O Eversor κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του

O Eversor κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
O Eversor στο Decadence bar στα Εξάρχεια το 2002
1

 

O Eversor κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
O Eversor το 1985

Η πρώτη φορά που αισθάνθηκα ρίγη στο άκουσμα ενός κομματιού:

Πρέπει να ήταν μέσα στο 1994, τη χρονιά που ξεκίνησα να ακούω rap απο το Yo!MTV Raps ακόμα. Ήταν το "Love comes and goes" των Ed OG & The Bulldogs.

Τόσο το sample όσο και το όλο νόημα, ήταν σχετικά εκτός εποχής, εννοώντας ότι τα κομμάτια τότε ήταν κυρίως battle θεματολογίας, gang related ή just having fun. Αυτό ήταν νοσταλγικά συναισθηματικά φορτισμένο και αρκετά έντονο για τα αυτιά μου τότε.

H πρώτη αφίσα ραπ συγκροτήματος που κρέμασα στο δωμάτιο μου:

Όλως περιέργως, δεν είχα αυτό το teenage εθισμό τα πρώτα χρόνια. Θυμάμαι όμως να σκίζω και να κολλάω διαφημιστικά δίσκων από τα περιοδικά Source & Rap Pages που ήταν και οι κύριες πηγές μας τότε σχετικά με το είδος. Η πρώτη κανονική αφίσα όμως πρέπει να ήταν αργότερα, το Tequila Sunrise των Cypress Hill.

 

O Eversor κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
Ο Eversor σε ρόλο...Rockstar!

Το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό από την δεκαετία του ογδόντα:

Το σκάνδαλο Κοσκωτά, αλήθεια. (γέλια)

Η πρώτη φορά που αισθάνθηκα περήφανος που κάνω ραπ μουσική:

'Οταν τέλη 90s ακόμα, μοιράστηκα την ίδια τοπική σκηνή, στο Βύρωνα με τους Magic De Spell και τους Σαύρα των βασιλικών δρόμων. Rock groups μεν, αλλά ήταν από τους ήρωες μας, ε και, ποιός το περίμενε?!

Η τελευταία φορά που αισθάνθηκα τρακ πριν βγω στην σκηνή:

Στο τελευταίο μου event. Νομίζω αυτό δεν φεύγει ποτέ, απλά μεγαλώνει η αυτοπεποίθηση.

Το πρώτο μουσικό κομμάτι που μου άρεσε και δεν είχε καμία σχέση με το ραπ:

Το Zombie, των Cranberries. To clip, οι στίχοι, η μουσική και αυτή η ιδιαίτερη φωνή, απίστευτο.

 

O Eversor κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
φωτ: Despoina Mykoniati

Το πρώτο live μου/Το πρώτο dj set:

Το πρώτο live πρέπει να ήταν ένα κομμάτι που είχα γράψει μόνος, μπροστά στο κοινό σχολικής επετείου για το Πολυτεχνείο, αν μετράει (γέλια). Τυπικά όμως, στο Ταπητουργείο στο Βύρωνα, με το τότε γκρουπ μου με τον Dj Wheel M.

H τελευταία φορά που ένας θαυμαστής μου ξέφυγε εντελώς:

Kοίτα, μπορεί να μην είμαστε σε rockstar status, αλλά έχουν συμβεί διάφορα. Αρκετοί, αρκετές για την ακρίβεια, ξέφυγαν με το μωβ άλμπουμ, το Lacrima of Iris.

Φωτογραφίες περίεργου περιεχομένου γενικά και μηνύματα. Δεν ξέρω αν ευθύνεται η ψυχεδέλεια που υπάρχει παντού στο project ή αν έχουν ξεφύγει τα πράγματα γενικά, κάπου στη μέση είναι η αλήθεια, ναι?

 

O Eversor κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
Ο Eversor με τον Γερμανό ράπερ και παραγωγό Curse το 2010

Η τελευταία φορά που εκνευρίστηκα με ένα σχόλιο που άκουσα για την ραπ μουσική:

Η ραπ, πλέον θεωρείται λαική μουσική. Δεν ακόυς από άλλους αρνητικά σχόλια, παρά μόνο από τους die-hard fans, του στυλ ποιος είναι εμπορικός, ποιος το ζει κλπ.

Οι εποχές που δεχόμασταν bullying ή αμφισβήτηση για το είδος ήταν στα 90s. Θυμάμαι κάποιος είχε αμφισβητήσει τη μουσικότητα του Dj και τη μετέπειτα τεχνική των beats,επειδή "κλέβαμε" δείγματα και λούπες. Τον ρώτησα αν θεωρεί το καλλιτεχνικό κολάζ εικόνων, γραμμάτων κλπ ,τέχνη. Μου είπε "ναι", μου ήταν αρκετό.

Η πρώτη ιδέα που μου ήρθε στο μυαλό για την τελευταία μου δουλειά:

Τελευταία δουλειά μου θεωρώ το "Κλειστό Κύκλωμα" το οποίο όσο γράφονται αυτές οι γραμμές θα είναι έτοιμο προς κυκλοφορία. Πάντα θέλω να έχω βάση το αστικό τοπίο, από το οποίο εμπνέομαι και την αίσθηση της καταστολής, εμπνευσμένος από το Μίσος του Κάσοβιτς αρχικά και προφανώς τους καιρούς που διανύουμε. Μόνο που έπαιξα με διπλό νόημα.

Τη CCTV παρακολούθηση και το "κλειστό σινάφι" που έχω σαν συμμετοχές μέσα.

Η τελευταία φορά που αισθάνθηκα ικανοποίηση σε ένα live ως θεατής:

Είχαν ακουστεί πολλά για ένα live που είχαν κάνει οι Wu στην Αθήνα, εμφανίστηκαν κάποιοι από αυτούς και όχι το σύνολο τους. Ο αγαπημένος μου είναι ο Raekwon οπότε το εκτίμησα και το διασκέδασα δεόντως, παρά τα όσα.

 

O Eversor κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter

Ο τελευταίος ραπ δίσκος άλλου συγκροτήματος που δεν μπορώ να σταματήσω να ακούω:

Αυτό τον καιρό από φρέσκιες κυκλοφορίες, είναι του Retch, "Finesse the world". Από all time classics, δεν σταμάτησα να ακούω ποτέ το Supreme NTM του '98.

 

O Eversor κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
O Eversor κρατά το πρώτο του MPC 2000XL,Studio Horizon, 1999

Ένα συλλεκτικό αντικείμενο που έχει να κάνει με την ραπ μουσική για το οποίο αισθάνομαι περήφανος:

Είχα εξασφαλίσει ένα συλλεκτικό pack των Non Phixion για το Green DVD/CD. Είχε επίσης αφίσα, tshirt και μπρελοκ/αναπτήρα, ναι!

Ένα μουσικό κομμάτι που μου φέρνει στο μυαλό αμέσως τους γονείς μου:

To "¨Βe a simple man" των Lynyrd Skynyrd, γιατί είναι αφιέρωση -παύλα-  συμβουλή της μάνας. Το κάνει με διπλωματικό τρόπο χρόνια τώρα (γέλια)

O Eversor κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
φωτ: Despoina Mykoniati

Ένας δίσκος που καθόρισε την εφηβεία μου:

Το 36 chambers των Wu Tang Clan. Σε όλα. Ενδιαφέροντα, lifestyle, ακόμα και τη στρατηγική του πως τρέχεις μια δουλεια.

Η τελευταία φορά που βούρκωσα στο άκουσμα ενός κομματιού:

Όταν έπαιξα σε ενα πάρτι, κάποιες μέρες μετά το θάνατό του, ένα κομμάτι του -πρόσφατα εκλιπόντος- Sean Price. Όχι λόγω μουσικής τόσο, αλλά λόγω του ότι αποτέλεσε από τους πλέον αγαπημένους μου καλλιτέχνες από την αρχή του ακόμα. RIP

________________

 Κυκλοφορεί το 2016 η συλλογή "Κλειστό Κύκλωμα" σε παραγωγή του Eversor, με συμμετοχές πολλών MCs από την εγχώρια σκηνή αλλά και το εξωτερικό.

Για περισσότερες πληροφορίες: www.majorleaguebangers.com  και στην σελίδα του Eversor στο Facebook

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Autow Nite Superstore: Ελληνική dance electronica διεθνών προδιαγραφών

Μουσική / Autow Nite Superstore: Ελληνική dance electronica διεθνών προδιαγραφών

Το άλμπουμ του ανερχόμενου παραγωγού από τη Θεσσαλονίκη, που προκάλεσε διεθνές ενδιαφέρον, φέρνει έναν νέο, πιο προσωπικό ήχο στη σκηνή της ελληνικής ηλεκτρονικής μουσικής, που δεν προορίζεται απαραίτητα για τα clubs.
M. HULOT
SARA LANDRY

Μουσική / Η ωμή techno της Sara Landry απέναντι στους haters

Όσα πρέπει να ξέρετε για την DJ που ξεκίνησε από τα σκοτεινά κλαμπ του Τέξας, κατάφερε να χτίσει τον δικό της θρόνο σε έναν κόσμο που κυριαρχείται από ανδρικά ονόματα και ετοιμάζεται να δονήσει για πρώτη φορά την Αθήνα με 150 bpm και πάνω.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ