Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust

Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter
0
Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter

Όλα τα παραμύθια, ακόμα και εκείνα που προορίζονται αποκλειστικά για μικρά παιδιά, ενέχουν κάτι βρώμικο σε κάποια από τις πολλαπλές τους αναγνώσεις. Το Dust είναι ένα «πειραγμένο» κινηματογραφικό παραμύθι για μεγάλα παιδιά. Μια μικρή ιστορία ενηλικίωσης, τόσο σκληρή όσο και η ίδια η μετάβαση από τον κόσμο της αθωότητας στην πραγματική ζωή. Με αισθητική που θα μπορούσε να το εντάξει σαφώς στο weird ελληνικό κύμα των ταινιών για τις οποίες έχει γίνει τόσος πολύς λόγος το τελευταίο διάστημα.

Ο σκηνοθέτης Θανάσης Τσιμπίνης και ο παραγωγός Γιώργος Χορέβας, δύο νέα παιδιά με εμπειρία στο χώρο της διαφήμισης, επιχειρούν το κινηματογραφικό τους ντεμπούτο με την ταινία μικρού μήκους Dust, που θα προβληθεί στο διαγωνιστικό τμήμα ελληνικών ταινιών Μικρού Μήκους στις Νύχτες Πρεμιέρας, την Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου στις 18:00 στο Odeon Όπερα (Ακαδημίας 57, 210 3622683). Πήγα μια σαββατιάτικη βόλτα μαζί τους και θέλω κι άλλη.

Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter
Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter
Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter
Θανάσης Τσιμπίνης (αριστερά) - Γιώργος Χορέβας (δεξιά)
Πώς προέκυψε η ιδέα του Dust;

Θ.Τ.: Είχα δει παλιότερα ένα πειραματικό video art με μία κοπέλα που τρέχει σε ένα δάσος και μου άρεσε εικαστικά. Είχα στο μυαλό μου διάσπαρτες εικόνες οι οποίες άρχισαν σταδιακά να μπαίνουν σε μία σειρά και να πλάθεται μια ιστορία. Ήθελα να φτιάξω ένα παραμύθι, ξεκίνησα να σκέφτομαι ότι η ηρωίδα του θα είναι μια ευάλωτη κοπέλα, που τελικά αποδεικνύεται ότι δεν είναι και τόσο ευάλωτη. Έπειτα ήθελα να προσθέσω στοιχεία παγανισμού που μου ταίριαζαν στην ατμόσφαιρα και η ιδέα πήρε μορφή. Πρόσθεσα άλλον ένα χαρακτήρα που έρχεται σε σύγκρουση με την ηρωίδα. Κατέληξα στο να είναι η μητέρα της, τις έκλεισα σε ένα δωμάτιο για να εξηγήσω γιατί πρέπει να συγκρουστούν και γιατί πρέπει να επαναστατήσει. Τελικά, όταν ασχολούμαι με κάτι, μετά από καιρό καταλαβαίνω γιατί το έκανα, όταν ολοκληρωθεί, αντιλαμβάνομαι πλήρως τα στάδια της δημιουργίας του. Ίσως βρισκόμουν και σε περίεργη ψυχολογική κατάσταση, είχα μόλις μετακομίσει στην Αθήνα, ήμουν πιεσμένος για το αν ήταν σωστή απόφαση, μάλλον είχα κάποια δική μου εσωτερική σύγκρουση.

Πώς καταλήξατε στην επιλογή της Michele Valley?

Γ.Χ.: Η ταινία πήρε το χρόνο της για να ωριμάσει στο μυαλό του Θανάση. Προϋπήρχε ως ιδέα πολύ καιρό, είχε σκεφτεί το καστ και προέκυπταν διάφορες ατυχίες, κάθε φορά που έμπαινε σε διαδικασία υλοποίησης. Καθυστέρησε αρκετά. Από πολύ νωρίς είχε στο μυαλό του τη Michele και τη Νάνσυ (Μπούκλη).

Θ.Τ.: Αρχικά είχα επαφές με ανθρώπους λιγότερο έμπειρους και το πρότζεκτ έμενε σε ερασιτεχνικό επίπεδο. Μπορώ να πω ότι ήμουν λίγο αφελής για το πόσο δύσκολη θα ήταν η υλοποίηση της ταινίας, σε σχέση με το μπάτζετ και με τα στάδια δημιουργία της. Συνέβησαν διάφορες αναποδιές, πάντα χανόταν η ευκαιρία να βρούμε το σωστό σπίτι, που έχει κι αυτό πρωταγωνιστικό ρόλο. Τελικά ήρθα σε επαφή με τον Γιώργο, του έδειξα τη δουλειά μου, είχα ετοιμάσει τα storyboards και τα props, του ήρθε η ιδέα για τον χώρο. Είναι ένα υπέροχο σπίτι στο Κουκάκι, όπου έμενε παλιότερα ο Ευθύμης Φιλίππου.

Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter
Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter

 
 

Αισθητικά πιστεύετε ότι η ταινία έχει χαρακτηριστικά από το χώρο της διαφήμισης;

Γ.Χ.: Έχει σίγουρα την εμπειρία της διαφήμισης. Ο κινηματογράφος και η διαφήμιση συνδέονται, αλλά είναι κόσμοι αντίθετοι μεταξύ τους, αναφορικά με την ιδεολογία περισσότερο, γιατί τεχνικά έχουν πολλές ομοιότητες.

Θ.Τ.: Εγώ λατρεύω το vimeo, βλέπω πολύ περισσότερες ταινίες εκεί από οπουδήποτε αλλού. Ο κόσμος του vimeo έχει πλάσει σταδιακά τη δική του αισθητική, ειδικά οι ταινίες των σκανδιναβικών χωρών. Μπορείς πια να χαρακτηρίσεις μια ταινία ως «ταινία vimeo», διαθέτουν αναγνωρίσιμη χρωματική παλέτα και ατμόσφαιρα. Το Dust δεν είναι κινηματογραφική ταινία με τον ακαδημαϊκό όρο. Μία από τις βασικές μου αναφορές ήταν η ταινία Syndromes του Kristoffer Borgli, που έχει παρόμοια δομή.

Μελλοντικά θα μπορούσε να εξελιχθεί σε πρότζεκτ μεγάλου μήκους;

Θ.Τ.: Δεν το έχω σκεφτεί. Έχω άλλες σχετικές ιδέες. Τη συγκεκριμένη νομίζω δεν θα την εξέλισσα γιατί είναι αρκετά εικαστική, στηρίζεται πολύ στην εικόνα.

Γ.Χ.: Μπαίνεις σε άλλα μονοπάτια. Πρέπει να αρχίσεις να αναλύεις περισσότερο τους χαρακτήρες, τι έχει συμβεί, στη μικρού μήκους είσαι πιο περιεκτικός, πιο συμπυκνωμένος και στη δομή και στην ανάλυση των χαρακτήρων. Η Michele και η Νάνσυ πιστεύω ότι κατάφεραν μέσα στα λίγα λεπτά της διάρκειας να βγάλουν μέσα από τις εκφράσεις και το στήσιμό τους, ό,τι έχουν στο μυαλό τους οι χαρακτήρες. Είναι στη φαντασία του θεατή να ορίσει το παρελθόν, να το πάει εκεί που θέλει, χωρίς να χρειαστεί να το αναλύσει περαιτέρω. Βλέπουμε το αποτέλεσμα και μπορούμε να φανταστούμε τι έχει προηγηθεί.

Μιλήστε μου λίγο για τη μουσική της ταινίας. Είναι πολύ βασικό της στοιχείο.

Θ.Τ.: Ψάχνοντας μουσικές λίγες μέρες πριν το γύρισμα, έπεσα πάνω στο εξώφυλλο του άλμπουμ των Swans. Μια αρσενική αλεπού στο σκοτάδι. Σκέφτηκα: «Αυτούς γιατί δεν τους ακούω;». Αμέσως μου ταίριαξε. Στην πρόβα, την επόμενη μέρα, κατάλαβα ότι είχα βρει τη μουσική μου. Θεωρώ ότι τα 4 κομμάτια που χρησιμοποιήθηκαν δημιουργούν μια ενδιαφέρουσα αντίθεση: Η εικόνα, παρά τα γκροτέσκ στοιχεία, είναι αρκετά girly, οπότε η μουσική την κάνει να φαίνεται πιο «ξεπλυμένη», της δίνει μια βρωμιά.

Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter
Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter
Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter
Πείτε μου για το νέο weird ελληνικό κύμα δημιουργών.  (σ.σ. η συνέντευξη έγινε λίγες ώρες πριν από τον θρίαμβο του Αλέξανδρου Αβρανά για το Miss Violence, στο Φεστιβάλ Βενετίας.) Νομίζω ότι (πέρα την επιλογή της Michele Valley που δυνητικά παραπέμπει στον Κυνόδοντα) και η δική σας ταινία ανήκει κατά κάποιο τρόπο στο ίδιο κύμα.

Θ.T.: Δεν σκέφτηκα ότι η αφού η οπτική μου μοιάζει με τον Κυνόδοντα, θέλω τη Michele. Δεν φανταζόμουν καν ότι μπορώ να την έχω! Νομίζω ότι η ίδια η αισθητική της ταινίας είναι περισσότερο συγκρίσιμη, παρά η κοινή πρωταγωνίστρια. Αναφορικά με το weird, η ταινία θα μπορούσε να εντάσσεται σε αυτό. Λατρεύω τον Κυνόδοντα, πώς θα μπορούσα να μην έχω επηρεαστεί; Σίγουρα η ομογενοποίηση αυτών των ταινιών σε ένα ενιαίο σύνολο είναι ευνοϊκή για εμάς, είμαστε μέρη αυτού του συνόλου, ο ένας δίνει πάσα στον άλλο, το κοινό «εκπαιδεύεται», ο Κυνόδοντας πήρε όλη την αρνητική αντίδραση από όσους δεν τον «κατάλαβαν». Το ελληνικό σινεμά είναι δυστυχώς από τα ελάχιστα ελπιδοφόρα προϊόντα μας, είναι κρίμα ενώ οι ξένοι μας αποδέχονται και μας θέλουν, εμείς οι ίδιοι να είμαστε αρνητικοί.

Ένα από τα βασικά γνωρίσματα του κύματος -και της δικής σου ταινίας- είναι ότι συχνά υπάρχει μια ανωμαλία στο πλαίσιο της οικογένειας. Πιστεύετε ότι αυτό αντικατοπτρίζει την ελληνική κοινωνία;

Θ.Τ.: Ο ρόλος της οικογένειας είναι πολύ ισχυρός στην Ελλάδα. Υπάρχει βαθιά υποστήριξη, σε σχέση με το εξωτερικό, η οποία εξελίσσεται συχνά σε καταπίεση, είναι πολύ δύσκολο να ξεφύγεις. Η μητέρα μου αναρωτιόταν αν η ταινία είναι γι'αυτή. Οι τυπικές ανασφάλειες της Ελληνίδας μάνας. Είμαι πολύ καλά με την οικογένειά μου, δεν είχα κάποιο σχετικό βίωμα που ήθελα να εξωτερικεύσω. Η ταινία θα μπορούσε να περιγράφει οποιαδήποτε ανθρώπινη σχέση, έχει να κάνει με τη σύγκρουση δύο κόσμων. Η σχέση μάνας-κόρης είναι απλά πολύ δυνατή και εύκολα μπορεί κάποιος να ταυτιστεί.

Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter
Αγαπημένοι σας σκηνοθέτες;

Θ.Τ.: Μου αρέσει πολύ ο Αρονόφσκι. Οι αγαπημένες μου ταινίες είναι από διάφορους σκηνοθέτες, οπότε δεν μπορώ να το γενικεύσω. Π.χ. αγαπώ Το Μωρό της Ρόζμαρι, αλλά δεν μπορώ να πω ότι ο Πολάνσκι είναι ο αγαπημένος μου. Ή ο Ταραντίνο, ο Αλμοδόβαρ, ο Τιμ Μπάρτον.

Γ.Τ.: Εγώ λατρεύω το δίδυμο Dominique Abel and Fiona Gordon που σκηνοθετούν και πρωταγωνιστούν μαζί (La Fée, Rumba). Οι ιστορίες τους έχουν δράμα αλλά τις παρακολουθείς με χαμόγελο.

 

=====

Dust

 

Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter

Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter

Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter

Μια βόλτα με τους δημιουργούς του Dust Facebook Twitter
 

Written, directed, edited by Thanasis Tsimpinis

Music by Swans - «The Seer»

Starring: Nancy Boukli, Michele Valley, Thanos Tsakalidis

Produced by George Chorevas, Despoina Sifniadou, FeelMe Productions

Director of photography: Konstantinos Koukoulios

Art director: Christine Athina Vlachos

Costume designer: Sandra Sotiriou

Hair, make up artist: Dimitris Sarantou

Sound designer: Daphne Farazi

Assistant art director: Nefeli Livieratou

First assistant camera: Stamatis Kouros

Gaffer: Yorgos Satolias

Production assistant: Gioule Kolovou

Graphic designer: Niadoka

Vfx compositor: George Kollidas

Graphic illustrator: Konstantinos Frangoulis

Digital master dcs: George Paidas

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Οθόνες / «Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Γοητεύτηκε ξαφνικά από το θέατρο και διάβαζε γι' αυτό ενώ εργαζόταν σε ένα περίπτερο. Όταν, δίχως να ξέρει τι τον περιμένει, ο Γιάννης Καράμπαμπας βρέθηκε μπροστά από την κάμερα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου στο «Wishbone», διακρίθηκε με το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

Οθόνες / Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

«Αν δεν ξέρεις το όνομα Keyser Söze, τότε έχεις ένα σοβαρό κινηματογραφικό κενό» - Είναι δυνατόν μια συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων να μην ξέρει από ατμόσφαιρα που κόβει την ανάσα και σασπένς; Αποκλείεται.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

OSCARS 2025 / H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

Ο Σον Μπέικερ έσπασε τα κοντέρ κερδίζοντας 4 προσωπικά Όσκαρ για την άγρια κωμικοτραγική κινηματογραφική του χειροτεχνία. Η Μάϊκι Μάντισον χάλασε το πάρτι της Ντέμι Μουρ. Και η ιστορία της σεξεργάτριας, έδωσε ηχηρό μήνυμα για την ανάγκη του σινεμά να φτιάχνει ταινίες θαρραλέες και αυθεντικές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching

Οθόνες / 11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching (και πού να τις δείτε)

Καθώς πλησιάζει η 97η απονομή των Όσκαρ, επιλέγουμε 11 νικήτριες του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που μπορείτε να βρείτε σε streaming πλατφόρμες και στη συνδρομητική τηλεόραση, για να κάνετε προθέρμανση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
CHECK Gene Hackman 1930-2025

Απώλειες / Τζιν Χάκμαν (1930-2025): Ο πιο ευαίσθητος σκληρός του αμερικανικού σινεμά

Ήθελε να τον θυμούνται ως τίμιο ηθοποιό, που έντυσε με ειλικρίνεια τους χαρακτήρες που υποδύθηκε. Ο Τζιν Χάκμαν πέτυχε πολύ περισσότερα, αφού κατάφερε να γίνει ο σπουδαιότερος καρατερίστας του αμερικανικού σινεμά από την εποχή του Σπένσερ Τρέισι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στην καρδιά του ταύρου - στην κοιλιά του καλλιτέχνη

Οθόνες / «Η καρδιά του ταύρου»: Ένα ντοκιμαντέρ για την πίστη στην ψευδαίσθηση

Σε παραγωγή Onassis Culture, η Εύα Στεφανή επιχειρεί μια κατάδυση στον σαγηνευτικό κόσμο του Δημήτρη Παπαϊωάννου και της προετοιμασίας της παράστασής του «Εγκάρσιος Προσανατολισμός».
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Oscar stories: Οι «ξένοι» στα Όσκαρ

Pulp Fiction / Οι «ξένοι» στα Όσκαρ

Από το αριστούργημα του Ζαν Ρενουάρ μέχρι τη σαρωτική διάκριση της Εμίλια Πέρεζ με τις 13 υποψηφιότητες, η πορεία των ξενόγλωσσων ταινιών στα Όσκαρ είναι γεμάτη από σταθμούς που αμφισβητούν και αναμορφώνουν τα όρια του κινηματογράφου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ

Μυθολογίες / «Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ

Παραγνωρισμένα διαμάντια, ένας Σουηδός ημίθεος και χαρακτήρες που ξεπερνούν τα βιβλία από τα οποία γεννήθηκαν: ο σκηνοθέτης μοιράζεται τις ταινίες που τον σημάδεψαν καθώς και την αγαπημένη του αφίσα για καθεμιά από αυτές.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Οθόνες / 12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Για όσους δεν έχουν αρκετό χρόνο, αλλά θέλουν να τηρήσουν τη σινεφιλική τους δίαιτα, και για παραπονούμενους ότι η διάρκεια των ταινιών «έχει μεγαλώσει πολύ», ξεψαχνίσαμε τις πλατφόρμες και τους καταλόγους τους και παρουσιάζουμε 12 ταινίες που δεν υπερβαίνουν τη μιάμιση ώρα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκιπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Daily / The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Σ’ ένα πολυτελές θέρετρο στην Ταϊλάνδη μεταφέρεται ο νέος κύκλος της επιτυχημένης σειράς που μόλις ξεκίνησε, φανερώνοντας κάποια σημεία κόπωσης, παρά το πάντα εντυπωσιακό στήσιμό της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ