρομπέρτο Ατάιντε Δεσποινίς Μαργαρίτα με την Όλια Λαζαρίδου. Το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά το 1973 στο Ρίο ντε Τζανέιρο. Λίγες μέρες μετά την πρεμιέρα, οι παραστάσεις απαγορεύτηκαν από τις Αρχές, το έργο πέρασε από λογοκρισία και ξαναπαίχτηκε, αφού επιβλήθηκαν περικοπές στο κείμενο.Το 1975 η Έλλη Λαμπέτη ενσαρκώνει στην Ελλάδα με μεγάλη επιτυχία τη Δεσποινίδα Μαργαρίτα σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κακογιάννη, ενώ αντίστοιχα το ρόλο ερμηνεύουν στην Αμερική η Εστέλ Πάρσονς και στη Γαλλία η Ανί Ζιραρντό. Το έργο του Ρομπέρτο Ατάιντε έχει παρουσιαστεί σε περισσότερες από τριάντα χώρες.

Η Δεσποινίς Μαργαρίτα, μέσα σε μια αίθουσα διδασκαλίας παλεύει ανάμεσα στη διττή της ταυτότητα, του εκπαιδευτικού και της γυναίκας. Δύο παράλληλοι, αλλά εντελώς διαφορετικοί κόσμοι. Πέρα από τα μαθήματα Βιολογίας, Μαθηματικών, Ιστορίας και Γραμματικής, η Δεσποινίς Μαργαρίτα αναφέρεται στη ζωή και στο θάνατο, στη δικαιοσύνη και στην αδικία, στην ισότητα, στην εξουσία και στο σεξ...

Το έργο Δεσποινίς Μαργαρίτα θα παρουσιαστεί σε μετάφραση Άρη Αρμαγανίδη, σκηνοθεσία Άντζελας Μπρούσκου, σκηνικά-κοστούμια Άντζελας Μπρούσκου, φωτισμούς Μαρίας Αθανασοπούλου και με βοηθό σκηνοθέτη την Κωνσταντίνα Αγγελοπούλου. Δεσποινίς Μαργαρίτα η Όλια Λαζαρίδου, μαθητής ο Άρης Μπινιάρης.

Αν θέλεις και εσύ μια πρόσκληση, στείλε SMS μήνυμα στο 19000 με την ένδειξη LIFOA κενό και το ονοματεπώνυμό σου ως τη Δευτέρα 2/2. Οι νικητές θα ειδοποιηθούν με SMS να παραλάβουν τις προσκλήσεις τους από το θέατρο μισή ώρα πριν την έναρξη της παράστασης, 9:15 μ.μ.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιδρυμα Ωνάση: Cavafy Summer School 2024

Θέατρο / H σχέση του καβαφικού λόγου με τη σύγχρονη ποπ κουλτούρα

H πρόσληψη του έργου και της ζωής του ποιητή ως θέατρο και περφόρμανς, η εκμετάλλευση των στίχων του στον χώρο της διαφήμισης, του θεάματος και της πολιτικής. Όλα όσα συζητήθηκαν στο Διεθνές Θερινό Σχολείο Καβάφη 2024.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπάνιο οπτικό και ηχητικό ντοκουμέντο με τη σπουδαία Ελένη Παπαδάκη

Θέατρο / Μια χαμένη μπομπίνα έρχεται στο φως και μαζί της η φωνή της Ελένης Παπαδάκη

To αρχείο της, που ήταν παραπεταμένο σε μια αποθήκη, και μια μπομπίνα με ανέκδοτο υλικό έρχονται στο φως για να προσθέσουν μερικές ψηφίδες στην καλλιτεχνική διαδρομή της θρυλικής ηθοποιού. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μάριο Μπανούσι

Οι Αθηναίοι / Μάριο Μπανούσι: «Αν δεν εκτεθείς στη ζωή, δεν έχει νόημα»

Ο νεαρός σκηνοθέτης, που έχει ήδη μετρήσει διαδοχικά sold out, άρχισε να βλέπει θέατρο όταν μπήκε στη δραματική σχολή. Του αρέσει η ανθρώπινη αμηχανία, η σιωπή και η ησυχία τον γοήτευαν πάντα. Αν και δεν τα πάει καλά με τα λόγια, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Οι παραστάσεις του φθινοπώρου

Fall Preview 2024 / 15 παραστάσεις που έρχονται το φθινόπωρο

Η θεατρική σεζόν 2024-25 χαρακτηρίζεται κυρίως από τις επαναλήψεις της περσινής χρονιάς. Με μια πρώτη ματιά, τα έργα του κλασικού ρεπερτορίου καταλαμβάνουν σημαντική θέση, ενώ δεν λείπουν και οι αναγνώσεις σύγχρονων έργων που έχουν αγαπηθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι σημαίνει ένα sold-out στην Επίδαυρο;

Θέατρο / Τι σημαίνει ένα sold-out στην Επίδαυρο;

Τι είναι αυτό που προσελκύει τους θεατές και προκαλεί τόσο μεγάλο ενδιαφέρον στο κοινό; Μήπως η μαζική προσέλευση πολλές φορές υπονομεύει την παράσταση; Το sold-out στην Επίδαυρο είναι συχνά αμφιλεγόμενο. Πολλοί το περιφρονούν, αλλά όλοι το επιθυμούν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βίκυ Μαραγκοπούλου

Θέατρο / Η Βίκυ Μαραγκοπούλου έκανε το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας case study

Η θρυλική καλλιτεχνική διευθύντρια ανέλαβε να στήσει και να τρέξει το Διεθνές Φεστιβάλ σε μια πόλη και μια χώρα χωρίς προηγούμενη παράδοση στον σύγχρονο χορό. Με τη δουλειά της έδωσε φόρα στους Έλληνες χορογράφους στο διεθνές πεδίο και σήμερα, στην πρώτη αυτοβιογραφική της συνέντευξη, αφηγείται μια πλούσια διαδρομή στον κόσμο της τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αντώνης Αντύπας (1941-2024): «Το ουσιαστικό θέατρο έχει, για μένα, μια ταπεινότητα»

Απώλειες / Αντώνης Αντύπας (1941-2024): «Το ουσιαστικό θέατρο έχει, για μένα, μια ταπεινότητα»

Ο θεατρικός σκηνοθέτης που πέθανε σήμερα σε ηλικία 83 ετών είχε μιλήσει στη LiFO με αφορμή το έργο του Ευγένιου Ο’Νιλ «Πόθοι κάτω από τις λεύκες» που σκηνοθέτησε το 2017 για το Εθνικό Θέατρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΟΥΛΓΕΡΙΔΗΣ