Q&A Κάτια Πάσχου

Q&A Κάτια Πάσχου Facebook Twitter
0

Τιακριβώς είναιτο «Artists International Presentations Special Prize»;

Είναι ένας διεθνής διαγωνισμός που αναδεικνύει νέους καλλιτέχνες κυρίως στο χώρο της κλασικής μουσικής και τους βοηθάει να κάνουν το ντεμπούτο τους στη Νέα Υόρκη. To βραβείο λοιπόν ήταν αυτή η εναρκτήρια συναυλία στο Carnegie Hall.

Πώς ήταν η αίσθηση του να παίζεις στο CarnegieHall;

Η προετοιμασία ήταν κάτι το μοναδικό - συνήθως εξάλλου την παράσταση δεν τη βιώνεις, περνάει σε μια στιγμή. Παίξαμε κυρίως έργα ξένων συνθετών αλλά κι ένα έργο του Ιωσήφ Παπαδάτου, και για να τιμήσω το συνθέτη αλλά και το κοινό που ήξερα πως θα περιείχε και πολλούς Έλληνες

Τι ακριβώς θα ακούσουμε στην παράσταση Τα μονοπάτια της Σεβίλλης;

Θα παρουσιάσουμε έργα Ισπανών συνθετών αλλά με μία ματιά πιο πειραματική ματιά. Εγώ, ερχόμενη από τον κόσμο της κλασικής μουσικής, συνεργάζομαι με έναν κιθαρίστα φλαμένκο τον Αρτούρο Μαρτίνεζ και τον ουτίστα Δημήτρη Μικέλη - το ούτι εξάλλου έρχεται από την αραβική παράδοση, η οποία επηρέασε την ισπανική μουσική- και δίνουμε μια πιο παραδοσιακή προσέγγιση και αλλάζουμε λιγάκι το ύφος συνθετών της έντεχνης ισπανικής σχολής. Υιοθετούμε ρυθμούς φλαμένκο, ενώ το ούτι δίνει ένα βήμα από τον αραβικό πολιτισμό. Συμπεριλάβαμε και Γάλλους συνθέτες που έχουν γράψει πάνω σε ισπανικό ύφος π.χ. ένα κομμάτι από την Κάρμεν. Παράλληλα συμμετέχει και ο Μανώλης Παπασηφάκης στο πιάνο. Κάποια έργα του Μπιζέ, του Ντελίμπ, και του Γρανάδος θα ακουστούν και στην αυθεντική τους κλασική μορφή.

Πώς προέκυψε η ιδέα της παράστασης;

Eίχα γνωρίσει το φλαμένκο κιθαρίστα μας Αρτούρο Μαρτίνεζ σε κάποια παράσταση κι ενδιαφερόταν κι αυτός πολύ να συνεργαστεί με κλασικούς συνθέτες. Έτσι ξεκίνησε η συνεργασία μας. Σε αυτή τη συναυλία ενώνουμε την παράδοση του φλαμένκο και της Μέσης Ανατολής. Υπάρχουν κοινά μουσικά στοιχεία στις μουσικές. Είναι σαν να μεταφέρουμε ένα μήνυμα ειρήνης, μια ένωση των δυο πολιτισμών.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ