Palm Springs: Μια ωδή στη ρομαντική κωμωδία φαντασίας

Palm Springs: Μια ωδή στη ρομαντική κωμωδία φαντασίας Facebook Twitter
Εμφανίστηκε επιτέλους, μετά από τόσες και τόσες περιπτώσεις άγριας δυσφήμισης αυτού του τόσο ταλαιπωρημένου είδους, μια ρομαντική κωμωδία που και σπαρταριστά αστεία είναι και αθεράπευτα ρομαντική.
0

Διθυραμβική είναι η υποδοχή που επεφύλαξε στην Αμερική σύσσωμη σχεδόν η κινηματογραφική κριτική – ό,τι κι αν σημαίνει αυτό στις μέρες μας – στη ρομαντική κωμωδία (φαντασίας) με τίτλο Palm Springs που ξεκίνησε να προβάλλεται πριν από λίγες μέρες στην πλατφόρμα Hulu. Η ταινία που γύρισε ο πρωτοεμφανιζόμενος Μαξ Μπέρμπακοου σε σενάριο Άντι Σιάρα έκανε πρεμιέρα στο τελευταίο φεστιβάλ του Sundance – το οποίο εσχάτως λειτουργεί και ως οίκος δημοπρασιών για τις πλατφόρμες – και αμέσως καπαρώθηκε από το Hulu και την εταιρεία διανομής Neon που πλήρωσαν γύρω στα 20 εκατομμύρια δολάρια για να εξασφαλίσουν τα δικαιώματα κυκλοφορίας της, ποσό – ρεκόρ για τα δεδομένα του φεστιβάλ. (Στο Sundance του περασμένου Γενάρη εμφανίστηκε για πρώτη φορά και η εξαιρετική ταινία επιστημονικής φαντασίας "The Vast of Night" που κατοχυρώθηκε από την πλατφόρμα Amazon όπου προβάλλεται εδώ και ένα μήνα περίπου).

Η ουσία είναι ότι εμφανίστηκε επιτέλους, μετά από τόσες και τόσες περιπτώσεις άγριας δυσφήμισης αυτού του τόσο ταλαιπωρημένου είδους, μια ρομαντική κωμωδία που και σπαρταριστά αστεία είναι και αθεράπευτα ρομαντική.

Πρωταγωνιστές της ταινίας είναι ο – γνωστός στο κοινό κυρίως από τη θητεία του στο Saturday Night Live και στην τηλεοπτική σειρά Brooklyn 66 – Άντι Σάμπεργκ και η Κρίστιν Μιλιότι (δεν είναι «δική μας» όπως έχει γραφτεί, είναι ιταλικής καταγωγής), με τις πολύ ξεχωριστές ερμηνείες στον δεύτερο κύκλο του Fargo και στον «Λύκο της Γουόλ Στριτ», μεταξύ άλλων. Ο Σάμπεργκ υποδύεται τον Νάιλς, έναν φυλακισμένο σε μια αιώνια χωροχρονική λούπα, ο οποίος βιώνει την ίδια μέρα ξανά και ξανά σε ένα ξενοδοχείο στο Παλμ Σπρινγκς όπου παντρεύεται η κολλητή της κοπέλας του.

Εκεί γνωρίζει την αδελφή της νύφης, την Σάρα (Κρίστιν Μιλιότι), «προβληματική» προσωπικότητα όπως και ο ίδιος, την οποία μια νύχτα (σαν όλες τις άλλες) θα παρασύρει στη δική του μοίρα. Μαζί πλέον στην απεραντοσύνη της αιωνιότητας, θα πρέπει να διαχειριστούν αυτή την απόκοσμη κατάσταση στην οποία έχουν βρεθεί, με όλο τον χρόνο μπροστά τους να εξερευνήσουν όλα τα υπαρξιακά ζητήματα της ανθρωπότητας, αλλά και τον έρωτα που φαίνεται να τους συνδέει.

Palm Springs: Μια ωδή στη ρομαντική κωμωδία φαντασίας Facebook Twitter
Πρωταγωνιστές της ταινίας είναι ο Άντι Σάμπεργκ και η Κρίστιν Μιλιότι (δεν είναι «δική μας» όπως έχει γραφτεί, είναι ιταλικής καταγωγής)

Ας μην πούμε τίποτα παραπάνω και χαλάσουμε το εφέ αυτής της απολαυστικής (και ουσιαστικής) σύγχρονης κομεντί με το εξαιρετικό επίσης σάαουντρακ (από John Cale και Leonard Cohen μέχρι ένα άγνωστο «κουλό» κομμάτι των Hall & Oates από το 1973). Τρεις δεκαετίες σχεδόν περιμένουμε μια ρομαντική κωμωδία φαντασίας αντάξια της «Μέρας της Μαρμότας» και να που κατέφθασε την πιο περίεργη (αλλά και την πιο ιδανική ίσως) ώρα, μέσα στο καταραμένο 2020. Σα να μας λέει, «ζήστε σα να μην υπάρχει αύριο» (αυτό άλλωστε είναι το tagline στην αφίσα της ταινίας). Ή όπως λέει ο Νάιλς στην Σάρα, ως άλλος Σοπενχάουερ, «το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να μάθεις να υποφέρεις την ιδέα της ύπαρξης».

Δεν είναι και λίγες οι απόπειρες που έχουν γίνει κατά καιρούς να ακολουθηθεί το σεναριακό υπόδειγμα της θρυλικής και πολυαγαπημένης ταινίας του αείμνηστου Χάρολντ Ράμις με τον Μπιλ Μάρεϊ, τόσο στο σινεμά όσο και στην τηλεόραση (βλ. το πρόσφατο Russian Doll). Οι πιο επιτυχημένες πάντως εξ αυτών δεν ήταν καν ρομαντικές κωμωδίες (αν εξαιρέσει κανείς sui generis περιπτώσεις όπως η «Αιώνια λιακάδα ενός καθαρού μυαλού») αλλά περιπέτειες δράσης, όπως το «Στα όρια του αύριο» (Edge of Tomorrow) ή το "Source Code".

Διάβασα πάντως ότι η αρχική εκδοχή του σεναρίου που είχε γραφτεί όταν ακόμα ο Σιάρα ήταν δευτεροετής φοιτητής στο AFI (American Film Institute) δεν είχε το στοιχείο της επιστημονικής φαντασίας, ούτε καν της κωμωδίας, και θύμιζε μάλλον την βαθιά τραγικότητα της ταινίας "Leaving Las Vegas", αλλά έμεινε στο ράφι για καιρό. Ακολούθως, θα έγραφε σενάρια για την αριστουργηματική (και εγκληματικά υποτιμημένη) τηλεοπτική σειρά Lodge 49 πριν ξαναπιάσει από την αρχή την ιστορία του Palm Springs, διαμορφώνοντας την σα να πρόκειται για «το sequel μιας ταινίας που δεν υπάρχει».

Η ουσία είναι ότι εμφανίστηκε επιτέλους, μετά από τόσες και τόσες περιπτώσεις άγριας δυσφήμισης αυτού του τόσο ταλαιπωρημένου είδους, μια ρομαντική κωμωδία που και σπαρταριστά αστεία είναι και αθεράπευτα ρομαντική.

 
Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM
15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / 15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Πάμελα Άντερσον, Αριάν Λαμπέντ, Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη, σινεφίλ τέρατα και όλη η νέα ελληνική κινηματογραφική παραγωγή της χρονιάς στην 65η διοργάνωση που για δέκα μέρες (31/10-10/11) θα μεταμορφώσει τη Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Απώλειες / Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Αστεία και ανθρώπινη, η αξιαγάπητη, υπερταλαντούχα Τέρι Γκαρ, που απολαύσαμε στο «Young Frankenstein» και το «Τούτσι» και αγαπήσαμε από τις εμφανίσεις της στο βραδινό talk show του Ντέιβιντ Λέτερμαν, ήταν μια από τις πιο λαμπερές σουμπρέτες του αμερικανικού σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ