Ο Έκτορας Λυγίζος ανεβάζει Προμηθέα Δεσμώτη

Ο Έκτορας Λυγίζος ανεβάζει Προμηθέα Δεσμώτη Facebook Twitter
0

Ο Έκτορας Λυγίζος ανεβάζει Προμηθέα Δεσμώτη Facebook Twitter
«Με ενδιαφέρει να αφηγηθούμε την ιστορία ομαδικά. Αισθάνομαι ότι ο Προμηθέας δεν είναι ο κλασικός αρσενικός ήρωας της τραγωδίας που τα λύνει όλα με τη δύναμη του πνεύματος ή τη ρώμη. Έλκεται από την αδυναμία, που στην τραγωδία μοιράζονται οι ηρωίδες, που με κάποιον τρόπο προσπαθούν να αποκαταστήσουν μια αδικία». Ο Έκτωρας Λυγίζος μιλά για το έργο... Φωτό: Γιώργος Σανταμούρης

Πιστός στη θεατρική έρευνα και στις αναζητήσεις του για τις πιθανές και ποικίλες εκδοχές αναπαράστασης του αρχαίου δράματος, ο σκηνοθέτης  Έκτορας Λυγίζος που ανέλαβε για τα φετινά Επιδαύρια τον Προμηθέα Δεσμώτη του Αισχύλου, ετοιμάζει μια παράσταση με αρκετές κι ενδιαφέρουσες καινοτομίες, που υπηρετεί απόλυτα το ομαδικό πνεύμα, που καταργεί και ουσιαστικά ακυρώνει την ατομικότητα του κάθε ρόλου και ανάγει ενίοτε σε χορό όλα τα πρόσωπα του έργου. Ο ίδιος ο Χορός αποκτά την οντότητα ενός προσώπου, αν και ερμηνεύεται από δύο ηθοποιούς, κάτι που όμως ισχύει για όλους τους ρόλους του έργου.

Στο κέντρο της ορχήστρας, απλωμένο ένα υπερμέγεθες ομοίωμα του Προμηθέα. Αυτό είναι το σκηνικό του έργου, ενώ η ιδιαίτερη εκφορά του λόγου, με τη ρυθμική και τη μουσικότητά του, έχει αντικαταστήσει και τη χρήση της μουσικής. Ο Λυγίζος, ο οποίος, εκτός από τη σκηνοθεσία, έχει αναλάβει, μαζί με τη Στεφανία Γουλιώτη, και τον ρόλο του Προμηθέα, εξηγεί πώς βλέπει το όλο εγχείρημα: «Είμαστε μία ομάδα οκτώ αφηγητών που στεκόμαστε γύρω από το ομοίωμα και αφηγούμαστε την ιστορία – στην αρχή ομαδικά και σιγά-σιγά ο καθένας αναλαμβάνει κάποιον ρόλο, όχι ατομικά αλλά ως ζευγάρια. Έτσι, μας δίνεται η ευκαιρία να αφηγηθούμε τις εσωτερικές συγκρούσεις του κάθε προσώπου: πώς ο Προμηθέας διαχειρίζεται το αίσθημα του φόβου, της οργής, της αδικίας, τις στιγμές που διστάζει μεν, αλλά έχει εξαιρετική διαύγεια, πώς οι Ωκεανίδες φλερτάρουν με τον θαυμασμό για εκείνον, αλλά και τον φόβο τους να καθίσουν δίπλα του και να τον υποστηρίξουν μέχρι τέλους. Επίσης, μας ενδιαφέρει η πλευρά του Ωκεανού η πιο υποστηρικτική αλλά και η πιο διπλωματική, ο Ερμής ως ψυχρός εκτελεστής αλλά και ως μικρό παιδί που εκτελεί τις εντολές ενός πατέρα, και η Ιώ, που είναι παραδομένη σε έναν οίστρο πιο ντροπαλό και πιο φοβισμένο. Αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχουν συνεχώς αντιθέσεις. Υπάρχουν και κομμάτια που ο ένας παρασύρει τον άλλον και τον συμπληρώνει. Ανά τακτά διαστήματα επιστρέφουμε σε μια ομαδική διαπραγμάτευση και των οκτώ. Άλλοτε δοκιμάζουμε κάτι στο πρώτο πρόσωπο –πόσο αβάσταχτο είναι για μένα, ως Προμηθέα, αυτό το φορτίο– κι άλλοτε σε τρίτο πρόσωπο, για να καταλάβουμε πόσο λυγίζουν τον ήρωα τα δεινά του, ενώ σταδιακά εμπλεκόμαστε όλο πιο πολύ με το πρόσωπο και την κατάσταση».

Ο Έκτορας Λυγίζος ανεβάζει Προμηθέα Δεσμώτη Facebook Twitter
Φωτό: Γιώργος Σανταμούρης
Ο Έκτορας Λυγίζος ανεβάζει Προμηθέα Δεσμώτη Facebook Twitter
«Αρχικά, νόμιζα ότι θα είχε πολύ μεγάλη σημασία το ότι είμαστε ένα θηλυκό και ένα αρσενικό, αλλά τελικά, με τις πρόβες, συνειδητοποίησα ότι γίνεται μια μαγική ένωση, σαν να γιορτάζεται η ένωση ενός όλου». Η Στεφανία Γουλιώτη για τη διπλή διανομή ρόλων... Φωτό: Γιώργος Σανταμούρης

Αλλά πώς κατέληξε στη λύση των δύο ηθοποιών, που μοιράζονται ακόμα και τον ρόλο του Προμηθέα; «Με ενδιαφέρει να αφηγηθούμε την ιστορία ομαδικά. Αισθάνομαι ότι ο Προμηθέας δεν είναι ο κλασικός αρσενικός ήρωας της τραγωδίας που τα λύνει όλα με τη δύναμη του πνεύματος ή τη ρώμη. Έλκεται από την αδυναμία, που στην τραγωδία μοιράζονται οι ηρωίδες, που με κάποιον τρόπο προσπαθούν να αποκαταστήσουν μια αδικία. Ο Προμηθέας το έχει αυτό: αδικήθηκαν οι άνθρωποι στα καινούργια πόστα της εξουσίας, καθώς δεν δόθηκε τίποτα στους θνητούς, οπότε αποπειράται να αποκαταστήσει την αδικία, ώστε να υπάρξει καλύτερη διαχείριση της εξουσίας».

Ο Προμηθέας, κλέβοντας τη φωτιά, δηλαδή τη γνώση, και δίνοντάς τη στους ανθρώπους, ανάγεται σε αιώνιο σύμβολο αντίστασης, ένα διαχρονικό σύμβολο κατά της εξουσίας. Όπως λέει χαρακτηριστικά ο Λυγίζος: «Μοιράζει την αποκλειστικότητα της γνώσης». Πώς, λοιπόν, σε μία τόσο εξανθρωπισμένη σκηνοθεσία κρατιούνται τα μεγέθη των υπερβατικών μυθικών προσώπων; Εξηγεί: «Επειδή δεν μπορείς να το σωματοποιήσεις όλο αυτό, η δύναμη της ομαδικότητας είναι μια λύση. Προσπαθείς να το αφηγηθείς και να το μεγαλώσεις: είτε μιλάνε οκτώ είτε ένας, κι αυτός ο ένας προσπαθεί να εξηγήσει στους οκτώ ή να εκφραστεί για τους οκτώ. Μου αρέσει που υπάρχουν οκτώ διαφορετικές ενέργειες σε σχέση με την πολυπρισματικότητα του έργου. Κάθε δύο σελίδες πετάγονται απόλυτες αλήθειες που μπορεί να τις πιστεύουμε 100% εκείνη τη στιγμή, αλλά λίγο μετά αναιρούνται».

Ο Έκτορας Λυγίζος ανεβάζει Προμηθέα Δεσμώτη Facebook Twitter
Στον Προμηθέα Δεσμώτη του Λυγίζου Ο ο Χορός αποκτά την οντότητα ενός προσώπου, αν και ερμηνεύεται από δύο ηθοποιούς, κάτι που όμως ισχύει για όλους τους ρόλους του έργου... Φωτό: Γιώργος Σανταμούρης
Ο Έκτορας Λυγίζος ανεβάζει Προμηθέα Δεσμώτη Facebook Twitter
Φωτό: Γιώργος Σανταμούρης

Αναρωτιέμαι αν κατά τη διαδικασία των προβών τού αποκαλύφθηκαν νέα στοιχεία που δεν είχε προσέξει κατά τη μελέτη του έργου. Απαντάει: «Ναι, η μεγάλη διαδρομή του ήρωα. Κατάλαβα ότι στο τέλος αποδέχεται σε αρκετά μεγάλο βαθμό την τιμωρία του και συνειδητοποιεί ότι την επέλεξε ο ίδιος. Ησυχάζει γιατί συμφιλιώνεται με το γεγονός ότι αυτή η τιμωρία του αξίζει, ότι είναι μια τιμωρία που του ταιριάζει. Αυτό το κατάλαβα καθαρά στην  Έξοδο. Όπως, επίσης, μου επιβεβαιώθηκε ότι ο Χορός των Ωκεανίδων δεν είναι ο τυπικός χορός τραγωδίας αλλά ένα πρόσωπο, ο “συμπρωταγωνιστής”, και ότι έχουνε επίσης μεγάλη διαδρομή. Μπορεί να γυρνάνε κάθε λίγο στην ασφάλεια των παλιών πεποιθήσεων, αλλά στο τέλος αποφασίζουν να μείνουν δίπλα του και να πάθουν ό,τι και εκείνος. Περνάνε από τον ρόλο του φίλου, μετά γίνονται σχεδόν μητρικές, τον ερωτεύονται κι έπειτα συγκρούονται, μέχρι να καταφέρουν να ξεπεράσουν τον αρχικό μεγάλο φόβο και να μείνουν μέχρι το τέλος. Μου φαίνονται σαν ένα πρόσωπο και τα στάσιμά τους είναι αντίστοιχα των υποστάσιμων των άλλων προσώπων».

Η Στεφανία Γουλιώτη, που μοιράζεται με εκείνον τον ρόλο του Προμηθέα, έχει να πει τα εξής: «Αρχικά, νόμιζα ότι θα είχε πολύ μεγάλη σημασία το ότι είμαστε ένα θηλυκό και ένα αρσενικό, αλλά τελικά, με τις πρόβες, συνειδητοποίησα ότι γίνεται μια μαγική ένωση, σαν να γιορτάζεται η ένωση ενός όλου. Ενώ ο Έκτορας χρησιμοποιεί τον διαχωρισμό ενός χαρακτήρα σε δύο, αυτό που φωτίζεται περισσότερο είναι η ενότητα, μέσα από την εσωτερική σύγκρουση του ίδιου του εαυτού με τον εαυτό του. Όταν βλέπεις να χωρίζεται ο ίδιος ο εαυτός από τον εαυτό του και τελικά να ξανασμίγουν, αυτό είναι η πιο μεγάλη γιορτή, το να είναι ο εαυτός πιστός στον εαυτό του». Εδώ συμπληρώνει ο Λυγίζος: «Υπάρχουν στιγμές που παίρνουμε κοινή απόφαση και έτσι είναι πιο συνειδητή απόφαση».

Ο Έκτορας Λυγίζος ανεβάζει Προμηθέα Δεσμώτη Facebook Twitter
Φωτό: Γιώργος Σανταμούρης
Ο Έκτορας Λυγίζος ανεβάζει Προμηθέα Δεσμώτη Facebook Twitter
Ο Προμηθέας, κλέβοντας τη φωτιά, δηλαδή τη γνώση, και δίνοντάς τη στους ανθρώπους, ανάγεται σε αιώνιο σύμβολο αντίστασης, ένα διαχρονικό σύμβολο κατά της εξουσίας. Όπως λέει χαρακτηριστικά ο Λυγίζος: «Μοιράζει την αποκλειστικότητα της γνώσης»... Φωτό: Γιώργος Σανταμούρης

Πόσο δύσκολο ήταν για τη Γουλιώτη, που έχει αρκετά σημαντική διαδρομή στο αρχαίο δράμα, να συνταχθεί με έναν τέτοιο τρόπο ανεβάσματος; Απαντά: «Δεν ήταν καθόλου δύσκολο, ίσα ίσα που μεγαλώνει τη φαντασία μου. Με βοηθάει να φανταστώ και να παρασυρθώ πιο εύκολα απ’ ό,τι όταν αποδίδω απλώς έναν ρόλο όπως είναι ή προσπαθώ να τον απεικονίσω όσο γίνεται καλύτερα. Εκεί χάνεσαι στην ανάγκη της απεικόνισης».

Ο Θάνος Τοκάκης και ο Μιχάλης Κίμωνας κρατούν αντίστοιχα τους ρόλους του Ηφαίστου και του Κράτους-Βίας, ενώ ως δίπολο εμφανίζονται από κοινού ως Ωκεανός και Ερμής, οι «μεσάζοντες» που προσπαθούν να συνετίσουν τον Προμηθέα. Λένε γι’ αυτή την κοινή πορεία: «Υπάρχει μια συνέχεια και μια σύνδεση ανάμεσα στα πρόσωπα αυτά. Υπάρχει ένα δίπολο θέλησης και νόμου το οποίο παίζει και στους τέσσερις χαρακτήρες. Ουσιαστικά, είναι σαν διάλογος όταν οι δικοί μας χαρακτήρες συμφωνούν όσον αφορά τις προθέσεις αυτών που φέρουν στο έργο. Υπάρχει μια συμφωνία που προχωράει το πράγμα». Ο Τοκάκης καταλήγει: «Αυτή η διπλή ερμηνεία είναι πολύ πιο δύσκολη από το να επωμίζεσαι έναν ρόλο. Αυτό που δουλεύουμε είναι η αφήγηση ενός λόγου και προσπαθούμε να το κάνουμε μαζί. Το πρώτο που πρέπει να κάνεις είναι να φέρεις την ενέργεια τόσο απόλυτα ώστε να το αφηγηθείς κατάλληλα».

Η Γαλήνη Χατζηπασχάλη και η Δήμητρα Βλαγκοπούλου είναι οι δύο που υποδύονται την Ιώ. Σχεδόν με μία φωνή, όπως και στη σκηνή, εξηγούν τη δική τους εμπειρία: «Η Ιώ είναι ο μοναδικός άνθρωπος που εμφανίζεται και ο Προμηθέας της δείχνει ιδιαίτερη αδυναμία. Δεν αρέσει στις Ωκεανίδες γιατί είναι μια ξένη που, επειδή την ερωτεύτηκε ο Δίας, η Ήρα την κυνηγάει κι αυτή πρέπει να τρέξει στον κόσμο όλο να για βρει την ησυχία της. Είναι κι αυτή μόνη σαν τον Προμηθέα, έρχεται και μοιράζεται αυτό που της συμβαίνει. Με αυτά που της λέει την ενθαρρύνει και προετοιμάζεται και ο ίδιος ώστε να πάρει την τελική του απόφαση πιο συνειδητά μέσα από αυτήν».

Ο Έκτορας Λυγίζος ανεβάζει Προμηθέα Δεσμώτη Facebook Twitter
Φωτό: Γιώργος Σανταμούρης

Τις Ωκεανίδες, που όπως είπαμε είναι ένα πρόσωπο, υποδύονται η Άννα Μάσχα και η Τζίνα Θλιβέρη. Είναι ο Χορός που μένει μαζί με τον Προμηθέα, μέχρι που καταποντίζονται μαζί του από τους κεραυνούς του Δία. Λένε οι δυο ηθοποιοί εναλλάξ: «Η μία είναι πιο παρορμητική και η άλλη τη μαζεύει, υπάρχει ο διάλογος, όπως σε όλα τα ντουέτα. Αποτελούν ένα δίπολο, φέρουν έναν δυαδισμό που στην τραγωδία ιδίως είναι πολύ έντονος. Ο ποιητής δεν θέλει να πει ένα πράγμα και ο Έκτορας θέλει να φαίνεται αυτό το δίπολο διαθέσεων και κινήτρων». Η Άννα Μάσχα, που έχει υπηρετήσει ουκ ολίγες φορές την τραγωδία, συμπληρώνει: «Για μένα αυτός ο τρόπος είναι πολύ κοντά στην αρχή της τραγωδίας: μια ομάδα ανθρώπων από την οποία ξεπηδούν κάθε φορά οι ρόλοι-αφηγητές που πάνε μπροστά την ιστορία. Αυτή η διαδικασία είναι η ίδια η τραγωδία. Οι ρόλοι επικοινωνούν με τον Χορό και ο Χορός με τον κόσμο».

Έκτορας Λυγίζος

Προμηθέας Δεσμώτης του Αισχύλου

12 Ιουλίου, 21:00

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου   

 

Η παράσταση παρουσιάζεται στα Ελληνικά, με αγγλικούς υπέρτιτλους

Διάρκεια: 80 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ