Πέρα από ένα ερωτικό σκάνδαλο που απασχόλησε τα tabloids της εποχής, η σχέση Ρομπέρτο Ροσελίνι και Ίνγκριντ Μπέργκμαν μάς έδωσε τέσσερις ταινίες –πέντε, αν μετρήσουμε και τη σχετική ενότητα στην ανθολογία «Siamo Donne»−, ανάμεσά τους και το «Ταξίδι στην Ιταλία», όπου ζευγάρι μεταβαίνει στη Νότια Ιταλία με σκοπό να ολοκληρώσει την πώληση μιας βίλας που κληρονόμησε.

 

Η ήδη ραγισμένη σχέση τους δέχεται καίριο χτύπημα λόγω της απομάκρυνσης από τη βάση, η αποξένωση εντείνεται, το ψυχογράφημα εννοείται μέσω της αντιδιαστολής της ανθρώπινης φιγούρας με το περιβάλλον και το ευρωπαϊκό σινεμά βρίσκει ένα αριστούργημα λιγότερο προβεβλημένο σε σχέση με πολλές από τις ταινίες που επηρέασε: δίχως το «Ταξίδι στην Ιταλία» δεν θα μπορούσε να υπάρξει το σινεμά του Αντονιόνι.