Εταιρεία Θεάτρου Χώρος- Σίμος Κακάλας

Εταιρεία Θεάτρου Χώρος- Σίμος Κακάλας Facebook Twitter
0

Ο Σίμος Κακάλας και η εταιρεία θεάτρου Χώρος επιστρέφουν για μια ακόμα φορά σε μια τρίτη εκδοχή της Ερωφίλης του Γεωργίου Χορτάτση. Μια εκδοχή η οποία διαφέρει ριζικά από τις δύο παλιότερες ως προς το ότι παύει να είναι ένα «πεδίο έρευνας» αλλά υλικό μιας προσέγγισης πιο σύγχρονης και αμιγώς «θεατρικής». Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης λέει: «Τα κλασικά έργα είναι τεράστια, δεν ξεμπερδεύεις ποτέ μαζί τους. Εμείς αυτήν τη φορά στην Ερωφίλη φωτίζουμε κάποιες πλευρές που δεν είχαμε αγγίξει προηγουμένως. Καταρχάς, έχει φύγει μεγάλο μέρος του λόγου που υπήρξε μέχρι τώρα το κύριο όχημά μας, δηλαδή η εκφορά και η απόδοση του κειμένου. Το θέατρο λόγου προϋποθέτει πολύ συγκεκριμένες στάσεις και θέσεις του σώματος προκειμένου να επικοινωνήσει ο λόγος με το κοινό, ιδίως όταν είναι τόσο καταιγιστικός, όπως του Χορτάτση. Οπότε, αυτή η παράσταση έχει μπει σε άλλα μονοπάτια». Η σημαντικότερη σύμβαση που επαναφέρει η ομάδα είναι η χρήση της μάσκας. «Η μάσκα είναι στοιχείο που συναντάμε στις απαρχές του ανθρώπινου πολιτισμού και ενσαρκώνει πολλούς ρόλους: θεούς, δαίμονες, ήρωες. Επομένως κι εμείς τη χρησιμοποιούμε για να καλέσουμε στη ζωή τους χαρακτήρες του έργου. Δηλαδή, αυτούς που έχουν μείνει μετά τη διασκευή». Συντομευμένο κατά το ένα τέταρτο σε σχέση με το αυτούσιο κείμενο, ερμηνεύεται από τρεις γυναίκες οι οποίες, ως ένα απομεινάρι του χορού, υποδύονται τους ρόλους του Φιλόγονου, της Ερωφίλης και του Πανάρετου. Κι ενώ οι προηγούμενες δύο εκδοχές πατούσαν στην παράδοση με την παρουσία μουσικών που εκτελούσαν μελωδίες της ανατολικής Μεσογείου και της αναγεννησιακής Κρήτης, τώρα επιστρατεύτηκε ο Νίκος Βελιώτης ώστε να γράψει τη δική του μουσική με βάση την παράσταση. Ο Κακάλας λέει: «Ήθελα μια μουσική που να εκφράζει το έργο, χωρίς τη φόρμα της κρητικής παράδοσης. Όπως θελήσαμε να απελευθερωθούμε από τις ακαδημαϊκές διαστάσεις του έργου -παρόλο που η συμβολή της Ναταλίας Δεληγιάννη ήταν καθοριστική στη διασκευή που έκανε η Έλενα Μαυρίδου- έτσι και τη μουσική θέλησα να την αναθέσω σε κάποιον έξω από την προηγούμενη κατάσταση, να απεμπλακώ ώστε να πάψει η Ερωφίλη να αποτελεί μια εργασία έρευνας και να γίνει θέατρο. Τολμώ να πω ότι, ενώ είναι ένα έργο με πλοκή, φανταστικούς χαρακτήρες, δράση, αγγελιοφόρους, χορό, του οποίου η τελική παρέμβαση είναι καθοριστική απέναντι στην αλαζονεία της εξουσίας,αφού σκοτώνει τον βασιλιά, οι δύο πρώτες εκδοχές ήταν πιο κοντά στον Ερωτόκριτο παρά στην Ερωφίλη. Τώρα θα είναι η Ερωφίλη, όπως τη βλέπουμε εμείς. Μια θεατρική παράσταση».  

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ