Ποιος είναι ο αληθινός Μπλεκ;

Ποιος είναι ο αληθινός Μπλεκ; Facebook Twitter
Στην Ελλάδα, οι περιπέτειες του Μπλεκ κυκλοφόρησαν στα περίπτερα τον Ιούνιο του 1969.
0

1

Ο Μπλεκ είναι ήρωας ενός ιταλικού κόμικ που εμφανίστηκε τη δεκαετία του '50, δημιούργημα της καλλιτεχνικής ομάδας EsseGesse, που αποτελούνταν από τους Ιταλούς κομίστες Τζον Σινκέτο, Ντάριο Γκουτσόν και Πιέτρο Σαρτόρι. Αρχικά ονομαζόταν Il Grande Blek (Ο σωματώδης Μπλεκ), αλλά στο μεγάλο κοινό έγινε γνωστός ως Μπλεκ. Κυκλοφόρησε από την Editoriale Dardo.

2

Ο Μπλεκ, ο «ξανθός γίγαντας» για τους συμπρωταγωνιστές του, είναι ένας Αμερικανός κυνηγός που μάχεται τους Βρετανούς αποικιοκράτες στον πόλεμο της Αμερικανικής Ανεξαρτησίας στα τέλη του 18ου αιώνα. Στις διάφορες περιπέτειές του τον ακολουθούν ο θετός γιος του, Ρόντι, και ο φίλος του καθηγητής Μυστήριος.


3

Το πρώτο τεύχος του περιοδικού με τις ιστορίες του Μπλεκ κυκλοφόρησε στην Ιταλία στις 3 Οκτωβρίου 1954 και για περισσότερο από 20 χρόνια πουλούσε 500.000 τεύχη την εβδομάδα.


4

Στην Ελλάδα, οι περιπέτειες του Μπλεκ κυκλοφόρησαν στα περίπτερα τον Ιούνιο του 1969 από τον δημοσιογράφο και εκδότη Στέλιο Ανεμοδουρά, δημιουργό του «Μικρού Ήρωα». Τις δεκαετίες του '70 και του '80 ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή εφηβικά περιοδικά. Κυκλοφόρησε, επίσης, σε Τουρκία και Γιουγκοσλαβία, γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία και εκεί.


5

Το τελευταίο τεύχος της πρώτης «χρυσής» περιόδου του «Μπλεκ» κυκλοφόρησε στην Ελλάδα τον Ιούνιο του 1994.


6

Ο Μπλεκ χρησιμοποιεί ως όπλο τις γροθιές του και σπανιότερα το πιστόλι, το μαχαίρι ή την καραμπίνα του. Το ύψος του είναι περίπου 1,90 και τα ρούχα του πολύ χαρακτηριστικά: φορά ένα γούνινο καπέλο με ουρά ζώου, γούνινη ζακέτα και παντελόνι με καστόρινες μπότες. Δεν σχετίζεται ιδιαίτερα με γυναίκες, καθώς οι δημιουργοί αποφεύγουν να παρουσιάσουν την προσωπική ζωή του χαρακτήρα, θέλοντας να περάσουν στους αναγνώστες το μήνυμα της προσήλωσης στον στόχο του, που είναι η απελευθέρωση της πατρίδας του.

7

Το μικρών διαστάσεων περιοδικό της πρώτης περιόδου περιλάμβανε, εκτός από την κύρια ιστορία, τις περιπέτειες του Ρίνγκο, του Τομ και το ανάγνωσμα «Παιδί-Φάντασμα», ενώ τις επόμενες δύο δεκαετίες η θεματολογία πολλαπλασιάστηκε.

8

Η ιστορία που άνοιγε το τεύχος ήταν σταθερά οι περιπέτειες του ομώνυμου ήρωα, ενώ από τις σελίδες του παρέλασε πλήθος ιστοριών κόμικς τόσο Ευρωπαίων όσο και Αμερικανών δημιουργών. Από το 2014 το περιοδικό ξεκίνησε να εκδίδεται ξανά στην Ελλάδα, με τίτλο «Νέος Μπλεκ».

9

Τα βασικά πρόσωπα που τον πλαισιώνουν στις περιπέτειές του είναι ο δικηγόρος Κόνολι, ένας δευτερεύων, αλλά ιδιαίτερα σημαντικός χαρακτήρας. Είναι πατριώτης, επικεφαλής του επαναστατικού δικτύου της Βοστώνης. Η παρουσία του συνδυάζεται με εντολές της κεντρικής επαναστατικής διοίκησης –ουσιαστικά λειτουργεί σαν αγγελιοφόρος– προς τον ηγέτη των κυνηγών του δάσους Μέιν, Μπλεκ, και τους συντρόφους του, προκειμένου αυτοί να φέρουν σε πέρας διάφορες αποστολές εναντίον των Άγγλων αποικιοκρατών, τις οποίες σχεδιάζουν οι αμερικανικές δυνάμεις.

10

Ο καθηγητής Μυστήριος είναι μεσήλικας και αποτελεί τον αφοσιωμένο φίλο του Μπλεκ στον αγώνα του εναντίον των Βρετανών αποικιοκρατών. Μαζί με τον νεαρό προστατευόμενό του Ρόντι, συνιστούν μια αήττητη τριάδα ηρώων που μάχεται για την Ανεξαρτησία των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής.


11

Ο Μυστήριος φέρεται να είναι κάτοχος πολλών γνώσεων από παντός είδους επιστήμες (μαθηματικά, αστρονομία, νομική, ζωολογία κ.λπ.), δυσκίνητος, λαίμαργος, πομπώδης, εύστροφος, πνευματώδης και αποτελεσματικός. Οι εκφράσεις «Μα τον αλλήθωρο ήλιο», «Μα τους χίλιους πλανήτες» κ.ά. είναι συνήθεις αποστροφές του λόγου του, όταν αιφνιδιάζεται, εντυπωσιάζεται από κάποιο απροσδόκητο γεγονός ή συλλαμβάνει μια ενδιαφέρουσα ιδέα.


12

Ο Ρόντι αποτελεί το τρίτο μέλος της συντροφιάς. Είναι ο 12χρονος προστατευόμενος του Μπλεκ και του καθηγητή Μυστήριου, οι οποίοι ουσιαστικά τον θεωρούν παιδί τους. Εμφανίζεται στο πρώτο κιόλας επεισόδιο της σειράς, όταν ανακαλύπτεται από τον Μπλεκ, σχεδόν ημιθανής, μαζί με τον νεκρό πατέρα του, πλάι στα συντρίμμια της καμένης από τους Άγγλους επικυρίαρχους κατοικίας τους. Ο μικρός Ρόντι οδηγείται στην κατασκήνωση των κυνηγών, όπου του προσφέρονται οι πρώτες βοήθειες, και μετά την ανάρρωσή του υιοθετείται και εντάσσεται εθελοντικά στον αγώνα για την απελευθέρωση της χώρας του.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

 

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM