Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι (Fifty Shades of Grey)

Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι (Fifty Shades of Grey) Facebook Twitter
0

Βασικά, είναι μια ιστορία ερωτικής επιβολής και κυριαρχίας στη σχέση, με δόλωμα την παράκαμψη από τη συνηθισμένη ερωτική δεοντολογία. Αμφότεροι έχουν κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό τους, την παραδοσιακή κόντρα του σκληρού με το ρομαντικό, και σταδιακά συμβαίνει η αμοιβαία υποχώρηση, όπως περίπου ο συμβιβασμός στα ζευγάρια όλου του κόσμου. Τα αξεσουάρ είναι το γαργαλιστικό κομμάτι της υπόθεσης, καθώς όλο αυτό το πρότζεκτ απευθύνεται σαφώς σε ένα κοινό που μπορεί να έρχεται για πρώτη φορά σε επαφή με τις έννοιες του bondage και του πόνου γενικότερα ως ερωτικού συστατικού, και το έξτρα πιπέρι, που βοηθάει περισσότερο την ταινία να αποκτήσει σασπένς, είναι το κόκκινο δωμάτιο, εκεί όπου ο Κρίστιαν υπόσχεται και η Αναστάζια απειλείται. Διότι η ηδονή του ενός, στο πρώτο στάδιο, είναι το μαρτύριο του άλλου.

Η ζυγαριά είναι στραβή από την αρχή, όπως καταλαβαίνετε. Ο Γκρέι έχει τα ψυχολογικά του θέματα και δεν θέλει να τα συζητήσει, ούτε και να μείνει στο κακό παρελθόν. Οπότε το ρίχνει στο S&M και ξεμπερδεύει. Η Άνα είναι μια ονειροπαρμένη και άπειρη παρθένα που αναζητά την απαλή τελειότητα. Ο κύριος Γκρέι βασανίζεται με το να δεχτεί να βγει πηγαίνοντας σινεμά ή να δώσει ένα φιλί. Ενώ εκείνη πρέπει να φάει ξύλο για να φανεί αντάξια του έρωτα του. Καθόλου δίκαιο. Και εντελώς αντιδραστικό, αν σκεφτούμε πως τα 50 χρόνια της γυναικείας χειραφέτησης εκπαραθυρώνονται αβλεπεί, μαζί με τα καμένα σουτιέν.

Ποιος όμως δίνει σημασία στο περιεχόμενο, όταν το βιβλίο, και φαντάζομαι και η ταινία, έχουν χτυπήσει μια συλλογική χορδή στο κέντρο της γυναικείας ψυχοσύνθεσης της καψωμένης παράδοσης, στον θεληματικό, αναχρονιστικά αρσενικό, σίγουρα αρχετυπικό κούκλο των Άρλεκιν; Κανείς. Συγγνώμη, καμία. Η φαντασία της αδύναμης γυναίκας που ψάχνει τον άρχοντα και ελπίζει, με επιμονή και κλάμα, να τον φέρει στα νερά της διαιωνίζεται, αλλά, για να πω την αλήθεια, με γούστο και τακτ, από τη σκηνοθέτιδα Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον, πρώην Γουντ. Διακρίνει τους εκατέρωθεν χώρους των δύο ηρώων, διατηρώντας την απαραίτητη ψυχρότητα που απαιτεί το πρώτο μέρος, που κλίνει σαφώς υπέρ του μυστηριώδους, επιθετικού σύμπαντος του Γκρέι. Οι επιφάνειες είναι πολυτελείς, ενώ το βάθος δεν φαίνεται καθαρά, καθώς η ταινία τελειώνει ως επίλογος του πρώτου μέρους, με μια πόρτα ασανσέρ που κλείνει απότομα και παραπέμπει στο επόμενο, λίαν προσεχώς. Η Ντακότα Τζόνσον (που μοιάζει πολύ στη νεαρή, προ Εργαζόμενου Κοριτσιού, μητέρα της, την Μέλανι Γκρίφιθ) είναι γήινη και ανθρώπινη, χαριτωμένη και όσο χρειάζεται μελαγχολική, σαν να προβλέπει τα σύννεφα στον ορίζοντα. Σε κερδίζει, ενώ ο Τζέιμι Ντόρναν, που είναι ωραίος όταν ποζάρει αυστηρά σαν μοντέλο, δεν λέει τίποτε όποτε αχνά συσπάται και μονοκόμματα κινείται.

Σκηνοθεσία: Σαμ Τέιλορ Τζόνσον

Πρωταγωνιστούν: Τζέιμι Ντόρναν, Ντακότα Τζόνσον

Βαθμολογία: 2,5/5

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ