Η Ταινία Lego (The Lego Movie)

Η Ταινία Lego (The Lego Movie) Facebook Twitter
0

Σκηνοθεσία: Φιλ Λόρντ, Κρίστοφερ Μίλερ

Με τις φωνές των: Κρις Πρατ, Γουίλ Φέρελ, Ελίζαμπεθ Μπάνκς, Μόργκαν Φρίμαν

Βαθμολογία: 3,5/5

Ο Έμετ (Κρις Πρατ), ένας κλασικός χαρακτήρας Lego, θα θεωρηθεί κατά λάθος ο άνθρωπος-κλειδί για τη σωτηρία του κόσμου με αποστολή να σταματήσει έναν τύραννο. Αυτό όμως είναι ένα ταξίδι για το οποίο ο Έμετ και η παρέα του είναι εντελώς απροετοίμαστοι, όσο δεν πάει άλλο!

Μια καλή ταινία κινουμένων σχεδίων χτίζεται τουβλάκι-τουβλάκι. Η Ταινία Lego χρειάστηκε δισεκατομμύρια ψηφιακά τουβλάκια για να διασχίσει όχι έναν αλλά πολλούς κόσμους, μεταφράζοντας κινηματογραφικά μια εμπειρία οικεία, φαινομενικά παιδιάστικη. Ό,τι φαίνεται στατικό και απλώς μηχανικό στο γνωστό παιχνίδι κατασκευής εδώ εξακοντίζεται σε μια φαντασία χωρίς όρια, με ήρωα τον μηχανικό Έμετ, έναν απλό εργάτη στις υπηρεσίες του δικτάτορα Μεγιστάνα. Ο Έμετ αποκτά χωρίς να το θέλει το τουβλάκι της αντίστασης και ξεκινά μια μικρή επανάσταση που χρόνια προσπαθούν αλλά δεν τα καταφέρνουν αρχιμηχανικοί και υπερήρωες, όπως ο Μπάτμαν, ο Σούπερμαν και η Wonderwoman, ανάμεσα σε άλλους. Παγιδευμένος στη γενική ομοιομορφία, ο Έμετ έχει κρυφά προσόντα και η ταινία των Λορντ και Μίλερ διορθώνει την υπερτιμημένη αμερικανική άποψη περί ατομισμού, εξαίροντας τη συλλογική δράση και την ομαδική αποτελεσματικότητα. Αν πίστευα στη μαρξιστική κριτική που ήταν της μόδας στα σχετικά ελληνικά κείμενα των '70s, θα έλεγα πως η ταινία Lego είναι μια τομή στο σύστημα μέσα από το σύστημα, αφού ναι μεν δεν απορρίπτει την ανθρώπινη σταθερά του ξεχωριστού όντος, αλλά καταδικάζει και σατιρίζει εμφατικά την ακατάσχετη δοξολογία των μονοπωλιακών ισχυρών και των ανάξιων ειδώλων για χάρη του ανώνυμου προλετάριου. Δεν πιστεύω όμως σε μια δογματική εξήγηση που εξυπηρετεί θεωρίες απ' όπου κι αν προέρχονται, παρά μόνο στη δύναμη του ίδιου του έργου να αυτονομείται και να ξεχωρίζει – συγγνώμη για την παρεκτροπή. Η Ταινία Lego, βιομηχανική όσο δεν γίνεται από τον τίτλο της και μόνο, ξεφεύγει από τη στενή έννοια του προϊόντος που αναγκαστικά το χορηγεί και μετασχηματίζεται σε μια τρελή περιπέτεια, μια δίνη με brand names που αυτοϋπονομεύονται κι εξυπηρετούν αποκλειστικά την επιβίωση του αφελή και καλοπροαίρετου Έμετ, με ένα φινάλε-παραβολή που κανείς δεν περιμένει. Μετά από πολλά παραμύθια που κινούνταν στα ίδια κυβικά, επιτέλους μια διαφορετική ταινία κινουμένων σχεδίων, γρήγορη σαν αστραπή και έξυπνη σαν το μυαλό ενός άτακτου παιδιού.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ