ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα; Facebook Twitter
Η ταινία, που ξεπέρασε σε κόστος τα 120 εκατομμύρια και χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από τον Κόπολα μέσω της πώλησης ενός από τους αμπελώνες του, ενσωματώνει νέες τεχνικές VFX που οι δημιουργοί της ταινίας ελπίζουν ότι θα δούμε σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερες οθόνες. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image
0

Σύμφωνα με κάθε μαρτυρία, οι αντιδράσεις που ακολούθησαν την ειδική, κλειστή προβολή της ταινίας "Megalopolis" του Φράνσις Φορντ Κόπολα στις 28 Μαρτίου στο CityWalk AMC της Universal σε IMAX, υπήρξαν αποθεωτικές. Κάποιοι είπαν ότι πρόκειται σίγουρα για την πιο φιλόδοξη ταινία του μετά το «Αποκάλυψη Τώρα». Η ταινία, που ξεπέρασε σε κόστος τα 120 εκατομμύρια και χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από τον Κόπολα μέσω της πώλησης ενός από τους αμπελώνες του, ενσωματώνει νέες τεχνικές VFX που οι δημιουργοί της ταινίας ελπίζουν ότι θα δούμε σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερες οθόνες. Για να συμβεί αυτό, απαιτείται άμεσα κάποια μεγάλη συμφωνία και οι συνεργάτες του Κόπολα βρίσκονται ήδη σε διαπραγματεύσεις με διανομείς και με τα μεγάλα στούντιο. Τέτοιου είδους οντότητες όμως σπανίως παίρνουν μεγάλα ρίσκα στις μέρες μας – και ενώ ο Κόπολα είναι ένας θρύλος του σινεμά, έχει να κάνει εμπορική επιτυχία εδώ και τρεις δεκαετίες.

Ίσως η Paramount ή η Universal να ήθελαν να επιστρέψουν σε μια συνεργασία με τον Κόπολα. Παρ’ όλα αυτά, κάθε στούντιο που επενδύει σε μια τόσο φιλόδοξη καλλιτεχνική ταινία για την κινηματογραφική της προβολή, παίρνει ήδη ένα μεγάλο ρίσκο – θα πρέπει να υπάρξει κάποιο τίμημα. Και είναι δουλειά του Μπάρι Χιρς, του επί χρόνια δικηγόρου του Κόπολα και εκ των παραγωγών του "Megalopolis", να βρει μια στέγη για την ταινία. Ο ίδιος δήλωσε στο IndieWire ότι «τα πάντα είναι στο τραπέζι» καθώς οι συνομιλίες προχωρούν. Δήλωσε επίσης ότι έχουν οριστεί κι άλλες προβολές για τους ενδιαφερόμενους που θέλουν να την ξαναδούν. Ωστόσο, το «όλα» μάλλον δεν περιλαμβάνει τις πλατφόρμες streaming. Με μια καίρια ιστορία που κρατά έναν «μεγεθυντικό φακό για το πού βρισκόμαστε σήμερα ως χώρα», ο Χιρς δήλωσε ότι η ταινία βρίσκεται στο επίπεδο παρεξηγημένων αρχικά αριστουργημάτων όπως το «Αποκάλυψη Τώρα».

Αν όλα τα άλλα αποτύχουν, ο Κόπολα θα μπορούσε να αποφασίσει να την κυκλοφορήσει ο ίδιος, αναλαμβάνοντας το κόστος της προώθησης, αρκεί να βρει ως συνεργάτη ένα στούντιο πρόθυμο να διανείμει το "Megalopolis" μέσω αρνητικής παραλαβής.

«Πρέπει να είμαστε εξίσου δημιουργικοί στη σύναψη συμφωνιών, όπως ήταν ο Φράνσις στη δημιουργία αυτής της ταινίας», λέει ο Χιρς. «Όσοι την είδαν μου είπαν ότι η ταινία δεν μοιάζει με οτιδήποτε άλλο έχουν δει ποτέ, και ίσως εκεί θα πρέπει να γίνει η διαπραγμάτευση». Η προτίμηση του Κόπολα, βέβαια, είναι μια συμφωνία για προβολή σε κινηματογραφικές αίθουσες με μεγάλο χρονικό εύρος, και κατά προτίμηση σε αίθουσες με σύστημα IMAX. Ο Χιρς δήλωσε επίσης ότι έχει μιλήσει με διάφορα κινηματογραφικά φεστιβάλ σχετικά με το ποια θα μπορούσε να είναι η καλύτερη επίσημη πρεμιέρα για το "Megalopolis", αλλά πρόσθεσε ότι δεν πρόκειται η ταινία να εμφανιστεί σε κάποιο φεστιβάλ μέχρι να βρει διανομέα. Ο Χιρς δεν απέκλεισε το προσεχές φεστιβάλ των Καννών για την πρεμιέρα της ταινίας –  τόσο η «Συνομιλία» όσο και το «Αποκάλυψη Τώρα» κέρδισαν τον Χρυσό Φοίνικα – μια τέτοια χρονική προοπτική όμως κάνει τις διαπραγματεύσεις ακόμα πιο επείγουσες.

Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα; Facebook Twitter
O Αdam Driver στα γυρίσματα του Megalopolis.

Αν τελικά όμως ο Κόπολα δεν πετύχει τη συμφωνία που θέλει με κάποιο στούντιο, ποιες είναι οι επιλογές του; Έχει ήδη ανακοινώσει τα σχέδιά του να γυρίσει άλλη μια ταινία και μια μακρινή πιθανότητα είναι η προσφορά για τα δικαιώματα της "Μεγαλόπολης" να περιλαμβάνει και τη διαπραγμάτευση μιας συμφωνίας για την επόμενη ταινία του. Θα μπορούσε να ακολουθήσει τα βήματα της Τέιλορ Σουίφτ και της Μπιγιονσέ και να κυκλοφορήσει την ταινία απευθείας στις αίθουσες. Αν όλα τα άλλα αποτύχουν, ο Κόπολα θα μπορούσε να αποφασίσει να την κυκλοφορήσει ο ίδιος, αναλαμβάνοντας το κόστος της προώθησης, αρκεί να βρει ως συνεργάτη ένα στούντιο πρόθυμο να διανείμει το "Megalopolis" μέσω αρνητικής παραλαβής.

Το "Megalopolis" είναι η ιστορία της καταστροφής ενός ουτοπικού πολιτισμού και της επακόλουθης σύγκρουσης μεταξύ του Σίζαρ (που τον υποδύεται ο Άνταμ Ντράιβερ), ενός ιδεαλιστή αρχιτέκτονα που θέλει να ξαναχτίσει την κοινωνία με αποκλειστικά ανανεώσιμες πηγές, και του δημάρχου της πόλης (Τζιανκάρλο Εσπόζιτο) που δεν συμμερίζεται το όραμά του.

Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα; Facebook Twitter
Ο Francis Ford Coppola στα γυρίσματα της ταινίας.

Στην πρώτη προβολή του "Megalopolis" παρευρέθηκαν οι μεγαλύτεροι διανομείς του Χόλιγουντ καθώς πολλοί επιφανείς δημιουργοί και πρωταγωνιστές, ανάμεσά τους ονόματα όπως ο Σον Πεν, ο Αλ Πατσίνο, ο Νίκολας Κέιτζ και ο Ντάρεν Αρονόφσκι. «Αισθάνομαι ότι ήμουν κομμάτι της Ιστορίας: το "Megalopolis" είναι ένα λαμπρό, οραματικό αριστούργημα», δήλωσε ο υποψήφιος για Όσκαρ σκηνοθέτης των ταινιών "Selena" και "El Norte" Γκρέγκορι Νάβα σε δήλωσή του στο IndieWire σχετικά με την εμπειρία του.

«Ήμουν τόσο συγκλονισμένος που δεν μπορούσα να κάνω τίποτα άλλο για το υπόλοιπο της ημέρας από το να σκέφτομαι το 'Megalopolis' και να νιώθω το ισχυρό, ενθαρρυντικό μήνυμά του. Ο Φράνσις έχει πάει τον κινηματογράφο σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο - η όλη εμπειρία ήταν βαθιά συγκινητική. Ακόμα δεν μπορώ να σταματήσω να σκέφτομαι την ταινία και να το λέω σε όλους όσους γνωρίζω - όλοι ανυπομονούν να τη δουν! Το κοινό θα ξετρελαθεί».

Ένας άλλος γνωστός επαγγελματίας του χώρου που παρακολούθησε την πρώτη προβολή και θέλησε να παραμείνει ανώνυμος δήλωσε στο IndieWire ότι η ταινία μιλάει για έναν πολιτισμό που ακροβατεί σε ένα «επισφαλές περβάζι, που καταβροχθίζει τον εαυτό του μέσα σε μια δίνη ανεξέλεγκτης απληστίας, αυτο-ανάλωσης και πολιτικής προπαγάνδας» και επανέλαβε μια φράση του Κόπολα: όπως και το «Αποκάλυψη Τώρα», το "Megalopolis" δεν μιλάει για το τέλος του κόσμου αλλά για το «τέλος του κόσμου όπως τον ξέρουμε».

Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα; Facebook Twitter
Shia LaBeouf, Madeleine Gardella, Isabelle Kusman, Matt Gulbranson και Chloe Fineman
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα; Facebook Twitter
Jon Voight

Μένει να δούμε κατά πόσον αυτός ο ενθουσιασμός μπορεί να έχει κάποια αντιστοιχία με τα αισθήματα  των μεγάλων στούντιο ή του κοινού. Ο Χιρς δήλωσε ότι ο Κόπολα θα κάνει ό,τι είναι καλύτερο για την ταινία, με κάθε μέσο: «Νομίζω ότι η επιστροφή των χρημάτων του είναι μάλλον το τελευταίο πράγμα στον κόσμο που τον απασχολεί. Αυτό που τον ενδιαφέρει είναι να δουν την ταινία όσο περισσότεροι άνθρωποι γίνεται στις κινηματογραφικές αίθουσες».

Με στοιχεία από το Indie Wire

Οθόνες
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

10 γυναικείες οσκαρικές πρωτιές

Οθόνες / Δέκα γυναικείες οσκαρικές πρωτιές που έγραψαν ιστορία

Η πρώτη μαύρη ηθοποιός, η πρώτη αυτόχθονας Αμερικανίδα, η πρώτη ΛΟΑΤΚΙ+ γυναίκα, η πρώτη που πήρε βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας ανταγωνιζόμενη τον πρώην σύζυγό της, η πρώτη zoomer και ως τώρα η μοναδική γεννηθείσα τον 21ο αιώνα με Όσκαρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Σαν σήμερα έκανε πρεμιέρα / Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Στις 19/12/2001 έκανε πρεμιέρα η «Συντροφιά του Δαχτυλιδιού», το πρώτο μέρος του κινηματογραφικού άθλου του Πίτερ Τζάκσον που καθόρισε το σινεμά του φανταστικού.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Ζούμε, ρε! / Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Πόσο κοντά είμαστε στο να βλέπουμε ανάπηρους ηθοποιούς στην οθόνη μας; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον σεναριογράφο, ηθοποιό και σκηνοθέτη Γιώργο Καπουτζίδη για τη συμπερίληψη στην ελληνική τηλεόραση και τη δική του προσπάθεια να γράψει ανάπηρους χαρακτήρες για μία νέα σειρά.
THE LIFO TEAM
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντέα

Μυθολογίες / «Στα 13 μου φρίκαρα με το The Ring»: Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντέα

Παιδί των ’90s, ο ηθοποιός έχει φτιάξει μια λίστα που χωράει από τη «Μικρή γοργόνα» της Disney και τον Harry Potter του Κουαρόν μέχρι Ινιάριτου και Γουόνγκ Καρ Γουάι.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έξι ηθοποιοί θυμούνται τη συνεργασία τους με τον Παντελή Βούλγαρη

Οθόνες / «Ο Παντελής Βούλγαρης είναι ένας σκηνοθέτης που σου αφήνει πολλά περιθώρια»

Άννα Βαγενά, Δημήτρης Καταλειφός, Θέμις Μπαζάκα, Στράτος Τζώρτζογλου, Σοφία Κόκκαλη, Ανδρέας Κωνσταντίνου: Έξι ηθοποιοί θυμούνται στιγμές από τα γυρίσματα ταινιών του σπουδαίου Έλληνα σκηνοθέτη, με αφορμή το αφιέρωμα «Όλα είναι δρόμος» του Cinobo.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Mary»: Η ταινία του Netflix για τη ζωή της Παναγίας προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Οθόνες / «Mary»: Η ταινία του Netflix για τη ζωή της Παναγίας προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Η ταινία, στην οποία πρωταγωνιστεί μια Ισραηλινή ηθοποιός, δέχεται επιθέσεις από δύο (τουλάχιστον) κατευθύνσεις ταυτόχρονα, εξοργίζοντας τόσο τους υποστηρικτές της Παλαιστίνης όσο και τους συντηρητικούς χριστιανούς.
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα (κι ανάμεσά τους «Ο δολοφόνος του Τόκιο»)

Μυθολογίες / «Όλοι ξέρουμε για τι μιλάνε οι "Ηλίθιοι" του Τρίερ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα

Κουρασάουα, Ταρκόφσκι, Βέντερς, διπλό Κασσαβέτη και τη «Διαφθορά» του Έιμπελ Φεράρα περιλαμβάνει η δεκάδα του σκηνοθέτη Σύλλα Τζουμέρκα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Οθόνες / Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από την επιτυχία του «Yellowstone» και ενός ολόκληρου τηλεοπτικού σύμπαντος παραμένει ένας καουμπόι που αρνείται ότι οι σειρές του απευθύνονται σε συντηρητικό ακροατήριο.
THE LIFO TEAM
Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Οθόνες / Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Ο Ρίτσαρντ Κέρτις διασκευάζει για λογαριασμό του Netflix μια τριλογία δικών του βιβλίων, σε ένα σπονδυλωτό, χαριτωμένο και καλόψυχο φιλμ, απευθυνόμενο κυρίως σε θεατές μικρότερης ηλικίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου και Kalamata Short Docs Film Festival 

Οθόνες / 10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου: Ένα πλούσιο κινηματογραφικό δωδεκαήμερο

Η Καλαμάτα και άλλες δεκατρείς πόλεις της Πελοποννήσου έγιναν σημεία αναφοράς για τους λάτρεις του ντοκιμαντέρ, ενώ υπήρξαν και αφορμές για προβληματισμό, όχι μόνο αναφορικά με την έβδομη τέχνη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μας έπεισε η Τζολί ως Μαρία Κάλλας;

The Review / Μας έπεισε η Τζολί ως Μαρία Κάλλας;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο Βασίλης Λούρας σχολιάζουν το πολυαναμενόμενο biopic «Maria», την ερμηνεία της Αντζελίνα Τζολί, τις ιστορικές ανακρίβειες και το αν τελικά μαθαίνουμε κάτι καινούργιο για την πολύπαθη divina.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ