10 highlights από τις Χρυσές Σφαίρες που δόθηκαν χτες

10 highlights από τις Χρυσές Σφαίρες που δόθηκαν χτες Facebook Twitter
O σκηνοθέτης (στο κέντρο) και οι υπόλοιποι συντελεστές του «12 χρόνια σκλάβος»
0
  • Αντί να ξεμπερδέψουν τα πράγματα, οι Χρυσές Σφαίρες ένιψαν τα χέρια τους σαν τον Πόντιο Πιλάτο. Έδωσαν την καλύτερη δραματική ταινία στο 12 Χρόνια Σκλάβος, την κωμική ταινία στον Οδηγό Διαπλοκής, τη σκηνοθεσία στον Αλφόνσο Κουαρόν για το Gravity, το σενάριο στον Σπάικ Τζονζ για το Δικός Της. Άντε βρες άκρη στα Όσκαρ που έρχονται. Η πιο ευνοημένη από τις ταινίες φάνηκε να είναι ο Οδηγός Διαπλοκής, με τρία βραβεία- η Έιμι Άνταμς ξεχώρισε στον πρώτο ρόλο για κωμωδία/μιούζικαλ και η πάντα χαριτωμένη και αυθόρμητη Τζένιφερ Λόρενς, όπως αναμενόταν, επικράτησε στο δεύτερο ρόλο
  • Ενώ πολλές φορές οι Ξένοι Ανταποκριτές του Χόλιγουντ έχουν δώσει βραβείο ερμηνείας σε «κωμική» ταινία, που δεν έχει άμεσο αντίκτυπο στα Όσκαρ, ούτε καν σε επίπεδο υποψηφιότητας (θυμίζω τον Χιου Γκραντ), η φετινή βράβευση στον Λεονάρντο Ντι Κάπριο δίνει πόντους στον ηθοποιό που δεν βρίσκεται καν στην πεντάδα της Ένωσης των Ηθοποιών (στη θέση του βρίσκεται ο Φόρεστ Γουίτακερ για τον Μπάτλερ) και μας κάνει να περιμένουμε με σχετική αγωνία την ανακοίνωση της αντίστοιχης πεντάδας στα Όσκαρ, σε μερικές ημέρες. Όσο για τον διαχωρισμό, ο Ντι Κάπριο, που πήρε μόλις τη δεύτερη Χρυσή Σφαίρα σε συνολικά 10 υποψηφιότητες, δεν τον άφησε ασχολίαστο, λέγοντας μετά την αναγγελία του ονόματος του, πως δεν περίμενε ποτέ πως θα βραβευόταν ποτέ για κωμικό ρόλο σε ταινία του Σκορσέζε!
  • Φαίνεται πως είναι η χρονιά της Κέιτ Μπλάνσετ. Τιμήθηκε για το ρόλο της στη Θλιμμένη Τζάσμιν και σιγά-σιγά διαλύει τη μικρή αγωνία για το ποια από τις Μπλάνσετ-Μπούλοκ-Τόμσον θα επικρατήσει. Σε οποιαδήποτε άλλη χρονιά, οι δύο τελευταίες θα ήταν φαβορί. Η τραγικότητα της Τζάσμιν, συνυφασμένη με το ελαφρύ άγγιγμα του Γούντι Άλεν, κάνουν έναν αχτύπητο συνδυασμό.
  • Μερικές συνήθειες δεν αλλάζουν. Ο Γούντι Άλεν δεν πάει σε απονομές, τέρμα και τελεία. Παρότι δεν έχει τίποτε να χάσει, όπως σε ένα βραβείο για τη συνολική του προσφορά στον κινηματογράφο, απλώς δεν του αρέσουν οι παράτες και το έχει αποδείξει. Έστειλε την παλιά του φίλη Νταϊάν Κίτον να παραλάβει αντ' αυτού, και του έπλεξε ένα ιδιότυπο εγκώμιο, ζεστό και αρκετά προσωπικό. Μόνο μια φορά έχει πάει στα Όσκαρ, για να εμψυχώσει την αγαπημένη του Νέα Υόρκη. Όπως και η Κάθριν Χέμπορν, που είχε πάει στα Όσκαρ, όχι σε κάποια από τις 12 φορές που ήταν υποψήφια, αλλά για να δώσει το τιμητικό βραβείο στον φίλο της, παραγωγό Λόρενς Βάινγκαρτεν, σε μια εμφάνιση που κρατήθηκε άκρως μυστική, το 1973.
  • Η επιμονή ανταμείβεται, και οι ιστορίες που θέλουν σενάρια να παραμένουν καταραμένα και στα ράφια, λόγω δύσκολου θέματος, αρέσουν και στους δημοσιογράφους, αλλά και στους ψηφοφόρους. Το Dallas Buyers Club απορρίφθηκε 86 φορές από στούντιο μέχρι να γίνει ταινία, περίπου 20 χρόνια αφότου γράφτηκε. Ο Μάθιου Μακόναχι το υπενθύμισε σε όσους δεν το ήξεραν, αφού παρέλαβε το βραβείο για πρώτο ρόλο σε δραματική ταινία.
  • Κανένας δεν χρώσταγε βραβείο στον Τζάρεντ Λίτο, που είχε να παίξει σε ταινία εδώ και 6 χρόνια, έχοντας δώσει έμφαση στην μουσική του καριέρα. Με τέτοια μεταμόρφωση στο Dallas Buyers Club, σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητος. Για το ρόλο του τραβεστί, έβγαλε κάθε τρίχα που είχε στο σώμα του, ακόμη και τα φρύδια. Να ένα «σιγουράκι» στα Όσκαρ του δεύτερου ρόλου.
  • Στην απονομή που παρακολούθησα από τα κανάλια της Novacinema, οι δυο παρουσιάστριες, η Τίνα Φέι και η Έιμι Πόλερ, ήταν άψογες. Κράτησαν ισορροπία ανάμεσα στους πλατειασμούς και το κακό γούστο, την προσβολή και το ξεβόλεμα. Το έκαναν με χάρη και χιούμορ, αν και, για να σας πω την αλήθεια, δεν με χάλαγε ο βέβηλος Ρίκι Ζερβές, ο αμέσως προηγούμενος παρουσιαστής στις Χρυσές Σφαίρες, ειδικά για τα βέλη που εκτόξευε στα μέλη της Ένωσης. Το αστείο που είπαν οι κοπέλες για το αιδοίο σουπερμόντελ, σε σχέση με τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο, ήταν μάλλον το καλύτερο.
  • Από τους λόγους που εκθειάζουν συμπρωταγωνιστές ή άλλους συνυποψήφιους, ο Μάικλ Ντάγκλας, που βραβεύτηκε για το Behind the Candelabra, ήταν ο πλέον πειστικός. Έκανε Θεό τον Ματ Ντέιμον, αποκαλώντας τον τον πιο θαρραλέο ηθοποιοί που δουλεύει στο σινεμά αυτή τη στιγμή (δεν είναι και ψέματα) και λέγοντας πως ο μόνος λόγος που πήρε αυτός το βραβείο ως Λιμπεράτσε, είναι επειδή φορούσε περισσότερες πούλιες στο φιλμ!
  • Και ενώ κάποιοι έχουν πρόβλημα να γυρίσουν την ταινία τους, ο Στίβεν Σόντερμπεργκ, που σάρωσε τα βραβεία Έμι και τώρα τα πήγε περίφημα και στις Σφαίρες, έπιασε σωστά το νόημα και, ενώ το σχέδιο ήταν να το γυρίσει στο σινεμά, την τελευταία στιγμή το προόρισε για την τηλεόραση, κάνοντας τεράστια τηλεθέαση και κονιορτοποιώντας τον ανταγωνισμό.
  • Η πιο ασυμμάζευτη της βραδιάς ήταν η Ζακλίν Μπισέ, η οποία είχε να πιάσει Χρυσή Σφαίρα στα χέρια της εδώ και 47 χρόνια, όταν είχε διαλεχτεί στην αμφίβολη και κατηργημένη κατηγορία της ανερχόμενης ηθοποιού, που δεν την άφηνε, όπως δεν άφηνε το πόντιουμ χτες. Τιμήθηκε για δεύτερο ρόλο στη μίνι σειρά Dancing on the Edge, του αξιόλογου Στίβεν Πολιακόφ - στο δικό του Close your Eyes είχαμε πρωτοξεχωρίσει τον Κλάιβ Όουεν.
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Oscar Stories: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Pulp Fiction / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Οι οσκαρικές φιλοδοξίες του Netflix για το Emilia Pérez έπεσαν στο κενό, καθώς η πρώτη τρανς υποψήφια στην ιστορία του θεσμού κατηγορείται για πολιτική ανορθογραφία και εξοστρακίζεται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Οθόνες / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Το να είσαι τρανς είναι ζήτημα προσωπικής ταυτότητας, όχι πολιτικών πεποιθήσεων. Και το να προϋποθέτουμε ότι τα τρανς άτομα είναι μονολιθικά στις απόψεις τους ή ανίκανα να έχουν συντηρητικές ή αντιδραστικές απόψεις, είναι απλά παράλογο.
THE LIFO TEAM
Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Νέα στήλη/ Κριτική τηλεόρασης / Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Κριτική της Πόπης Διαμαντάκου για το αστυνομικό θρίλερ του Star, για μια ελληνική παραγωγή που προσπαθεί να ανεβάσει τον πήχη και να συγκριθεί με ξένες παρόμοιες.
ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ
«Θολός βυθός», μια ταινία για τις παιδουπόλεις της Φρειδερίκης

Οθόνες / Οι παιδουπόλεις της Φρειδερίκης γίνονται ταινία

Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γιάννη Ατζακά, η νέα ταινία της Ελένης Αλεξανδράκη «Θολός Βυθός» είναι μια βουτιά στις ζωές των παιδιών που έγιναν έρμαια της προπαγάνδας και πιόνια σε έναν πόλεμο που δεν καταλάβαιναν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Δέκα ξεχωριστές οικιακές προβολές, από το διαχρονικό μυστήριο του «Ονόματος του Ρόδου» ως τον ξεσηκωτικό χορό του «Αnother Round» κι από τις weird κωμικές αναζητήσεις του «Chevalier» ως το τρυφερό ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Leon of Athens

Μυθολογίες / Ένα Dogville με Vanilla sky: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Leon of Athens

Εκτός από το «Dogville» του Τρίερ, ο τραγουδοποιός θυμάται πού, πότε και με ποιους έχει δει τις αγαπημένες του ταινίες. Θυμάται επίσης ότι, αν και στην αρχή βαρέθηκε τη «Συνεκδοχή» του Κάουφμαν, εκ των υστέρων συνειδητοποίησε πως η ταινία μιλάει για τους αξεδιάλυτους εφιάλτες μας.
Inland Empire, Κάψε το μετάξι

Pulp Fiction / Inland Empire: Μυστηριώδες και σκοτεινό, όσο αξίζει σε έναν Λιντς

Μία ακόμη παραβολή για τον απόηχο του Χόλιγουντ -πιο υποκειμενική και σουρεαλιστική από εκείνη του Mulholland Drive-, το γλυκόπικρο κλείσιμο του ματιού ενός δημιουργού που τα έκανε όλα μόνος του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Μυθολογίες / «Ήτανε πέναλτι, κύριε Πάνο;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Από μια εισπρακτική αποτυχία και απαγορευμένη ταινία του 1932, μέχρι την ωμή βία της Pieta (που δεν ξέρει γιατί την έχει δει επανειλημμένα) και την cult σουρεαλιστική ματιά του Τσιώλη, η σκηνοθέτρια μας χαρίζει μια σπάνια σινεφίλ λίστα που συνδυάζει θράσος και ανθρωπισμό.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ