«Ριγολέττος»: Το Ηρώδειο άνοιξε με την εντυπωσιακή πρεμιέρα της όπερας του Βέρντι

«Ριγολέττος»: Το Ηρώδειο άνοιξε με την εντυπωσιακή πρεμιέρα της όπερας του Βέρντι Facebook Twitter
Φωτ.: Valeria Isaeva
0

Μόλις την 1η Ιουνίου καταργήθηκαν οι περιορισμοί για την προστασία από τον κορωνοϊό. Ήδη από την προηγούμενη ο κόσμος, και ιδίως οι νεαρότεροι σε ηλικία, είχε αρχίσει να αφηνιάζει. Το παρατηρούσες παντού, και περισσότερο στους δρόμους.

Μάλιστα πέτυχα ένα υπαίθριο πάρτι στη Φειδίου, στον δρόμο πίσω από το Rex με τα πολλά μπαρ, όπου γινόταν κυριολεκτικά πανζουρλισμός, ο ένας πάνω στον άλλον. Σαν να γιόρταζαν όλοι μια μεγάλη επανεκκίνηση ή καλύτερα το τέλος ενός πολέμου. Δεν λέω κάτι καινούργιο φυσικά, τα καφέ και τα εστιατόρια του κέντρου της Αθήνας –φαντάζομαι και της υπόλοιπης χώρας– είναι τίγκα, αν προσθέσεις και τη συρροή τουριστών θα έλεγες ότι τις τελευταίες μέρες γίνεται παντού το αδιαχώρητο.

Ακριβώς αυτό έγινε στην εναρκτήρια παράσταση του Ηρωδείου για το Φεστιβάλ Αθηνών, με την πρεμιέρα του «Ριγολέττου» του Βέρντι από την Εθνική Λυρική Σκηνή, σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου, η οποία, ως γνωστόν, είναι και η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών και περίμενε δύο χρόνια να ολοκληρώσει την παράστασή της, καθώς τα προβλήματα των προηγούμενων καλοκαιριών οδηγούσαν σε συνεχείς αναβολές. 

Ήταν λοιπόν σαν να μαζεύτηκε όλος αυτός ο κόσμος για να γιορτάσει όχι απλώς την έναρξη του μεγαλύτερου καλλιτεχνικού γεγονότος της Αθήνας αλλά και το τέλος μιας απελπιστικά προβληματικής εποχής.

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου, μια από τις πιο αξιόλογες σκηνοθέτιδες θεάτρου που έχουμε σήμερα στο εγχώριο θέατρο, έδειξε ότι μπορεί να κινήσει καταπληκτικά ένα θέαμα τέτοιου μεγέθους.

Ωστόσο, στις ορδές που έμπαιναν να καταλάβουν τις θέσεις τους, κάποιοι ακόμα δεν εμπιστεύονται την αισιοδοξία των υπολοίπων και εξακολουθούσαν να φοράνε μάσκες. Ίσως δεν έχουν και άδικο, ιδιαίτερα στο μπες και βγες που συνωστίζονταν χωρίς να δίνουν σημασία στο πρόβλημα. Το γενικότερο κλίμα, πάντως, ήταν αυτό μιας μεγάλης γιορτής. Ευτυχώς η βραδιά μας δικαίωσε!

Ριγολέττος: Το Ηρώδειο άνοιξε με την εντυπωσιακή πρεμιέρα της όπερας του Βέρντι Facebook Twitter
Φωτ.: Gavriil Papadiotis

Δεν έχει νόημα να περιγράψει κανείς το έργο, δεν είναι άγνωστο στους περισσότερους, και η σκηνοθετική γραμμή ήταν γνωστή μέσα από αφιερώματα και συνεντεύξεις της σκηνοθέτιδας. Στη διάσημη όπερα του 1851, η οποία βασίστηκε σε μια μεγάλη επιτυχία της εποχής που παρουσιάστηκε, δηλαδή επάνω στο θεατρικό έργο του Βικτόρ Ουγκό «Ο βασιλιάς διασκεδάζει», όπου περιγράφεται η ηθική κατάπτωση της αριστοκρατίας του 19ου αι. (το έργο του Ουγκό είναι γραμμένο το 1832), ο Τζουζέπε Βέρντι και ο Φραντσέσκο Μαρία Πιάβε, που υπογράφει το ποιητικό κείμενο - λιμπρέτο, αποκαλύπτουν ένα σύμπαν διαφθοράς, βίας και διαπόμπευσης γυναικών.

Αυτό το περιβάλλον η Ευαγγελάτου επέλεξε να το μεταφέρει στη σύγχρονη Ιταλία, και μάλιστα στη δεκαετία του 1980, όταν η χώρα βρισκόταν σε απύθμενη κοινωνική βαρβαρότητα και γενικό ξεχαρβάλωμα και άνοιγε ο δρόμος στη μετέπειτα διακυβέρνηση Μπερλουσκόνι. Για να δώσει πιο σαφές στίγμα κάνει αναφορές στη διάσημη ταινία «Νονός» του Κόπολα, αν και η πρώτη «κινηματογραφική» αναφορά είναι με την είσοδο του ίδιου του κεντρικού ήρωα, του Ριγολέττου, που εδώ δεν πρόκειται για έναν καμπούρη γελωτοποιό της αυλής του Δούκα της Μάντοβα, αλλά έναν σακάτη του περίγυρου της μαφιόζικης παρέας, τον προσωπικό μπάρμαν του σύγχρονου Δούκα-αφέντη, ο οποίος μακιγάροντας το πρόσωπό του ζωγραφίζει ένα χαμόγελο σαν αυτό του Joker της γνωστής ταινίας, επίσης βασισμένης και αυτής στο μυθιστόρημα «Ο άνθρωπος που γελά» του Ουγκό. Άλλωστε η συναισθηματική αναπηρία είναι κυρίαρχο στοιχείο της ψυχολογίας του ήρωα, το προδίδει η περίφημη άρια «Ίδιοι είμαστε» της πρώτης πράξης. 

Η σκηνογραφία της παράστασης, αν και στην πορεία φάνηκε αρκούντως λειτουργική, κι αυτό δεν μπορείς παρά να το αναγνωρίσεις στην Εύα Μανιδάκη που την υπογράφει, αποκαλύπτει το μόνιμο πρόβλημα του ρωμαϊκού θεάτρου, που ουσιαστικά δεν μπορεί να δεχτεί καμία σκηνογραφική επέμβαση. Σχεδόν τις πετάει όλες έξω. Ούτε αυτή τη φορά το απέφυγε η συγκεκριμένη παραγωγή, αλλά δεν μπορείς να μην αναγνωρίσεις ότι υπηρετεί τη σκηνοθεσία.

Έτσι, αποτελείται από δύο οικοδομήματα αριστερά, το σπίτι του Ριγολέττου όπου κρατάει σχεδόν φυλακισμένη, για να την προστατέψει από την κοινωνία, την κόρη του Τζίλντα, και δεξιά ένα άλλο οικοδόμημα το οποίο παίζει ουσιαστικό ρόλο στο τέλος. Και στα δύο η σκηνοθέτις εκμεταλλεύτηκε τις ταράτσες ενώ στην καταιγίδα μηχανισμοί που ενεργοποιούνται αναπαράγουν μια βροχή.

Ριγολέττος: Το Ηρώδειο άνοιξε με την εντυπωσιακή πρεμιέρα της όπερας του Βέρντι Facebook Twitter
Φωτ.: Valeria Isaeva

Παράλληλα η κεντρική είσοδος-καμάρα της σκηνής του Ηρωδείου γίνεται η είσοδος του αρχοντικού του Δούκα και η σκηνή, αυλή με ένα μικρό χαριτωμένο σιντριβάνι. Το μεγάλο γλέντι με το οποίο ξεκινάει η πλοκή γεμίζει με νέα κορίτσια, ένα μπαλέτο ντυμένες σαν σταρλετίτσες επαρχιακού τηλεοπτικού σόου, κοστούμια που θεωρητικά παραπέμπουν στην κακογουστιά της μόδας των ‘80s, όπως άλλωστε και κάποιες άλλες γυναικείες παρουσίες και κυρίως ο συρφετός αντρών (η χορωδία), Ιταλιάνοι με φανταχτερές ενδυμασίες βγαλμένες ποιος ξέρει από ποιες ταινίες του πάλαι ποτέ.

Ναι, όντως βλέποντας την εποχή με απόσταση, η δεκαετία του ’80 ήταν η αποθέωση του κιτς, μόνο που ο Σλοβένος ενδυματολόγος Άλαν Χράνιτελ που υπογράφει τα κοστούμια μάλλον το αναπαρήγαγε με μια άτεχνη υπερβολή (ή με μια αισθητική πρώην ανατολικού μπλοκ), που ενοχλούσε στο μάτι και ευτέλιζε ακόμα περισσότερο αισθητικά το θεαματικό κομμάτι. Αλλά δεν υπάρχει λόγος να επιμένει κανείς σε αυτό, καθώς δεν επηρέασε την παράσταση. Ας πούμε ότι έδωσε πάτημα σε μέρος του συντηρητικού και πιο ηλικιωμένου κοινού να γρινιάξει στο διάλειμμα και στο τέλος της βραδιάς, χαρακτηρίζοντας το σύνολο «κακόγουστο» και υπερβολικά «ρεαλιστικό». Προσωπικά, αν και με ενόχλησαν πολύ, δεν μου χάλασαν τη γενικότερη εκτίμησή μου.

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου, μια από τις πιο αξιόλογες σκηνοθέτιδες θεάτρου που έχουμε σήμερα στο εγχώριο θέατρο, έδειξε ότι μπορεί να κινήσει καταπληκτικά ένα θέαμα τέτοιου μεγέθους. Κίνησε εξαιρετικά το πλήθος των χορωδών-αυλικών/μαφιόζων, πιθανόν με τη συνδρομή της χορογράφου Πατρίσιας Απέργη, καθιστώντας τους απολύτως λειτουργικά μέρη της εξέλιξης του έργου –τι απολαυστική ιδέα οι υπερμεγέθεις μάσκες-ανδρίκελα με το πρόσωπο του Μάρλον Μπράντο από τον «Νονό», όταν πηγαίνουν να απαγάγουν οι μαφιόζοι την Τζίλντα–, καθοδήγησε τον εξαιρετικό Δημήτρη Τηλιακό σε ερμηνευτική εκτίναξη του ρόλου – ήδη αναφέρθηκα στη μεγάλου ψυχολογικού βάθους άρια της πρώτης πράξης όπου σκιαγραφεί τον αλλόκοτο χαρακτήρα του.

Ριγολέττος: Το Ηρώδειο άνοιξε με την εντυπωσιακή πρεμιέρα της όπερας του Βέρντι Facebook Twitter
Φωτ.: Valeria Isaeva

Αλλά και σε πόσες άλλες σκηνές δεν θαυμάσαμε τις επιλογές της, όσο «τολμηρές» και αν θεωρήθηκαν. Ας πούμε, όταν στο μπαλκόνι (όπου η παραμάνα τους ρέει με ροδοπέταλα), στην πρώτη ερωτική επαφή μεταξύ Τζίλντας και Δούκα, εκείνος βάζει το χέρι του ανάμεσα στα σκέλια της και ακούστηκε το πρώτο γιουχάισμα που ευτυχώς έμεινε το μόνο στο υπόλοιπο της παράστασης.

Αντιθέτως τα χειροκροτήματα στο τέλος κάθε άριας ήταν αποθεωτικά. Τόσο για τον Τηλιακό, όσο για την εκπληκτική Χριστίνα Πουλίτση –υπέροχη όταν τραγουδάει το Caro nome («Αγαπημένο όνομα») καθισμένη με τα πόδια να κρέμονται στο μπαλκόνι της αλλά και στις υπόλοιπες άριες της Τζίλντα–, αλλά και για τον εξαιρετικό Φραντσέσκο Ντεμούρο, που υποδύεται τον Δούκα, τον Δημήτρη Κασιούμη (Κόμη του Μοντερόνε), τον Πέτρο Μαγουλά (Σπαραφουτσίλε), τη Μαίρη-Έλεν Νέζη (Μανταλένα) και τους Μαργαρίτα Συγγενιώτου, Νίκο Κοτενίδη, Γιάννη Καλυβά, Γιώργο Ματθαιακάκη, Διαμάντη Κριτσωτάκη Πέτρο Σαλάτα, Εβίτα Χιώτη.

Ήταν αναμφισβήτητα μια βραδιά απόλαυσης όχι μόνο της μοναδικής μουσικής του Βέρντι (υπό τη μουσική διεύθυνση Λουκά Καραντινού) αλλά και σπουδαίων λυρικών ερμηνευτών. Κάποια γιουχαΐσματα που κάποιοι αποπειράθηκαν στην υπόκλιση των ερμηνευτών και των συντελεστών πνίγηκαν από την πλημμύρα χειροκροτημάτων της πλειονότητας που τους αποθέωσε.

Ριγολέττος του Τζουζέπε Βέρντι
Μουσική διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Άλαν Χράνιτελ
Χορογραφία, κινησιολογία: Πατρίσια Απέργη
Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ
Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
Διεύθυνση μπάντας: Κάτια Μολφέση
Ερμηνεύουν: Φραντσέσκο Ντεμούρο/Δημήτρης Πακσόγλου, Δημήτρης Τηλιακός, Χριστίνα Πουλίτση, Πέτρος Μαγουλάς, Μαίρη-Έλεν Νέζη, Μαργαρίτα Συγγενιώτου, Δημήτρης Κασιούμης, Νίκος Κοτενίδης, Γιάννης Καλύβας, Γιώργος Ματθαιακάκης, Διαμάντη Κριτσωτάκη, Πέτρος Σαλάτας, Εβίτα Χιώτη
Με την Ορχήστρα και τη Χορωδία της ΕΛΣ

Επόμενες παραστάσεις: 5, 8, 11 Ιουνίου 2022
Ώρα έναρξης: 21.00
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Ριγολέττος» σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου: Πρώτες εικόνες από την πρόβα

Θέατρο / «Ριγολέττος» του Βέρντι σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου: Πρώτες εικόνες από την πρόβα

Με τη δημοφιλή όπερα του Τζουζέπε Βέρντι σε παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου ανοίγει το φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών στο Ηρώδειο.
THE LIFO TEAM
Κατερίνα Ευαγγελάτου: «Ήμουν άτυχη, αν και αυτό δεν θα ήθελα να ακούγεται σαν γκρίνια»

Θέατρο / Κατερίνα Ευαγγελάτου: «Ήμουν άτυχη, αν και αυτό δεν θα ήθελα να ακούγεται σαν γκρίνια»

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μιλά στη LiFO για το φετινό, φιλόδοξο πρόγραμμα της διοργάνωσης, για τις τεράστιες δυσκολίες των προηγούμενων δύο ετών, για τους νεωτερισμούς που επιχείρησε να φέρει στον θεσμό και κάνει έναν μικρό απολογισμό, λίγους μήνες πριν από τη λήξη της θητείας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ