45' με τον Αντώνη Σταμόπουλο

45' με τον Αντώνη Σταμόπουλο Facebook Twitter
0

45' με τον Αντώνη Σταμόπουλο Facebook Twitter
#quote#

Μέχρι να επιλέξουν τον Αντώνη για να κάνει τον Μόγλη στην Παιδική Σκηνή του Εθνικού, δεν είχα σκεφτεί τη μεγάλη του ομοιότητα με το παιδί της ζούγκλας. Από εκείνη τη στιγμή, όχι απλώς «μογλοφέρνει», αλλά μπαίνω στον πειρασμό να του ζητήσω να βγάλει κραυγές και αλαλαγμούς της ζούγκλας και περιμένουμε να ανέβουν στην Κολοκοτρώνη, όπου πίνουμε καφέ, πεινασμένοι λύκοι. Βρισκόμαστε αμέσως μετά την παράσταση και είναι ενθουσιασμένος. Μου μιλάει για τους μικρούς θεατές: «Δεν έχω συναναστροφές με παιδιά και, για να πω την αλήθεια, πριν από τον Μόγλη ίσως να προτιμούσα να παίξω σε μια παράσταση για ενήλικες». Τα παιδιά, όμως, ξάφνιασαν ευχάριστα τον Αντώνη. «Είναι σπουδαίο κοινό, γιατί τη ζούνε την παράσταση και συνέχεια φωνάζουν "μπράβο, Μόγλη", "πάνω του, Μόγλη" και άλλα τέτοια αθώα πράγματα», που του δημιουργούν απανωτές συγκινήσεις. Ωστόσο, μετά το τέλος της παράστασης, στα αυτόγραφα, βάζει τα πράγματα στη θέση τους και τους ξεκαθαρίζει ότι είναι ο Αντώνης και όχι ο Μόγλης, γιατί δεν θέλει να τους δημιουργεί ψευδαισθήσεις. Θεωρεί ότι τους μπολιάζει έτσι με τη μαγεία του θεάτρου. «Τους λέω "αυτό που είδατε είναι θέατρο, εγώ είμαι ο Αντώνης και υποδύομαι τον Μόγλη"».

Ο Αντώνης τρέχει με τα εικοσιένα του χρόνια στη Magic Boulevard της νιότης, μοιάζει με ναυτάκι του Τσαρούχη, με μάτια «φωτιά που μ' άναψες». Μιλάει αργά και ήρεμα, σαν να σκέφτεται τις λέξεις, και σου δίνει την εντύπωση ότι έχει ωριμάσει πριν από την ώρα του –όχι, δεν είναι μικρομέγαλος–, μ' αυτό το επικίνδυνο μπόλιασμα που κάνει τη νιότη, ας πούμε, πιο σοφή. Μιλάει για τη ζωή του σαν να παίρνει μια διακριτική απόσταση από τα πράγματα. Γεννήθηκε πρόωρος, εφτά μηνών, με μια ασθένεια που τα περισσότερα βρέφη δεν τα αφήνει να ζήσουν, αλλά εκείνος στάθηκε τυχερός και το ξεπέρασε χωρίς να του μείνει κάποιο κουσούρι. Ήταν κάτι που έκανε τους δικούς του να το δουν όλο αυτό σαν θαύμα και τον ίδιο σαν παιδί-θαύμα. «Είναι παράξενο να μεγαλώνεις και να 'σαι αυτό το θαύμα. Διατηρώ αυτή την περίεργη ισορροπία. Έχω μια παράξενη αίσθηση της δύναμής μου. Στα πολύ δύσκολα είμαι πολύ δυνατός και κάτι απλό μπορεί να με μπλοκάρει» λέει.

Από τη παιδική του ηλικία θυμάται τη μητέρα του να είναι υπερπροστατευτική. Κάπως σαν μητέρα-καγκουρό. Δεν τον αντιμετώπιζε, όμως, σαν εύθραυστο αγοράκι, του μιλούσε πάντα σαν να ήταν πολύ μεγάλος και ώριμος και μέσα από τις συζητήσεις τους αγάπησε τις συζητήσεις με τους ανθρώπους γενικά. «Επενδύω πολλά σε μια καλή κουβέντα. Ένιωθα πάντα πιο μεγάλος από την ηλικία μου, πιο ώριμος, πιο έξυπνος. Ως παιδί δεν είχα καλή ισορροπία, δεν έκανα καθόλου σπορ, τα απέφευγα, έτσι είχα εστιάσει στην εγκεφαλική λειτουργία. Όχι, δεν διάβαζα βιβλία, ίσως επειδή τα βιβλία τα είχα συνδυάσει με το σχολείο – και το σιχαινόμουν το σχολείο. Μ' άρεσαν, όμως, πολύ οι άνθρωποι, να τους γνωρίζω, να μιλάω». Το πρώτο επάγγελμα που ήθελε να κάνει όταν ήταν παιδί ήταν παπάς. Ευτυχώς, τα σχέδιά του άλλαξαν με τα χρόνια, μολονότι ακόμα και σήμερα δεν του αρέσει να βάζει ταμπέλες. «Δεν αποφάσισα μια μέρα να γίνω ηθοποιός. Και τώρα ακόμα νιώθω ότι είναι κάτι που το δοκιμάζω. Από τότε, όμως, που θυμάμαι τον εαυτό μου ήθελα να τα εκφράζω όλα με έναν τρόπο καλλιτεχνικό. Έτσι, έπεφτα με τα μούτρα στη ζωγραφική, μετά στο τραγούδι και πάλι πίσω. Δεν είπα ποτέ "αυτό θέλω να γίνω". Κάποιες φορές πίεσα, μάλιστα, τον εαυτό μου, αφού όλοι έχουν ένα επάγγελμα, να διαλέξω κι εγώ ένα. Για μένα δεν είναι τόσο απλό, ακόμα παίζω με κάρτα μπαλαντέρ. Είμαι ηθοποιός, αλλά βγάζω και φωτογραφίες. Παρακολούθησα κάποια μαθήματα στο Βερολίνο και μ' αρέσει να φωτογραφίζω».

Τον ρωτάω αν θεωρεί τύχη που πήρε πρωταγωνιστικό ρόλο στο Εθνικό. «Τυχερός; Τι να πω; Χάρηκα πάρα πολύ την ημέρα που πήρα τον ρόλο. Να φανταστείς, δεν το πίστευα. Ενώ το άκουγα, ήθελα και κάτι αποδεικτικό, να το δω κάπου γραμμένο. Ένα μήνυμα, ένα συμβόλαιο, κάτι για να σιγουρευτώ ότι δεν μου κάνουν πλάκα. Εντάξει, σίγουρα είναι πρόκληση ο πρωταγωνιστικός ρόλος, και το Εθνικό και ο ίδιος ο Μόγλης, αλλά, με αυτή την έννοια, οτιδήποτε είναι πρόκληση. Η ίδια η παράσταση είναι μια συνεχής προσπάθεια να ξεπεράσεις τον εαυτό σου. Απαιτεί μια σχεδόν πρωτόγονη ενέργεια. Με το που ανεβαίνω στη σκηνή βρίσκομαι σε αδιάκοπη κίνηση, σαν να είμαι πράγματι αυτό το παιδί της ζούγκλας, είναι όμως απίθανη αίσθηση. Σαν να ξεπερνάς και τα δικά σου όρια. Δεν ήξερα, ούτε μπορούσα να φανταστώ πώς είναι τα παιδιά ως κοινό. Σκεφτόμουν ότι μπορεί να κάνουν θόρυβο, να μας αποσπούν την προσοχή. Τα παιδιά, όμως, είναι ίσως το πιο ώριμο κοινό. Με συγκινεί η αφοσίωσή τους, το πώς μπαίνουν με προθυμία μέσα στην εμπειρία. Θυμήθηκα, κατά κάποιον τρόπο, πόσο μαγικό είναι να είσαι παιδί. Έχω αρχίσει, μάλιστα, να επεξεργάζομαι στο πίσω μέρος του μυαλού μου την ιδέα τού να δουλέψω εθελοντικά με παιδιά.

Δεν θέλω να είμαι πια απόλυτος. Μου αρέσει να γνωρίζω ανθρώπους και μετά να αναθεωρώ την αρχική μου ιδέα. Μου αρέσει να ταξιδεύω, ακόμα και μόνος μου, χωρίς πολλές αποσκευές. Μου αρέσει να ερωτεύομαι, αλλά φοβάμαι κιόλας – να μου πεις, και ποιος δεν φοβάται! Αλλά και που φοβάμαι, δεν αλλάζει τίποτα, πάλι ερωτεύομαι».

«Και η εξάρτηση;», του λέω, «δεν φοβάσαι την εξάρτηση;». Τότε γελάει, αλλά το γέλιο του είναι περισσότερο πνιχτό. «Κάθε σχέση πρέπει να 'ναι εξαρτημένη για να πετύχει. Το ζητούμενο είναι η απενοχοποίηση των πάντων. Ό,τι σε ελευθερώνει».

Αφήνω τον Αντώνη στην όμορφη ζούγκλα του και σκέφτομαι ότι όσο υπάρχουν τόσο γλυκά αγόρια ο κόσμος γίνεται καλύτερος. Αργότερα τον παίρνω τηλέφωνο στο σπίτι. «Τώρα που δεν μας ακούει κανείς, θα μου κάνεις τον λύκο;» τον ρωτάω. Κι εκείνος τον κάνει.

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ