Ο Παύλος Παυλίδης και οι δεινόσαυροι του Κωστή

Ο Παύλος Παυλίδης και οι δεινόσαυροι του Κωστή Facebook Twitter
Δίπλα μου σε όλη τη συναυλία καθόταν ο Κωστής. Πριν από λίγες μέρες ξεκίνησε την Ε' Δημοτικού. Είχε έρθει με έναν πλαστικό δεινόσαυρο που κρατούσε σε όλη τη συναυλία. Φωτ.: Μιχάλης Γελασάκης
0

«ΤΙ ΒΡΑΔΙΑ ΑΠΟΨΕ!», είπε μερικές φορές ο Παυλίδης. Και είχε κάθε λόγο να νιώθει ωραία, αφού εισέπραττε την αγάπη και τη δύναμη που του γύριζε πίσω το κοινό. Ήταν μια λυτρωτική βραδιά, μια συναυλιακή νύχτα στον Λυκαβηττό όπως παλιά, με τον σημερινό του ήχο, τον σημερινό του τρόπο. Και τον ευχαριστούμε που, ενώ μίλησε ελάχιστα, μάς είπε τόσα πολλά, σε μια από τις πιο δυνατές του συναυλίες. 

Ο Παυλίδης, ύστερα και από την (ευχόμαστε προσωρινή) συναυλιακή παύση του Αγγελάκα φυλάει τις Θερμοπύλες της εγχώριας ροκ σκηνής.

Ο Παύλος περιέγραφε τον κόσμο που ζούμε και ο Κωστής τον κόσμο που θα θέλαμε να ζήσουμε. Ερήμην του ο καθένας συνομιλούσε με τον άλλο με έναν τρόπο οικογενειακό, πάνω από ένα τραπέζι Κυριακής στις αρχές του φθινοπώρου. Ο καθένας με τους δικούς του δεινόσαυρους. 

Έχει συμφιλιωθεί με το παρελθόν του, αλλά δεν φαίνεται να είναι συμβιβασμένος με το μέλλον του. Γι' αυτό ίσως διάλεξε να παίξει μεγάλες επιτυχίες από την εποχή των Ξύλινων Σπαθιών και να κλείσει με ένα κομμάτι από τη σημαντική και σχετικά πρόσφατη συλλογή με τις διασκευές του στο έργο του συνθέτη Γιάννη Μαρκόπουλου, για την οποία κατακρίθηκε με τρόπο άδικο –στα όρια της χυδαιότητας– από μερίδα του κοινού.

Ο Παύλος Παυλίδης και οι δεινόσαυροι του Κωστή Facebook Twitter
Ήταν για ακόμη μία φορά πολιτικός, κοινωνικός, ερωτικός, συμπαραστάτης, όπως η τέχνη που ξεπερνάει το επίκαιρο. Φωτ.: Μιχάλης Γελασάκης

Ήταν η παρέμβασή του στα «Γκρεμισμένα Σπίτια».

Θα χτυπάτε και θα καταστρέφετε 
θα αντέχουμε, θα ξαναχτίζουμε 
όσο εσείς στα ρηχά θα μας σέρνετε 
τόσο εμείς πιο βαθιά θ' αρμενίζουμε 

«Ερχόμαστε απ' τον ορίζοντα…» Έτσι έκλεισε το κομμάτι και η συναυλία λίγο πριν βγούμε από το θέατρο και δούμε την αναμμένη Αθήνα στον δικό μας ορίζοντα. 

Παύλος Παυλίδης / Γιάννης Μαρκόπουλος - Γκρεμισμένα σπίτια

Καλά όλα αυτά, αλλά τι σχέση έχουν με τους δεινόσαυρους και τον Κωστή; 

Δίπλα μου σε όλη τη συναυλία καθόταν ο Κωστής. Πριν από λίγες μέρες ξεκίνησε την Ε' Δημοτικού. Είχε έρθει με έναν πλαστικό δεινόσαυρο που κρατούσε σε όλη τη συναυλία. Τον αποχωρίστηκε μόνο για μια στιγμή, έχοντάς με σε σκληρή επιτήρηση όταν του τον ζήτησα για να βγάλω μερικές φωτογραφίες. Η ζακέτα του Κωστή ήταν λευκή, γεμάτη χρωματιστούς δεινόσαυρους επίσης. Τη ζήλεψα, αλλά μάλλον δεν μου έκανε.

Ο Κωστής περίμενε υπομονετικά. Είχε κουραστεί. Ήθελε οπωσδήποτε να ακούσει το «Λιωμένο Παγωτό» κι ας αγνοεί σε τι ακριβώς αναφέρεται το κομμάτι. Όταν ήρθε εκείνη η στιγμή, ήταν η πολλοστή φορά που πετάχτηκε από την ποδιά της μητέρας του, όπου είχε ξαπλώσει εξαντλημένος. Κάπως έτσι βρέθηκα να παρακολουθώ μια δροσερή βραδιά τη συναυλία του Παύλου Παυλίδη. Υπό το βλέμμα των δεινοσαύρων. Τόσο σουρεαλιστικό όσο και πολλές από τις στιχουργικές στιγμές του καλλιτέχνη, σκέφτηκα.

Φωτιά στο λιμάνι

Ο Παύλος Παυλίδης σήμερα κοντεύει τα 60, αλλά «όσο περνάει ο καιρός με κάνετε να αισθάνομαι όλο και πιο νέος», είπε λίγο πριν παίξει το «Φωτιά στο λιμάνι». Έχει κερδίσει εδώ και χρόνια το δύσκολο στοίχημα να αλλάζει ήχο, μπάντες, συνεργάτες και να τον ακολουθεί ο κόσμος που θέλει να ακούσει το παρόν του, την ώρα που πολλοί συνομήλικοι ομότεχνοί του μοιάζουν αμήχανοι και εγκλωβισμένοι στην εικόνα και την επιτυχία της νεότητάς τους. 

Ο Παύλος περιέγραφε τον κόσμο που ζούμε και ο Κωστής τον κόσμο που θα θέλαμε να ζήσουμε. Ερήμην του ο καθένας συνομιλούσε με τον άλλο με έναν τρόπο οικογενειακό, πάνω από ένα τραπέζι Κυριακής στις αρχές του φθινοπώρου. Ο καθένας με τους δικούς του δεινόσαυρους. 

Με έναν παράξενο τρόπο βρέθηκα να ακούω για τον Λόρδο Μπάιρον, τη Μαίρη που θα πήγαινε σινεμά –αν μπορούσε– κάθε βράδυ, τη Ρίτα, το Μπρανκαλεόνε και τα Μπόρα Μπόρα, τα καράβια με τους πειρατές, τον βασιλιά της σκόνης και τα αλλιώτικα παιδάκια πίσω από έναν τυραννόσαυρο και πλάι σε έναν τρικεράτωπα.

«Αυτή είναι η δική σας εποχή, μην αφήσετε κανέναν να σας διαλύσει τα όνειρα», είπε μετά το κομμάτι «Ρίτα», που ήταν μιας άλλης εποχής. Αυτή όντως είναι η δική μας εποχή, σκέφτομαι, μέσα στους δεινόσαυρους. Ένα μεταμοντέρνο Jurassic Park.

Ο Παύλος Παυλίδης και οι δεινόσαυροι του Κωστή Facebook Twitter
Έχει συμφιλιωθεί με το παρελθόν του, αλλά δεν φαίνεται να είναι συμβιβασμένος με το μέλλον του. Φωτ.: Μιχάλης Γελασάκης

Ήταν για ακόμη μία φορά πολιτικός, κοινωνικός, ερωτικός, συμπαραστάτης, όπως η τέχνη που ξεπερνάει το επίκαιρο.

Όπως και να έχει, αυτό που νιώσαμε το βράδυ της Δευτέρας το έγραψε κάποια στιγμή ως επιμύθιο και στο video wall (το οποίο συνομιλούσε σε όλη τη συναυλία με τον δικό του τρόπο με τη σκηνή και το κοινό): 

«Η ΠΟΙΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΕΙ».

Για όποιον ενδιαφέρεται, το setlist της συναυλίας θα το βρει εδώ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Παύλος Παυλίδης, μουσικός

Οι Αθηναίοι / Παύλος Παυλίδης: «Kάποιος πιτσιρικάς φτιάχνει τώρα κάτι στο δωμάτιό του, που θα μας αφήσει άφωνους»

Μωρά στη φωτιά, Ξύλινα Σπαθιά, B Movies, μια αξιοζήλευτη πορεία στο ελληνικό τραγούδι: Με αφορμή την κυκλοφορία του νέου του υλικού, ο Παύλος Παυλίδης αυτοβιογραφείται στη LiFO.
M. HULOT
Το αμφιλεγόμενο άλμπουμ του Παύλου Παυλίδη «Πέρα από τη Θάλασσα»

Μουσική / Η προβληματική «ανάγνωση» του Γιάννη Μαρκόπουλου από τον Παύλο Παυλίδη

Στο «Πέρα από τη θάλασσα» τα τραγούδια του Μαρκόπουλου κονιορτοποιούνται, σαν να ενοχλούν οι πρώτες εκτελέσεις τους, σα να θυμίζουν γεγονότα και καταστάσεις που θα πρέπει να ξεχάσουμε.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
the boy irodeio

Μουσική / Παύλος Παυλίδης & The Boy: Η εμπειρία της αντανάκλασης ενός live στα γυαλιά της μυωπίας μου

Για πολλούς από εμάς είναι η πρώτη συναυλία, μετά από καιρό, που δεν παρακολουθούμε κοκαλωμένοι μπροστά στον υπολογιστή και ο ενθουσιασμός είναι διάχυτος στον χώρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ