Blanche / Μετεπιβίβαση

Blanche / Μετεπιβίβαση Facebook Twitter
0

«Κατάγομαι από τη θλίψη. Κατοικώ στο τραύμα. Δε θέλω να είμαι πρόβλημα κανενός. Θέλω. Θέλω. Μπορώ να. Θέλω. Μπορώ να θέλω. Δε μπορώ. Να είμαι. Είμαι. Δε μπορώ να μην είμαι. Δε θέλω να μην είμαι. Δε θέλω να. Μην είμαι. Μπορώ. Να μη θέλω. Να μη θέλω. Μπορώ. »

Στις 16 Φεβρουαρίου 2014 ανεβαίνει, το έργο με τίτλο «Blanche / Μετεπιβίβαση. » σε κείμενο και σκηνοθεσία Μιχάλη Παλίλη στο θέατρο Σημείο (σκηνή Lab), για 16 μόνο παραστάσεις. Ερμηνεύει ο Φαίδων Καστρής.

- Πόσο «Blanche» είμαστε όλοι μας;

- Πώς διαχειρίζεται κανείς το «απαίσιο»;

- Γνωρίζουμε τον πραγματικό μας εαυτό; Μπορούμε να τον αντέξουμε;

- Μας αφήνουν να είμαστε αυτό που θέλουμε;

- Πόσες «μετεπιβιβάσεις» κάνουμε για να μην «εκτροχιαστεί» η ζωή μας;

- Πόση καλοσύνη έχουν τελικά οι ξένοι σήμερα;

- Ποια μαγεία μπορεί να μας σώσει από το σκληρό ρεαλισμό;

Με ερευνητικό ύφος, ο Μιχάλης Παλίλης καλεί τους θεατές να παρακολουθήσουν «αιρετικά» την ιστορία της ηρωίδας του κλασικού αριστουργήματος του Τένεσι Γουίλιαμς. Με ερμηνευτή έναν άνδρα ηθοποιό (Φαίδων Καστρής), ο πρωτότυπος αυτός μονόλογος επιχειρεί μια μετ-εγγραφή του προσώπου της Blanche στο σήμερα και στο διαρκές, μια συνέχεια του αρχικού μύθου, ένα κοίταγμα στην ανθρώπινη ρωγμή και στην περιπέτεια του βίου, μια κατάσταση «μετά – Blanche»...

Μέσα από την έκπληξη, το χιούμορ, την ποιητικότητα και την ωμότητα, οι θεατές εισέρχονται στον κόσμο της Blanche (όπως έχει μετ-εγγραφεί από το συγγραφέα) και του σύγχρονου πολιτισμού. Η Blanche, στο τέλος του κλασικού έργου, αναγκάζεται σε εγκλεισμό, αδυνατώντας να συγχρονιστεί με την πραγματικότητα. Στο καινούργιο έργο, οι θεατές γίνονται μάρτυρες της πρώτης βραδιάς της καινούργιας ζωής. Η σιωπηλή παρουσία ενός άνδρα, τη συγκεκριμένη νύχτα, οδηγεί τη Blanche όχι μόνο στην αναπαραγωγή των γεγονότων που προηγήθηκαν μέσα από τη δική της εκδοχή, αλλά και σε καινούργιες αποκαλύψεις και καταλυτικές επιλογές. Αυτός θα είναι ο τελευταίος σταθμός της διαδρομής ή θα μετεπιβιβαστεί σε άλλο όχημα...;

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ