«Αυτόχειρες Παρθένοι»: Το εμβληματικό μυθιστόρημα του Τζέφρυ Ευγενίδη ξαναζεί στο Φεστιβάλ Αθηνών

«Αυτόχειρες Παρθένοι»: Το εμβληματικό μυθιστόρημα του Τζέφρυ Ευγενίδη ξαναζεί στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Θυμίζοντας έντονα χορό αρχαίας τραγωδίας, οι διαφορετικές τους απόψεις ξεδιπλώνονται με τρόπο εκκωφαντικό, αποκαλύπτοντας τα κρυμμένα σκοτάδια της μικρής κοινότητας. Φωτο: Judith Buss
0

Τα ξανθά μαλλιά που περιέβαλλαν με τρόπο απειλητικό και αισθαντικό, όπως ακριβώς οι ηρωίδες του Ευγενίδη στην πρώτη έκδοση του βιβλίου, το εντυπωσιακό εξώφυλλο σε αιχμαλώτιζαν για πάντα, εισάγοντάς σε στον γοητευτικά τρομακτικό τους κόσμο. Όσα χρόνια κι αν περάσουν, οι Αυτόχειρες Παρθένοι του Τζέφρυ Ευγενίδη θα στοιχειώνουν τα όνειρα, που, από τότε που γράφτηκε το βιβλίο, έπαψαν να είναι αθώα. Γράφοντας το βιβλίο στις αρχές της δεκαετίας του '90, ο Ελληνοαμερικανός συγγραφέας άνοιξε τον δρόμο για μια σειρά από μυθιστορήματα με άξονα την ταυτότητα, τη σεξουαλικότητα, τον έρωτα και τον θάνατο, θέματα που κανείς δεν έθιγε μέχρι τότε, ειδικά στις άγουρες ηλικίες.

Ο προκλητικός τίτλος Αυτόχειρες Παρθένοι (The Virgin Suicides) καθιστά φανερή αυτήν τη σύνδεση, καθώς η ιστορία φέρνει στο φως την υπόθεση της αυτοχειρίας των πέντε κοριτσιών –όλα μέλη της οικογένειας Λίσμπον– που σόκαρε τη συντηρητική κοινότητα του Γκρος Ποντ στο Μίτσιγκαν. Ακριβώς επειδή εκείνες δεν ζουν πλέον για να αφηγηθούν την ιστορία τους, με έναν έξυπνο, πολυφωνικό τρόπο ο Ευγενίδης βάζει τα αγόρια που τις συναναστράφηκαν να καταθέσουν όλα όσα ξέρουν για την ιστορία. Θυμίζοντας έντονα χορό αρχαίας τραγωδίας, οι διαφορετικές τους απόψεις ξεδιπλώνονται με τρόπο εκκωφαντικό, αποκαλύπτοντας τα κρυμμένα σκοτάδια της μικρής κοινότητας.

Αναπόφευκτα, οι Αυτόχειρες Παρθένοι δεν μπορούσαν παρά να τροφοδοτήσουν πολλαπλά την ποπ κουλτούρα, εμπνέοντας τη Σοφία Κόπολα στο κινηματογραφικό της ντεμπούτο και τρέφοντας παράλληλα κοριτσίστικα, δαντελένια όνειρα.

Μέχρι το τέλος, ο (μετα)μοντέρνος, πολυπρισματικός τρόπος του συγγραφέα δεν αφήνει κανέναν στη θέση του, κάνοντας τον αναγνώστη να ανατριχιάσει με τις τρομακτικές λεπτομέρειες, που ενίοτε δίνουν στο μυθιστόρημα τα χαρακτηριστικά ενός θρίλερ, και αφήνοντας την ιστορία ανοιχτή ερμηνευτικά.

«Αυτόχειρες Παρθένοι»: Το εμβληματικό μυθιστόρημα του Τζέφρυ Ευγενίδη ξαναζεί στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Η πολυφωνική αφήγηση δίνει σήμερα το έναυσμα στη Σουζάννε Κέννεντυ, μία από τις σημαντικότερες παρουσίες του γερμανικού θεάτρου, να πειραματιστεί με τον δικό της τρόπο, μεταφέροντας το βιβλίο στον δικό της μετα-παραστατικό κόσμο. Φωτο: Judith Buss


Αναπόφευκτα, οι Αυτόχειρες Παρθένοι δεν μπορούσαν παρά να τροφοδοτήσουν πολλαπλά την ποπ κουλτούρα, εμπνέοντας τη Σοφία Κόπολα στο κινηματογραφικό της ντεμπούτο και τρέφοντας παράλληλα κοριτσίστικα, δαντελένια όνειρα. Το αποτέλεσμα ήταν μια μοντέρνα, ολόφρεσκη, πλην όμως φασματική ταινία, με τη μουσική των Air να ντύνει μοναδικά τα πλάνα. Αυτή δεν ήταν η μοναδική μεταφορά του βιβλίου στο σινεμά ή στο θέατρο. Η πολυφωνική αφήγηση δίνει σήμερα το έναυσμα στη Σουζάννε Κέννεντυ, μία από τις σημαντικότερες παρουσίες του γερμανικού θεάτρου, να πειραματιστεί με τον δικό της τρόπο, μεταφέροντας το βιβλίο στον δικό της μετα-παραστατικό κόσμο.

Ο Ευγενίδης έμεινε αρκετά χρόνια στο Βερολίνο, επηρεάζοντας με πολλαπλούς τρόπους νέους δημιουργούς που είχαν δει στα συγγραφικά του εγχειρήματα διαφορετικούς τρόπους καλλιτεχνικής προσέγγισης. Με ένα νέο βλέμμα πάνω στο βλέμμα, αφήγηση πάνω στην αφήγηση, η Γερμανίδα δημιουργός κατασκευάζει έναν ασφυκτικό κόσμο που διαμορφώνεται με βάση την ηδονοβλεπτική περιέργεια και την ανοιχτή ερμηνεία όλων όσοι παρακολουθούν τις απελπισμένες ζωές των κοριτσιών.

Σε αυτόν φαίνεται να προσιδιάζουν οι μεταφυσικές αναπαραστάσεις των Νεκρών της θιβετιανής Βίβλου και τα κείμενα του Αμερικανού ψυχολόγου και γκουρού του LSD Τίμοθι Λίρι που χρησιμοποιεί η Κέννεντυ. Το έργο αποτελεί συμπαραγωγή της Münchner Kammerspiele και της Volksbühne και θα παρουσιαστεί στην Πειραιώς 260.

 

To τρέιλερ της παράστασης

Info:

Αυτόχειρες Παρθένοι

Σουζάννε Κέννεντυ

Πειραιώς 260 (Η)

4-5 Ιουλίου, 21:00

Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι C. for Circus αναζητούν στις «Μεταμορφώσεις» του Οβίδιου αναλογίες με τη βία της καθημερινότητας

Θέατρο / Οι C. for Circus αναζητούν στις «Μεταμορφώσεις» του Οβίδιου αναλογίες με τη βία της καθημερινότητας

Η Ειρήνη Μακρή και ο Παύλος Παυλίδης, δύο εκ των μελών της πολυπληθούς θεατρικής ομάδας, σκηνοθετούν στο Φεστιβάλ Αθηνών το έργο του Ρωμαίου ποιητή, σχολιάζοντας την τρομακτική ανοχή που επιδεικνύουμε προς την καθημερινή βία.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης ανεβάζει τον «Οιδίποδα Τύραννο» στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Culture / Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης ανεβάζει τον «Οιδίποδα Τύραννο» στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στο Αρχαίο θέατρο Δωδώνης, στα Γιάννενα, και μετά την παρουσίασή της στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου θα συνεχίσει την περιοδεία της σε όλη την Ελλάδα.
THE LIFO TEAM
Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2019: Όλες οι δωρεάν εκδηλώσεις

Culture / Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2019: Όλες οι δωρεάν εκδηλώσεις

Θέατρο, χορός, φιλοσοφικοί περίπατοι και παραστάσεις σε απροσδόκητους χώρους είναι μερικές από τις εκδηλώσεις που οι φίλοι του Φεστιβάλ Αθηνών θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το καλοκαίρι με ελεύθερη είσοδο
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Θέατρο / Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Περίπου στις 17:30 το απόγευμα του Σαββάτου τόλμησα να ανέβω στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση για να συμμετάσχω σε έναν αδιανόητο 24ωρο θεατρικό μαραθώνιο, πλάι στο θηρίο υποκριτικής που ονομάζεται Στεφανία Γουλιώτη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Στο Σώμα της

Θέατρο / Ένα έργο στο Εθνικό Θέατρο για την περίοδο, την εμμηνόπαυση, την κλειτορίδα και τον γυναικείο αυνανισμό

Μαζί με άλλες 22 γυναίκες, η Ελένη Ευθυμίου, η Σοφία Ευτυχιάδου και η Νεφέλη Μαϊστράλη ανεβάζουν ένα έργο για ζητήματα που θεωρητικά μπορούν να συζητηθούν ανοιχτά, αλλά στην πραγματικότητα όχι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος Παπαδόπουλος: «Δεν μου αρέσει να φαίνομαι, κι ας κατέληξα να παίζω μπροστά σε κόσμο»

Θέατρο / Σπύρος Παπαδόπουλος: «Δεν μου αρέσει να φαίνομαι, κι ας κατέληξα να παίζω μπροστά σε κόσμο»

Παρά τις προσπάθειές του να το αποφύγει, μια σειρά από συμπτώσεις τον οδήγησε στο θέατρο. Οι «Απαράδεκτοι» δεν συνεχίστηκαν λόγω δικής του απόφασης, το «Στην υγειά μας, ρε παιδιά» σταμάτησε όταν κουράστηκε ψυχολογικά. Ο δημοφιλής κωμικός ηθοποιός είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Οι θρυλικοί Trocks στην Αθήνα για την επέτειο των 50 χρόνων της ομάδας τους

Χορός / Trocks: Η θρυλική και διαφορετική ομάδα μπαλέτου έρχεται στην Αθήνα

Άντρες χορευτές ντυμένοι με τουτού και πουέντ ερμηνεύουν μεγάλα κλασικά αλλά και μοντέρνα μπαλέτα, παρωδώντας τις πολύπλοκες χορογραφίες και τις παραξενιές των μπαλαρίνων της παλιάς, αλλά και της νέας, εποχής.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ