Τελευταία παράσταση: Αθήνα

Τελευταία στάση: Αθήνα - Οι παραστάσεις του καλοκαιριού ολοκληρώνουν τον κύκλο τους Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Bianka/LifO
0

«Ηλέκτρα» του Ευριπίδη

Το 413 π.Χ. που παρουσιάστηκε η «Ηλέκτρα» του Ευριπίδη, η Αθήνα είναι κλονισμένη από τον μακρόχρονο πόλεμο· σε λίγους μήνες θα έρθει και η οδυνηρή και ταπεινωτική ήττα στη Σικελική Εκστρατεία. Πρόδρομος των μεγάλων κειμένων του ελισαβετιανού θεάτρου και απαρχή του ψυχολογικού θεάτρου, βρίσκεται σε ένα επισφαλές σημείο σύγκλισης, εκεί όπου θεοί και άνθρωποι πρέπει να αναθεωρήσουν τον κόσμο τους σε μια εποχή αμφιβολίας και απομυθοποίησης. Το πρωτοποριακό και αμφιλεγόμενο έργο, γέννημα μιας εποχής όπου όλες οι βεβαιότητες έχουν γίνει αβεβαιότητες, σε μια νουάρ εκδοχή του μύθου, μια τραγωδία εκδίκησης, αλλά ταυτόχρονα ένα έργο βαθιά, συγκλονιστικά ανθρώπινο. Σε μετάφραση Στρατή Πασχάλη και σκηνοθεσία Γιώργου Λύρα με τη Μαρία Κίτσου, τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο, τον Γιώργο Κωνσταντίνου, την Ιωάννα Μαυρέα κ.ά.

3/9 Faliro Summer Theater, 4/9 Θέατρο Βράχων Μελίνα Μερκούρη, Βύρωνας

Τελευταία παράσταση: Αθήνα Facebook Twitter
Ηλέκτρα

«Θεσμοφοριάζουσες» του Αριστοφάνη

Ένα από τα τρία έργα του ποιητή με θέμα τις γυναίκες, μαζί με τις «Εκκλησιάζουσες» και τη «Λυσιστράτη». Μια προσπάθεια του Αριστοφάνη να παρωδήσει τον μεγάλο Ευριπίδη με βάση τη συμπεριφορά των Αθηναίων γυναικών στη διάρκεια μιας μεγάλης μυστικιστικής γιορτής αποκλειστικά γυναικείας, των Θεσμοφορίων.

Μέσα από τη «θέση» και τις «θέσεις» των γυναικών, με αφορμή τα Θεσμοφόρια, και καυτηριάζοντας την προκλητική στάση ανδρών διανοουμένων και πολιτικολογούντων, με όχημα τις δραματουργικές παραξενιές του μεγάλου Ευριπίδη, ο εξίσου μεγάλος Αριστοφάνης μας αποκαλύπτει τα προτερήματα και τις αδυναμίες των προγόνων μας, που δεν διαφέρουν και πολύ από τις σημερινές. Σε μετάφραση Κ.Χ. Μύρη, σκηνοθεσία Γιάννη Μπέζου και πρωτότυπη μουσική-σύνθεση Φοίβου Δεληβοριά, με τους Γιάννη Μπέζο, Βλαδίμηρο Κυριακίδη, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Λαέρτη Μαλκότση κ.ά.

3/9 Κατράκειο Θέατρο, Νίκαια, 4/9 Αμφιθέατρο Θαν. Βέγγος - Κορυδαλλός, 11/9 Θέατρο Αλίκη Βουγιουκλάκη - Βριλήσσια

Τελευταία στάση: Αθήνα - Οι παραστάσεις του καλοκαιριού ολοκληρώνουν τον κύκλο τους Facebook Twitter
Θεσμοφοριάζουσες

«Αριστοφάνης - Ηρώνδας: Contra tempo»

Το χιούμορ, το πνεύμα και η αιχμηρή γλώσσα του Αριστοφάνη συναντιούνται με τους ακόλαστους κωμικούς μιμιάμβους του Ηρώνδα σε μια παράσταση που αποτελεί μια ενδιαφέρουσα σκηνική «μάχη» και ταυτόχρονα έναν «πόλεμο» μεταξύ των δύο φύλων, με μοναδικό όπλο την τολμηρή και ανελέητη σάτιρα.

Τι συμβαίνει όταν ο μεγαλύτερος κωμικός ποιητής της κλασικής αρχαιότητας συναντά τον παραγνωρισμένο κωμωδιογράφο των ελληνιστικών χρόνων; Ποια είναι η φύση της κωμωδίας και γιατί σήμερα γελάμε όλο και λιγότερο; Γιατί πρέπει να πηγαίνουμε στο θέατρο και, κυρίως, πώς πρέπει να φεύγουμε από αυτό; Πρέπει να λες τα πράγματα με το όνομά τους ή μήπως είναι σοφότερο να τα υπαινίσσεσαι για να ’χεις το κεφάλι σου ήσυχο; Μια σύνθεση κειμένων του Άκη Δήμου σε σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα, με πρωταγωνιστές τους Δημήτρη Πιατά, Τάσο Χαλκιά, Ταξιάρχη Χάνο, Σταμάτη Γαρδέλη κ.ά.

7/9 Ωδείο Ηρώδου Αττικού, 11/9 Βεάκειο Θέατρο, 14/9 Δημοτικό Κηποθέατρο Παπάγου

Τελευταία παράσταση: Αθήνα Facebook Twitter
Αριστοφάνης - Ηρώνδας: Contra tempo

«Ελένη» του Ευριπίδη

H «Ελένη» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου και μετάφραση Παντελή Μπουκάλα, αποτελεί μια πολύχρωμη γιορτή ειρήνης με συγκίνηση και χιούμορ, καταδεικνύοντας τη ματαιότητα του πολέμου, αφού τόσο για τους νικητές όσο και για τους νικημένους οι συνέπειές του διαχρονικά είναι εξίσου ολέθριες. Γραμμένο λίγο μετά τη συντριπτική ήττα των Αθηναίων στη Σικελική Εκστρατεία, το έργο διακρίνεται τόσο για τον αντιπολεμικό χαρακτήρα του όσο και για την ανάδειξη αρετών όπως η δύναμη του όρκου και η ευφυΐα, που προσωποποιούνται στη μορφή της κεντρικής ηρωίδας. Αντλώντας όχι από την ομηρική εκδοχή του μύθου αλλά από αυτήν που δημιούργησε ο λυρικός ποιητής Στησίχορος, ο Ευριπίδης παρουσιάζει τον Τρωικό Πόλεμο ως μια σφαγή χάριν ενός «ειδώλου» και όχι μιας πραγματικής γυναίκας. Παίζουν: Έμιλυ Κολιανδρή, Θέμης Πάνου, Αγορίτσα Οικονόμου, Γιώργος Καύκας, Έφη Σταμούλη κ.ά.

9/9 Θέατρο Βράχων Μελίνα Μερκούρη

Τελευταία στάση: Αθήνα - Οι παραστάσεις του καλοκαιριού ολοκληρώνουν τον κύκλο τους Facebook Twitter
Ελένη. Φωτ.: Τάσος Θώμογλου

«Ματωμένος Γάμος» του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα

Ο «Ματωμένος Γάμος», η τραγωδία του μεγάλου Ισπανού ποιητή Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, αποτελεί ένα θεατρικό και λογοτεχνικό φαινόμενο. Σήμερα, περίπου έναν αιώνα μετά τη συγγραφή του, και παρά τη δυσκολία προσέγγισης της θεματολογίας του από μια σύγχρονη οπτική, ολοένα διευρύνεται πλανητικά η φήμη του με νέες παρουσιάσεις σε πολλές χώρες, με καινούργιες μελέτες γι’ αυτόν και σταθερό το ενδιαφέρον του θεατρικού κοινού. Έχει πάρει τη θέση του δίπλα στα κορυφαία αριστουργήματα του παγκόσμιου θεάτρου, όπως οι αρχαίες ελληνικές τραγωδίες, τα έργα του Σαίξπηρ, του Στρίντμπεργκ, του Τσέχοφ ή του Τένεσι Ουίλιαμς. Σε μετάφραση Νίκου Γκάτσου και σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη και πρωτότυπη μουσική - σύνθεση - ενορχήστρωση Αλκίνοου Ιωαννίδη, ανεβαίνει με τους Μαρία Τζομπανάκη, Μαρία Χάνου, Νίκο Πουρσανίδη, Κωνσταντίνο Ασπιώτη, Χριστίνα Τσάφου κ.ά.

6/9 Βεάκειο, 12/9 Θέατρο Νταμάρι - Αλίκη Βουγιουκλάκη, Βριλήσσια, 16/9 Δημοτικό Κηποθέατρο Παπάγου, 20/9 Θέατρο Πέτρας, Πετρούπολη

Τελευταία στάση: Αθήνα - Οι παραστάσεις του καλοκαιριού ολοκληρώνουν τον κύκλο τους Facebook Twitter
Ματωμένος Γάμος

«Το όνειρο ενός γελοίου» του Ντοστογιέφσκι

Ο Άρης Σερβετάλης υπό την καθοδήγηση της Έφης Μπίρμπα μας ξεναγεί στον κόσμο του Γελοίου του Ντοστογιέφσκι, οδηγώντας μας στα μύχια των σκέψεών του, μεταξύ πραγματικού και φανταστικού, αλήθειας και ψευδαίσθησης, ορατού και αόρατου, κωμικού και τραγικού, γελοιότητας και σαλότητας. Η παράσταση αποπειράται να διερευνήσει τα αδιέξοδα της ανθρώπινης φύσης, της οποίας τα υλικά είναι ίδια με αυτά των ονείρων.

Το «Όνειρο ενός γελοίου», μια ιδιότυπη ιλαροτραγωδία, ένα φανταστικό αφήγημα-αριστούργημα του Ρώσου δασκάλου της ανθρώπινης ψυχολογίας, μας ξεναγεί στην ιστορία της ανθρωπότητας, από την προπτωτική κατάσταση της αθωότητας στον απόλυτο εξευτελισμό της ανθρώπινης φύσης. Ο γελοίος άνθρωπος μας κάνει μετόχους της ιστορίας και πρόσωπα του διηγήματος, καθιστώντας μας θεατές και χαρακτήρες του έργου ταυτόχρονα.

3/9 Αμφιθέατρο Θαν. Βέγγος - Κορυδαλλός, 11/9 Δημοτικό θέατρο Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής», 19/9 Θέατρο Νταμάρι - Αλίκη Βουγιουκλάκη, Βριλήσσια

Τελευταία παράσταση: Αθήνα Facebook Twitter
Το όνειρο ενός γελοίου. Φωτ.: Γιώργος Καπλανίδης

«Μήδεια» του Ευριπίδη

Η «Μήδεια» του Ευριπίδη, όπως τη διασκεύασαν και τη φαντάστηκαν o Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας, με τους σκηνοθέτες να ακολουθούν το πρότυπο της αρχαίας τραγωδίας που θέλει τρεις υποκριτές να υποδύονται όλα τα πρόσωπα του δράματος. Η Αθηνά Μαξίμου, ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Αναστάσης Ροϊλός αναλαμβάνουν τους ρόλους του έργου, ενώ στον Χορό συναντάμε δύο κορυφαίες, τη Γιώτα Νέγκα και τη Μυρτώ Αλικάκη. Το εμβληματικό έργο της αρχαίας ελληνικής γραμματείας παρουσιάζεται σε καινούργια μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα και πρωτότυπη ζωντανή μουσική του Δημήτρη Καμαρωτού. Η Μήδεια σκοτώνει τα παιδιά της όχι απλώς για να εκδικηθεί τον Ιάσονα αλλά κυρίως για να τα σώσει από τα χέρια των εχθρών της, για να μην επιτρέψει στην εξουσία να τα δολοφονήσει. Γι’ αυτό ο Ευριπίδης, παρά την αποτρόπαια πράξη της, στο τέλος, αντί να την τιμωρήσει, την αποθεώνει.

5-6/9 Δημοτικό Κηποθέατρο Παπάγου, 8/9, Βεάκειο Θέατρο, 9/9 Δημοτικό θέατρο Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής», 12/9 Θέατρο Μ. Θεοδωράκης, Αχαρνές, 13-14/9 Θέατρο Βράχων Μελίνα Μερκούρη, 15/9 Θέατρο Νταμάρι - Αλίκη Βουγιουκλάκη - Βριλήσσια, 16/9 Αμφιθέατρο Θαν. Βέγγος - Κορυδαλλός, 18/9 Δημοτικό Θέατρο «Αλέξης Μινωτής» - Αιγάλεω

Τελευταία στάση: Αθήνα - Οι παραστάσεις του καλοκαιριού ολοκληρώνουν τον κύκλο τους Facebook Twitter
Μήδεια. Φωτ.: Μαριλένα Αναστασιάδου

«Προμηθέας Δεσμώτης» του Αισχύλου

Σε αυτή την τραγωδία ο Αισχύλος πραγματεύεται την αντίσταση του αλυσοδεμένου στον Καύκασο Προμηθέα στο θέλημα του «ανελέητου» Δία. Πρόκειται για μια σπαρακτική επίκληση του πάσχοντος θεού, με συνεχή κλιμάκωση από την αρχή ως το τέλος, για τον άνθρωπο. Ένας ασταμάτητος αγώνας εναντίον της δύναμης της εξουσίας. Η παράσταση αποτελεί ταυτόχρονα ένα θεατρικό και μουσικό γεγονός. Οι ηθοποιοί αντλούν πληροφορίες από τη ρυθμικότητα του κειμένου και μεταβολίζουν, με το σώμα και τη φωνή, σε θεατρική δράση τον ήχο και τον ρυθμό του ποιητικού λόγου. Με όχημα τη μουσική δημιουργούν μια δυναμική πλατφόρμα αναπαράστασης και αναδεικνύουν συγκινησιακά φορτία από το πεδίο της αρχαίας τραγωδίας.

Τον ρόλο του Προμηθέα ερμηνεύει ο Γιάννης Στάνκογλου, του Ωκεανού ο Αλέκος Συσσοβίτης και του Ερμή ο Ιωάννης Παπαζήσης, σε μετάφραση Γιώργου Μπλάνα και σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη.

3/9 Αμφιθέατρο Νέας Μάκρης, 12/9 Θέατρο «Δ. Κιντής», Ηλιούπολη, 13/9 Βεάκειο Θέατρο, 14/9 Θέατρο «Αλίκη Βουγιουκλάκη», Βριλήσσια, 16/9 Κατράκειο Θέατρο, Νίκαια, 17-18/9 Κηποθέατρο Παπάγου, 19/9 Θέατρο Βράχων, Βύρωνας

Τελευταία στάση: Αθήνα - Οι παραστάσεις του καλοκαιριού ολοκληρώνουν τον κύκλο τους Facebook Twitter
Ο Γιάννης Στάνκογλου στον ρόλο του Προμηθέα. Φωτ.: Έφη Γούση

«Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη

Η Ιφιγένεια θυσιάζεται για έναν μάταιο και καταστροφικό, επεκτατικό πόλεμο. Όμως η μεγαλύτερη θυσία είναι η βίαιη ωρίμανση της ηρωίδας που αδυνατεί να κατανοήσει τους λόγους που οδήγησαν τον πατέρα της να την προσφέρει στο μαχαίρι του μάντη. Έπειτα από είκοσι χρόνια Πελοποννησιακού Πολέμου, ο Ευριπίδης μοιάζει να αναρωτιέται: «είναι δυνατή μια αλλαγή παραδείγματος»; Δυόμισι χιλιάδες χρόνια αργότερα, και ενώ βιώνουμε τα πρώτα συμπτώματα ενός δυστοπικού μέλλοντος που εμείς απεργαστήκαμε, αναρωτιόμαστε ακόμη «είναι, άραγε, δυνατή μια αλλαγή παραδείγματος;». Σε ολόκληρο το έργο το παρελθόν στοιχειώνει το παρόν, προμηνύοντας τα τρομερά μελλούμενα. Παρόν, παρελθόν και μέλλον συγχωνεύονται μέσα στο έργο σε μία και μόνη ματωμένη πραγματικότητα. Τη μετάφραση υπογράφει η Παναγιώτα Πανταζή και τη σκηνοθεσία ο Θέμης Μουμουλίδης, ενώ τη μουσική έγραψε ο Σταύρος Γασπαράτος. Πρωταγωνιστούν οι Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Παντελής Δεντάκης, Ιωάννα Παππά, Μαρία Πετεβή Άκης Σακελλαρίου, Γιώργος Χρυσοστόμου κ.ά.

1-2/9 Βεάκειο Θέατρο, 4/9 Δημοτικό θέατρο Ηλιούπολης, 7/9 Θέατρο Πέτρας, 10-11/9 Δημοτικό Κηποθέατρο Παπάγου, 16/9 Δημοτικό Θέατρο «Αλέξης Μινωτής», Αιγάλεω, 23/9 Θέατρο Νταμάρι - Αλίκη Βουγιουκλάκη, Βριλήσσια

Τελευταία στάση: Αθήνα - Οι παραστάσεις του καλοκαιριού ολοκληρώνουν τον κύκλο τους Facebook Twitter
Ιφιγένεια εν Αυλίδι

«Πέρσες» του Αισχύλου

Οι «Πέρσες» ως τραγωδία της ανθρωπότητας, ως μικροσύστημα που αντανακλά ζητήματα ύπαρξης και συνύπαρξης, άλυτα ανά τους αιώνες. Στελεχωμένη από μια πλειάδα εξαιρετικών ηθοποιών, η παράσταση του Δημήτρη Καραντζά θέτει κρίσιμα ερωτήματα για το τι συνιστά «κοινωνία» και τι ισότιμη συμπερίληψη όλων των πολιτών, τι σημαίνει η επίμονη προσκόλληση στην εξουσία και η ανάγκη της πίστης σ’ έναν οδηγό, άνθρωπο ή θεό, σε έναν συντετριμμένο κόσμο.

Το κοίλον και η ορχήστρα ενώνονται για να «συμμετάσχουν» σε μια κοινή συζήτηση για την ήττα, τη δυσκολία της παραδοχής της και την αμηχανία της συνέχειας, με τη συμμετοχή εθελοντών που εισέρχονται σταδιακά στον χώρο αναζητώντας το νόημα της ύπαρξής τους μετά την καταστροφή, αντικατοπτρίζοντας την παρούσα ιστορική συγκυρία. Σε μετάφραση Παναγιώτη Μουλλά και σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Παίζουν οι ηθοποιοί Ρένη Πιττακή, Χρήστος Λούλης, Γιώργος Γάλλος, Μιχάλης Οικονόμου, Γιάννης Κλίνης, Αλεξία Καλτσίκη, Θεοδώρα Τζήμου, Αινείας Τσαμάτης, Ηλίας Μουλάς, Μάνος Πετράκης, Τάσος Καραχάλιος, Βασίλης Παναγιωτόπουλος, Γιώργος Πούλιος.

9-10/9 Ηρώδειο

Τελευταία στάση: Αθήνα - Οι παραστάσεις του καλοκαιριού ολοκληρώνουν τον κύκλο τους Facebook Twitter
Πέρσες. Φωτ: Σταύρος Χαμπάκης

«Φιλοκτήτης» του Σοφοκλή

Ο Σοφοκλής στον «Φιλοκτήτη» δραματοποιεί ένα επεισόδιο από τον Τρωικό Κύκλο, στο πλαίσιο του οποίου ο Οδυσσέας και ο νεαρός Νεοπτόλεμος στέλνονται από τον αχαϊκό στρατό στη Λήμνο για να φέρουν τον διάσημο τοξότη Φιλοκτήτη στην Τροία. Ο Φιλοκτήτης είχε εγκαταλειφθεί στο νησί πριν από δέκα χρόνια εξαιτίας μιας ειδεχθούς πληγής που προκλήθηκε από δάγκωμα φιδιού. Γεμάτο συμβολισμούς και μια μεταφυσική φόρτιση, ο «Φιλοκτήτης» είναι από τα τελευταία και πιο πολυεπίπεδα έργα του Σοφοκλή. Εξερευνά με τρόπο εντυπωσιακό τα ηθικά όρια στην επιδίωξη του οφέλους, της αριστείας και της δόξας. Σε ένα βαθύτερο επίπεδο, αγγίζει το ζήτημα της υποχρέωσης του ανθρώπου απέναντι σε μια θεϊκή βούληση και στην ίδια του τη μοίρα, ενώ μελετά διεξοδικά τον σωματικό και συναισθηματικό πόνο και τη συσχέτισή τους με το μυαλό και το πνεύμα. Η μετάφραση είναι του Γιώργου Μπλάνα και η σκηνοθεσία της Μαρλέν Καμίνσκυ. Παίζουν οι Τάσος Νούσιας, Μαρία Πρωτόπαππα, Γιώργος Αμούτζας κ.ά.

1-2/9 Δημοτικό Κηποθέατρο Παπάγου, 5/9 Θέατρο «Αλίκη Βουγιουκλάκη», Βριλήσσια, 6-7/9 Δημοτικό θέατρο Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής», Ηλιούπολη, 8/9 Κατράκειο Θέατρο, 9/9 Δημοτικό Θέατρο «Αλέξης Μινωτής», Αιγάλεω, 12/9 Αμφιθέατρο Θαν. Βέγγος - Κορυδαλλός, Αττική

Τελευταία στάση: Αθήνα - Οι παραστάσεις του καλοκαιριού ολοκληρώνουν τον κύκλο τους Facebook Twitter
Φιλοκτήτης

«Ακούω ήχον κώδωνος»

Η Φαύστα, ο Γιάννης, το Ριτσάκι, η Μήδεια, ο Ιάσων, η Καλόγρια, η Μαρία Πενταγιώτισσα, ο Κολόμβος, ο κ. και η κ. Ιατρού, ο πάτερ Αμβρόσιος, ο Πάρις, η Μαριάνθη, συνολικά είκοσι ήρωες του Μποστ, συναντιούνται στους γάμους του Ριτσακίου με τον Πάρι, αμφότεροι ανευρεθέντες μέσα στην κοιλιά ψαριών. Δεκαπέντε ηθοποιοί και μια μικρή λαϊκή ορχήστρα, αποτελούμενη από τους ίδιους τους ηθοποιούς του θιάσου με διευθυντή τον Διονύση Τσακνή, θα παρευρεθούν στον γάμο, ο οποίος όμως θα έχει τραγική κατάληξη από την ξαφνική εμφάνιση του Κολόμβου, «που πήγε κι ανακάλυψε την Αμερική» και καθόρισε το μέλλον ολόκληρης της ανθρωπότητας αλλά και από τη γνωστή απόφαση της Μήδειας να σφάξει τα παιδιά της, λόγω της ερωτικής διαγωγής του Ιάσονα. Μια σύνθεση κειμένων του Μποστ από τον Θανάση Παπαγεωργίου. Παίζουν: Λήδα Πρωτοψάλτη, Θανάσης Παπαγεωργίου, Αργύρης Παυλίδης, Γιώργος Ζιόβας, Ευδοκία Σουβατζή, Άννα Μονογιού, Εύα Καμινάρη, Άρης Τρουπάκης κ.ά.

21/9 Ευριπίδειο Θέατρο Ρεματιάς, Χαλάνδρι, Αττική

Τελευταία στάση: Αθήνα - Οι παραστάσεις του καλοκαιριού ολοκληρώνουν τον κύκλο τους Facebook Twitter
Ακούω ήχον κώδωνος
Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

CHECK Βασίλης Παπαβασιλείου: «Το θέατρο είναι το στοίχημα της συνάντησης του ανθρώπου με τη συνείδησή του»

Θέατρο / Βασίλης Παπαβασιλείου: «Όλοι χρειαζόμαστε κάτι που να μας υπερβαίνει, μια ιδέα, έναν σκοπό, ένα πρόσωπο»

Μια χειμαρρώδης συζήτηση περί θεάτρου, πόλεως, δημοκρατίας, «γελοιοκρατίας», έξεων, υπερβάσεων, υπαρξιακών και άλλων ανθρώπινων συνθηκών με τον σκηνοθέτη της «Ελένης» του Ευριπίδη, της παράστασης του ΚΘΒΕ, λίγο πριν ανέβει στην Επίδαυρο (12-13/8).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ