Οι Gen Z κωμικοί έχουν πλάκα

Οι genz κωμικοί έχουν πλάκα Facebook Twitter
0

Ο Σπήλιος Φλώρος και η Δήμητρα Νικητέα, ο Χρήστος Πέτρου και η Ραφαέλα Μασίνα ή αλλιώς «Rufulu» ανήκουν στη νέα γενιά κωμικών. Με ηλικίες από είκοσι τριών ετών και κάτω, αποκτούν όλο και μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα στον χώρο της κωμωδίας και μας κάνουν να γελάμε, ξεχωρίζοντας ο καθένας με τον δικό του τρόπο στη σκηνή και το stand-up comedy ή στα διάφορα video projects και podcasts στα οποία μπορείς να τους πετύχεις.

Οι τέσσερίς τους έζησαν τις καραντίνες της χρονιάς που πέρασε δημιουργώντας το δικό τους υλικό, προσαρμόζοντας τη δημιουργικότητά τους στην κατάσταση, αναλύοντας θέματα που αφορούν τη γενιά τους και όχι μόνο, μοιράζοντας καφρίλες και συζητώντας με τους καλεσμένους τους για θέματα φλέγοντα και μη.

Οι ίδιοι ετοιμάζονται για μια νέα σεζόν γεμάτη παραστάσεις, νέες εκπομπές και σχέδια που κάνουν την πορεία τους να φαίνεται, όπως και το μέλλον της κωμωδίας στη χώρα μας, πολλά υποσχόμενη . 

Περάσαμε όλοι μας μια πολύ δύσκολη περίοδο με την πανδημία και είναι λογικό και επόμενο ο κόσμος να χρειάζεται λίγο παραπάνω τη διασκέδαση και την ψυχαγωγία. Είναι, λοιπόν, χρέος των κωμικών να αντεπεξέλθουν σε αυτή την ανάγκη και ίσως να εστιάσουν ακόμα περισσότερο στην ποιότητα της κωμωδίας τους.

Ο Σπήλιος Φλώρος μοιάζει, όπως λέει, δεκατέσσερα αλλά είναι είκοσι τρία. Είναι από τους νεαρούς κωμικούς που βλέπεις συνεχώς μπροστά σου, τόσο σε παραστάσεις όσο και σε videos στο YouTube αλλά και σε podcasts, στα οποία φιλοξενεί ενδιαφέροντες καλεσμένους. Κάνει stand-up από τα δεκαεφτά του και παράλληλα από το 2020 είναι στον χώρο του YouTube.

Με τα χαρακτηριστικά γυαλιά, πέρα από το γέλιο του, να τον κάνουν ακόμη πιο αναγνωρίσιμο, πέρσι συνεργάστηκε, όσον αφορά το stand-up comedy, με τη Δήμητρα Νικητέα, κάνοντας τρεις sold out παραστάσεις στο Ρομάντσο, στην Αθήνα, ενώ συνέχισε την εκπομπή του στο κανάλι του, «Life of Spi», λέγοντας κωμικές ιστορίες από τη ζωή του. Στο Netwix μπορούσες να τον δεις παρέα με τη Δήμητρα Νικητέα να αναλύουν, να διαφωνούν, να συμφωνούν και να προσπαθούν να πείσουν το κοινό να πάρει το μέρος τους για θέματα όπως το σχολείο, το φλερτ, η συγκατοίκηση κ.ά.

Πρόσφατα λάνσαρε και ένα podcast με τον τίτλο «Δεν παίζει άγχος» με πραγματικά ενδιαφέροντες καλεσμένους και ενδιαφέρουσες συζητήσεις, στο οποίο, όπως εξηγεί, «έχουν έρθει από κωμικοί και μουσικοί μέχρι δημοσιογράφοι και καθηγητές πανεπιστημίου». «Σε αυτό το φορμάτ θα συνεχιστεί και η δεύτερη σεζόν. Θέλω να δώσω βήμα σε ενδιαφέροντες ανθρώπους, που δεν έχουν την ευκαιρία να μιλήσουν σε ευρύ κοινό», συμπληρώνει.

Για τον ίδιο, η κατάσταση με τον Covid ήταν πολύ δύσκολη. «Κλειστά θέατρα, κόσμος με μάσκες, νομίζω ότι μας επηρέασε πολύ. Θεωρώ πως και ο κόσμος έχει ανάγκη από γέλιο σε τέτοιες συνθήκες και εμείς από τον κόσμο. Αυτό χάθηκε ξαφνικά», λέει. «Φυσικά, έπρεπε να προσαρμοστούμε σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα, π.χ. εγώ έτσι ξεκίνησα το YouTube. Ελπίζω η επιδημιολογική εικόνα της χώρας να επιτρέψει στους καλλιτέχνες να συνεχίσουν να παράγουν την τέχνη τους χωρίς περιορισμούς και ο κόσμος να μπορεί να την απολαμβάνει».

Οι genz κωμικοί έχουν πλάκα Facebook Twitter
Ο Σπήλιος Φλώρος μοιάζει, όπως λέει, δεκατέσσερα, αλλά είναι είκοσι τρία. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Πώς θα χαρακτήριζε τη νέα γενιά κωμικών που βλέπουμε να κάνουν την εμφάνισή τους όλο και περισσότερο στην Ελλάδα; 

«Είναι ακόμα ένα παράδειγμα του ότι το stand-up ανεβαίνει. Γίνεται mainstream και έτσι πρέπει, να θεωρηθεί ένας κλασικός τρόπος διασκέδασης, όπως ήταν παλιά το σινεμά. Σε αυτή την κατάσταση είναι λογικό να εμφανίζονται νέοι κωμικοί διαρκώς. Είναι πολύ σημαντικό για τον κλάδο και υπάρχουν παιδιά που ξεκινούν τώρα, με πολύ ταλέντο». 

Τα σχέδιά του για τη νέα σεζόν περιλαμβάνουν κάποιες καινούργιες εκπομπές στο Νetwix, με τον ίδιο να συνεχίζει τις εκπομπές στο κανάλι του και τα podcasts, ενώ, όσον αφορά τις παραστάσεις, θα βρίσκεται στις 21/9 στο Σινέ Άνεσις με τη Δήμητρα Νικητέα και στις 5/10 θα ανέβει στη Θεσσαλονίκη για την πρώτη προσπάθεια σόλο παράστασης. 

Η Δήμητρα Νικητέα είναι είκοσι δύο και ξεκίνησε να ασχολείται με το stand-up comedy στα δεκαοκτώ της. Αυτό που της κίνησε το ενδιαφέρον ήταν ο βαθμός δυσκολίας που είχε η συγγραφή των αστείων και η κωμωδία. Την περασμένη σεζόν ετοίμασε και παρουσίασε μαζί με την Ήρα Κατσούδα ένα podcast δέκα επεισοδίων, το «ΜΠΡΑΗΤ ΣΑΗΝΤ», στο καθένα από τα οποία φιλοξενούσαν έναν καλεσμένο που πάσχει από μια χρόνια πάθηση. Την ίδια στιγμή, μαζί με τον Σπήλιο έτρεχαν το «ΚΛΙΚ ΝΤΙΜΠΕΗΤ», στο Netwix, ενώ η σεζόν έκλεισε για εκείνη με μια εκπομπή του Netwix, στην οποία είναι μόνη της, με την ονομασία «ΠΟΛΥΜΕΝΕΑ ΛΑΗΦ ΚΟΟΥΤΣ».

«Θεωρώ πως το 2021, μετά από πολλαπλές καραντίνες που δημιούργησαν σε όλους εσωτερικές μάχες, τα πρόσωπα που κέρδισαν δικαίως το βραβείο της μεγαλύτερης επαγγελματικής γελοιότητας ήταν οι λάιφ κόουτς. Και με όλο τον σεβασμό που έχω σε αυτούς τους βιοπαλαιστές, προσπάθησα να ενταχθώ στους κόλπους της ψυχολογίας τσέπης», λέει σχετικά. 

Οι genz κωμικοί έχουν πλάκα Facebook Twitter
Δήμητρα Νικητέα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Ποιες λέξεις χαρακτηρίζουν τη συνεργασία της με τον Σπήλιο Φλώρο; 

«Θα ήταν αδιανόητο, ασήκωτο και μη επιτρεπτό να μη γράψω τη λέξη "τζέρτζελο". Πέρα από την πλάκα, όμως, ο Σπήλιος είναι ένα από τα λίγα άτομα με τα οποία έχω συνεργαστεί, που η ψυχική ευγένεια και η καθαρότητα αποτελούν βάση του. Και ποια είμαι εγώ για να τα κρίνω αυτά; Μια λάιφ κόουτς, φυσικώς». Τι πιστεύει η ίδια για τη φάση στην οποία βρίσκεται η ελληνική stand-up σκηνή; 

«Καλή, ναούμ. Τι να πω, δεν ξέρω, υπάρχουν διάφορες συνιστώσες που πρέπει κάποιος να εξετάσει για να απαντήσει χωρίς επιπολαιότητα», λέει. «Σίγουρα έχει καθιερωθεί το είδος, δηλαδή ένα μεγάλο εύρος των Ελλήνων γνωρίζει τι είναι και σε αυτό βοήθησε όχι μόνο το καλλιτεχνικό άνοιγμα που έκανε η τοπική ελληνική σκηνή αλλά και η προσβασιμότητα που έχεις σε ένα ξένο σόλο, ο αλγόριθμος, η παγκοσμιοποιήση κ.λπ.

Πλέον οι καλύτεροι κωμικοί της νέας γενιάς της Αμερικής ανεβάζουν τα σόλο τους στο YouTube. Δεν χρειάζεται να έχεις καν συνδρομή ή να κατεβάσεις πειρατικά. Μηδενικός κόπος. Υπάρχουν δείγματα γραφής και ελληνικές κωμικές πένες αξιόλογες, το θέμα είναι πως για να βιοποριστούν αυτές οι πένες, θα περάσουν πολλά χρόνια, θα χρειαστεί να θυσιάσεις χρόνο και ψυχικά αποθέματα και να παρακάμψεις συμβατικούς και επισφαλείς δρόμους επαγγελματικής σταδιοδρομίας. Πρέπει να παντρευτείς το απρογραμμάτιστο αυτοαπασχολούμενο πρόγραμμα της δουλειάς, την επαναλαμβανόμενη αποτυχία και τη μόνιμη πάλη με το οικονομικό άγχος. Αυτό είναι το τίμημα της ελληνικής κωμικής βιοτεχνίας και της αυτοαπασχολούμενης τέχνης. Υπάρχουν πολλοί νέοι που θέλουν να το κάνουν επαγγελματικά και να ζουν από αυτό, τόσο πολλοί, που δεν υπάρχουν αρκετά αστεία στη ζωή για να καλυφθούν. Δεν βγαίνουν τα μαθηματικά. Παράγουμε περισσότερους κωμικούς απ' όσα αστεία καταναλώνουμε», αναφέρει.

Τι την ενοχλεί στην κοινωνία και ποια είναι μερικά στοιχεία που, μεταξύ άλλων, χαρακτηρίζουν τη γενιά της; «Η ανευθυνότητα, ο ωχαδερφισμός σε σοβαρά θέματα και η νευρωτική τελειομανία σε επιφανειακά ζητήματα, και, κυρίως, ο ηθικός διδακτισμός από ένα 20χρονο, ω, για μισό λεπτό... Δεν μας ενδιαφέρει αν το καλλυντικό είναι φιλικό προς το δέρμα, δεν διαβάζουμε τα συστατικά του, μας ενδιαφέρει όμως αν το eyeliner θα βγει ευθυγραμμισμένο. 

Στη γενιά μου, όπως και σε κάθε γενιά μετά τη Μεταπολίτευση, αλλά κυρίως στη γενιά μου, η κλασική παιδεία και ο δόκιμος λόγος, η πειθώ, απουσιάζουν. Η σφαιρική αντίληψη για τα πράγματα είναι κτήμα λίγων. Πάσχουμε από γλωσσικές φλεγμονές, είμαστε ανιστόρητοι, άκοποι στον λόγο, κουρασμένοι στην εικόνα».

Οι genz κωμικοί έχουν πλάκα Facebook Twitter
Ραφαέλα Μασίνα ή αλλιώς Rufulu. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Η Ραφαέλα Μασίνα ή αλλιώς Rufulu έχει εμφανιστεί σε διάφορα video projects. Η συμμετοχή της στα Mom Jokes ξεχωρίζει, όπως και οι εμφανίσεις της στο project «No Subject» του κωμικού Χρήστου Πέτρου, με το video «Σεξισμός» να αποτελεί το ντεμπούτο της στον κόσμο των videos. Είναι είκοσι τριών και μετράει δύο χρόνια που ανέβηκε στη σκηνή, κάτι που έγινε εντελώς τυχαία και ξαφνικά, χωρίς η ίδια να γνωρίζει καν πως υπάρχει. 

«Εκείνη την περίοδο θυμάμαι να περιπλανιέμαι στο Τwitter και να διαβάζω posts του Αλέξανδρου Τιτκώβ και του Αριστοτέλη Ρήγα· μέχρι εκεί. Μια μέρα είχα πάει στο μαγαζί που δούλευε μια φίλη (η οποία με μύησε στα special του Μιχάλη Μαθιουδάκη και του Βύρωνα Θεοδωρόπουλου) και μου είπε πως θα φιλοξενούσαν τον Σωτήρη Κόρδα με την παράσταση "Μυαλό, ξυράφι!". Χωρίς κανένα λόγο, και κυρίως χωρίς κείμενο, της ζήτησα να μιλήσει μαζί του μήπως και μπορέσω να παίξω κι εγώ λίγο», λέει σχετικά με τον τρόπο που ξεκίνησε.

«Γυρνάω σπίτι εκείνο το βράδυ και ξεκινάω να γράφω το πρώτο μου πεντάλεπτο. Το έμαθα, το έκανα πρόβα και δύο μέρες πριν από την παράσταση πετυχαίνω τον Σωτήρη στο μαγαζί, μου λέει πως δεν έχει πρόβλημα να του ανοίξω την παράσταση και έτσι κι έγινε. Απλώς, αντί για πέντε λεπτά έπαιξα με το ζόρι δύο, με τίγκα τρέμουλο, παύσεις και άγχος και πλήρη αποτυχία, κάτι που, εντάξει, δεν διαφέρει πολύ από αυτό που κάνω και τώρα, χαχα».

Όσον αφορά τα videos, η ίδια, κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού, συμμετείχε και στο «Block Party» με τον Χρήστο Πέτρου, τον κωμικό Θοδωρή Αδαμάκο και άλλους/-ες κωμικούς, και στις «Beeratakes», ενώ την περασμένη σεζόν έπαιζε ως guest στο «Λοσάντζελε», στην παράσταση «Πρόβλημα» του Κώστα Μαλιάτση, με τη Δήμητρα Νικητεά και τη Νεφέλη Μεγκ. «Δεν πρόλαβα να το ευχαριστηθώ, καθώς κάναμε τέσσερις παραστάσεις και μετά έγινε το lockdown», λέει. 

«Τώρα, με τη νέα σεζόν, θα συνεχίσω να παίζω στο "Λοσάντζελε", δίπλα στον Κώστα, ενώ ετοιμάζω και μια δική μου σειρά στο YouTube, για την οποία δεν θέλω να πω πολλά, πέρα από το ότι θα είναι "εφιαλτική", ό,τι κι αν σημαίνει αυτό. Σύντομα θα ξεκινήσουμε τα γυρίσματα και ελπίζω το αποτέλεσμα να είναι αντάξιο των προσδοκιών. Αυτών που δεν έχει κανένας δηλαδή, χαχα. Τώρα, για το αν θα είμαι guest σε κάποια συγκεκριμένη εκπομπή κάποιου συγκεκριμένου κωμικού που προανέφερα, θα περιμένετε και θα δείτε».

Οι genz κωμικοί έχουν πλάκα Facebook Twitter
Χρήστος Πέτρου. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Στη ζωή του σίγουρα ανερχόμενου Χρήστου Πέτρου πρώτα ήρθε το stand-up, πριν από τρία χρόνια, και μετά το YouTube. «Στην αρχή ως κάτι αναγκαστικό, ώστε να υπάρχει υλικό μου στο ίντερνετ, έτσι ώστε αν θέλει κάποιος να με βρει, να υπάρχει ένα σημείο αναφοράς. Μετά από λίγο καιρό, βέβαια, άρχισε να μου αρέσει τόσο πολύ, που τελικά έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς μου», λέει.

Εδώ και έναν χρόνο τρέχει την εκπομπή «No Subject» στο YouTube και γυρίζει τη δεύτερη σεζόν, ενώ θα ξεκινήσει και μια παράλληλη εκπομπή-έκπληξη. Μου εξηγεί ότι θα είναι βασικός συγγραφέας και σε ένα άλλο κανάλι, μια συνεργασία που θα ανακοινωθεί σύντομα, ενώ, εκτός από το YouTube, συνεχίζει τις παραστάσεις stand-up comedy, που αποτελούν το βασικό του επάγγελμα. 

«Βλέπουμε τη νέα γενιά κωμικών να πληθαίνει, κάτι που είναι πολύ αισιόδοξο. Παρ' όλα αυτά, ξέρουμε πως για να καταφέρεις κάτι τόσο σε αυτόν τον χώρο αλλά και γενικότερα, χρειάζεται πολύ σκληρή δουλειά και ατελείωτες ώρες αφιερωμένες σε αυτό που κάνεις. Ελπίζω, λοιπόν, και θα χαρώ πολύ να δω τους νέους κωμικούς να αντέχουν την πίεση», λέει.

«Πιστεύω πως πολύ περισσότερος κόσμος κάθε μέρα παρακολουθεί stand-up comedy. Περάσαμε όλοι μας μια πολύ δύσκολη περίοδο με την πανδημία και είναι λογικό και επόμενο ο κόσμος να χρειάζεται λίγο παραπάνω τη διασκέδαση και την ψυχαγωγία. Επομένως, είναι χρέος των κωμικών να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν σε αυτή την ανάγκη και ίσως να εστιάσουν ακόμα περισσότερο στην ποιότητα της κωμωδίας τους». 

Αυτό που τον ενοχλεί περισσότερο στην κοινωνία και «μαστίζει», όπως λέει τη γενιά του, είναι η δηθενιά. «Πρέπει περισσότερο να δούμε πράξεις και λιγότερο λόγια του αέρα. Αυτό δεν το αναφέρω μόνο για την τέχνη αλλά και για το επάγγελμα, το χόμπι, ακόμα και για την καθημερινή ζωή που έχει επιλέξει ο καθένας», εξηγεί.

«Παρ' όλα αυτά, για να μη φανώ απαισιόδοξος και αρνητικός, βλέπω καθημερινά άτομα της ηλικίας μου και μικρότερα να ξεκινούν το πρωί και να παίρνουν στα χέρια τους το μέλλον το δικό τους και της οικογένειάς τους. Περνούν, λοιπόν, στην πράξη, όπως είπαμε. Καθημερινά βλέπω περισσότερους πολεμιστές».

Οι genz κωμικοί έχουν πλάκα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Σπήλιος Φλώρος: Instagram

Δήμητρα Νικητέα: Instagram , Facebook (εισιτήρια για την επερχόμενη παράσταση με τον Σπήλιο Φλώρο εδώ)

Rufulu, instagram: @rufulu, @bl0ckp4rty

Χρήστος Πέτρου: Instagram, YouTube

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 12.9.2021

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διονύσης Ατζαράκης: «Είναι μεγάλη χαρά να κάνεις τους ανθρώπους να γελούν»

Θέατρο / Διονύσης Ατζαράκης: «Είναι μεγάλη χαρά να κάνεις τους ανθρώπους να γελούν»

Ένας από τους πιο αγαπητούς stand-up κωμικούς της Ελλάδας μιλά στη LifO για την τέχνη του να κάνεις τους άλλους να γελούν αλλά και το πώς ένα ντροπαλό παιδί μπορεί να μεταμορφωθεί στον πιο αστείο τύπο πάνω στη σκηνή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Ζαρίφη: «Σκότωσε τον φασίστα που κρύβεις μέσα σου!»

Συνεντεύξεις / Κατερίνα Ζαρίφη: «Σκότωσε τον φασίστα που κρύβεις μέσα σου!»

Είναι διαχρονικά από τα πιο αγαπητά και τα πιο αστεία πρόσωπα της ελληνικής τηλεόρασης. Φέτος επιχειρεί να μετρήσει τις δυνάμεις της σε θεατρικό μονόλογο, ενώ έχει προηγηθεί ένα δύσκολο καλοκαίρι, με την ίδια να έχει συνδράμει ενεργά τους πυρόπληκτους και να έχει σώσει παγιδευμένα ζώα. Μια κουβέντα με τη χειμαρρώδη Κατερίνα Ζαρίφη, όπου μιλά πραγματικά για όλα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
EΠΕΞ Το ελληνικό drag έχει περάσει σε άλλο level

Lgbtqi+ / Το ελληνικό drag έχει περάσει σε άλλο level

Ζήσαμε δύο μέρες με τέσσερις drag queens και καταγράψαμε την προετοιμασία, το μακιγιάζ και την όλη διαδικασία της μεταμόρφωσής τους, μέσα από την οποία κερδίζουν, εκτός των άλλων, προσωπική ενδυνάμωση και σημαντική ορατότητα για τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ