Η Ταινία Lego (The Lego Movie)

Η Ταινία Lego (The Lego Movie) Facebook Twitter
0

Σκηνοθεσία: Φιλ Λόρντ, Κρίστοφερ Μίλερ

Με τις φωνές των: Κρις Πρατ, Γουίλ Φέρελ, Ελίζαμπεθ Μπάνκς, Μόργκαν Φρίμαν

Βαθμολογία: 3,5/5

Ο Έμετ (Κρις Πρατ), ένας κλασικός χαρακτήρας Lego, θα θεωρηθεί κατά λάθος ο άνθρωπος-κλειδί για τη σωτηρία του κόσμου με αποστολή να σταματήσει έναν τύραννο. Αυτό όμως είναι ένα ταξίδι για το οποίο ο Έμετ και η παρέα του είναι εντελώς απροετοίμαστοι, όσο δεν πάει άλλο!

Μια καλή ταινία κινουμένων σχεδίων χτίζεται τουβλάκι-τουβλάκι. Η Ταινία Lego χρειάστηκε δισεκατομμύρια ψηφιακά τουβλάκια για να διασχίσει όχι έναν αλλά πολλούς κόσμους, μεταφράζοντας κινηματογραφικά μια εμπειρία οικεία, φαινομενικά παιδιάστικη. Ό,τι φαίνεται στατικό και απλώς μηχανικό στο γνωστό παιχνίδι κατασκευής εδώ εξακοντίζεται σε μια φαντασία χωρίς όρια, με ήρωα τον μηχανικό Έμετ, έναν απλό εργάτη στις υπηρεσίες του δικτάτορα Μεγιστάνα. Ο Έμετ αποκτά χωρίς να το θέλει το τουβλάκι της αντίστασης και ξεκινά μια μικρή επανάσταση που χρόνια προσπαθούν αλλά δεν τα καταφέρνουν αρχιμηχανικοί και υπερήρωες, όπως ο Μπάτμαν, ο Σούπερμαν και η Wonderwoman, ανάμεσα σε άλλους. Παγιδευμένος στη γενική ομοιομορφία, ο Έμετ έχει κρυφά προσόντα και η ταινία των Λορντ και Μίλερ διορθώνει την υπερτιμημένη αμερικανική άποψη περί ατομισμού, εξαίροντας τη συλλογική δράση και την ομαδική αποτελεσματικότητα. Αν πίστευα στη μαρξιστική κριτική που ήταν της μόδας στα σχετικά ελληνικά κείμενα των '70s, θα έλεγα πως η ταινία Lego είναι μια τομή στο σύστημα μέσα από το σύστημα, αφού ναι μεν δεν απορρίπτει την ανθρώπινη σταθερά του ξεχωριστού όντος, αλλά καταδικάζει και σατιρίζει εμφατικά την ακατάσχετη δοξολογία των μονοπωλιακών ισχυρών και των ανάξιων ειδώλων για χάρη του ανώνυμου προλετάριου. Δεν πιστεύω όμως σε μια δογματική εξήγηση που εξυπηρετεί θεωρίες απ' όπου κι αν προέρχονται, παρά μόνο στη δύναμη του ίδιου του έργου να αυτονομείται και να ξεχωρίζει – συγγνώμη για την παρεκτροπή. Η Ταινία Lego, βιομηχανική όσο δεν γίνεται από τον τίτλο της και μόνο, ξεφεύγει από τη στενή έννοια του προϊόντος που αναγκαστικά το χορηγεί και μετασχηματίζεται σε μια τρελή περιπέτεια, μια δίνη με brand names που αυτοϋπονομεύονται κι εξυπηρετούν αποκλειστικά την επιβίωση του αφελή και καλοπροαίρετου Έμετ, με ένα φινάλε-παραβολή που κανείς δεν περιμένει. Μετά από πολλά παραμύθια που κινούνταν στα ίδια κυβικά, επιτέλους μια διαφορετική ταινία κινουμένων σχεδίων, γρήγορη σαν αστραπή και έξυπνη σαν το μυαλό ενός άτακτου παιδιού.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM
15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / 15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Πάμελα Άντερσον, Αριάν Λαμπέντ, Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη, σινεφίλ τέρατα και όλη η νέα ελληνική κινηματογραφική παραγωγή της χρονιάς στην 65η διοργάνωση που για δέκα μέρες (31/10-10/11) θα μεταμορφώσει τη Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Απώλειες / Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Αστεία και ανθρώπινη, η αξιαγάπητη, υπερταλαντούχα Τέρι Γκαρ, που απολαύσαμε στο «Young Frankenstein» και το «Τούτσι» και αγαπήσαμε από τις εμφανίσεις της στο βραδινό talk show του Ντέιβιντ Λέτερμαν, ήταν μια από τις πιο λαμπερές σουμπρέτες του αμερικανικού σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ