ΚΙΝΗΣΗ

Expats: Η χλιδή δεν επουλώνει το τραύμα

Expats: Η χλιδή δεν επουλώνει το τραύμα Facebook Twitter
Η σειρά, όπως και το βιβλίο, τοποθετείται χρονικά στο 2014, περίοδο έντονων αναταράξεων και διαδηλώσεων στο Χονγκ Κονγκ.
0

Ο ΤΡΟΥΜΑΝ ΚΑΠΟΤΕ, ο οποίος είχε γνωρίσει από την καλή κι από την ανάποδη ποικίλους τύπους προνομιούχων Αμερικανών εμιγκρέδων, είχε πει, χωρίς να αποφύγει έναν τόνο μοχθηρίας που συχνά διέκρινε τις παρατηρήσεις του, ότι «ανάμεσα στις πιο αξιοθρήνητες φυλές του πλανήτη… είναι εκείνοι οι Αμερικανοί που επιλέγουν, από ματαιοδοξία ή για αισθητικούς, υποτίθεται, λόγους ή εξαιτίας σεξουαλικών ή οικονομικών δυσχερειών, να κάνουν καριέρα ως ξενιτεμένοι». 

Η νέα αυτοτελής δραματική σειρά έξι επεισοδίων που βασίζεται στο μυθιστόρημα The Expatriates της Janice Y.K. Lee, επικεντρώνεται στις ανέστιες υπάρξεις τριών εκπατρισμένων γυναικών (και των προβληματικών ανδρών που τις συνοδεύουν), που βρέθηκαν για διάφορους λόγους από την Αμερική στο εξωτικό, επιβλητικό, αχανές, χαοτικό Χονγκ Κονγκ.

Μόνο οι δύο από τις τρεις όμως είναι πραγματικά προνομιούχες, αν και ο άνετος και πολυτελής τρόπος διαβίωσής τους δεν φαίνεται να αποτελεί ικανοποιητική παρηγοριά στα αμείλικτα υπαρξιακά και συναισθηματικά διλήμματα που αντιμετωπίζουν μακριά από το «σπίτι».

«… Κανείς δεν θέλει να ακούσει για το παιδί που έγινε η αιτία να μείνει παράλυτος ο αδελφός του ή για τον οδηγό που αποκοιμήθηκε στο τιμόνι προκαλώντας πολύνεκρο δυστύχημα… Εγώ όμως θέλω να μάθω για τους υπαίτιους. Θέλω να μάθω για τους ανθρώπους εκείνους που προκάλεσαν τις τραγωδίες».

Η περίπτωση της τρίτης είναι πιο πολύπλοκη από κάθε άποψη, και είναι η φωνή της που ακούγεται στον μονόλογο που ανοίγει το πρώτο επεισόδιο, τοποθετώντας εξαρχής τον θεατή στο κλίμα της ελεγειακής, ενοχικής θλίψης που στοιχειώνει τη σειρά: 

«… Κανείς δεν θέλει να ακούσει για το παιδί που έγινε η αιτία να μείνει παράλυτος ο αδελφός του ή για τον οδηγό που αποκοιμήθηκε στο τιμόνι προκαλώντας πολύνεκρο δυστύχημα… Εγώ όμως θέλω να μάθω για τους υπαίτιους. Θέλω να μάθω για τους ανθρώπους εκείνους που προκάλεσαν τις τραγωδίες. Για τους ανθρώπους σαν εμένα. Συγχωρούνται ποτέ; Συνεχίζουν ποτέ κανονικά τη ζωή τους;»

Ο θεατής πάντως θα πρέπει να περιμένει μέχρι το τέλος του δεύτερου επεισοδίου για να μάθει τι ακριβώς εννοεί η Μέρσι, μια νεαρή απόφοιτος του Κολούμπια κορεατικής καταγωγής, και με ποιους τρόπους (ή μάλλον με ποια τραύματα) συνδέεται η ζωή της στο Χονγκ Κονγκ με αυτές της Χίλαρι και ειδικά της Μάργκαρετ (που την υποδύεται η Νικόλ Κίντμαν, πιο γυάλινη και κλονισμένη από ποτέ ίσως), οι οποίες ζουν στο ίδιο πολυτελές συγκρότημα κατοικιών πάνω από τον περιφερειακό του Χονγκ Κονγκ. 

Expats: Η χλιδή δεν επουλώνει το τραύμα   Facebook Twitter
Η Lulu Wang, σκηνοθέτιδα της σειράς, με την Ji-young Yoo και τη Νικόλ Κίντμαν. Φωτ.: Courtesy of prime video

Η σειρά, όπως και το βιβλίο, τοποθετείται χρονικά στο 2014 –περίοδο έντονων αναταράξεων και διαδηλώσεων στο Χονγκ Κονγκ– και φέρει την υπογραφή της Λούλου Γουάνγκ, τέσσερα χρόνια μετά το εντυπωσιακό της σκηνοθετικό ντεμπούτο στη μεγάλη οθόνη με το βαθιά προσωπικό The Farewell («Ο αποχαιρετισμός»), που παρότι όμως βρισκόταν, όπως και το Expats, στο σταυροδρόμι της απώλειας του πένθους και του γεωγραφικού εκτοπισμού, διατηρούσε συγχρόνως και ένα ύφος ανάλαφρης κομεντί που εδώ δεν υπάρχει. 

Υπάρχει όμως μια λεπτοδουλεμένη, υποδόρια σπουδή χαρακτήρων που αποφεύγει τις εύκολες απαντήσεις, και υπάρχει επίσης το υποβλητικά κινηματογραφημένο Χονγκ Κονγκ με τους ιλιγγιώδεις ουρανοξύστες και τις ακόμα πιο ιλιγγιώδεις ανισότητες, που λειτουργεί εν μέρει και ως ένα απόκοσμο σκηνικό διαλογισμού για τα σύγχρονα γυναικεία ζητήματα και τις επικουρικές πιέσεις που δέχονται οι γυναίκες από την κοινωνία, τους γονείς, τα παιδιά, τους συζύγους / συντρόφους, αλλά και από τον εαυτό τους τον ίδιο.     

Expats - Official Trailer | Prime Video

Daily
0

ΚΙΝΗΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εγώ είμαι πια μια ξένη

Daily / Εγώ είμαι πια μια ξένη

Ο αντιπερισπασμός μπορεί να είναι πολύ έντονος όταν βλέπεις σε μια ταινία ή σε μια σειρά μια διάσημη ηθοποιό να μοιάζει ξαφνικά σαν να έχει αντικατασταθεί από ένα κέρινο, φλου, πορσελάνινο, απαστράπτον, παγωμένο ομοίωμά της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Masters of the Air: Η δράση και το δράμα απογειώνονται στα ουράνια 

Daily / Masters of the Air: Η δράση και το δράμα απογειώνονται στα ουράνια

Είκοσι τρία χρόνια μετά το «Band of Brothers» και δεκατέσσερα μετά το «Pacific», κατέφτασε μόλις το τρίτο κεφάλαιο μιας επικής τηλεοπτικής τριλογίας για τον Β’ Παγκόσμιο, πάντα υπό την αιγίδα των Στίβεν Σπίλμπεργκ και Τομ Χανκς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στην άκρη της ατέλειωτης νύχτας: Η επιστροφή του True Detective

Daily / Στην άκρη της ατέλειωτης νύχτας: Η επιστροφή του «True Detective»

Δέκα χρόνια μετά τον πρώτο κύκλο και πέντε μετά τον προηγούμενο, η νουάρ σειρά ανθολογίας αλλάζει χέρια και μετακομίζει στο απόκοσμο σύμπαν βόρεια του Αρκτικού, με τη φοβερή Τζόντι Φόστερ στον κεντρικό ρόλο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Όλα είναι λαϊκισμός

Daily / Όλα είναι λαϊκισμός

Δεν επιτρέπεται να συμβαίνουν αντικυβερνητικά γεγονότα. Δεν είναι σωστό. Είναι αχαριστία, είναι cringe, είναι λαϊκισμός. Η αμφισβήτηση είναι λαϊκισμός. Η διαμαρτυρία είναι λαϊκισμός. Η επίκληση του θυμικού είναι λαϊκισμός. Τα μνημόσυνα είναι λαϊκισμός.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Daily / Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Η εκδοχή του ντοκιμαντέρ για τον Brian Eno που είδαμε στις Νύχτες Πρεμιέρας ήταν μοναδική και αποκλειστική για τη συγκεκριμένη προβολή, αυτό που μένει όμως σε κάθε περίπτωση είναι η μαγνητικά χαρισματική και πάντα προσηνής προσωπικότητά του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τι είδους άτομο υποστηρίζει το Ισραήλ του Νετανιάχου;

Daily / Τι είδους άτομο υποστηρίζει το Ισραήλ του Νετανιάχου;

Με αφορμή της επέτειο της 7ης Οκτωβρίου, οι εγχώριοι αυτόκλητοι θεματοφύλακες των «δυτικών αξιών» διατράνωσαν για μια ακόμη φορά τη θερμή στήριξή τους στην «ιερή αποστολή» του Ισραήλ, σύμφωνα με την ορολογία του πρωθυπουργού του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Will & Harper: Μαθήματα αποδοχής, συμπερίληψης και βαθιάς φιλίας

Daily / Will & Harper: Μαθήματα αποδοχής, συμπερίληψης και βαθιάς φιλίας

Όταν η παλιά του φιλική επαφή από το Saturday Night Live αποκάλυψε στον έκπληκτο Γουίλ Φέρελ ότι έχει ξεκινήσει διαδικασία φυλομετάβασης, ο διάσημος κωμικός είχε την ιδέα να κάνουν μαζί ένα ταξίδι στην αμερικανική ενδοχώρα και να καταγράψουν την εμπειρία τους σ’ αυτή την ταινία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Εφηβική βία: Σαν να μην πέρασε μια μέρα από τα «Τσακάλια» του Δαλιανίδη

Daily / Εφηβική βία: Σαν να μην πέρασε μια μέρα από τα «Τσακάλια» του Δαλιανίδη

Ένας συρφετός υστερίας, ηθικού πανικού, κοινωνικού κανιβαλισμού, αμφίβολων μαρτυριών και βαρυσήμαντων αναλύσεων από «ειδικούς» της συμφοράς. Κάπως έτσι αντιμετωπίζεται το ζήτημα της έξαρσης της εφηβικής βίας από τα τηλεοπτικά μέσα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ