O Eversor κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του

O Eversor κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
O Eversor στο Decadence bar στα Εξάρχεια το 2002
1

 

O Eversor κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
O Eversor το 1985

Η πρώτη φορά που αισθάνθηκα ρίγη στο άκουσμα ενός κομματιού:

Πρέπει να ήταν μέσα στο 1994, τη χρονιά που ξεκίνησα να ακούω rap απο το Yo!MTV Raps ακόμα. Ήταν το "Love comes and goes" των Ed OG & The Bulldogs.

Τόσο το sample όσο και το όλο νόημα, ήταν σχετικά εκτός εποχής, εννοώντας ότι τα κομμάτια τότε ήταν κυρίως battle θεματολογίας, gang related ή just having fun. Αυτό ήταν νοσταλγικά συναισθηματικά φορτισμένο και αρκετά έντονο για τα αυτιά μου τότε.

H πρώτη αφίσα ραπ συγκροτήματος που κρέμασα στο δωμάτιο μου:

Όλως περιέργως, δεν είχα αυτό το teenage εθισμό τα πρώτα χρόνια. Θυμάμαι όμως να σκίζω και να κολλάω διαφημιστικά δίσκων από τα περιοδικά Source & Rap Pages που ήταν και οι κύριες πηγές μας τότε σχετικά με το είδος. Η πρώτη κανονική αφίσα όμως πρέπει να ήταν αργότερα, το Tequila Sunrise των Cypress Hill.

 

O Eversor κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
Ο Eversor σε ρόλο...Rockstar!

Το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό από την δεκαετία του ογδόντα:

Το σκάνδαλο Κοσκωτά, αλήθεια. (γέλια)

Η πρώτη φορά που αισθάνθηκα περήφανος που κάνω ραπ μουσική:

'Οταν τέλη 90s ακόμα, μοιράστηκα την ίδια τοπική σκηνή, στο Βύρωνα με τους Magic De Spell και τους Σαύρα των βασιλικών δρόμων. Rock groups μεν, αλλά ήταν από τους ήρωες μας, ε και, ποιός το περίμενε?!

Η τελευταία φορά που αισθάνθηκα τρακ πριν βγω στην σκηνή:

Στο τελευταίο μου event. Νομίζω αυτό δεν φεύγει ποτέ, απλά μεγαλώνει η αυτοπεποίθηση.

Το πρώτο μουσικό κομμάτι που μου άρεσε και δεν είχε καμία σχέση με το ραπ:

Το Zombie, των Cranberries. To clip, οι στίχοι, η μουσική και αυτή η ιδιαίτερη φωνή, απίστευτο.

 

O Eversor κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
φωτ: Despoina Mykoniati

Το πρώτο live μου/Το πρώτο dj set:

Το πρώτο live πρέπει να ήταν ένα κομμάτι που είχα γράψει μόνος, μπροστά στο κοινό σχολικής επετείου για το Πολυτεχνείο, αν μετράει (γέλια). Τυπικά όμως, στο Ταπητουργείο στο Βύρωνα, με το τότε γκρουπ μου με τον Dj Wheel M.

H τελευταία φορά που ένας θαυμαστής μου ξέφυγε εντελώς:

Kοίτα, μπορεί να μην είμαστε σε rockstar status, αλλά έχουν συμβεί διάφορα. Αρκετοί, αρκετές για την ακρίβεια, ξέφυγαν με το μωβ άλμπουμ, το Lacrima of Iris.

Φωτογραφίες περίεργου περιεχομένου γενικά και μηνύματα. Δεν ξέρω αν ευθύνεται η ψυχεδέλεια που υπάρχει παντού στο project ή αν έχουν ξεφύγει τα πράγματα γενικά, κάπου στη μέση είναι η αλήθεια, ναι?

 

O Eversor κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
Ο Eversor με τον Γερμανό ράπερ και παραγωγό Curse το 2010

Η τελευταία φορά που εκνευρίστηκα με ένα σχόλιο που άκουσα για την ραπ μουσική:

Η ραπ, πλέον θεωρείται λαική μουσική. Δεν ακόυς από άλλους αρνητικά σχόλια, παρά μόνο από τους die-hard fans, του στυλ ποιος είναι εμπορικός, ποιος το ζει κλπ.

Οι εποχές που δεχόμασταν bullying ή αμφισβήτηση για το είδος ήταν στα 90s. Θυμάμαι κάποιος είχε αμφισβητήσει τη μουσικότητα του Dj και τη μετέπειτα τεχνική των beats,επειδή "κλέβαμε" δείγματα και λούπες. Τον ρώτησα αν θεωρεί το καλλιτεχνικό κολάζ εικόνων, γραμμάτων κλπ ,τέχνη. Μου είπε "ναι", μου ήταν αρκετό.

Η πρώτη ιδέα που μου ήρθε στο μυαλό για την τελευταία μου δουλειά:

Τελευταία δουλειά μου θεωρώ το "Κλειστό Κύκλωμα" το οποίο όσο γράφονται αυτές οι γραμμές θα είναι έτοιμο προς κυκλοφορία. Πάντα θέλω να έχω βάση το αστικό τοπίο, από το οποίο εμπνέομαι και την αίσθηση της καταστολής, εμπνευσμένος από το Μίσος του Κάσοβιτς αρχικά και προφανώς τους καιρούς που διανύουμε. Μόνο που έπαιξα με διπλό νόημα.

Τη CCTV παρακολούθηση και το "κλειστό σινάφι" που έχω σαν συμμετοχές μέσα.

Η τελευταία φορά που αισθάνθηκα ικανοποίηση σε ένα live ως θεατής:

Είχαν ακουστεί πολλά για ένα live που είχαν κάνει οι Wu στην Αθήνα, εμφανίστηκαν κάποιοι από αυτούς και όχι το σύνολο τους. Ο αγαπημένος μου είναι ο Raekwon οπότε το εκτίμησα και το διασκέδασα δεόντως, παρά τα όσα.

 

O Eversor κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter

Ο τελευταίος ραπ δίσκος άλλου συγκροτήματος που δεν μπορώ να σταματήσω να ακούω:

Αυτό τον καιρό από φρέσκιες κυκλοφορίες, είναι του Retch, "Finesse the world". Από all time classics, δεν σταμάτησα να ακούω ποτέ το Supreme NTM του '98.

 

O Eversor κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
O Eversor κρατά το πρώτο του MPC 2000XL,Studio Horizon, 1999

Ένα συλλεκτικό αντικείμενο που έχει να κάνει με την ραπ μουσική για το οποίο αισθάνομαι περήφανος:

Είχα εξασφαλίσει ένα συλλεκτικό pack των Non Phixion για το Green DVD/CD. Είχε επίσης αφίσα, tshirt και μπρελοκ/αναπτήρα, ναι!

Ένα μουσικό κομμάτι που μου φέρνει στο μυαλό αμέσως τους γονείς μου:

To "¨Βe a simple man" των Lynyrd Skynyrd, γιατί είναι αφιέρωση -παύλα-  συμβουλή της μάνας. Το κάνει με διπλωματικό τρόπο χρόνια τώρα (γέλια)

O Eversor κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
φωτ: Despoina Mykoniati

Ένας δίσκος που καθόρισε την εφηβεία μου:

Το 36 chambers των Wu Tang Clan. Σε όλα. Ενδιαφέροντα, lifestyle, ακόμα και τη στρατηγική του πως τρέχεις μια δουλεια.

Η τελευταία φορά που βούρκωσα στο άκουσμα ενός κομματιού:

Όταν έπαιξα σε ενα πάρτι, κάποιες μέρες μετά το θάνατό του, ένα κομμάτι του -πρόσφατα εκλιπόντος- Sean Price. Όχι λόγω μουσικής τόσο, αλλά λόγω του ότι αποτέλεσε από τους πλέον αγαπημένους μου καλλιτέχνες από την αρχή του ακόμα. RIP

________________

 Κυκλοφορεί το 2016 η συλλογή "Κλειστό Κύκλωμα" σε παραγωγή του Eversor, με συμμετοχές πολλών MCs από την εγχώρια σκηνή αλλά και το εξωτερικό.

Για περισσότερες πληροφορίες: www.majorleaguebangers.com  και στην σελίδα του Eversor στο Facebook

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος στον υπερθετικό, μουσικός στον υπερθετικό και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Μουσική / Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος, μουσικός και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Η Εναλλακτική σκηνή της Λυρικής παρουσιάζει μια βραδιά αφιερωμένη στο καινοτόμο και κοινωνικοπολιτικά φορτισμένο έργο του πρωτοπόρου Αφροαμερικανού συνθέτη που αναγνωρίστηκε ευρέως μετά θάνατον.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ