Όλα τα βλέμματα στραμμένα σε 11 νέες παραστάσεις που ετοιμάζονται

Όλα τα βλέμματα στραμμένα σε 11 νέες παραστάσεις που ετοιμάζονται Facebook Twitter
Οκτώ ηθοποιοί, 8 γυναικείοι ρόλοι αναμετριούνται με όλα τα ζητήματα και τα αδιέξοδα της σύγχρονης γυναικείας ύπαρξης στο έργο «ΚΑΙ ΤΩΡΑ: Ο ΚΟΣΜΟΣ! ή Αυτό που αποκαλείτε Έξω, εμένα δεν μου λέει τίποτα» της Σιμπίλε Μπεργκ. Φωτο: Karol Jarek
0

Η Ελένη Ευθυμίου και η Σιμπίλε Μπεργκ

Ένα από τα πιο ταλαντούχα νέα πρόσωπα του ελληνικού θεάτρου συναντά μία από τις πιο επαναστατικές φωνές του ευρωπαϊκού θεάτρου. Η Ελένη Ευθυμίου σκηνοθετεί για το Εθνικό Θέατρο το έργο ΚΑΙ ΤΩΡΑ: Ο ΚΟΣΜΟΣ! ή Αυτό που αποκαλείτε Έξω, εμένα δεν μου λέει τίποτα της Σιμπίλε Μπεργκ. Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου, πρόκειται για: «Έναν πολυφωνικό μονόλογο για τις γυναίκες και το "τίποτα" του σύγχρονου καπιταλιστικού κόσμου». Οκτώ ηθοποιοί, 8 γυναικείοι ρόλοι αναμετριούνται με όλα τα ζητήματα και τα αδιέξοδα της σύγχρονης γυναικείας ύπαρξης. Εγκλωβισμένες στην αυτοεικόνα τους, θεωρούν τη διαρκή κατανάλωση μονόδρομο, μιλάνε με δυσπιστία για τον ρόλο της οικογένειας, αδυνατούν να πιστέψουν ότι υπάρχει πραγματικός έρωτας και, παρότι περιφρονούν την αγορά, ζούνε πουλώντας δικά τους φάρμακα στο Διαδίκτυο. Νιώθοντας παγιδευμένες σε έναν κόσμο που προωθεί μονάχα πλασματικές ανάγκες και ψεύτικες επιλογές, έχουν χάσει κάθε κίνητρο και αναρωτιούνται αν υπάρχει κάτι για το οποίο αξίζει να αγωνιστούν.

Εθνικό Θέατρο, Ρεξ - Σκηνή «Κατίνα Παξινού», πρεμιέρα 24/1

 

Η Αννέζα Παπαδοπούλου στον πλανήτη Μπέκετ

Με την ανακοίνωση της παραγωγής, πολλοί σκεφτήκαμε πως η Αννέζα Παπαδοπούλου είναι μια «ιδανική» Γουίνι στις Ευτυχισμένες Μέρες του Μπέκετ που σκηνοθετεί ο Σάββας Στρούμπος. Η ηρωίδα του Μπέκετ που, «παγιδευμένη» σε έναν λόφο, πολεμά την απόγνωση με την αισιοδοξία της για τη ζωή είναι σαφέστατα ένας από τους σημαντικότερους γυναικείους ρόλους στο θεατρικό ρεπερτόριο. Η σπάνια Αννέζα Παπαδοπούλου είναι μια «δίκαιη», κατά τη γνώμη μας, προσθήκη στις Ελληνίδες ηθοποιούς που έχουν υποδυθεί τη Γουίνι και σίγουρα μία από τις πιο αναμενόμενες θεατρικές στιγμές τη σεζόν. Ο Σάββας Στρούμπος φέρνει στη σκηνή τη νεαρή ηθοποιό Έλλη Ιγγλίζ, που θα ερμηνεύσει τον Γουίλι και θα παίζει ζωντανά μουσική.

Θέατρο Άττις, πρεμιέρα στα μέσα Φεβρουαρίου

Εξημέρωση από τους Δημοσθένη Παπαμάρκο και Γεωργία Μαυραγάνη

Όλα τα βλέμματα στραμμένα σε 11 νέες παραστάσεις που ετοιμάζονται Facebook Twitter
Η Ξένια Καλογεροπούλου με την Κωνσταντίνα Τάκαλου. Φωτο: Δημήτρης Μιχαλάκης

Ο ιστορικός και συγγραφέας Δημοσθένης Παπαμάρκος, στην πρώτη του συνεργασία με τη Στέγη, γράφει την Εξημέρωση (2019), μια παραβολή για το πώς ο ανθρώπινος λόγος εξημερώνει και υποτάσσει την πραγματικότητα. Η Γεωργία Μαυραγάνη σκηνοθετεί ένα έργο που ταλαντεύεται ανάμεσα στη μνήμη του παρελθόντος και στη μαρτυρία του παρόντος. Μύθοι και ιστορικά γεγονότα μπλέκονται –η ομηρική Οδύσσεια, η Αινειάδα του Βιργιλίου, ο Αισχύλος, ο Ηρόδοτος, ο λόγος της νεκρής Σίβυλλας προς τον Όντιν αλλά και μαρτυρίες σύγχρονων προσφύγων–, επισημαίνοντας τη διάθεσή μας να μεταχειριζόμαστε το πένθος ως υλικό καλλιτεχνικής δημιουργίας και αντικείμενο αισθητικής τέρψης.

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, πρεμιέρα 16/1

Mακμπέθ. Δεν χρειάζονται άλλες περιγραφές.

Με την αύρα του πολύ επιτυχημένου Οιδίποδα που είδαμε το καλοκαίρι αλλά και με νέα καθήκοντα και έγνοιες, ο Δημήτρης Λιγνάδης, ο νέος διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, βουτάει στα βαθιά και ανεβάζει το «καταραμένο» αριστούργημα του Σαίξπηρ στην κεντρική σκηνή του Εθνικού. Γραμμένο σε μια περίοδο πολιτικής και ηθικής κρίσης, αποτυπώνει τη μεγάλη τραγωδία του ανθρώπου να διακρίνει το καλό από το κακό, την επιθυμία από τον φόβο, το φως από το σκοτάδι. Το κυνήγι της εξουσίας, η ανασφάλεια και ο φόβος μήπως αυτή χαθεί οδηγούν στα μεγαλύτερα εγκλήματα. Ο Μακμπέθ είναι στρατηγός στον στρατό του Σκωτσέζου βασιλιά Ντάνκαν. Επιστρέφει νικητής και διψασμένος για εξουσία. Υποκινείται από τη σύζυγό του αλλά και από το πεπρωμένο του. Τρεις μάγισσες του έχουν δώσει το στίγμα της μοίρας του: είναι γραφτό να γίνει βασιλιάς. Η δίχως όριο φιλοδοξία του τον οδηγεί στα πιο αποτρόπαια εγκλήματα. Ο ένας φόνος οδηγεί στον επόμενο. Η πτώση θα είναι το ίδιο ηχηρή. Τον ρόλο του Μακμπέθ κρατάει ο Δημήτρης Λιγνάδης, ενώ η Μαρία Κίτσου θα υποδυθεί τη σατανική(;) λαίδη Μάκμπεθ. Στον θίασο βρίσκουμε τη Ράνια Οικονομίδου, την Ελισάβετ Κωνσταντινίδου και πολλούς ακόμα. Η παράσταση είναι μια συμπαραγωγή του Εθνικού Θεάτρου και του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.

Εθνικό Θέατρο, Κτίριο Τσίλερ, Κεντρική Σκηνή, πρεμιέρα 7/2

 

Μια παμπ και η σημασία του να είσαι άντρας στο Enter Achillles

Όλα τα βλέμματα στραμμένα σε 11 νέες παραστάσεις που ετοιμάζονται Facebook Twitter
Φωτο: Hugo Glendinning

Ένα από τα πιο θρυλικά έργα του εξαιρετικού χορογράφου και σκηνοθέτη Λόιντ Νιούσον φιλοξενεί η Στέγη τον Φεβρουάριο, στην πιο φρέσκια του εκδοχή. Το ανατρεπτικό και πάντοτε επίκαιρο Enter Achilles, μια παραγωγή-ορόσημο για το σωματικό θέατρο, πρωτοπαρουσιάστηκε το 1995 από τη θεατρική ομάδα DV8 Physical Theatre και είχε τόσο μεγάλη επιτυχία, που μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο και περιόδευσε σε όλη την Ευρώπη. Αυτήν τη φορά ο θρυλικός Αυστραλός χορογράφος συνεργάζεται με την παγκοσμίου φήμης ομάδα χορού Rambert & Sadler's Wells. Για τις ανάγκες του έργου, η Κεντρική Σκηνή της Στέγης θα μετατραπεί σε μια τυπική βρετανική παμπ, όπου ένα απόγευμα οκτώ άνδρες πίνουν, ακούνε μουσική και παρεκτρέπονται με κωμικοτραγικά ή βίαια αποτελέσματα. Η παράσταση είναι κατάλληλη για ηλικίες άνω των 15 ετών.

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 19-25/2

Ο Δημήτρης Καραντζάς και ο Τσέχοφ

Όλα τα βλέμματα στραμμένα σε 11 νέες παραστάσεις που ετοιμάζονται Facebook Twitter
Μαρία Κεχαγιόγλου, Καριοφυλλιά Καραμπέτη και Αθηνά Μαξίμου.

Μια οικογένεια παραμένει καθηλωμένη στη ρωσική επαρχία μετά τον θάνατο του στρατιωτικού πατέρα. Από το τέλμα στο οποίο βρίσκονται οι τρεις αδελφές λαχταρούν να ζήσουν νέα πράγματα ή, έστω, παλιά μεγαλεία και εναποθέτουν τις ελπίδες τους στην επιστροφή στη μεγάλη πόλη, τη Μόσχα. Ο Δημήτρης Καραντζάς επιθυμεί να αναμετρηθεί με άλλον έναν ογκόλιθο του παγκόσμιου θεάτρου, τις Τρεις Αδελφές, και συνθέτει έναν αξιοθαύμαστο θίασο πρωταγωνιστών (Καραμπέτη, Χειλάκης, Κεχαγιόγλου, Μαξίμου, Αυγουστίδης κ.ά.), προκαλώντας το ενδιαφέρον του κοινού. Στο δελτίο Τύπου ανιχνεύουμε κάποιες πρώτες πληροφορίες για το ανέβασμα: «Οι εμβληματικές ηρωίδες του Τσέχοφ, μεγάλες πια, ξαναβουτάνε σε ένα τοπίο μνήμης, σε μια ειδική στιγμή που δεν μπορούν να ξεπεράσουν, τη στιγμή που υποσχόταν ελπίδα και αλλαγή. Ένας οριοθετημένος χώρος όπου κατοικούν αιώνια οι αναμνήσεις τους και ξεγλιστράνε όλα τα πρόσωπα που καθόρισαν τη μοίρα τους. Οι ήρωες του έργου ξανάρχονται αντιμέτωποι με τις επιλογές τους, με τον χρόνο και το πέρασμά του και σε μια επαναδιαπραγμάτευση της στιγμής που τους οδήγησε στην οδύνη».

Θέατρο Βεάκη, Πρεμιέρα 17/1

Οι Ρέππας-Παπαθανασίου στο Εθνικό

Βρίσκαμε πάντα πολλές αρετές στη «σκοτεινή» πλευρά το ιδιοφυούς θεατρικού διδύμου που συνεχίζει να δημιουργεί για πολλά χρόνια. Το Οξυγόνο ειδικά παραμένει μια σπαρακτική και σοκαριστική ταινία η οποία ανέδειξε για πρώτη φορά πολλά θέματα της ελληνικής κοινωνίας που αναπαράχθηκαν στη συνέχεια σε πολλά άλλα έργα, ενώ οι πρωταγωνιστές του έργου (που είχαμε συνηθίσει σε κωμικούς ρόλους) έδωσαν ρεσιτάλ ερμηνείας. Η επιστροφή των Ρέππα-Παπαθανασίου στο Εθνικό είναι μια απευθείας ανάθεση που συμπληρώνεται με τη μουσική του Νίκου Κυπουργού και τους στίχους της Αφροδίτης Μάνου. Στο έργο Φεγγάρι από χαρτί το σκηνικό είναι ένα νεοκλασικό στο Παγκράτι και ήρωας ένας νέος τη δεκαετία του '60, που αφηγείται έναν χρόνο από τη ζωή του.

Εθνικό Θέατρο, Ρεξ, Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη», πρεμιέρα 22/2

Ο Μόμπι Ντικ γίνεται μουσικοθεατρική παράσταση

Όλα τα βλέμματα στραμμένα σε 11 νέες παραστάσεις που ετοιμάζονται Facebook Twitter
Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου συνεργάζεται με τον Γιάννη Κακλέα και φέρνει στο σανίδι τον Μόμπι Ντικ με μια πλειάδα σημαντικών ηθοποιών, ερμηνευτών και μουσικών.

Το αριστούργημα του Μέλβιλ δεν παύει να συγκλονίζει τους αναγνώστες ανά τον κόσμο. Το ταξίδι του ήρωα στα βάθη του κόσμου για να βρει και να σκοτώσει τη Λευκή Φάλαινα είναι ένα ταξίδι εσωτερικής αναζήτησης και ένα μάθημα ζωής. Ο Μέλβιλ έγραψε ένα από τα μεγάλα και παντοτινά αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας και το πέμπτο πιο πολυδιαβασμένο βιβλίο παγκοσμίως. Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου συνεργάζεται με τον Γιάννη Κακλέα και φέρνει στο σανίδι τον Μόμπι Ντικ με μια πλειάδα σημαντικών ηθοποιών, ερμηνευτών και μουσικών. Ο μυθικός Μόμπι Ντικ μετατράπηκε σε μοντέρνο μιούζικαλ από τον Έλληνα συνθέτη, που έκανε τη διασκευή, έγραψε το λιμπρέτο, τους στίχους και, φυσικά, συνέθεσε τη μουσική.


Πρόκειται για ένα έργο για όλη την οικογένεια, αφού η πολυεπίπεδη ιστορία του το κάνει ταυτόχρονα μια παιδική περιπέτεια που κόβει την ανάσα και ένα βαθύ φιλοσοφικό κείμενο. Η σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα ζωντανεύει το μιούζικαλ του Δημήτρη Παπαδημητρίου στην κεντρικότερη και μεγαλύτερη θεατρική σκηνή της πόλης με τα παραμυθένια σκηνικά του Μανώλη Παντελιδάκη, τις χορογραφίες της Αγγελικής Τρομπούκη, τα κοστούμια της Ηλένιας Δουλαδήρη και τους μοναδικούς φωτισμούς της Στέλλας Κάλτσου που συνοδεύονται από τα εντυπωσιακά και καινοφανή στο ελληνικό θέατρο ολογράμματα και 3d animation του Candy Shop VFX (Βαγγέλης Κουλουκύθας), που ξεπερνούν τα μέχρι τώρα γνωστά θεατρικά στερεότυπα. Η παραγωγή είναι μια συνεργασία του Onassis Culture και της εταιρείας Ελληνικά Θέατρα.

Θέατρο Παλλάς, πρεμιέρα 28/2

  

Αγάπη (ή φαντάσματα ενός Μη Τόπου) - Εκδοχή #2

Η περασμένη χρονιά ανέδειξε το Μπάγκειον σε έναν από τους βασικούς χώρους εναλλακτικής έκφρασης την Αθήνας. Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες παραστάσεις ξεκίνησε τον δεύτερο της κύκλο αρχές Δεκεμβρίου και θα συνεχιστεί όλο τον Ιανουάριο. Η Αγάπη (ή φαντάσματα ενός Μη Τόπου) είναι μια διαδραστική, work in progress παράσταση και εικαστική έκθεση που αναπτύσσεται στον χώρο του Μπάγκειου. Φιλοδοξεί να δημιουργήσει μια «θραυσματική πόλη αγάπης», ένα έργο και συγχρόνως μια πλατφόρμα πειραματισμού που θα εξελίσσεται και θα αναδιατάσσεται με τον χρόνο, συνδέοντας τον ενδιάμεσο, εφήμερο και πωρώδη χαρακτήρα της πλατείας Ομονοίας με ένα άχρονο σύμπαν αισθημάτων.

Ξενοδοχείο Μπάγκειον

To Hotel Éternité του Γιάννη Καλαβριανού

Όλα τα βλέμματα στραμμένα σε 11 νέες παραστάσεις που ετοιμάζονται Facebook Twitter
O σκηνοθέτης Γιάννης Καλαβριανός έφτιαξε ένα πολύχρωμο, σχεδόν τέλειο και άφθαρτο σύμπαν που θυμίζει σκηνικό του Γουές Άντερσον.

Ένα ξενοδοχείο που δεν είναι ακριβώς ξενοδοχείο. Όσοι εργάζονται εκεί δεν επιτρέπουν στον χρόνο να φθείρει τα δωμάτια, τα αντικείμενα. Σε αυτό το χρονικό λίμπο οι «πελάτες» καλούνται να αξιολογήσουν τη ζωή τους, που περνά ή δεν περνά. Αν κρίνουμε από τις φωτογραφίες και το έξυπνο βίντεο του νέου έργου Hotel Éternité, ο σκηνοθέτης Γιάννης Καλαβριανός έφτιαξε ένα πολύχρωμο, σχεδόν τέλειο και άφθαρτο σύμπαν που θυμίζει σκηνικό του Γουές Άντερσον για να φιλοξενήσει σε αυτό έναν εξαίρετο θίασο και ένα άκρως ενδιαφέρον εγχείρημα. Λέει ο ίδιος: «Κανείς δεν καταφέρνει να κρατήσει τον παράδεισό του για πάντα – ίσως ο παράδεισος μόνο έτσι να φτιάχνεται, από υπερβολικά συμπυκνωμένο χρόνο. Δεν πειράζει. Άλλωστε, η τελειότητα είναι γι' αυτούς που δεν έχουν φαντασία».

Εθνικό Θέατρο, Κτίριο Τσίλερ, Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος», Πρεμιέρα 18/1

 

Ο τρίτος Ίψεν του Χουβαρδά

Όλα τα βλέμματα στραμμένα σε 11 νέες παραστάσεις που ετοιμάζονται Facebook Twitter
Η Σοφία Κόκκαλη. Φωτο: Alex Kat.

 

Μετά τη Λούλου στο Ίδρυμα Κακογιάννη, ο Γιάννης Χουβαρδάς επιστρέφει στον Ίψεν για τρίτη φορά. Γιον Γκάμπριελ Μπόρκμαν στο Υποσκήνιο Β' της Αίθουσας Αλεξάνδρα Τριάντη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, χώρο που ο σκηνοθέτης θεωρεί ιδανικό για το συγκεκριμένο έργο. Νίκος Χατζόπουλος, Ρένη Πιττακή, Λυδία Φωτοπούλου, Θεοδώρα Τζήμου, Σοφία Κόκκαλη, Ιερώνυμος Καλετσάνος και Κωνσταντίνος Πλεμμένος συνθέτουν έναν δυνατό θίασο που καλείται να ζωντανέψει το απαιτητικό έργο του Ίψεν. Στη συνταρακτική ποιητική δυστοπία που χτίζει ο μεγάλος Νορβηγός τα μέλη της παλιάς γενιάς δίνουν αδυσώπητες μάχες ζωής και θανάτου για την κατίσχυση πάνω στο νέο αίμα. Ερωτικό μελόδραμα, έργο τρόμου, αναρχικός ρεαλισμός, μαύρη κωμωδία, ειρωνικό γκροτέσκο: με άλλα λόγια, η πολυδιάστατη χρωματική παλέτα του ονειρικού κόσμου που συνθέτει ο Ίψεν.

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Υποσκήνιο Β' Αίθουσας Αλεξάνδρα Τριάντη, Φουαγέ Αλεξάνδρα Τριάντη & Μουσική Βιβλιοθήκη, πρεμιέρα 9/2

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ