Επιστροφή στις θεατρικές σκηνές της πόλης

Επιστροφή στις θεατρικές σκηνές της πόλης Facebook Twitter
1821
0

1821
Μετά την πετυχημένη παρουσίαση του 1821 στο Φεστιβάλ Αθηνών, ο Άρης Μπινιάρης, μαζί με τους συνεργάτες-μουσικούς του, επιστρέφει με το hardcore punk ορατόριό του στο Gazarte, μέσα Οκτώβρη. Το 1821 είναι μια μουσικοθεατρική αφήγηση με ζωντανή μουσική, που αλληλεπιδρά με τον λόγο. Στην παράσταση χρησιμοποιούνται αυθεντικά κείμενα της περιόδου 1817-1835, βασισμένα σε αληθινά ιστορικά γεγονότα, τα οποία αναβαπτίζονται με σκοπό να αναδειχθεί η ποιητικότητά τους και να γίνουν σύμβολα. Τι σημαίνει να πολεμάς για την ελευθερία, να απελευθερώνεσαι από έναν ζυγό και τελικά να υποδουλώνεσαι σε άλλον;

Από μέσα Οκτώβρη στο Gazarte

Love letters to a (post-)Europe
Η ιδιαίτερη παράσταση Love Letters to a (Post-)Europe, μια συμπαραγωγή της Lisa Alexander & BIOS, στην οποία συμμετέχουν καλλιτέχνες από όλη την Ευρώπη για να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους προς την Ελλάδα. Το Love Letters to a (Post-)Europe είναι ένα ζωντανό, συμμετοχικό καλλιτεχνικό γεγονός που αποτελείται από τα σύντομα έργα διαφορετικών καλλιτεχνών και εκτυλίσσεται στο πλαίσιο των δραματικών αλλαγών που συμβαίνουν στην Ευρώπη, και συγκεκριμένα στην Αθήνα, που αυτήν τη στιγμή βιώνει τη σφοδρότητα της λιτότητας – μια διαδικασία που έχει ξεκάθαρα αποτύχει.

Bios. Tesla, 2-3/10

Ποτέ δεν σε ξεχνώ
Το Ποτέ δεν σε ξεχνώ είναι ένα σόλο για την εμμονή σε σκηνοθεσία και ερμηνεία Κώστα Κουτσολέλου, που βασίζεται στο τελευταίο ποίημα του Σ. Μπέκετ «Ποια είναι η λέξη;». «Δεν είναι μια σπουδαία παράσταση» λέει ο Κώστας. «Είναι ένα μικρό προσωπικό τραγούδι. Για την εμμονή. Για την εμμονή κάθε μέρα, κάθε μέρα. Και, φυσικά, για το θέατρο. Μια περφόρμανς για έναν ηθοποιό και έναν χώρο, με τις ατέλειές τους».

Στον θεατρικό χώρο Μπαγκλαντές στις 21/9

 

Επιστροφή στις θεατρικές σκηνές της πόλης Facebook Twitter
Το όνειρο του Σολωμού

Βόϋτσεκ του Georg Bϋchner
Το Βόυτσεκ του Georg Bϋchner παρουσιάζει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η Ομάδα 4Frontal στο Bios.Tesla στις 15 Οκτωβρίου. «Όλα πάνε σύμφωνα με το πρόγραμμα. O Bόυτσεκ συνεχίζει κανονικά τις δουλειές του. Ξυρίζει τον Λοχαγό του. Τρώει μόνο μπιζέλια, όπως του λέει ο Γιατρός. Εκτελεί την υπηρεσία του. Φροντίζει τη γυναίκα του και το παιδί του. Φέρνει λεφτά στο σπίτι. Ανακαλύπτει όμως ότι η γυναίκα του τον απατά. Και τότε γίνεται φονιάς. Αυτή είναι η ιστορία του». Έξι ηθοποιοί υπό τους ήχους της μουσικής ενός DJ στήνουν ένα ξέφρενο πάρτι για να γιορτάσουν τον θάνατο της λογικής. Τη στιγμή που το μυαλό θολώνει. Τη στιγμή που η λογική παραχωρεί τη θέση της στο έγκλημα. Τη στιγμή που το χέρι σφίγγει τη λαβή του μαχαιριού. Τη στιγμή που η ζωή μετατρέπεται σε ένα τρομερό πάρτι χωρίς αύριο. Και είμαστε όλοι καλεσμένοι.

Πρεμιέρα 15/10 στο Bios. Tesla

 

Ομάδα 9 παρά, Το όνειρο του Σολωμού
Η ομάδα 9 παρά κάνει το ντεμπούτο της με το Όνειρο του Σολωμού, μια πρωτότυπη παράσταση, εμπνευσμένη από τους καθημερινούς μας, υπαρξιακούς προβληματισμούς. Η παράσταση αφηγείται το ταξίδι ενός σολωμού, του Διονύση. Ο σολωμός ως είδος γεννιέται σε γλυκά νερά, μεταναστεύει στον ωκεανό και επιστρέφει αργότερα εκεί όπου γεννήθηκε για να γονιμοποιηθεί. Μέσα από αυτήν τη διαδικασία εξαντλείται και πεθαίνει. Τη διαδρομή αυτή ακολουθεί και ο Διονύσης, όπου και συναντά διάφορα πλάσματα του βυθού που επηρεάζουν την πορεία του. Σε αυτό το φανταστικό ταξίδι, ο σολωμός μας θα αναζητήσει απαντήσεις στις υπαρξιακές του ανησυχίες του από μεγάλες προσωπικότητες της Ιστορίας, όπως ο Άλμπερτ Αϊνστάιν - το δελφίνι, ο Σίγκμουντ Φρόιντ - το χέλι, η Μητέρα Τερέζα - η αρκούδα, ο Ρωμαίος - το λαβράκι και πολλοί άλλοι, αλλά και την απάντηση στο ερώτημα πώς κάνεις δικές σου όλες αυτές τις θέσεις που προβάλλονται ως απαντήσεις από σοφούς ανθρώπους.

Τον Οκτώβριο στο Bios. Tesla

Επιστροφή στις θεατρικές σκηνές της πόλης Facebook Twitter
Βόϋτσεκ

Moνάδα μέτρησης πόνου
Τρεις νέοι ηθοποιοί καταπιάνονται με τρία κείμενα Νεοελλήνων πεζογράφων της γενιάς του 1880 και πιάνουν το νήμα της σύνδεσης του πόνου με την ύπαρξη, του τότε με το τώρα, της ζωής με τον θάνατο, ψάχνοντας καταφύγιο στην παλαιότερη ελληνική λογοτεχνία αλλά και το αντίδοτο στη σημερινή διάχυτη απελπισία της εποχής. Τα κείμενα που συνθέτουν την παράσταση είναι ο Μαύρος Γάτος (1916) του Ιωάννη Κονδυλάκη, η Aρκούδα (1893) και ο Aυτόχειρ (1895) του Mιχαήλ Μητσάκη, τρεις ιστορίες με κοινό σημείο τον οξύ πόνο και την πικρή πλευρά της ζωής. Στα δύο πρώτα κείμενα η ζωή είναι μια κατάσταση πόνου, με ανθρώπους και ζώα να κινούνται στο όριο της σωματικής και ψυχικής αντοχής, ενώ στο τελευταίο η ζωή κυλά αδιατάραχτη ύστερα από μια αυτοκτονία, χωρίς να δίνονται εξηγήσεις.

Bios. Tesla, τον Οκτώβριο

 

Roadtrip 3
Μετά τη μεγάλη επιτυχία του ROADTRIP 1 & 2, η Βιολέττα Γύρα παρουσιάζει στο Κινητήρας Studio το ROADTRIP 3. Μέσα σε τέσσερα αυτοκίνητα εν κινήσει, ηθοποιοί-οδηγοί και θεατές-συνεπιβάτες γίνονται «ένα», συμπληρώνοντας το «κάδρο» μιας ζωής που κανείς τους δεν έχει φανταστεί. 

Κινητήρας Studio Artistic Residency Centre, Ερεχθείου 22, Κουκάκι (μετρό Συγγρού-Φιξ, έξοδος Δράκου), 22/9-4/10

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Θέατρο / Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Περίπου στις 17:30 το απόγευμα του Σαββάτου τόλμησα να ανέβω στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση για να συμμετάσχω σε έναν αδιανόητο 24ωρο θεατρικό μαραθώνιο, πλάι στο θηρίο υποκριτικής που ονομάζεται Στεφανία Γουλιώτη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Στο Σώμα της

Θέατρο / Ένα έργο στο Εθνικό Θέατρο για την περίοδο, την εμμηνόπαυση, την κλειτορίδα και τον γυναικείο αυνανισμό

Μαζί με άλλες 22 γυναίκες, η Ελένη Ευθυμίου, η Σοφία Ευτυχιάδου και η Νεφέλη Μαϊστράλη ανεβάζουν ένα έργο για ζητήματα που θεωρητικά μπορούν να συζητηθούν ανοιχτά, αλλά στην πραγματικότητα όχι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ