Το 2023 ήταν μια χρονιά με αρκετά λανσαρίσματα νέων μοντέλων όλων των ειδών: ηλεκτρικά, υβριδικά, Ρlug-in υβριδικά, βενζινοκίνητα, ακόμη και diesel.
Ποια όμως ξεχώρισαν λίγο περισσότερο; Και ποια ήταν τα αγαπημένα μας;
Η τελική επιλογή δεν ήταν εύκολη, ωστόσο επιλέξαμε τα 5 πιο χαρακτηριστικά νέα μοντέλα που είδαμε στην Ελλάδα μέσα στο 2023 και έκαναν τη διαφορά με τον… τρόπο τους.
Dacia Spring
To Dacia Spring είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της μάρκας και καθιστά την ηλεκτροκίνηση πιο απλή, προσφέροντας όλα τα απαραίτητα, και μάλιστα σε ασυναγώνιστη τιμή για τα ευρωπαϊκά δεδομένα.
Είναι διαθέσιμο με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 65 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων για καλύτερες επιταχύνσεις και μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας, προσφέροντας αυξημένη αυτονομία της τάξεως των 220 χιλιομέτρων σε μεικτό κύκλο και 310 χιλιομέτρων σε αστικό κύκλο, κατά WLTP.
Παράλληλα, η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνάει τις 14,5 kWh/100 χιλιόμετρα, ενώ η κατανάλωση ενέργειας παρουσιάζει μείωση στην πόλη, «πέφτοντας» στις 10,4 kWh/100 χιλιόμετρα.
Επιπλέον, η φόρτιση μπορεί να ολοκληρωθεί σε περίπου 13,5 ώρες μέσω μιας απλής οικιακής παροχής ρεύματος. Ωστόσο, χρησιμοποιώντας την προαιρετική δυνατότητα ταχείας φόρτισης, η μπαταρία φορτίζει έως το 80% σε λιγότερο από 60 λεπτά.
Volkswagen ID. Buzz
Το ID. Buzz είναι ηλεκτρικό, αλλά κάνει τον δικό του «θόρυβο», όπως λέει και το όνομά του. Πρόκειται για τον απόγονο ενός θρυλικού μοντέλου, το σύγχρονο σύμβολο που δείχνει τον δρόμο του μέλλοντος με τον δικό του τρόπο, ενώ την ίδια στιγμή προσφέρει πρακτικότητα και άνεση στο έπακρο.
Την ευθύνη για την κίνησή του έχει ένας ηλεκτροκινητήρας τοποθετημένος στο πίσω μέρος, με απόδοση 204 ίππους και 310 Nm ροπή. Το ηλεκτρικό μοτέρ έχει άψογη συνεργασία με ένα αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, ενώ η μπαταρία διαθέτει ωφέλιμη χωρητικότητα 77 kWh.
Σύμφωνα με τη Volkswagen, η αυτονομία του ID. Buzz αγγίζει τα 425 χιλιόμετρα, με μέση κατανάλωση τα 20,5 kWh/100 χιλιόμετρα. Μπορεί να φορτίσει σε φορτιστές AC ισχύος 11 kW και χρειάζεται 7,5 ώρες για μία πλήρη φόρτιση. Επιπλέον, φορτίζει και σε DC σταθμούς ταχείας φόρτισης έως και 170 kW, όπου σε περίπου 30 λεπτά οι μπαταρίες γεμίζουν από το 5% στο 80%.
Toyota C-HR
Το νέο Toyota C-HR εντυπωσιάζει με τη σχεδίασή του, ενώ για πρώτη φορά διαθέτει και Ρlug-in υβριδική έκδοση.
Το ιαπωνικό μοντέλο είναι διαθέσιμο με 4 υβριδικά συστήματα κίνησης, τα οποία χρησιμοποιούν 2 θερμικά σύνολα βενζίνης, 1,8 και 2,0 λίτρων.
Αρχικά, η έκδοση Hybrid 140 με τον 1.800άρη κινητήρα διαθέτει ένα υβριδικό σύστημα κίνησης με 140 ίππους. Έπειτα, ακολουθούν 3 εκδόσεις οι οποίες συνδυάζονται αποκλειστικά με το 2λιτρο θερμικό μοτέρ.
Ειδικότερα, η Hybrid 200 αποδίδει 198 ίππους συνδυαστικά και είναι διαθέσιμη με κίνηση στους εμπρός ή και στους 4 τροχούς. Μάλιστα, την τετρακίνηση δημιουργεί ένας επιπλέον ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα, ο οποίος αποδίδει 41 ίππους.
Σε ό,τι αφορά την έκδοση με το αυτοφορτιζόμενο σύστημα κίνησης (Plug-in Hybrid), χρησιμοποιεί το μοτέρ βενζίνης των 2,0 λίτρων και αποδίδει συνδυαστικά 223 ίππους. Μάλιστα, η μπαταρία με χωρητικότητα 51 kWh του δίνει τη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης για 66 χιλιόμετρα.
Από πλευράς επιδόσεων, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα είναι μια διαδικασία 7,4 δευτερολέπτων, με την τελική ταχύτητα να «αγγίζει» τα 180 χλμ./ώρα. Εντυπωσιακά είναι και τα νούμερα κατανάλωσης για την εν λόγω έκδοση, μια και το C-HR PHEV χρειάζεται μόλις 0,9 λτ./100 χλμ. σε μεικτό κύκλο.
Cupra Formentor PHEV
Το Cupra Formentor σε όλες τις εκδόσεις του εντυπωσιάζει με διαφορετικό τρόπο, πόσο μάλλον στην Plug-in υβριδική εκδοχή του. Στην προκειμένη περίπτωση, ένας βενζινοκινητήρας 1.4 TSI απόδοσης 150 ίππων και 250 Nm ροπής συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων και 330 Nm ροπής.
Η συνολική ισχύς αγγίζει τους 245 ίππους και τα 400 Nm ροπής, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσα από ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 6 σχέσεων.
Παράλληλα, η ηλεκτρική αυτονομία του Formentor e-Hybrid είναι 58 χιλιόμετρα και για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου 12,8 kWh σε wallbox απαιτούνται 3,5 ώρες.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του Formentor PHEV, για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα αρκούν μόλις 7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ/ώρα. Τέλος, η κατανάλωση συνδυασμένου κύκλου είναι 6,3-6,5 λίτρα/100 χλμ. και η ηλεκτρική κατανάλωση 14,9 kWh/100 χλμ.
MG4
Η MG επέστρεψε στην Ελλάδα μέσα στο 2023 με πληθώρα νέων μοντέλων, ωστόσο εμείς ξεχωρίσαμε λίγο παραπάνω το ηλεκτρικό MG4. Αρχικά, είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, με μπαταρία χωρητικότητας 51 kWh και 64 kWh. Στην πρώτη περίπτωση, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ισχύ 170 ίππους, προσφέροντας αυτονομία που αγγίζει τα 400 χιλιόμετρα.
Η ισχυρότερη έκδοση αποδίδει 204 ίππους και προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία που υπερβαίνει τα 450 χιλιόμετρα. Η μικρή έκδοση φορτίζει σε ταχυφορτιστή με μέγιστη ισχύ 88 kW, ενώ η μεγαλύτερη με 135 kW. Αυτό σημαίνει ότι για να φτάσουν από το 10% έως το 80% της ενέργειάς τους χρειάζονται 40 και 35 λεπτά αντίστοιχα.
Όμως το πιο σημαντικό στοιχείο αφορά την τιμή του MG4, η οποία μέσω της κρατικής επιδότησης πέφτει κάτω από το ψυχολογικό όριο των 25.000 ευρώ για την έκδοση με την μπαταρία των 51 kWh.
Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.