Το μελαχρινό κορίτσι

Το μελαχρινό κορίτσι Facebook Twitter
Το κορίτσι αποδείχθηκε πως δεν ήταν ξένο και τότε καταλάγιασαν λίγο οι φωνές και η οργή, όμως το κακό είχε αποκαλυφθεί. Εικονογράφηση: bianka/LiFO
0

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΟΜΟΡΦΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ήταν μελαχρινό, όμορφο αλλά μελαχρινό. Τι δουλειά έχει ένα μελαχρινό κορίτσι που παραπέμπει σε ξενάκι σε μια εξέδρα το βράδυ της Πρωτοχρονιάς, που οι περισσότεροι από τα σπίτια τους, εν μέσω οικογενειακού ρεβεγιόν, χαράς και ευτυχίας, έχουν στηθεί στις τηλεοράσεις τους για να δουν μια εκδήλωση που συμβαίνει μια φορά τον χρόνο; Γιατί οι υπεύθυνοι έβγαλαν σε δημόσια θέα αυτό το μελαχρινό κορίτσι όταν εκατομμύρια άνθρωποι έχουν στραμμένα τα μάτια τους εκεί περιμένοντας την αλλαγή του χρόνου και έχουν διαφορετικές προσδοκίες, που θα ταιριάζουν σε όνειρα τα οποία δεν περιλαμβάνουν μελαχρινά κορίτσια; 

Υπάρχουν κάποια ερωτήματα ακόμα. Τι σκοπό είχε ο νέος δήμαρχος με αυτή την κίνηση, με την οποία όχι απλά στέρησε από τους Αθηναίους τον Σάκη Ρουβά να τραγουδάει, έναντι όχι ευτελούς αμοιβής, αλλά τώρα φαίνεται να παίζει περίεργα παιχνίδια με το άγνωστης καταγωγής μελαχρινό κορίτσι; Τι σηματοδοτεί αυτή του η κίνηση, να ανεβάσει στο πλάι του στην εξέδρα αυτό το κορίτσι, όταν υπάρχουν τόσα πολλά ελληνόπουλα, και μάλιστα ξανθά και λευκά σαν το χιόνι; Πώς συνδέεται η παρουσία του μελαχρινού κοριτσιού με τις παλαιστινιακές σημαίες που κυμάτιζαν από κάτω, προκαλώντας ανερυθρίαστα το κοινό αίσθημα; Μήπως όλα αυτά αποτελούν την αρχή του ξηλώματος μιας κανονικότητας στη χώρα που θέλει ευταξία, νοικοκυροσύνη και κυρίως καθαρότητα;

Οργίασαν εκείνες τις ημέρες στο διαδίκτυο πάλι οι φωνές της πολιτικής ορθότητας, ακροδεξιοί βουλευτές και πολιτευτές υπενθύμισαν την παρουσία τους, αλλά και χιλιάδες άνθρωποι της διπλανής πόρτας μάς υπενθύμισαν με τη σειρά τους ότι το κακό κρύβεται παντού, είναι εκεί που δεν το περιμένουμε, μας περιτριγυρίζει, συχνά ερωτοτροπούν μαζί του, το κρύβουν με επιμέλεια μέσα τους μέχρι να δοθεί η αφορμή και να εκδηλωθεί.

Το διάστημα μεταξύ του γεγονότος, το οποίο συνέβη το βράδυ της παραμονής Πρωτοχρονιάς, και των ημερών που δημοσιεύονται αυτές οι γραμμές είναι μικρό, ελάχιστο. Η εποχή επιβάλλει τα γεγονότα να ξεχνιούνται γρήγορα, να καλύπτονται από τα επόμενα, σε σύντομο χρόνο να αποτελούν παρελθόν, να μοιάζουν σαν να συνέβησαν πολύ παλιά.

Αξίζει όμως να τα φέρουμε πάλι στη μνήμη μας και να την ξύσουμε λίγο, αυτήν τη φορά οφείλουμε να τα σκεφτούμε λίγο περισσότερο, να τους δώσουμε τον χρόνο που πρέπει. Δεν είναι το όμορφο μελαχρινό κορίτσι που δεν είναι καν ένα ξενάκι το πρόβλημα, αυτό δεν είναι καν πρόβλημα, όσα ειπώθηκαν και γράφτηκαν με αφορμή το μελαχρινό κορίτσι που πολλοί νόμισαν ότι είναι ξένο είναι το μεγάλο μας θέμα. 

Οργίασαν εκείνες τις ημέρες στο διαδίκτυο πάλι οι φωνές της πολιτικής ορθότητας, ακροδεξιοί βουλευτές και πολιτευτές υπενθύμισαν την παρουσία τους αλλά –και αυτό είναι το πιο επικίνδυνο– και χιλιάδες άνθρωποι της διπλανής πόρτας μάς υπενθύμισαν με τη σειρά τους ότι το κακό κρύβεται παντού, είναι εκεί που δεν το περιμένουμε, μας περιτριγυρίζει, συχνά ερωτοτροπούν μαζί του, το κρύβουν με επιμέλεια μέσα τους μέχρι να δοθεί η αφορμή και να εκδηλωθεί. Αρκεί ένα fake news που θα γραφτεί στο Facebook, στο Twitter ή στο Instragram για ένα ξένο κορίτσι που βρέθηκε σε μια εξέδρα το βράδυ της παραμονής Πρωτοχρονιάς, όταν πολλές χιλιάδες άνθρωποι είχαν στραμμένο το βλέμμα τους επάνω του.

Το κορίτσι αποδείχθηκε πως δεν ήταν ξένο και τότε καταλάγιασαν λίγο οι φωνές και η οργή, όμως το κακό είχε αποκαλυφθεί. Ένα ξένο κορίτσι δεν έχει θέση σε μια εξέδρα μιας πανηγυρικού χαρακτήρα εκδήλωσης, όπως ένα ξένο αγόρι δεν μπορεί να κρατάει την ελληνική σημαία στις παρελάσεις για τις εθνικές επετείους. Όπως ένας ξένος δεν μπορεί να εκλέγεται δήμαρχος ή βουλευτής, όπως ένας ξένος διαφορετικού χρώματος δεν νοείται να θεωρείται Έλληνας και ας ζει σε αυτό τον τόπο πολλά χρόνια.

Τον περασμένο Νοέμβριο στο Δουβλίνο μια φήμη πάλι, που έλεγε ότι ένας ξένος μετανάστης μαχαίρωσε μέλη μιας οικογένειας στο κέντρο της πόλης, προκάλεσε πρωτοφανή για τη χώρα επεισόδια από πολλές εκατοντάδες ανθρώπους που είδαν αυτήν τη φήμη, μια πληροφορία δηλαδή ακατέργαστη, να διαδίδεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όταν αποδείχτηκε ότι ήταν ένας μετανάστης που ζούσε πολλά χρόνια στη χώρα, όταν μαθεύτηκε ότι ένας δεύτερος ξένος μετανάστης ακινητοποίησε τον δράστη σώζοντας πολλές ζωές, ήταν αργά. Το πλήθος που είχε ορμήσει για να πάρει εκδίκηση είχε ήδη φανερώσει ένα μεγάλο πρόβλημα που κανένας δεν πίστευε ότι υπάρχει σε αυτήν τη χώρα.

Τις ημέρες αυτές οι κινηματογράφοι προβάλλουν δυο ταινίες. Στη μια, του Κέν Λόουτς (Η τελευταία παμπ), που μιλάει για τις δυσκολίες συνύπαρξης των ξένων με τους ντόπιους σε μια πόλη που παρακμάζει, ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς δείχνει τον μονόδρομο της αλληλεγγύης. Η δεύτερη, του Tζόναθαν Γκλέιζερ (Ζώνη Ενδιαφέροντος), μας μιλάει για το πόσο εύκολα ο ναζισμός και ο φασισμός μπορούν να μετατραπούν σε κανονικότητα, να θεωρηθούν αυτονόητη στάση, πόσο μια οικογένεια απολαμβάνει τη ζωή της πλάι στα κρεματόρια. Να τις δείτε…

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα μεγάλα έργα που αλλάζουν τη χώρα: Ποια προχωρούν και ποια καθυστερούν

Ρεπορτάζ / Τα μεγάλα έργα που αλλάζουν τη χώρα: Ποια προχωρούν και ποια καθυστερούν

Νέοι αυτοκινητόδρομοι, νέες γραμμές μετρό, νοσοκομεία, σιδηρόδρομοι, αεροδρόμια. Στις μακέτες όλα φαίνονται φανταστικά. Πότε όμως στ' αλήθεια παραδίδονται, πόσο κοντά στις μακέτες θα είναι η πραγματικότητα; Και ποια οφέλη μπορεί να προσφέρουν στην κοινωνία και την οικονομία;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Απειλείται η οικονομία από νέο κραχ;

Οπτική Γωνία / Έρχεται νέο παγκόσμιο κραχ;

Εμπορικοί πόλεμοι, γεωπολιτικές απειλές και ο κίνδυνος παγκόσμιας ύφεσης. Πόσο θα επηρεαστεί η Ελλάδα από τη νέα εποχή Τραμπ; Ο καθηγητής Χρηματοοικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ, Κώστας Μήλας, μιλά στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Οπτική Γωνία / Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Υπάρχει τελικά ασυμβίβαστο μεταξύ χριστιανισμού και φεμινισμού; Μπορούν οι δύο ταυτότητες να συνυπάρξουν ή πρόκειται για έναν αδύνατο συνδυασμό; Δύο γυναίκες παραθέτουν τα επιχειρήματα κάθε πλευράς.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Ρεπορτάζ / Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Το πράσινο της πόλης μπορεί να είναι περιορισμένο, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις είναι αξιόλογο - και η άνοιξη το φέρνει ξανά στο προσκήνιο, μαζί με τα προβλήματά του. Λύσεις υπάρχουν· το ζητούμενο είναι να εισακουστούν.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ζωή, όπως Ζορό

Βασιλική Σιούτη / Ζωή, όπως Ζορό

Τιμωρός του κατεστημένου ή εκπρόσωπος μιας δήθεν αντισυστημικής ελίτ που παίζει με τα σπίρτα; Η δημοσκοπική εκτόξευσή της είναι γεγονός και όλοι προσπαθούν να μαντέψουν πόσο θα κρατήσει και ποιες θα είναι οι συνέπειες.   
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Πράγματι, μεγάλος αριθμός των Ένορκων Διοικητικών Εξετάσεων καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα»

Οπτική Γωνία / Οι ΕΔΕ στην Ελλάδα: Πόσες καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα;

Πότε διενεργείται μια Ένορκη Διοικητική Eξέταση; Είναι αλήθεια ότι μεγάλος αριθμός ΕΔΕ καταλήγουν στο αρχείο και τι πρέπει να αλλάξει στο ρυθμιστικό πλαίσιο; Μιλά στη LiFO ο δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, Νίκος Βιτώρος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές Κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Ρεπορτάζ / Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Μια κραυγαλέα κατάχρηση του θεσμού των ενεργειακών κοινοτήτων στα Ακαρνανικά Όρη αμαυρώνει τον θεσμό, παρακάμπτει την περιβαλλοντική νομοθεσία και αποκαλύπτει την αδυναμία της διοίκησης να ελέγξει την επιχειρηματική δραστηριότητα που βλάπτει το περιβάλλον και την οικονομία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τελικά αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά θα σωθούν οι γυναίκες απ’ το trafficking; 

Οπτική Γωνία / Τελικά, αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά, θα σωθούν οι γυναίκες από το trafficking; 

Τι αλλάζει με την τροποποίηση Φλωρίδη για την παρένθετη κυοφορία και γιατί ο όρος «παρένθετη μητρότητα» είναι λάθος; Η νομικός Μαριάννα Βασιλείου λύνει όλες μας τις απορίες.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Οπτική Γωνία / Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Πολιτικός «παντός καιρού», κυνικός, αλαζόνας, οπορτουνιστής, οπισθοδρομικός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο, γίνεται όλο και περισσότερο «βασιλικότερος του βασιλέως» μετά τη μετεγγραφή του στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις δηλώσεις του για τα Τέμπη, τον νέο Π.Κ. και τη χρήση της παρενθεσίας από ζευγάρια ανδρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ