Εταιρεία Θεάτρου Χώρος- Σίμος Κακάλας

Εταιρεία Θεάτρου Χώρος- Σίμος Κακάλας Facebook Twitter
0

Ο Σίμος Κακάλας και η εταιρεία θεάτρου Χώρος επιστρέφουν για μια ακόμα φορά σε μια τρίτη εκδοχή της Ερωφίλης του Γεωργίου Χορτάτση. Μια εκδοχή η οποία διαφέρει ριζικά από τις δύο παλιότερες ως προς το ότι παύει να είναι ένα «πεδίο έρευνας» αλλά υλικό μιας προσέγγισης πιο σύγχρονης και αμιγώς «θεατρικής». Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης λέει: «Τα κλασικά έργα είναι τεράστια, δεν ξεμπερδεύεις ποτέ μαζί τους. Εμείς αυτήν τη φορά στην Ερωφίλη φωτίζουμε κάποιες πλευρές που δεν είχαμε αγγίξει προηγουμένως. Καταρχάς, έχει φύγει μεγάλο μέρος του λόγου που υπήρξε μέχρι τώρα το κύριο όχημά μας, δηλαδή η εκφορά και η απόδοση του κειμένου. Το θέατρο λόγου προϋποθέτει πολύ συγκεκριμένες στάσεις και θέσεις του σώματος προκειμένου να επικοινωνήσει ο λόγος με το κοινό, ιδίως όταν είναι τόσο καταιγιστικός, όπως του Χορτάτση. Οπότε, αυτή η παράσταση έχει μπει σε άλλα μονοπάτια». Η σημαντικότερη σύμβαση που επαναφέρει η ομάδα είναι η χρήση της μάσκας. «Η μάσκα είναι στοιχείο που συναντάμε στις απαρχές του ανθρώπινου πολιτισμού και ενσαρκώνει πολλούς ρόλους: θεούς, δαίμονες, ήρωες. Επομένως κι εμείς τη χρησιμοποιούμε για να καλέσουμε στη ζωή τους χαρακτήρες του έργου. Δηλαδή, αυτούς που έχουν μείνει μετά τη διασκευή». Συντομευμένο κατά το ένα τέταρτο σε σχέση με το αυτούσιο κείμενο, ερμηνεύεται από τρεις γυναίκες οι οποίες, ως ένα απομεινάρι του χορού, υποδύονται τους ρόλους του Φιλόγονου, της Ερωφίλης και του Πανάρετου. Κι ενώ οι προηγούμενες δύο εκδοχές πατούσαν στην παράδοση με την παρουσία μουσικών που εκτελούσαν μελωδίες της ανατολικής Μεσογείου και της αναγεννησιακής Κρήτης, τώρα επιστρατεύτηκε ο Νίκος Βελιώτης ώστε να γράψει τη δική του μουσική με βάση την παράσταση. Ο Κακάλας λέει: «Ήθελα μια μουσική που να εκφράζει το έργο, χωρίς τη φόρμα της κρητικής παράδοσης. Όπως θελήσαμε να απελευθερωθούμε από τις ακαδημαϊκές διαστάσεις του έργου -παρόλο που η συμβολή της Ναταλίας Δεληγιάννη ήταν καθοριστική στη διασκευή που έκανε η Έλενα Μαυρίδου- έτσι και τη μουσική θέλησα να την αναθέσω σε κάποιον έξω από την προηγούμενη κατάσταση, να απεμπλακώ ώστε να πάψει η Ερωφίλη να αποτελεί μια εργασία έρευνας και να γίνει θέατρο. Τολμώ να πω ότι, ενώ είναι ένα έργο με πλοκή, φανταστικούς χαρακτήρες, δράση, αγγελιοφόρους, χορό, του οποίου η τελική παρέμβαση είναι καθοριστική απέναντι στην αλαζονεία της εξουσίας,αφού σκοτώνει τον βασιλιά, οι δύο πρώτες εκδοχές ήταν πιο κοντά στον Ερωτόκριτο παρά στην Ερωφίλη. Τώρα θα είναι η Ερωφίλη, όπως τη βλέπουμε εμείς. Μια θεατρική παράσταση».  

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Θέατρο / «Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Ο Βασίλης Μαγουλιώτης και ο Γιώργος Κουτλής συνσκηνοθετούν τον Νίκο Καραθάνο και την ομάδα των «Παιχτών» σε ένα νέο έργο με έναν αδηφάγο παραγωγό, έναν «ποιοτικό» σκηνοθέτη, έναν «εμπορικό» ηθοποιό, και τον γολγοθά της προετοιμασίας μιας παράστασης που πρέπει να αφορά τους πάντες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πριονίζοντας τα ποδ(άρ)ια της πατριαρχίας

Θέατρο / Πριονίζοντας τα ποδ(άρ)ια της πατριαρχίας

Πατροκτονίες δεν επιτελούν, πλέον, μόνον οι γιοι αλλά και οι θυγατέρες, όπως διαπιστώνουμε στη μαύρη κωμωδία «Ο τρόμος του κροκόδειλου» που σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ένα τετραήμερο με ψηφιακή και αναλογική τέχνη στη Νέα Υόρκη

Αποστολή στη Νέα Υόρκη / «Ο καλλιτέχνης δεν χρειάζεται να αποδείξει ότι είναι πιο έξυπνος από το AI, αλλά ότι μπορεί να γίνει πιο δημιουργικός»

Η LiFO παρακολούθησε τέσσερα έργα ψηφιακής τέχνης και χορού με τα οποία το Ίδρυμα Ωνάση και η πλατφόρμα Onassis ONX συμμετείχαν στο φημισμένο νεοϋορκέζικο φεστιβάλ «Under the radar».
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
O οdy icons τραγουδάει Λαπαθιώτη σε μια παράσταση του Γιάννη Σκουρλέτη και της bijoux de kant

Θέατρο / «Ο Λαπαθιώτης έφερνε τη νύχτα μέσα στη μέρα, κάτι που σήμερα αποκαλούμε "κουίρ"»

Ο περφόρμερ και δημιουργός της αβανγκάρντ μουσικής οdy icons ερμηνεύει ποιήματα του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη μελοποιημένα από τον Χρίστο Θεοδώρου στη νέα παράσταση της bijoux de kant.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σημασία έχει ν’ αγαπάς (και να χορεύεις)

Θέατρο / Σημασία έχει ν’ αγαπάς (και να χορεύεις)

Η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα «Το Συνέδριο για το Ιράν» του Βιριπάγιεφ, έναν ιδιότυπο αγώνα λόγου που είναι σμιλεμένος σκηνοθετικά με τέτοιον τρόπο, ώστε να μην μοιάζει με ακαδημαϊκή «εισήγηση».
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είναι ρομαντικό το ότι πέθανε τόσο νέα η Σάρα Κέιν, είναι βάναυσο και θλιβερό»

Θέατρο / «Δεν είναι ρομαντικό το ότι πέθανε τόσο νέα η Σάρα Κέιν, είναι βάναυσο και θλιβερό»

Τριάντα χρόνια μετά το εκρηκτικό ντεμπούτο της στη θεατρική σκηνή με το έργο «Blasted», συνάδελφοι και συνεργάτες της σπουδαίας συγγραφέως μιλάνε για την ίδια και το έργο της.
THE LIFO TEAM
Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Portraits 2025 / Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Εδώ και δέκα χρόνια ο Χρήστος Παπαδόπουλος χορογραφεί εικόνες γαλήνιες ή ανησυχητικές, με το μινιμαλιστικό του λεξιλόγιο να εκφράζει τη δύναμη της ανθρώπινης επαφής, την προσωπική ελευθερία στη συνθήκη της κοινής εμπειρίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ