Χίτσκοκ (Hitchcock)

Χίτσκοκ (Hitchcock) Facebook Twitter
0

Σκηνοθεσία: Σάσα Τζερβάζι

Πρωταγωνιστούν: Άντονι Χόπκινς, Έλεν Μίρεν

Βαθμολογία: 2,5/5

Διάσημος και αναγνωρισμένος, ο Άλφρεντ Χίτσκοκ ρισκάρει την περιουσία και τη φήμη του όταν επιλέγει να διασκευάσει το pulp μυθιστόρημα Ψυχώ με αφορμή μια τυχαία ερώτηση στην πρεμιέρα της Σκιάς των τεσσάρων γιγάντων: «Είστε 60 ετών, γιατί δεν τα παρατάτε τώρα που είστε στην κορυφή;». Το στούντιο, ο ατζέντης και κυρίως η σύζυγός του διαφωνούν κάθετα, αλλά ο Χίτσκοκ βρίσκει ευκαιρία να προκαλέσει και να ταράξει με μια ταινία που αντιβαίνει στον ορισμό της κομψότητας και της υπόνοιας που έχει καλλιεργήσει με τη μέχρι τούδε φιλμογραφία του.

Βασισμένο στο χρονικό του Στίβεν Ρεμπέλο για το γύρισμα της ταινίας Ψυχώ, το Χίτσκοκ είναι ένα μείγμα κουτσομπολιού και βιογραφίας, μια επιδερμική στην ανάπτυξη χαρακτήρων, ατακαδόρικη στο πρώτο μέρος και οριακά γαργαλιστική για τους σινεφίλ ταινία που ρέει ευχάριστα, παρά τα προβλήματά της. Επειδή ο Χίτσκοκ ήταν αυτός που ήταν, ένας μέγιστος δημιουργός με έντονα δημόσια εικόνα, πανούργος στον σχεδιασμό και στην προώθηση των ταινιών του, επιρρεπής στις προκλήσεις κι επινοητικός στα καλλιτεχνικά προβλήματα που ανέκυπταν, το γεγονός πως μια ταινία ασχολείται με mainstream διάθεση γι' αυτόν (ενώ δεν θα γινόταν έτσι στην περίπτωση του Αντονιόνι, για παράδειγμα) δεν είναι παράπτωμα.

Κι ενώ θα περίμενε κανείς πως, λόγω τίτλου και υπόθεσης, η ιστορία θα επικεντρωνόταν γύρω απο την απονενοημένη απόφαση του σκηνοθέτη να γυρίσει ένα απροκάλυπτα βίαιο και ταπεινών ενστίκτων άγνωστο μυθιστόρημα ενός άσημου συγγραφέα, μετά από την αρχική φάση του παρασκηνίου γύρω από τις δυσκολίες του στησίματος του Ψυχώ -τότε το αφεντικό Μπάρνεϊ Μπάλαμπαν και ο ατζέντης Λιού Γουάσερμαν εξέφρασαν σοβαρές αμφιβολίες-, το έργο μετατοπίζεται στην καταλυτική επιρροή της συζύγου του, Άλμα Ρέβιλ, η οποία διατηρούσε μια πλατωνική φιλία με έναν σεναριογράφο και στο διάστημα εκείνο αποξενώθηκε από τον άνθρωπο που βοήθησε όσο κανείς άλλος, σύμφωνα και με τη δική του παραδοχή.

Η ταινία θα μπορούσε άνετα να βαφτιστεί Άλφρεντ και Άλμα - τόσο ισάξια είναι η παρουσία της γυναίκας της ζωής του. Σε όλη τη διάρκεια του Χίτσκοκ το φάντασμα του δολοφόνου στο Ψυχώ διατρέχει το πνεύμα του σκηνοθέτη ως φροϊδικός δαίμονας, παρακινώντας τον να βρει στοιχεία που θα συνδράμουν στα κίνητρα των ηρώων του και στη γενικότερη αληθοφάνεια. Ωστόσο, παρά την προσπάθεια να κρατηθεί ένας συνδετικός κρίκος μεταξύ της πραγματικότητας και της δραματοποίησης στα γεγονότα και τα πρόσωπα, τα αποτελέσματα είναι άνισα. Η δουλειά που έγινε στο μακιγιάζ του Χόπκινς είναι έξυπνη (και υποψήφια για το μοναδικό Όσκαρ της ταινίας): η μεταμόρφωση έγινε έτσι ώστε η φιγούρα να είναι αδιαμφισβήτητα Χίτσκοκ και η εντύπωση να παραπέμπει και στον σκηνοθέτη αλλά και στον Άντονι Χόπκινς, αποφεύγοντας την πλήρη κάλυψη.

Δυστυχώς, ο Χόπκινς δεν ξεφεύγει από τη μανιέρα της μίμησης, εκτός από την υπέροχη σκηνή που παρακολουθεί στο λόμπι του θεάτρου την πρεμιέρα, κατευθύνοντας με χειρονομίες στον αέρα τις αντιδράσεις του κοινού, σύμφωνα με τη μουσική και την εικόνα. Η Έλεν Μίρεν ως Άλμα και η Σκάρλετ Γιοχάνσον ως Τζάνετ Λι είναι ευπρόσωπες, αν και την παράσταση κλέβει η Τζέσικα Μπιλ ως πικραμένη Βέρα Μάιλς, η γυναίκα που εκφράζει τον συγκρατημένο θυμό για την απόρριψή της από τον Χίτσκοκ, όταν εκείνη έμεινε έγκυος κι επέλεξε να εγκαταλείψει τον Δεσμώτη του Ιλίγγου, παραχωρώντας τη θέση της στην τυχερή Κιμ Νόβακ.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Μυθολογίες / «Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Ο τραγουδοποιός Ευριπίδης Σαμπάτης επιλέγει 10 ταινίες, καθεμιά απ' τις οποίες για διαφορετικούς λόγους τον ταρακούνησαν τόσο που η ζωή του δεν ήταν ποτέ πια η ίδια.
Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM