Θέατρο μέχρι τον Ιούλιο

Θέατρο μέχρι τον Ιούλιο Facebook Twitter
0

Θέατρο μέχρι τον Ιούλιο Facebook Twitter
Φωτογραφία: Πάτροκλος Σκαφίδας

 

Μεφίστο

Το διάσημο βιβλίο του Κλάους Μαν στη διασκευή της Αριάν Μνουσκίν για το Θέατρο του Ήλιου σε μετάφραση της Λουίζας Μητσάκου και δραματουργική επεξεργασία του Νίκου Μαστοράκη. Παρακολουθούμε την ιστορία του ηθοποιού Χένρικ Χόφγκεν και την υποταγή του στο ναζιστικό κόμμα τη δεκαετία του ’30, τη άνοδο και τη γιγάντωση του φαινομένου που σάρωσε τη Γερμανία του Μεσοπολέμου, που πήρε στις τάξεις του την πλειονότητα του γερμανικού λαού και αντιμετώπισε ως θανάσιμους εχθρούς του σύσσωμη τη διανόηση και τον καλλιτεχνικό κόσμο, πλην ορισμένων εξαιρέσεων. Ανάμεσα στους τελευταίους και ο λαμπερός πρωταγωνιστής που πουλιέται στον διάβολο για να επιβιώσει και να κυριαρχήσει σε ένα περιβάλλον τρόμου και φόβου, όπου συνειδήσεις καταβαραθρώνονται και άνθρωποι χάνονται στον βωμό ενός φαύλου οράματος. Ο σκηνοθέτης Νίκος Μαστοράκης αναδεικνύει τα ηθικά διλήμματα, τις σκοτεινές πλευρές και τις υπόγειες διαδρομές της εποχής σαν ένα πολύ πρόσφατο παρελθόν που καραδοκεί να αναδειχθεί σε παρόν. Συμμετέχουν οι ηθοποιοί: Μηνάς Χατζησάββας, Υβόνη Μαλτέζου, Χάρης Φραγκούλης, Θάνος Τοκάκης, Βίκυ Βολιώτη, Μαρία Ζορμπά, Γιούλικα Σκαφιδά, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Άλκης Παναγιωτίδης, Τάσος Πυργιέρης, Γιώργος Παπαύλου, Χάρης Τζωρτζάκης, Ένκε Φεζολλάρι, Γιάννης Στόλκας, Κωνσταντίνα Τσάκαλου, Λύδα Μανιατάκου, Θύμιος Κούκιος, Στέφανος Μουαγκιέ και Μαρίνα Ασλάνογλου.

«Μεφίστο», Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου, Πειραιάς, 210 4143310, 210 4142320

Μέχρι τις 15/6

 

Θέατρο μέχρι τον Ιούλιο Facebook Twitter
Φωτογραφία: Μίλτος Αθανασίου
 

 

Still Life

Η τεράστια επιτυχία φέρνει άλλες πέντε βραδιές, 18 με 22 Ιουνίου, για την παράσταση Still Life του Δημήτρη Παπαϊωάννου στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών. Μια παράσταση στην οποία ο σπουδαίος καλλιτέχνης μεταφέρει την εμπειρία της προηγηθείσας Πρώτης Ύλης, οδηγούμενος, μαζί του και το κοινό του, σε νέα μονοπάτια, νέες φόρμες και νέους προβληματισμούς. Η νέα αυτή πρόταση που παρουσιάζει μαζί με τους συνεργάτες του είναι μια ποιητική καταβύθιση στον ψυχικό κόσμο της ανθρώπινης περιπέτειας μέσα από εικόνες σκληρές και συνάμα, με έναν παράξενο τρόπο, τρυφερές. Η σισύφεια αγωνία της ατέρμονης διεκδίκησης της ολοκλήρωσης του στόχου και η επαναλαμβανόμενη διάψευση, δοσμένες με ένα εικαστικό βλέμμα που μόνο ο δημιουργός των παραστάσεων της πάλαι ποτέ Ομάδας Εδάφους στην ωρίμανσή του θα μπορούσε να πραγματοποιήσει. Γκρίζο σκηνικό, ένας ουρανός να κρέμεται βαρύς, σαν να βομβαρδίζεται από μολυσμένα αέρια μετά από μια καταστροφή, άνθρωποι σκοτεινοί που κάνουν συνεχείς απόπειρες να ξεπεράσουν τη θνητότητά τους ή να συμπληρώσουν ο ένας τον άλλον, άλλοτε πολεμώντας να βγουν στον έξω κόσμο μέσα από έναν ογκόλιθο- μήτρα που κουβαλάνε κι άλλοτε να χωρέσουν, να στριμωχτούν, πάση θυσία μέσα του. Απουσία μουσικής, μόνο σιωπή, ήχοι τραχείς, όπως όταν οι επτά ερμηνευτές ξεκολλάνε από το πάτωμα συγκολλητικές ταινίες – ήχοι σαν να σου ξεριζώνουν τα σωθικά. Ένα δυσοίωνο σύμπαν με την υπογραφή του εικαστικού- χορογράφου- σκηνοθέτη Παπαϊωάννου που αφέθηκε στη σπαρακτική παρακαταθήκη του Μπέκετ και του Καμύ, μπολιάζοντάς τη με εικόνες σπουδαίας έμπνευσης. Ένα εσωστρεφές και σιωπηρό θέατρο με κίνηση που κλείνει με ένα χρωματιστό φινάλε, όπου οι ηθοποιοί- χορευτές μοιράζονται, ανάμεσα στο κοινό, ένα υποτυπώδες γεύμα σαν εργάτες στο τέλος μιας εξαντλητικής μέρας μόχθου.

Δημήτρης Παπαϊωάννου, «Still Life». Με τους Αριστείδη Σερβετάλη, Δρόσο Σκώτη, Μιχάλη Θεοφάνους, Αργύρη Πανταζάρα, Καλλιόπη Σίμου, Παυλίνα Ανδριοπούλου και Δημήτρη Παπαϊωάννου

Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, Κεντρική Σκηνή, Λεωφ. Συγγρού 107-109. www.sgt.gr

18-22 Ιουνίου

 

Θέατρο μέχρι τον Ιούλιο Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης

 

Η αληθινή απολογία του Σωκράτη

Στις 10 Ιουλίου ο πληθωρικός και πολυτάλαντος Σταμάτης Κραουνάκης, μαζί με τους συνοδοιπόρους του της Ομάδας Ελληνικού Μουσικού Θεάτρου Σπείρα Σπείρα, ανεβάζει στην κεντρική σκηνή του Ιδρύματος «Μιχάλης Κακογιάννης» ένα δραματοποιημένο μουσικό αναλόγιο βασισμένο στο έργο του Κώστα Βάρναλη. Η αληθινή απολογία του Σωκράτη. Μια σύνθεση κειμένων που περιλαμβάνει αποσπάσματα απότον Ξενοφώντα, την Απολογία και τον Κρίτωνα του Πλάτωνα, αλλά και από τη μελέτη της Emily Wilson Ο θάνατος του Σωκράτη. Την παράσταση, που έχει συναυλιακή φόρμα με έντονο το τελετουργικό στοιχείο, σκηνοθετεί ο Ένκε Φεζολλάρι, τους μαθητές του Σωκράτη ερμηνεύουν οι Χρήστος Ασλανίδης, Χρήστος Γεροντίδης, Τζερόμ Καλούτα, Σάκης Καραθανάσης, Χρήστος Μουστάκας, Κώστας Μπουγιώτης και Γιώργος Στιβανάκης, και η μουσική, με ζωντανή ορχήστρα, είναι του Άρη Βλάχου. Τους πλαισιώνει το τρίο γυναικών με τις Αθηνά Αφαλίδου, Αναστασία Έδεν και Ελευθερία Σινικιώτη. Στον ρόλο του Σωκράτη ο Σταμάτης Κραουνάκης.

Σταμάτης Κραουνάκης - Σπείρα Σπείρα, «Η αληθινή απολογία του Σωκράτη» Σκηνοθεσία: Ένκε Φεζολλάρι, Σωκράτης ο Σταμάτης Κραουνάκης, Μουσική: Άρης Βλάχος. Θέατρο Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206 (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος 10-19/7

 

Θέατρο μέχρι τον Ιούλιο Facebook Twitter
Φωτογραφία: Δημήτρης Κοιλαλούς

 

Ηλέκτρα

Μία ιδιαιτέρως συγκινητική απόπειρα, καθώς μέσα στο κατακαλόκαιρο, δηλαδή όχι υπό τις ευνοϊκότερες συνθήκες, μια ομάδα νέων ανθρώπων καταπιάνεται με αυτό το κορυφαίο έργο του αρχαίου δράματος με διάθεση πειραματισμού. Η εταιρεία θεάτρου Λόγος έχει βάλει σκοπό της να παίζει την Ηλέκτρα του Σοφοκλή στο κλειστό Σύγχρονο Θέατρο όλη την περίοδο του καλοκαιριού και όσο και να τους βοηθάει ο καλός εξαερισμός, το εγχείρημα είναι ιδιαίτερα απαιτητικό. Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Ξανθόπουλος δηλώνει ότι η Ηλέκτρα αποτελεί το πιο αγαπημένο του έργο και προκειμένου να το ανεβάσει, παρέκαμψε κάθε εμπόδιο. Η μετάφραση είναι του Γιώργου Χειμωνά και τους ρόλους ερμηνεύουν οι Βάσω Καβαλιεράτου, Γιάννης Παπαδόπουλος, Μαρία Πανουργιά, Θανάσης Δόβρης, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Γιάννης Λεάκος, Στέλλα Βογιατζάκη και Νάνσυ Σιδέρη. Μαζί με τους ηθοποιούς του, ο σκηνοθέτης φωτίζει τη σοφόκλεια εκδοχή της ηρωίδας που παίρνει εκδίκηση από τη μητέρα της Κλυταιμνήστρα στη μνήμη του χαμένου πατέρα της και βασιλιά Αγαμέμνονα, βάζοντας τον αδελφό της Ορέστη να σκοτώσει εκείνη μαζί με τον εραστή της και σφετεριστή Αίγισθο. Η παράσταση, πέρα από το σύγχρονο ανέβασμά της σε κλειστό χώρο, έχει και την πρωτοτυπία να προορίζεται για το τουριστικό κοινό. Η παραγωγή έχει προβλέψει ώστε το έργο να έχει καθημερινά υπέρτιτλους σε δύο γλώσσες: μονίμως στα αγγλικά και εναλλάξ σε γαλλικά, γερμανικά, ισπανικά και ρωσικά.

Σοφοκλή, «Ηλέκτρα» - Σκηνοθεσία: Δημήτρης Ξανθόπουλος. Πρωταγωνιστούν: Βάσω Καβαλιεράτου,Γιάννης Παπαδόπουλος, Μαρία Πανουργιά, Θανάσης Δόβρης, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Γιάννης Λεάκος, Στέλλα Βογιατζάκη, Νάνσυ Σιδέρη, Δημήτρης Ξανθόπουλος

Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας, Ευμολπιδών 41, Γκάζι, 210 3455020

Έως 28/9

Θέατρο μέχρι τον Ιούλιο Facebook Twitter

 

Κ.Π. Καβάφης Αυτοβιογραφούμενος

Μια παράσταση σε σύνθεση κειμένων του Γιάννη Φαλκώνη ο οποίος υπογράφει και τη σκηνοθεσία και στήνει το απολύτως προσωπικό σύμπαν-μικρόκοσμο του Αλεξανδρινού. Ημερολογιακές εκμυστηρεύσεις του ποιητή, καταχωρισμένες μαρτυρίες και ανέκδοτα που πέρασαν μέσα από τρίτους στον χώρο της καβαφικής μυθολογίας, τα ποιήματά του, οι πραγματικοί και οι φαντασιακοί του έρωτες, οι κουβέντες με έναν ομότεχνο, η «συνομιλία» με τον Όσκαρ Ουάιλντ, η σοφία του, το καυστικό του χιούμορ, η λεπτή ειρωνεία, που έτσι κι αλλιώς διαπερνούν ολόκληρο το ποιητικό του έργο. Μια αναδρομή ζωής-επίσκεψη στο διαμέρισμα της οδού Λέψιους στην Αλεξάνδρεια των αρχών του 20ού αιώνα. Οικοδεσπότης στον ρόλο του Κ.Π. Καβάφη ο ηθοποιός Κωνσταντίνος Τζούμας, ο οποίος συμπαρασύρει στο ταξίδι αυτό τους Αλέξανδρο Νταβρή και Λευτέρη Τσάτση. Συμμετέχει φιλικά η Κερασία Σαμαρά, η αυθεντική μουσική είναι του Γιώργου Ψυχογιού ενώ τραγουδάει ο Σπύρος Σακκάς.

Γιάννης Φαλκώνης - «Κ.Π. Καβάφης Αυτοβιογραφούμενος»

Θέατρο «Τζένη Καρέζη», Ακαδημίας 3, 210 3625520, 210 3636144

Έως τις 18 Ιουνίου, εκτός Κυριακής 15 Ιουνίου

 

Θέατρο μέχρι τον Ιούλιο Facebook Twitter
Φωτογραφία: Πάτροκλος Σκαφίδας

 

Δυτική Αποβάθρα

Η τελευταία παράσταση του Εθνικού Θεάτρου για τη φετινή σεζόν που ξεκίνησε στις 5 Ιουνίου στη σκηνή «Νίκος Κούρκουλος». Ο Γάλλος σκηνοθέτης Ludovic Lagarde έστησε τη Δυτική Αποβάθρα (Quai Ouest, 1985) του Μπερνάρ Μαρί Κολτές, του «καταραμένου» αυτού ποιητή του γαλλικού θεάτρου που καθόρισε τη δεκαετία του ’80, στο τέλος της οποίας άφησε την τελευταία του πνοή χτυπημένος από το Έιτζ. Το έργο το εμπνεύστηκε μετά από ένα ταξίδι του στη Νέα Υόρκη. Άνθρωποι από εντελώς διαφορετικούς κόσμους συναντιούνται χωρίς να το έχουν επιδιώξει σε μια αποβάθρα και προσπαθούν ματαίως να επικοινωνήσουν. Οι αστοί από τη μια πλευρά (όπως μεγαλοαστός ήταν και ο ίδιος ο Κολτές) και οι περιθωριακοί τύποι από την άλλη, που συγχρωτίζονται σε μια απόμερη πλευρά της πόλης και του λιμανιού. Δεν θα καταφέρουν ποτέ να βρουν σημείο συνεννόησης και συνύπαρξης, όχι τόσο λόγω της ταξικής απόστασης αλλά περισσότερο λόγω της βαθιάς αποξένωσης στην οποία έχουν περιέλθει. Ο συγγραφέας δεν χαρίζεται σε κανέναν και δεν χαϊδεύει καμία πλευρά. Είναι σαν να λέει ότι ανήκουμε όλοι σε έναν κόσμο όπου όλα εξαγοράζονται και όλοι είμαστε υπεύθυνοι για την κατακρήμνισή μας στον ψυχολογικό μας Καιάδα.

Μπερνάρ Μαρί Κολτές - "Δυτική αποβάθρα"

Μτφρ.: Βασίλης Παπαβασιλείου, Σκηνοθεσία: Ludovic Lagarde. Με τους Νίκο Χατζόπουλο, Μαρία Ναυπλιώτου, Θέμιδα Μπαζάκα, Αναστασία- Ραφαέλα Κονίδη, Γιώργο Κοτανίδη, Δημήτρη Λάλο, Γιάννη Νιάρο, Μιχάλη Αφολαγιάν

Κτίριο Τσίλερ – Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος», Αγίου Κωνσταντίνου 22-24

Μέχρι 15/6

www.n-t.gr

Θέατρο μέχρι τον Ιούλιο Facebook Twitter

 

Λυσιστράτη

Το ευφυέστατο θεατρικό εύρημα που αποτελεί ένα από τα κορυφαία έργα του Αριστοφάνη –ταυτόχρονα και εμβληματικός ρόλος του παγκόσμιου θεάτρου–, η Λυσιστράτη, στο οποίο οι γυναίκες ελληνικών πόλεων συνωμοτούν εναντίον των αντρών για να παύσει ο πόλεμος, κηρύσσοντας αποχή από την ερωτική πράξη. Αυτή η ιδιοφυής κωμωδία ανεβαίνει για μία ακόμα φορά με μια σπουδαία πρωταγωνίστρια. Η Μαρία Καβογιάννη είναι η Λυσιστράτη του φετινού καλοκαιριού με σκηνοθέτη τον Λιθουανό σκηνοθέτη Τσέζαρις Γκραουζίνις, που πριν από δύο χρόνια μας χάρισε έναν εξαιρετικό Οιδίποδα Τύραννο. Στους εξίσου σπουδαίους ρόλους εμφανίζονται δημοφιλείς κωμικοί όπως ο Αντώνης Λουδάρος ως Πρόβολος, ο Θανάσης Τσαλταμπάσης ως Κινησίας, η Καίτη Κωνσταντίνου ως Κλεονίκη, η Μαργαρίτα Βαρλάμου ως Λαμπιτώ και στον ρόλο της Μυρίνης η Νάντια Κοντογεώργη. Η μετάφραση είναι του Σπύρου Α. Ευαγγελάτου, επεξεργασμένη από τους ηθοποιούς, τα σκηνικά και τα κοστούμια του Γιώργου Πάτσα και η μουσική του Δημήτρη Θεοχάρη. Η πρεμιέρα έχει οριστεί για τις 3 Ιουλίου στο Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη», επαναλαμβάνεται στις 4 Ιουλίου στο Κατράκειο στη Νίκαια και μετά από μια μεγάλη περιοδεία ανά την Ελλάδα θα επιστρέψει τον Σεπτέμβριο στα ανοιχτά θέατρα της Αθήνας.

Αριστοφάνης - «Λυσιστράτη»

Σκηνοθεσία: Τσέζαρις Γκραουζίνις

Θέατρο Βράχων Μελίνα Μερκούρη, 3/7

 

Θέατρο μέχρι τον Ιούλιο Facebook Twitter
Φωτογραφία: Σπύρος Στάβερης

Εγώ ο Θουκυδίδης, ένας Αθηναίος

Το υποβλητικό κείμενο του Θουκυδίδη, αποσπάσματα από τον διάλογο Αθηναίων και Μηλίων, από τα Κερκυραϊκά, τον πρώτο εμφύλιο που ξέσπασε στην Ελλάδα, τον Επιτάφιο, την εκστρατεία στη Σικελία και, τέλος, από τον λοιμό, αναβιώνει με μοναδικό τρόπο η Άννα Κοκκίνου στο θέατρο Σφενδόνη. Έχοντας κερδίσει το σύγχρονο αθηναϊκό κοινό, η παράσταση πήρε παράταση με ακόμα περισσότερες παραστάσεις. Για όσους την έχουν ήδη παρακολουθήσει δεν είναι έκπληξη. Το

κλασικό και διαχρονικό κείμενο του σπουδαίου ιστορικού, μέσα από την επιλογή των κειμένων που έκανε η ίδια η εξαιρετική ηθοποιός σε συνεργασία με τον Νίκο Φλέσσα, αναδεικνύει πλευρές της ανθρώπινης εμπειρίας οι οποίες παραμένουν σοκαριστικά αναλλοίωτες μέσα στους αιώνες, καθιστώντας το τρομερά επίκαιρο. Η αλληλουχία των ιστορικών γεγονότων ακούγονται σαν ένα έπος όχι κάποιων μυθικών προσώπων αλλά ανθρώπων με σάρκα και οστά που πλήρωσαν με πόνο και αίμα την αλαζονεία κάποιων εξ αυτών. Μέσα από την αφήγηση του Θουκυδίδη η ανθρώπινη υπόσταση αποδεικνύεται μηδαμινή μπροστά στον θάνατο και στην ιστορία, αλλά και ιερή, ακόμα κι όταν η συντριβή είναι πια αναπόδραστα και τραγικά παρούσα. Αυτό το εξαίσιο και τόσο σύγχρονο κείμενο ερμηνεύει η Κοκκίνου για τους σημερινούς Αθηναίους, που ένας μακρινός τους, σοφός συγγενής είχε την ευφυΐα να αφήσει παρακαταθήκη στις μελλοντικές γενιές. Σε ένα λιτό σκηνικό που υπογράφει η ίδια και το διασχίζει ακατάπαυστα απ’ άκρη σ’ άκρη καθηλωμένη σε ένα αναπηρικό καροτσάκι που κινεί με ειδικό μηχανισμό, σαν την ίδια την ιστορία που έχει μείνει ασάλευτη, καταγραμμένη σε παπύρους και μαρμάρινες πλάκες. Δυο μεγάλα φτερά που ανοίγουν και κλείνουν σαν μυθικό τέρας που άλλοτε αγριεύει κι άλλοτε φουντώνει από περηφάνια, το μοναδικό «κοστούμι» της παράστασης, μαζί με τη μαύρη περιβολή- φουτουριστική πανοπλία. Παράλληλα, στον τοίχο παρακολουθούμε σχεδιάγραμμα της πορείας των Ελλήνων στην Κάτω Ιταλία. Η μετάφραση είναι του Ν.Μ. Σκουτερόπουλου, η δραματουργική επεξεργασία της Άννας Κοκκίνου και του Νίκου Φλέσσα, οι φωτισμοί του Χρήστου Τσόγκα και η μουσική του Δημήτρη Ιατρόπουλου. 

Θέατρο Σφενδόνη - «Εγώ ο Θουκυδίδης, ένας Αθηναίος»

Μακρή 4, Μέχρι 20/6

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Portraits 2025 / Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Η χορογράφος και στενή συνεργάτιδα της Ελένης Φουρέιρα, αφού έφτιαξε την πιο viral χορογραφία της χρονιάς για το «Αριστούργημα», αποφάσισε να δοκιμαστεί και στη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο. Και ναι, πήγε καλά αυτό.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ