Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Η Έφη Θεοδώρου σκηνοθετεί το αριστούργημα του Ρακίνα, Φαίδρα. Φωτο: Γκέλυ Καλαμπάκα.
0

Η αυλαία ανοίγει στις 22 Ιουνίου με εκδήλωση του 9ου Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας, την προβολή του Δεσμώτη του ιλίγγου (Vertigo, 1958) του Άλφρεντ Χίτσκοκ. Η ταινία θεωρείται το αριστούργημα της συνολικής φιλμογραφίας του μεγάλου μάστορα του σασπένς και του μυστηρίου, εμπνευσμένο από τον μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης: ένας πρώην αστυνομικός παρασύρεται από μια μυστηριώδη γυναίκα σε μια ψύχωση ζωής και θανάτου.

Η ταινία θεωρείται το αριστούργημα της συνολικής φιλμογραφίας του μεγάλου μάστορα του σασπένς και του μυστηρίου, εμπνευσμένο από τον μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης: ένας πρώην αστυνομικός παρασύρεται από μια μυστηριώδη γυναίκα σε μια ψύχωση ζωής και θανάτου.

  

Στις 5 και 6 Ιουλίου η Σοφία Πάσχου σκηνοθετεί την παράσταση Θεογονία, ένα μεγάλο γλέντι. Ένα έργο των Patari Project εμπνευσμένο από το επικό ποίημα του Ησίοδου του 7ου αι. π.Χ., όπου περιγράφεται η δημιουργία του κόσμου και η γενεαλογία των θεών της ελληνικής μυθολογίας, ξεκινώντας από το Χάος και φτάνοντας στην ένωση της Γης και του Ουρανού, στους Ολύμπιους Θεούς, στον Προμηθέα, στην Πανδώρα, στην Τιτανομαχία και στον θρίαμβο του Δία επί του Κρόνου. Ένα φαντασμαγορικό σύμπαν επί σκηνής, με τον σοφό πατέρα Δία να πλαισιώνεται από γυναικείες θεότητες.


Στις 12 και 13 Ιουλίου η ομάδα χορού Griffόn της Ιωάννας Πορτόλου παρουσιάζει την παράσταση Kaos, αποτέλεσμα του ερευνητικού εργαστηρίου «Χάος & Τάξη» που ξεκίνησε έναν χρόνο πριν στο Λύκειο της Επιδαύρου. Ένα έργο για τον ατέρμονο αγώνα των ανθρώπων να καθιδρύσουν την έννομη τάξη των ορίων, την αρμονία και τις συλλογικότητες παλεύοντας στο χάος μέσα από βιβλικές εικόνες όπου οι Πρωτόπλαστοι περιπλανιούνται στη γη μιας σύγχρονης Βαβέλ.

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Στις 2 και 3 Αυγούστου η Νατάσα Τριανταφύλλη σκηνοθετεί την τραγωδία του Ανδρέα Κάλβου, Οι Δαναΐδες. Φωτο: Βασίλης Ρουμελιωτάκης


Στις 19 και 20 Ιουλίου ο Δημήτρης Μπογδάνος σκηνοθετεί το βουκολικό ειδύλλιο του Λόγγου Δάφνις + Χλόη. Μία από τις διασημότερες και αρχετυπικές ιστορίες αγάπης όλων των εποχών με φόντο τη φύση της Λέσβου, όπου γράφτηκε, και τη διαρκή εναλλαγή των εποχών που συνοδεύονται από δραματικές ανατροπές. Τη μουσική υπογράφει ο David Lynch και παίζουν ο Γιάννης Φέρτης, η Έλλη Πασπαλά, ο Δημήτρης Πασσάς κ.ά.


Στις 26 και 27 Ιουλίου η Έφη Θεοδώρου σκηνοθετεί το αριστούργημα του Ρακίνα, Φαίδρα. Η νέα μετάφραση του Στρατή Πασχάλη θα συμπληρώνεται από ηχογραφημένα θραύσματα του αυθεντικού κειμένου, ερμηνευμένα από ηθοποιούς της σύγχρονης πρωτοποριακής γαλλικής σκηνής. Πρωταγωνιστούν οι Μαρία Σκουλά, Γιάννος Περλέγκας και Γιάννης Παπαδόπουλος.


Τέλος, στις 2 και 3 Αυγούστου η Νατάσα Τριανταφύλλη σκηνοθετεί την τραγωδία του Ανδρέα Κάλβου, Οι Δαναΐδες. Υπόδειγμα κλασικιστικού έργου του 1818, αναπαράγει τη φόρμα του αρχαίου προτύπου, αποτίνοντας φόρο τιμής στην πολιτική διάσταση της τραγωδίας. Τη μουσική υπογράφει η Monika και παίζουν ο Λάζαρος Γεωργακόπουλος, η Λένα Παπαληγούρα και ο Άρης Μπαλής.

Info:

22 Ιουνίου

Δεσμώτης του ιλίγγου (1958) του Άλφρεντ Χίτσκοκ

9ο Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας

21:30

5-6 Ιουλίου

Θεογονία, ένα μεγάλο γλέντι

Σοφία Πάσχου - Patari Project

Εμπνευσμένο από τη Θεογονία του Ησίοδου

21:00

12-13 Ιουλίου

Kaos

Ιωάννα Πορτόλου - Ομάδα Χορού Griffón

21:30

19-20 Ιουλίου

Δημήτρης Μπογδάνος

Δάφνις + Χλόη

Το υπαίθριο ρομάντζο του Λόγγου

21:30

26-27 Ιουλίου

Φαίδρα του Ρακίνα

Έφη Θεοδώρου

21:30

2-3 Αυγούστου

Οι Δαναΐδες του Ανδρέα Κάλβου

Νατάσα Τριανταφύλλη

21:30

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Αυτόχειρες Παρθένοι»: Το εμβληματικό μυθιστόρημα του Τζέφρυ Ευγενίδη ξαναζεί στο Φεστιβάλ Αθηνών

Θέατρο / «Αυτόχειρες Παρθένοι»: Το εμβληματικό μυθιστόρημα του Τζέφρυ Ευγενίδη ξαναζεί στο Φεστιβάλ Αθηνών

Η Susanne Kennedy, μία από μία από τις σημαντικότερες παρουσίες του γερμανικού θεάτρου, διασκευάζει το αξέχαστο ντεμπούτο του Αμερικανού συγγραφέα σε μια από τις πιο αναμενόμενες παραστάσεις του φετινού φεστιβάλ
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ξένος σύγχρονος χορός στο Φεστιβάλ Αθηνών: τι θα δούμε φέτος

Θέατρο / Ξένος σύγχρονος χορός στο Φεστιβάλ Αθηνών: τι θα δούμε φέτος

Δυναμικό «παρών» δίνει και φέτος ο σύγχρονος ξένος χορός στο Φεστιβάλ Αθηνών που τα τελευταία χρόνια κρατά πάντα μια σημαντική θέση στις δράσεις του γι’ αυτή την τέχνη, με το αθηναϊκό κοινό να ανταποκρίνεται ενθουσιωδώς.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ