Το Κυνήγι (The Hunt)

Το Κυνήγι (The Hunt) Facebook Twitter
0

Σκηνοθεσία: Τόμας Βίντερμπεργκ

Πρωταγωνιστούν: Μαντς Μίκελσεν, Τόμας Μπο Λάρσεν

Βαθμολογία: 3,5/5

Στην εποχή που τα βίντεο μπορούν να εκτιναχθούν παγκοσμίως με ταχύτητα φωτός (το περίφημο viral) και ανυπολόγιστες επιπτώσεις, το Κυνήγι είναι μια ευπρόσδεκτη επιστροφή στην αυθεντική όσο και σκληρή δοκιμασία της ρετσινιάς, σαφώς πληρέστερη κινηματογραφικά από την Αμφιβολία του Τζον Πάτρικ Σάνλεϊ που είδαμε πριν από μερικά χρόνια. Μετά τις πρόσφατες, φιλόδοξες αστοχίες, ο Τόμας Βίντερμπεργκ επιστρέφει στα γνώριμα λημέρια του, όπως τον γνωρίσαμε στην Οικογενειακή Γιορτή, χωρίς ωστόσο τους γυμναστικούς περιορισμούς του Δόγματος.

Το Κυνήγι είναι ένα απολαυστικό προσωπικό, οικογενειακό και κοινωνικό δράμα, με επίκεντρο έναν άνδρα που δεν είναι τέλειος αλλά οι προθέσεις του είναι αποδεδειγμένα καλές. Ο Λούκας έχει την ατυχία να αρέσει σε ένα μικρό κορίτσι επιρρεπές στο ψέμα, χαμένο μέσα στην αγάπη που τρέφει γι' αυτόν και τη στιγμιαία σύγχυση που διακατέχει ένα παιδί που παγιδεύεται στα ανεπεξέργαστα αισθήματά του. Ο τρόπος που σταδιακά αποδίδεται η απώλεια της αξιοπιστίας και της αξιοπρέπειας ενός ανθρώπου εντελώς συμπαθούς, κοινωνικότατου και μέχρι τούδε λογικού και ψύχραιμου αιχμαλωτίζει και καθηλώνει, ακόμα κι αν το στόρι και η πλοκή δεν είναι και τα πιο πρωτότυπα. Οι φίλοι και το σχολείο σπεύδουν να φερθούν απαίσια σε έναν υγιή άνθρωπο και επιλέγουν να μην πιστέψουν την ενήλικη εκδοχή, αγκυλωμένοι σε ένα κλισέ περί παιδεραστίας και παρασυρμένοι από έναν αναξιόπιστο «μάρτυρα». Υπάρχουν συμπαραστάτες, αλλά η αμφιβολία έχει σφηνωθεί ούτως ή άλλως και το κλίμα είναι δηλητηριασμένο, ακόμα και για τους στενότερους υποστηρικτές του Λούκας, τον γιο, την ερωμένη και τον καλό του φίλο.

Η ενδιαφέρουσα μετατόπιση γίνεται όταν ο Λούκας χάνει την αυτοπεποίθησή του νομίζοντας, με το δίκιο του, πως όλοι στρέφονται εναντίον του, ακόμα κι αν τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Κάποιοι θεατές ενδεχομένως θα πιστέψουν πως το φινάλε είναι αμήχανο, αλλά το τέλος της ιστορίας του κυνηγιού μαγισσών εναντίον ενός αθώου που πασχίζει να ανατρέψει, και όχι να αποτρέψει, κάτι που ποτέ δεν συνέβη (ένα δραματικό οξύμωρο που δεν παίρνει ποτέ τη διάσταση του θρίλερ αλλά ερμηνεύεται με χιούμορ και απελπισία) δεν θα μπορούσε παρά να είναι γλυκόπικρα τοξικό. Ο Μαντς Μίκελσεν, σπουδαίος ηθοποιός που έγινε γνωστός με τον ρόλο του μονόφθαλμου κακού στο Casino Royale, αλλά μια ματιά σε άλλα φιλμ όπου πρωταγωνιστεί, όπως για παράδειγμα το παραγνωρισμένο Valhalla Rising του Ρεφν, θα σας πείσει πως δεν διόλου τυχαίος δεν είναι, κρατάει όλη την ταινία στο βλέμμα του και δίκαια τιμήθηκε στο Φεστιβάλ Καννών.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ