Ένα νέο μουσείο στη Σάντα Φε θα στεγάσει όλο το έργο της Τζόρτζια Ο' Κίφι

Ένα νέο μουσείο στη Σάντα Φε θα στεγάσει όλο το έργο της Τζόρτζια Ο΄Κίφι Facebook Twitter
0

Στη Σάντα Φε, στην πόλη που μεγάλωσε και πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής της μια από τις πιο σημαντικές ζωγράφους του 20ού αιώνα, που με την καλλιτεχνική πρακτική της δημιούργησε μια μοναδική εικαστική γλώσσα, η Τζόρτζια Ο’ Κίφι, υπάρχει ένα μουσείο αφιερωμένο στην τέχνη της. Το μέγεθος αυτού του μουσείου, που είναι από τα λίγα αφιερωμένα αποκλειστικά σε γυναίκες καλλιτέχνιδες, δεν είναι μεγαλύτερο από 1.000 τετραγωνικά.

Η πόλη με χαρά ετοιμάζεται να υποδεχθεί την κατασκευή ενός νέου μουσείου που θα είναι τριπλάσιο από το υπάρχον, στο κέντρο της Σάντα Φε, πολύ κοντά στο σημερινό μουσείο, στη θέση ενός παλιού καταστήματος τροφίμων, και το σχέδιο ονομάζεται Reimagined Georgia O'Keeffe.

Οι αίθουσες του υπάρχοντος μουσείου που θα επανασχεδιαστούν τιμούν τα επιτεύγματα και την κληρονομιά της Ο' Κίφι και παρουσιάζονται σε εννέα ενότητες δημιουργώντας μια ταξιδιωτική διαδρομή στον εικοστό αιώνα και την άνοδο του αμερικανικού μοντερνισμού, προβάλλοντας τα έργα κάθε δεκαετίας που δημιούργησε, λάδια, παστέλ και ακουαρέλες.

Η συλλογή περιλαμβάνει περισσότερα από 700 έργα, 150 πίνακες, φωτογραφίες, υλικά από το αρχείο της και μια συλλογή προσωπικών αντικειμένων, βράχους και οστά έως φορέματα και πινέλα, που βλέπουμε συχνά στις φωτογραφίες της.

Ένα νέο μουσείο στη Σάντα Φε θα στεγάσει όλο το έργο της Τζόρτζια Ο΄Κίφι Facebook Twitter
Μακέτα του νέου Georgia O’Keeffe Museum.
Ένα νέο μουσείο στη Σάντα Φε θα στεγάσει όλο το έργο της Τζόρτζια Ο΄Κίφι Facebook Twitter
Μακέτα του νέου Georgia O’Keeffe Museum.

Η κατεύθυνση της καλλιτεχνικής της πρακτικής άλλαξε δραματικά τέσσερα χρόνια αργότερα όταν μελέτησε τις επαναστατικές ιδέες του Άρθουρ Ουέσλι Ντόου, ενός εξαιρετικά επιδραστικού και πρωτοποριακού δασκάλου τέχνης. Ο Ντόου προσέφερε στην Ο’ Κίφι μια εναλλακτική λύση έναντι των καθιερωμένων τρόπων σκέψης για την τέχνη. 

Η Ο' Κίφι, από τις πιο σημαντικές καλλιτεχνικές προσωπικότητες του 20ού αιώνα, γνωστή για τη συμβολή της στη σύγχρονη τέχνη γεννήθηκε στις 15 Νοεμβρίου 1887, σε μια πολυμελή οικογένεια στο Sun Prairie του Ουισκόνσιν. Πριν ακόμα αποφοιτήσει από το γυμνάσιο είχε αποφασίσει να ασχοληθεί με την τέχνη. Σπούδασε στο Art Institute of Chicago και στο Art Students League στη Νέα Υόρκη, όπου έμαθε τις τεχνικές της παραδοσιακής ζωγραφικής.

Η κατεύθυνση της καλλιτεχνικής της πρακτικής άλλαξε δραματικά τέσσερα χρόνια αργότερα, όταν μελέτησε τις επαναστατικές ιδέες του Άρθουρ Ουέσλι Ντόου, ενός εξαιρετικά επιδραστικού και πρωτοποριακού δασκάλου τέχνης. Ο Ντόου προσέφερε στην Ο’ Κίφι μια εναλλακτική λύση έναντι των καθιερωμένων τρόπων σκέψης για την τέχνη. Πειραματίστηκε με την αφαίρεση για δύο χρόνια ενώ δίδαξε τέχνη στο Δυτικό Τέξας. Μέσα από μια σειρά αφηρημένων σχεδίων με κάρβουνο, ανέπτυξε μια προσωπική γλώσσα για να εκφράσει καλύτερα τα συναισθήματα και τις ιδέες της.

Η ζωή της άλλαξε από ένα σχεδόν τυχαίο γεγονός, όταν έστειλε σε ένα φίλο της σχέδια με αποδόσεις τοπίων της αμερικανικής Δύσης. Εκείνος με τη σειρά του τα έδειξε στον τότε διάσημο έμπορο τέχνης και φωτογράφο Άλφρεντ Στίγκλιτζ, υποστηρικτή της σύγχρονης τέχνης, του οποίου η συμβολή στην αναγνώριση της φωτογραφίας ως αποδεκτή μορφή τέχνης υπήρξε καθοριστική, και εκείνος αποφάσισε να παρουσιάσει το έργο της το 1916, αφού πρώτα φρόντισε για τη μετακόμισή της στη Νέα Υόρκη.

Ένα νέο μουσείο στη Σάντα Φε θα στεγάσει όλο το έργο της Τζόρτζια Ο΄Κίφι Facebook Twitter
Η Georgia O'Keeffe φωτογραφίζεται μπροστά σε ένα έργο της σειράς Pelvis Series, Red with Yellow, 1960. Φωτο: Tony Vaccaro. Georgia O'Keeffe Museum.

Ο Στίγκλιτς ήταν 23 χρόνια μεγαλύτερός της, παντρεμένος, αλλά όταν συναντήθηκαν ερωτεύθηκαν και παντρεύτηκαν λίγα χρόνια αργότερα, το 1924. Ο Στίγκλιτς ήταν αυτός που ανέδειξε και προώθησε την καριέρα της Ο' Κίφι στην καλλιτεχνική κοινότητα του μεσοπολέμου στη Νέα Υόρκη και το έργο της άρχισε να γίνεται ευρέως γνωστό.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής της στη Νέα Υόρκη η Ο' Κιφι δημιούργησε πολλά έργα ζωγραφικής, μεταξύ αυτών και εικόνες από ουρανοξύστες της Νέας Υόρκης –ένα ουσιαστικά αμερικανικό σύμβολο της νεωτερικότητας– καθώς και τις εξίσου ριζοσπαστικές απεικονίσεις λουλουδιών της.

Ωστόσο η ίδια κουράστηκε από τη ζωή στη μεγάλη πόλη και άρχισε να περνά όλο και περισσότερο χρόνο στη Δύση. Ο Στίγκλιτς, πολλά χρόνια μεγαλύτερός της και με συχνά προβλήματα υγείας, δεν μπορούσε να ταξιδεύει μαζί της. Έτσι, τα ταξίδια της στη Δύση τής έδωσαν τη μοναξιά που χρειάζονταν για να αφοσιωθεί στην τέχνη της.

Το καλοκαίρι του 1929, η Ο’ Κίφι έκανε το πρώτο από τα πολλά ταξίδια στο βόρειο Νέο Μεξικό. Το έντονο τοπίο, οι ιθαγενείς και οι ισπανικοί πολιτισμοί της περιοχής ενέπνευσαν μια νέα κατεύθυνση στην τέχνη της. Για τις επόμενες δύο δεκαετίες πέρασε τα περισσότερα καλοκαίρια στο Νέο Μεξικό, όπου ζούσε και εργαζόταν, ενώ εγκαταστάθηκε μόνιμα εκεί τρία χρόνια μετά τον θάνατο του Στίγκλιτς το 1949. Έζησε ανάμεσα στο Τάος και τη Σάντα Φε μέχρι το τέλος της ζωής της, το 1986.

Ένα νέο μουσείο στη Σάντα Φε θα στεγάσει όλο το έργο της Τζόρτζια Ο΄Κίφι Facebook Twitter
Todd Webb, Η Georgia O'Keeffe στο νεκροταφείο του Abiquiu, περ. 1960. Φωτο: Todd Webb. Georgia O'Keeffe Museum. Gift of The Georgia O'Keeffe Foundation
Ένα νέο μουσείο στη Σάντα Φε θα στεγάσει όλο το έργο της Τζόρτζια Ο΄Κίφι Facebook Twitter
H Bernie, ο μικρός Max και η Georgia O'Keeffe, 1941. Άγνωστος φωτογράφος. Georgia O'Keeffe Museum

Από τα πιο δημοφιλή έργα της είναι τα λουλούδια με τα χαρακτηριστικά τονισμένα περιγράμματα, που δημιουργούν μια δυναμική αφηρημένη εικόνα και συχνά ερμηνεύονται σαν σύμβολα γιόνι, που στα σανσκριτικά σημαίνει γεννητικά όργανα ή κόλπος αλλά η ευρύτερη σημασία της λέξης δηλώνει τη δημιουργικότητα και αποδίδεται σαν τη θεά Σάκτι, το ενεργητικό στοιχείο του θεού Σίβα, τη δημιουργική δύναμη που γεννά τον κόσμο των φαινομένων.

Με αδάμαστη δημιουργικότητα, στη δεκαετία του 1950, άρχισε να ταξιδεύει διεθνώς. Ζωγράφισε και σχεδίασε έργα από τα εντυπωσιακά μέρη που επισκέφτηκε, όπως τις κορυφές του Περού και το όρος Φούτζι της Ιαπωνίας, ενώ στην ηλικία των εβδομήντα τριών, άρχισε να επεξεργάζεται ένα νέο θέμα, τη θέα των νεφών και του ουρανού.

Υπέφερε από εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας και δημιούργησε την τελευταία της ελαιογραφία χωρίς βοήθεια το 1972. Το 1977, σε ηλικία ενενήντα, παρατήρησε: «Μπορώ να δω τι θέλω να ζωγραφίσω. Αυτό που σε κάνει να θέλεις να δημιουργήσεις είναι ακόμα εκεί».

Σήμερα, τα σχέδια για τα έργα της θα βρουν μια νέα φιλόξενη και αντάξια του ονόματός της στέγη για να τιμηθεί ο αμερικανικός μοντερνισμός στο πρόσωπό της. Η μετεγκατάσταση θα φιλοξενήσει και επιπλέον αντικείμενα και έργα από τα 981 που κληροδότησε στο μουσείο το ίδρυμα Ο’ Κίφι. Κύριος χρηματοδότης του μουσείου είναι η Anne Burnett Windfohr Marion, μια κληρονόμος πετρελαίων του Τέξας και μεγάλη κτηνοτρόφος της περιοχής. Ο νέος χώρος αναμένεται να ανοίξει το 2024 και το έργο θα επιβλέψουν οι Gluckman Tang Architects της Νέας Υόρκης, που σχεδίασαν το αρχικό μουσείο καθώς και το Smithsonian Design Museum της Νέας Υόρκης.

Το μουσείο είναι η μεγαλύτερη δημόσια προσβάσιμη συλλογή του έργου της και ένα από τα λίγα μουσεία των ΗΠΑ αφιερωμένα σε μια γυναίκα καλλιτέχνη.

Ένα νέο μουσείο στη Σάντα Φε θα στεγάσει όλο το έργο της Τζόρτζια Ο΄Κίφι Facebook Twitter
Georgia O'Keeffe, Abstraction White Rose, 1927. Georgia O'Keeffe Museum. Gift of The Burnett Foundation and The Georgia O'Keeffe Foundation
Ένα νέο μουσείο στη Σάντα Φε θα στεγάσει όλο το έργο της Τζόρτζια Ο΄Κίφι Facebook Twitter
Georgia O'Keeffe, Apple Family-2, 1920. Georgia O'Keeffe Museum Gift of The Burnett Foundation and The Georgia O'Keeffe Foundation
Ένα νέο μουσείο στη Σάντα Φε θα στεγάσει όλο το έργο της Τζόρτζια Ο΄Κίφι Facebook Twitter
Georgia O'Keeffe, 3 Zinnias, 1921. Georgia O'Keeffe Museum Gift of The Georgia O'Keeffe Foundation
Ένα νέο μουσείο στη Σάντα Φε θα στεγάσει όλο το έργο της Τζόρτζια Ο΄Κίφι Facebook Twitter
Georgia O'Keeffe,Canyon with Crows, 1917. Georgia O'Keeffe Museum. Gift of The Burnett Foundation
Ένα νέο μουσείο στη Σάντα Φε θα στεγάσει όλο το έργο της Τζόρτζια Ο΄Κίφι Facebook Twitter
Georgia O'Keeffe, Black Mesa Landscape, New Mexico / Out Back of Marie's II, 1930. Georgia O'Keeffe Museum. Gift of The Burnett Foundation
Ένα νέο μουσείο στη Σάντα Φε θα στεγάσει όλο το έργο της Τζόρτζια Ο΄Κίφι Facebook Twitter
Georgia O'Keeffe, A Piece of Wood I, 1942. Georgia O'Keeffe Museum Gift of The Burnett Foundation
Ένα νέο μουσείο στη Σάντα Φε θα στεγάσει όλο το έργο της Τζόρτζια Ο΄Κίφι Facebook Twitter
Georgia O’Keeffe, Jimson Weed/White Flower No. 1, 1932. "Georgia O'Keeffe" at Tate Modern, London
Ένα νέο μουσείο στη Σάντα Φε θα στεγάσει όλο το έργο της Τζόρτζια Ο΄Κίφι Facebook Twitter
Georgia O'Keeffe, Alligator Pears, 1923. Georgia O'Keeffe Museum Gift of The Georgia O'Keeffe Foundation
Ένα νέο μουσείο στη Σάντα Φε θα στεγάσει όλο το έργο της Τζόρτζια Ο΄Κίφι Facebook Twitter
Georgia O’Keeffe, Autumn Trees – The Maple, 1924. Georgia O’Keeffe Museum, Gift of The Burnett Foundation and Gerald and Kathleen Peters
Ένα νέο μουσείο στη Σάντα Φε θα στεγάσει όλο το έργο της Τζόρτζια Ο΄Κίφι Facebook Twitter
Georgia O’Keeffe, Sunrise, 1916. Georgia O’Keeffe Museum, Gift of The Burnett Foundation
Ένα νέο μουσείο στη Σάντα Φε θα στεγάσει όλο το έργο της Τζόρτζια Ο΄Κίφι Facebook Twitter
John Loengard, Abiquiu, 1966. Φωτο: John Loengard. Georgia O'Keeffe Museum. Gift of The Georgia O'Keeffe Foundation
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Ας ζωγραφίζω κι ας ζω όπως θέλω»: Εντυπώσεις από την συναρπαστική έκθεση της Georgia O’Keeffe «Living Modern» στο Μπρούκλιν

Εικαστικά / «Ας ζωγραφίζω κι ας ζω όπως θέλω»: Εντυπώσεις από την συναρπαστική έκθεση της Georgia O’Keeffe «Living Modern» στο Μπρούκλιν

Η Σεβερίν Κελιδωνά διασχίζει τις χίπστερ γειτονιές του Μπρούκλιν για να επισκεφθεί μια έκθεση με πίνακες, ρούχα και προσωπικά αντικείμενα της θρυλικής ζωγράφου
ΣΕΒΕΡΙΝ ΚΕΛΙΔΩΝΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Εικαστικά / Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Η ανιψιά του μεγάλου ζωγράφου, Χριστίνα Μόραλη, ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του ανακαινισμένου εργαστηρίου του στην Αθήνα για να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους αλλά και να μας δείξει άγνωστα έργα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Εικαστικά / Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Ένας από τους κορυφαίους εν ζωή καλλιτέχνες της Βρετανίας, και από τους πιο ακριβούς, θα δει στα 87 του χρόνια να οργανώνεται τον Απρίλιο η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έργων του στη δεύτερη πατρίδα του, τη Γαλλία, στο Fondation Louis Vuitton.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ