Κριντ, η γέννηση ενός θρύλου (Creed)

Κριντ, η γέννηση ενός θρύλου (Creed) Facebook Twitter
0

Όπως ο Τζ.Τζ. Έιμπραμς ανακαίνισε πλήρως το κινηματογραφικό πολυκατάστημα που λέγεται Star Wars, χωρίς να χαλάσει τα θεμέλια του κτιρίου, σε τέτοιο βαθμό που να μιλάμε για ανανέωση και επέκταση της ήδη υπάρχουσας αλυσίδας, έτσι κι ο Ράιαν Κούγκλερ, γνωστός από το ευαίσθητο Fruitville Station, ξεσκόνισε το εντελώς καταρρέον franchise του παρελθόντος, το Ρόκι, που έμοιαζε να έχει μείνει μακρινή ανάμνηση των νοσταλγών μιας άλλης, ηρωικότερης εποχής, και το φορτίζει με ενέργεια και καθαρότητα, πάντα μέσα στο πλαίσιο, τις νόρμες και τους κανόνες του είδους. Ουσιαστικά, το Κριντ: Η γέννηση ενός θρύλου δεν ξεφεύγει από τη δομή της πυγμαχικής ταινίας, με το outsider να πρωταγωνιστεί σε μια ιστορία συνειδητοποίησης, τον ορμητικό και ταλαντούχο νέο που οφείλει να συμμαζέψει τον θυμό, τις ανεξέλεγκτες μπουνιές και τα ψυχολογικά του θέματα και να καναλιζάρει τη δεξιότητά του σε μια τακτική, αγωνιστική και πειθαρχημένη.

Ο Αντόνις Κριντ (creed είναι το επώνυμο, αλλά εννοεί και τη λέξη πεποίθηση, το πιστεύω) είναι γιος του διάσημου πυγμάχου Απόλλο Κριντ, που έχασε τη ζωή του από λάθος υπολογισμό. Χωρίς να έχει γνωρίσει τον πατέρα του, ο νεαρός μεγάλωσε μακριά από τα ρινγκ του θανάτου, που η μητριά που τον περιμάζεψε από το αναμορφωτήριο και τον ανέθρεψε απεχθανόταν. Το αίμα νερό δεν γίνεται και ο Αντόνις παρατάει μια στρωμένη ζωή για να κυνηγήσει το όνειρο του πολεμιστή της πυγμαχίας στην Φιλαδέλφεια. Ψάχνει και βρίσκει τον θρυλικό Ρόκι Μπαλμπόα, ο οποίος δεν ασχολείται πλέον με το άθλημα κι έχει αποσυρθεί στο μικρό εστιατόριό του. Ο νεαρός επιμένει και κάμπτει την αντίσταση του Ρόκι. Ο θρύλος τον προπονεί με μια στρατηγική που δεν μοιάζει με κλασικό πρόγραμμα γυμναστικής αλλά με προθέρμανση για τη ζωή, τα προβλήματα και τον χειρισμό. Κι ενώ η πλοκή πάει όπως θα περίμενε ο φαν, με αναφορές στο παρελθόν και μια διάθεση επίσκεψης στα γνωστά πρόσωπα και μέρη του πρωτότυπου υλικού, δύο είναι τα στοιχεία που σώζουν το σχήμα, και τα προσχήματα: ο δεσμός του Αντόνις με μια συνομήλική του μουσικό, σε μια αληθοφανή, ευάλωτη σχέση τρυφερότητας.

Και ο Σιλβέστερ Σταλόνε, μπαρουτοκαπνισμένος και στραπατσαρισμένος όπως είναι πλέον, αλλά με μια αναπάντεχη εσωτερικότητα, παρά την αντικειμενική αδυναμία του να εκφράσει συναίσθημα πίσω από την παραμορφωμένη μάσκα του προσώπου του. Ο Ρόκι του στέκει αγέρωχος στα μάτια των συμπολιτών, αλλά ο Σταλόνε μάς υπενθυμίζει τον πόνο μέσα στα χρόνια που πέρασαν και μετράει απώλειες σε κάθε πικραμένη φράση που ψελλίζει. Δεν περίμενα ποτέ πως αυτή η μονοδιάστατη μηχανή θα μπορούσε να συνέλθει και να μάθει πραγματικά από τα χτυπήματα που δέχτηκε, αλλά ο Σταλόνε, υποψήφιος και φαβορί για Όσκαρ δεύτερου ανδρικού ρόλου, κάνει ένα μικρό θαύμα, βοηθώντας μας να ξεχάσουμε, έστω και προσωρινά, κάθε Ράμπο και σαχλαμάρα που έχει γυρίσει από τον Ρόκι κι έπειτα. Κρατάει ζωντανή μια υπόσχεση, σε μια ερμηνεία που συγγενεύει με τον θάνατο, το φυσικό τέλος.


Σκηνοθεσία: Ράιαν Κούγκλερ

Πρωταγωνιστούν: Μάικλ Μπ. Τζόρνταν, Σιλβέστερ Σταλόνε

Βαθμολογία: 2,5/5

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ