Η Μπρουκ Σιλντς μας ξεναγεί σ’ ένα παρελθόν που θα θέλαμε να ξεχάσουμε

Η Μπρουκ Σιλντς μας ξεναγεί σ’ ένα παρελθόν που θα θέλαμε να ξεχάσουμε Facebook Twitter
0

Στο Pretty Baby: Brooke Shields, ένα ντοκιμαντέρ σε δύο μέρη που κάνει πρεμιέρα στο Hulu στις 3 Απριλίου, η 57χρονη σήμερα Shields εξηγεί ότι υπήρχαν φορές που αναγκαζόταν να αποστασιοποιηθεί από το σώμα της όταν ήταν νεαρή στάρλετ. Δεν της άρεσε να κοιτάζεται στον καθρέφτη και ένιωθε άβολα για το πρόσωπό της. Προτιμούσε να εστιάζει, λέει σήμερα, σε «πράγματα που μπορούσα να ελέγξω, πράγματα που θα μπορούσαν να είχαν συμβεί χωρίς την εξωτερική ομορφιά».

Θυμάται επίσης ότι στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και στις αρχές της δεκαετίας του 1980, στους άνδρες φωτογράφους άρεσε να την ντύνουν με εσώρουχα ή σέξι γυναικεία ρούχα, να την επιχαλκώνουν με βαρύ μακιγιάζ και να την στήνουν σε προκλητικές πόζες. Οι άνδρες σκηνοθέτες είχαν την ίδια άποψη, και σε τρεις από τις πρώτες ταινίες της – την «Κουκλίτσα της Νέας Ορλεάνης» (Pretty Baby) του Λουί Μαλ, την «Γαλάζια Λίμνη» του Ράνταλ Κλέιζερ Randal Kleiser και την «Ατέλειωτη Αγάπη» του Φράνκο Τζεφιρέλι – η ανήλικη ηθοποιός εμφανιζόταν τουλάχιστον εν μέρει γυμνή, υποδαυλίζοντας την υστερία των μέσων ενημέρωσης. Η θέση της ως είδωλο της ποπ κουλτούρας σφραγίστηκε τελικά από τις διαβόητες διαφημίσεις των τζιν Calvin Klein, όπου μια έφηβη Shields σπαρταρούσε μέσα στο στενό παντελόνι της: «Θέλετε να μάθετε τι μπαίνει ανάμεσα σε μένα και τα Calvins μου; Τίποτα».

Η μητέρα και μάνατζερ της, Τέρι Σιλντς, έβλεπε την κόρη της ως έργο τέχνης. «Πιστεύω ότι ο κόσμος πρέπει να απολαμβάνει την Μπρουκ και να την βλέπει όπως κάθε όμορφο πίνακα ζωγραφικής», υποστήριζε τότε, αμετανόητη απέναντι σε όσους την κατηγορούσαν για εκμετάλλευση και σεξουαλικοποίηση του παιδιού της.

Το Pretty Baby – γυρισμένο από την ανεξάρτητη σκηνοθέτρια Λάνα Γουίλσον, δημιουργού επίσης του πρόσφατου ντοκιμαντέρ Miss Americana για την Τέιλορ Σουίφτ –  είναι το πιο πρόσφατο σε μια σειρά από αναθεωρητικά ντοκιμαντέρ με θέμα την μεταχείριση γυναικείων διασημοτήτων όπως η Μπρίτνεϊ Σπίαρς, η Μόνικα Λεβίνσκι, η Σινέντ Ο' Κόνορ και η Πάμελα Άντερσον.

Το Pretty Baby είναι συναρπαστικό γιατί, παρά την εμβληματική θέση που κατείχε στην ποπ κουλτούρα η Μπρουκ Σιλντς στις δεκαετίες του ’80 και του ’90, οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε ελάχιστα γι' αυτήν. Και η ίδια όμως φαίνεται να επεξεργάζεται ακόμα μερικά από τα πιο σκοτεινά επεισόδια της ζωής της. Μερικά από τα πιο καίρια σχόλια στο Pretty Baby προέρχονται από την ηθοποιό Λόρα Λίνεϊ, που ήταν συμμαθήτρια στο δημοτικό με την Σιλντς στο Μανχάταν και θυμάται την περίπλοκη σχέση που είχε με τη μητέρα της. Μια πληθωρική και διασκεδαστική single μαμά όταν ήταν νηφάλια, η Τέρι μεταμορφωνόταν σε ένα εντελώς διαφορετικό πλάσμα όταν ήταν πιωμένη. Όταν έφτανε στο σπίτι μεθυσμένη, η νεαρή Λόρα και η Μπρουκ κρύβονταν πίσω από μια κλειδωμένη πόρτα, λέει στο ντοκιμαντέρ η Λίνεϊ. «Ένιωθα μεγάλη ευθύνη να την κρατήσω ζωντανή», λέει σήμερα η Σιλντς μιλώντας για τη μητέρα της.

Είναι ένα από τα πολλά βάρη που κρατούσε μέσα της. Ένα άλλο έχει να κάνει με τον βιασμό της από ένα ανώνυμο μεγαλοπαράγοντα του Χόλιγουντ, ο οποίος την εκμεταλλεύτηκε όταν ήθελε να επιστρέψει στον κινηματογράφο μετά την αποφοίτησή της από το Πρίνστον, όπως ισχυρίζεται στο ντοκιμαντέρ. «Το σύστημα δεν είχε έρθει ούτε μια φορά να με βοηθήσει», λέει στην ταινία, «οπότε έπρεπε να γίνω πιο δυνατή μόνη μου».

Το ντοκιμαντέρ ακολουθεί την μετέπειτα πορεία της Μπρουκ Σιλντς, τον γάμο της με τον διάσημο τενίστα Άντρε Άγκασι, ο οποίος αποδείχτηκε χειριστικός με τον δικό του τρόπο, την κωμική της καριέρα στην τηλεοπτική σειρά Suddenly Susan και την επιλόχειο κατάθλιψη, η οποία την ενέπνευσε να δημοσιοποιήσει την εμπειρία της. Μερικές από τις πιο εντυπωσιακές στιγμές είναι οι αναμνήσεις από τις πρώτες της ταινίες και η απίστευτη απροσεξία με την οποία αντιμετώπιζαν τότε τα παιδιά-ηθοποιούς. «Ήμουν ερωτευμένος μαζί της πριν τη γνωρίσω» είχε δηλώσει ο Τζεφιρέλι όταν την επέλεξε για την ταινία «Ατέλειωτη Αγάπη», απογοητεύτηκε όμως όταν η 15χρονη παρθένα πρωταγωνίστριά του δεν μπορούσε να υποκριθεί οργασμική έκσταση σε μια ερωτική σκηνή – οπότε άρπαξε ένα δάχτυλο του ποδιού της και το έστριψε μέχρι εκείνη να ουρλιάξει.

Το ντοκιμαντέρ αποτελεί εν τέλει μια ιστορία λύτρωσης, στην οποία η Μπρουκ Σιλντς ξορκίζει τα φαντάσματα της νιότης της. Σε ένα σημείο της αφήγησης, επιχειρεί να συζητήσει με τις έφηβες κόρες της για την ταινία «Η κουκλίτσα της Νέας Ορλεάνης» του 1978. Πώς να τους εξηγήσει όμως ότι υπήρξε μια εποχή, όχι και τόσο παλιά, που ένα 11χρονο κορίτσι μπορούσε να εμφανίζεται γυμνό στην οθόνη υποδυόμενο μια πόρνη πολυτελείας; Η απόσταση ανάμεσα στη δική της και τη δική τους νιότη φαίνεται σχεδόν απροσπέλαστη.

Πηγή: Vanity Fair

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ