ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Ο Στιβ Καρέλ κλέβει την παράσταση στη σειρά «The Patient» του Disney+

steve carell Facebook Twitter
Στο πρώτο επεισόδιο ο Άλαν ξυπνά αλυσοδεμένος στο κρεβάτι ενός επιπλωμένου υπογείου και ανακαλύπτει ότι έχει πέσει θύμα απαγωγής από τον Σαμ, έναν νέο ασθενή του.
0

Όταν ένας κωμικός ηθοποιός ενσαρκώνει τον πρώτο του δραματικό ρόλο είναι καταδικασμένος να ακούσει σχόλια τύπου «κοίτα να δεις που ο τάδε μπορεί να παίξει». Θεωρείται εύκολο είδος η κωμωδία, κι ας μην είναι, χώρια που στη συνείδηση του μέσου ενήλικα η σοβαρότητα συνδέεται με τη σοβαροφάνεια, άρα σοβαρός ηθοποιός μπορεί να είναι μόνο εκείνος που εμφανίζεται σε παραγωγές με τον χαρακτήρα (ή την επίφαση) της σοβαρότητας.

Κι όμως, ο κωμικός συνήθως τίποτε άλλο δεν κάνει από τα να παίρνει κάτι δραματικό και να το μετατρέπει σε κωμωδία. Και επειδή για τον Στιβ Καρέλ θα μιλήσουμε, πάρτε για παράδειγμα τον Μπρικ στην cult κωμωδία του Άνταμ ΜακΚέι «Anchorman», η οποία, παρεμπιπτόντως, είναι πιο σοβαρή πολιτικά από τις πιο πρόσφατες «σοβαρές» του ταινίες. 

Ο Μπρικ είναι εμφανώς ένα όχι ιδιαίτερα έξυπνο παιδί, παγιδευμένο στο σώμα ενήλικα – ένας κρετίνος, για να το πούμε ωμά. Όμως, μέσα από τις βλακείες που κάνει, από τις random ενέργειές του και από τον παπαγαλισμό όσων λένε οι υπόλοιποι, διαφαίνεται η ανάγκη του να ταιριάξει, να νιώσει μέλος της ομάδας. Ο Καρέλ παίρνει αυτή την ανάγκη του ανήκειν και τον τρόμο της απουσίας του, παίρνει και τη σύγκρουση που έχει ο χαρακτήρας με τους κανόνες λειτουργίας όχι μόνο των υπολοίπων αλλά και του ίδιου του σύμπαντος και κάνει το δράμα του κωμωδία. 

Η αρχική αίσθηση που αφήνει η σειρά,  έτσι όπως το ένα επεισόδιο ξεκινά από κει που τελείωσε το άλλο, είναι ότι παρακολουθείς μια ταινία που τεμαχίστηκε σε επεισόδια, ακριβώς επειδή πλέον το format της σειράς είναι πιθανότερο να τραβήξει την προσοχή του φιλοθεάμονος κοινού από ένα low budget κινηματογραφικό θρίλερ δωματίου.

Φυσικά, ο Καρέλ έχει από την αρχή της κινηματογραφικής του καριέρας μια παράλληλη δραματική φιλμογραφία που ίσως να αγνοούν οι συνδρομητές του Netflix, οι οποίοι τον (ανα)γνωρίζουν ως προϊστάμενο Μάικλ Σκοτ, άντε και ως χηρεύσαν αρσενικό που προφέρει τη λέξη «cuckold» με τον πιο αστείο τρόπο του κόσμου στο «Crazy Stupid Love».

Σε ταινίες όπως το «Little Miss Sunshine» και το «Dan is real life» ο Καρέλ συνεχίζει να φορά το κοστούμι χαρακτήρων που νιώθουν να μην ανήκουν, αλλά σε δραματικότερες αποχρώσεις, ταυτόχρονα έχει και μια κτηνώδη ερμηνεία στο ενεργητικό του, τη μεταμόρφωσή του στο «Foxcatcher», όπου επιβάλλεται στο κάδρο με τον τρόπο ενός Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν. Στη σειρά «Τhe Patient» υποδύεται τον Άλαν, έναν διακεκριμένο Εβραίο ψυχίατρο.

Ο Καρέλ είχε καταγράψει κάποιον χρόνο κινηματογραφικής προϋπηρεσίας στη συγκεκριμένη επαγγελματική ιδιότητα στο «Hope Springs», όπου πρότεινε στη Μέριλ Στριπ και στον απρόθυμο Τόμι Λι Τζόουνς τρόπους για να σώσουν τον γάμο τους. Η μειλίχια έκφραση και η εντύπωση όχι ενός επαγγελματία αλλά ενός ανθρώπου που ακούει και μιας φυσιογνωμίας που μόνο με μακιγιάζ μπορεί να πείσει για την πλήρη απέχθειά της –βλέπε «Foxcatcher»– τον καθιστούν ιδανικό για σχετικούς ρόλους.  

Ο Στιβ Καρέλ κλέβει την παράσταση στη σειρά «The Patient» του Disney+ Facebook Twitter
Ο Nτόνειλ Γκλίσον έχει τον αβανταδόρικο ρόλο του Σαμ, αμφιταλαντεύεται επιδέξια ανάμεσα στην απόγνωση και στην απειλή.

Στο πρώτο επεισόδιο ο Άλαν ξυπνά αλυσοδεμένος στο κρεβάτι ενός επιπλωμένου υπογείου και ανακαλύπτει ότι έχει πέσει θύμα απαγωγής από τον Σαμ, έναν νέο ασθενή του που διενεργεί υγειονομικούς ελέγχους σε εστιατόρια και, παράλληλα, είναι ένας δραστήριος serial killer. Όπως εξηγεί ο Σαμ, o Άλαν είναι η μόνη του ελπίδα για να σταματήσει την εγκληματική του δραστηριότητα και προέβη στην απαγωγή του ώστε να τον έχει διαρκώς παρόντα για να καταστέλλει τις δολοφονικές παρορμήσεις του μέσω άμεσων συνεδριών.

Στα πρώτα επεισόδια της σειράς παρακολουθείς ένα ψυχολογικό θρίλερ, μια σκακιστική παρτίδα μεταξύ Άλαν και Σαμ, με τον πρώτο να μηχανεύεται τρόπους για να πείσει τον δεύτερο να τον απελευθερώσει, ενώ ταυτόχρονα η συνείδησή του και η αίσθηση του ιατρικού καθήκοντος τον ωθούν να προσπαθήσει να βοηθήσει τον απαγωγέα του, γνωρίζοντας μεν ότι η ψυχανάλυση είναι αδύνατο να λειτουργήσει υπό αυτές τις συνθήκες αλλά και αντιλαμβανόμενος ότι από αυτό εξαρτάται η ζωή κι άλλων ανθρώπων. 

Η αρχική αίσθηση που αφήνει η σειρά,  έτσι όπως το ένα επεισόδιο ξεκινά από εκεί που τελείωσε το άλλο, είναι ότι παρακολουθείς μια ταινία που τεμαχίστηκε σε επεισόδια, ακριβώς επειδή πλέον το format της σειράς είναι πιθανότερο να τραβήξει την προσοχή του φιλοθεάμονος κοινού από ένα low budget κινηματογραφικό θρίλερ δωματίου.

Υπάρχει και ελληνικό ενδιαφέρον σε αυτά τα πρώτα επεισόδια, ο τίτλος του ενός μάλιστα είναι «Pastitsio» – ο Σαμ επισκέπτεται ένα ελληνικό εστιατόριο και βάζει στο μάτι τον εστιάτορα ως επόμενο θύμα του.

Ο Nτόνειλ Γκλίσον έχει τον αβανταδόρικο ρόλο του Σαμ, αμφιταλαντεύεται επιδέξια ανάμεσα στην απόγνωση και στην απειλή, ο Καρέλ είναι πιο εγκεφαλικός, παρατηρεί προσεκτικά, ενώ παράλληλα αγωνιά, καταπιέζοντας αυτή του την αγωνία ώστε να μην φανεί και ταράξει τον ασθενή του– ακόμα και στα πρώτα επεισόδια η ερμηνεία του είναι πιο σύνθετη από όσο φαίνεται.

The patient Facebook Twitter
Το ερμηνευτικό μπρα ντε φερ κι ένα σενάριο που παίζει καλά το παιχνίδι της εκκρεμότητας κρατούν την ένταση σε ικανοποιητικά επίπεδα στο πρώτο μισό της σεζόν.

Το ερμηνευτικό μπρα ντε φερ κι ένα σενάριο που παίζει καλά το παιχνίδι της εκκρεμότητας κρατούν την ένταση σε ικανοποιητικά επίπεδα στο πρώτο μισό της σεζόν, με μοναδική παραφωνία τις εξαιρετικά αμήχανες σκηνές που εμφανίζεται ένας συγκεκριμένος τρίτος χαρακτήρας – το αφήνουμε εδώ, για να μην κάνουμε spoiler. Κι αν αυτά τα επεισόδια μοιάζουν αρκετά για εκείνον που θέλει να σκοτώσει την ώρα του με ένα εύπεπτο θέαμα, είναι η συνέχεια και η απρόσμενη αλλαγή προσανατολισμού του θεάματος που αναβαθμίζει τη σειρά.

Από τον Σαμ και τη δολοφονική του πορεία, περνάμε στον Άλαν, που αντιλαμβάνεται την πιθανή έλευση του θανάτου του και επιχειρεί μια ενδοσκόπηση. Οι γονικές προβολές στα τέκνα, η εβραϊκότητα και οι απαιτήσεις της, το τραύμα, η αλληλοκατανόηση, η λειτουργία της ψυχανάλυσης και πάνω από όλα η καλλιέργεια ενσυναίσθησης, που προϋποθέτει αυτογνωσία και αυτοκριτική, έρχονται στο προσκήνιο και το θρίλερ περνά σε δεύτερη μοίρα, δίχως να παραμελείται.

Ο Άλαν ξετυλίγει το κουβάρι της ζωής του, ο Καρέλ πετυχαίνει συγκινησιακό κρεσέντο με όπλα ένα υγρό βλέμμα και τους χαμηλότερους ερμηνευτικούς τόνους και η σειρά μεταμορφώνεται σε ένα πολύ πιο ενδιαφέρον θέαμα από το απλά ευπρεπές θρίλερ που παρέπεμπε στην αρχή.

Αν και γλυκόπικρη η κατάληξή της, το επιμύθιο της, ότι η καλοσύνη είναι μεταδοτική, ίσως όχι στον βαθμό που θέλουμε και χρειαζόμαστε, αλλά στον βαθμό που μπορεί να βελτιώσει έστω και λίγο τη ζωή των υπολοίπων γύρω μας (και μαζί και τη δική μας), την καθιστά, παραδόξως, μια ταιριαστή εναλλακτική πρόταση για εορταστικό binge-watching. 

Οθόνες
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM